مهاجرت کاری ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا

در میان روش های مهاجرتی به کشور ایتالیا، روش مهاجرت کاری به ایتالیا به صورت قانونی مورد توجه بسیاری از متقاضیان جویای کار بوده است. کشورهایی که از لحاظ صنعتی پیشرفته هستند. شرایط بازرگانی و اقتصادی خوبی دارند، مقصد مهاجران زیادی می باشند. متقاضیانی که از کشورهای غیر از حوزه اتحادیه اروپا اقدام به دریافت روادید کاری می کنند، با مشکلات و سختی های زیادی مواجهه می شوند.

اما دریافت روادید کاریابی در کشورهای اروپایی مانند دانمارک، آلمان و اتریش بسیار آسان و ساده تر صورت می گیرد. اکثر پزشکان، پرستاران و حتی مهندسان به کشورهای اروپایی مناسب و همچنین دانمارک سفر می کنند تا شرایط کاری مطلوب و درآمد کافی داشته باشند. مقاله پیشرو به نگارش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات جامعی برخوردار می باشد.

درباره کشور ایتالیا

ایتالیا در جنوب قاره اروپا می باشد. دین بسیاری از ساکنین آن مسیحی می باشد. این کشور تقریبا 65 میلیون نفر جمعیت دارد. پول این کشور همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از واحد یورو پیروی می کند. پایتخت ایتالیا رم می باشد. ایران پنج برابر ایتالیا گستردگی دارد. این کشور دارای وضعیت اقتصادی بسیار مطلوبی می باشد. در صنایع مختلف بسیار موفق بوده است. به همین دلیل ایتالیا از قدرت های اتحادیه اروپا محسوب می شود. به دلیل داشتن آثار و اماکن مختلف تاریخی این کشور مقصد بسیاری از مهاجرین و مسافران خارجی از تمام دنیا می باشد.

مهاجرت کاری و شرایط دریافت روادید کاری در ایتالیا

متقاضیانی که قصد اقامت در کشور ایتالیا را دارند، می توانند از طریق مهاجرت کاری اقدام به این کار کنند. سپس برای دریافت تابعیت این کشور مراحل لازم را به صورت رسمی و قانونی پشت سر بگذارند. برای مهاجران و گرفتن گواهی سکونت در کشور ایتالیا، راه های مختلفی وجود دارد. دریافت روادید تحصیلی، روادید سرمایه گذاری و تاسیس کمپانی از دیگر راه های مهاجرت به ایتالیا می باشند.

لازم به ذکر است که در صورت تولد در این کشور، هیچ گونه تابعیتی صورت نمی گیرد. این قانون در ایتالیا وجود ندارد که با به دنیا آوردن فرزند در ایتالیا گواهی سکونت در این کشور را دریافت کنید. ایتالیا دارای شرایط بسیار مطلوبی در زمینه بورسیه تحصیلی می باشد. این امر باعث جذب دانشجویان زیادی به این کشور شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با وکلای درجه یک و مشاورین موسسه حقوقی بین المللی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

بررسی مهاجرت کاری به ایتالیا

وضعیت بازرگانی و تجاری کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و شنگن تقریبا یکسان می باشد. در کشور ایتالیا نیز این مقررات مهاجرت کاری تقریبا همانند کشورهای دیگر می باشد. به این صورت که افرادی که به دنبال کار فول تایم می باشند، باید توسط کمپانی ها یا کارفرماهای شناخته شده دعوت به کار شوند. برای پیدا کردن شغل مناسب در ایتالیا، مدرک تحصیلی کارشناسی ضروری می باشد. همچنین شما باید هم دعوت نامه و هم پیشنهاد کاری از کارفرما یا کمپانی با اعتبار داشته باشید. جهت کار در ایتالیا و کسب اطلاعات جامع مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

بررسی مهاجرت کاری به ایتالیا

مراحل انتخاب نیروی کار خارجی در بازار کار ایتالیا

آگهی دادن در ایتالیا برای پیدا کردن نیروی داخلی جهت شغل مورد نظر به مدت 3 ماه ضروری می باشد. اما اگر در این 3 ماه نیروی کار داخلی پیدا نشد. همواره این آگهی در اروپا نیز پخش می شود. در صورت نبود نیروی کار از کشورهای اروپایی، متقاضی قادر به مهاجرت به ایتالیا جهت کار در شغل مورد نظر خود خواهد بود.

بهترین راه مهاجرت به ایتالیا می تواند گرفتن روادید تحصیلی باشد. پس از اتمام دوره تحصیلی، متقاضی می تواند اقدام به پیدا کردن شغل مورد نظر خود بر اساس توانایی و مهارت خود کند. همچنین پس از این مراحل و گذر مدت زمانی مشخص، درخواست به اخذ اقامت ایتالیا را انجام دهد.

 شرایط پیشنهاد شغلی در ایتالیا

این پیشنهادها برای پناهندگان دارای مجوز کار، افراد مقیم اروپا هستند. دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در
اروپا و ایتالیا تمام کرده اند و مجوز کار دارند مناسب می باشد. مهاجرت به کشورهای اروپایی دارای سختی های بسیاری می باشد. گرچه بعضی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا شرایط بسیار مطلوبی دارند. جهت تحصیل در ایتالیا مقاله مذکور را از طریق لینک مشخص شده مطالعه بفرمائید.

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر اروپا و ایتالیا موجب ایجاد شرایط عالی برای ورود به بازار کار در اروپا
می شود. شما می توانید به کمک مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به اخذ روادید دانشجویی
کنید. گام اول برای مهاجرت کاری را بردارید. گرچه اولویت نیروی کار در اروپا شهروندان اروپایی می باشند. اما پیدا کردن شغل و ایجاد شرایط مطلوب در ایتالیا و اروپا غیر ممکن نیست و با سپری کردن پروسه مهاجرت به طور مطلوب انجام خواهد شد.

شرایط کاری در ایتالیا برای دانشجویان خارجی

کشور ایتالیا برای دانشجویان مختلفی که شرایط مناسب دارند. برای متقاضیان بورسیه هایی در نظر گرفته شده است. ایران متقاضیان زیادی در این زمینه دارد. با گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا و تحصیل در این کشور، دانشجویان خارجی می توانند به صورت هفتگی 10 تا 20 ساعت مشغول به کار شوند تا از مخارج زندگی خود بکاهند. پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در زمینه های مختلف از جمله مشاغل زیر مشغول به کار شوند. البته ابتدا بایستی رزومه تحصیلی مناسبی ارائه دهند.

تعدادی از مشاغل پر تقاضاء در این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • ساخت هواپیما، کشتی و وسایل نقلیه
  • مواد غذایی مانند ذرت، گندم، برنج، انگور و غیره
  • فلزکاریی و ماشین آلات
  • پوشاک و نساجی

شرح ویزای کار ایتالیا

هنگام درخواست ویزای کار این کشور، باید مجموعه ای از مدارک پشتیبان که برای درخواست ویزای این کشور مورد نیاز است را داشته باشید. شرایط اضافی برای ویزای کار این کشور عبارتند از:

  • کپی قرارداد کار امضاء شده شما
  • اصل و یک کپی از مجوز کار شما
  • تکمیل فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت این کشور
  • پاسپورت با حداقل 2 صفحه خالی که حداقل 3 ماه پس از مدت زمان ویزا معتبر باشد.
  • تصاویر پاسپورت
  • مدرک اقامت در این کشور
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه ویزا
  • دیپلم یا سایر گواهینامه ها

به خاطر داشته باشید که این لیست جامعی از الزامات نیست. شرایط ویزای کار این کشور بسته به کشور و مورد خاص تغییر می کند. بنابراین، شما همیشه باید برای کسب اطلاعات بیشتر با مرجع مربوطه که در آن درخواست ویزای کار می کنید تماس بگیرید. اگر اداره مهاجرت این کشور به شما اجازه کار بدهد، کارفرمای شما باید مجوز را برای شما ارسال کند. که معمولا به صورت الکترونیکی است.

دولت این کشور همچنین به نمایندگی این کشور در کشور شما اطلاع می دهد که در آن شما برای ویزای کار درخواست خواهید کرد. اگر کشور شما نمایندگی این کشور را ندارد، باید در مرکز درخواست ویزا یا نمایندگی کشورهای شنگن دیگری که این شکور درخواست های ویزا را به آن برون سپاری کرده است، درخواست دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت به تمام هموطنان می باشد. اطلاعات کافی را در مورد مهاجرت به کشور ایتالیا و سایر کشورهای اروپا در اختیار متقاضیان محترم می گذارد.

5/5 - (14 امتیاز)

9 دیدگاه برای “مهاجرت کاری به ایتالیا

  1. مهراد گفت:

    کار تو این کشور خیلی سخت پیدا میشه اما باز اگر زبان ایتالیایی بلد باشی میشه یه کارهایی کرد

  2. Arezoo گفت:

    سلام.
    اگر قصد داشته باشیم برای مهاجرت کاری از خود ایتالیا اقدام کنیم بهتر هستش که اول چه ویزایی بگیریم؟؟
    و از چه راهی اقدام کنیم؟
    با تشکر فراوان.

  3. amir abbas گفت:

    بابت مطلب خوبتون در مورد مهاجرت کاری به ایتالیا تشکر میکنم اگه امکانش هست در مورد مهاجرت کاری به کشور انگلستان هم مطلب بذارید

  4. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود اطلاعات این مقاله ممنون

  5. سامان گفت:

    جامع و مفید

  6. sohrab گفت:

    aya kar dar italia anjam pazir mibashad?

  7. سرو گفت:

    بسیار عالی

  8. hesam گفت:

    برای مهاجرت کاری به ایتالیا چه محدودیت هایی وجود داره ؟

  9. diana گفت:

    با سلام و درود من عمویی دارم که در ایتالیا زندگی میکنه ایا میتونم از طریق ایشون به ایتالیا مهاجرت کاری انجام بدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *