مهاجرت به کشور نروژ

قاچاقی رفتن به نروژ

در سال های اخیر متقاضیانی هستند که در میان روش های قانونی مهاجرت به نروژ، قاچاقی رفتن به نروژ، روش پرریسک را تجریه می کنند. این راه از روش های غیرقانونی مهاجرت بوده و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این راه به هیچ عنوان به متقاضیان پیشنهاد نمی کند. هر ساله متقاضیان زیادی از طریق راه های زیادی که به صورت قانونی می باشد به کشور نروژ مهاجرت می کنند. این راه علاوه بر اینکه غیر قانونی می باشد خطرات و ریسک های زیادی برای متقاضی دارد. در مقاله پیش رو قصد داریم به بررسی خطرات و قوانین و شرایط قاچاقی رفتن به نروژ بپردازیم.

معنی قاچاقی رفتن به نروژ

مهاجرت قاچاقی ارائه درخواست پناهندگی به این کشور می باشد. پناهندگی در بیشتر کشورها اروپایی کاری مشکل می باشد. سختی های زیادی در این راه برای پناهجو وجود دارد. طبق قوانین جدید وضع شده در اروپا وقتی فردی از طریق قاچاق وارد محدوده شنگن می شود. در بدو ورود فرد را به اولین کشوری که از طریق آن وارد اروپا شده برمی گردانند. معمولا مهاجران از کشورهای ایتالیا و یونان وارد محدوده شنگن می شوند. اگر فردی از طریق این 2 کشور وارد کشور نروژ شود بعد از ورود به این کشورها بازگردانده می شود.

به طور کلی در این کشور قوانین سختی در مورد پناهندگی و پناهندگان وضع شده است. طی مراحل بسیار طولانی پرونده فرد بررسی می شود. اگر فردی نتوانسته باشد برای پناهندگی دلیل قانع کننده ای ارائه دهد درخواست وی رد شده و به کشورش برگردانده می شود. با توجه به این موارد مهاجرت قاچاقی پیشنهاد نمی شود، برای مهاجرت به این کشور راه های قانونی وجود دارد. متقاضیان می توانند از طریق این راه ها به کشور نروژ مهاجرت کنند.

فرآیند قاچاقی رفتن به نروژ

در مهاجرت به روش غیرقانونی 3 نوع پذیرش در این کشور وجود دارد:

  • روش عادی
  • روش فوری
  • روش اضطراری

در پذیرش از نوع عادی از زمان ارائه درخواست تا بررسی پرونده 1 سال زمان نیاز است. برای بررسی پرونده به روش فوری مراحل درخواست تا صدور رای بین 6 تا 10 هفته طول خواهد کشید. برای روش های اضطراری طی 1 هفته پرونده فرد بررسی شده و رای صادر می شود. محل هایی برای اسکان دادن پناهجویان در این کشور در نظر گرفته شده است. با توجه به سن، جنسیت و وضعیت جسمانی محل اسکان پناهجویان متفاوت می باشد. به طور معمول شهرداری این کشور برای خدمات رسانی به پناهجویان انتخاب شده است.

روند بررسی درخواست پناهجو

در بدو ورود فرد از طریق مهاجرت قاچاقی به این کشور مصاحبه ای با فرد انجام می شود. پناهجو باید فرم های در نظر گرفته شده را تکمیل و ارائه نماید. اگر درخواست فرد و دلایل مهاجرت به صورت قاچاق پذیرفته شود، به فرد اجازه اقامت 3 ساله به عنوان مهاجر غیرقانونی داده می شود. پناهجو می تواند بعد از گذشت 3 سال برای دریافت اقامت نروژ اقدامات لازم را انجام دهد. پس از گذشت 7 سال از حضور متقاضی در این کشور، متقاضی می تواند پاسپورت و شهروندی این کشور را دریافت نماید.

مراحل بعد از قبولی درخواست پناهندگی

بعد از قبول شدن درخواست پناهندگی فرد، پناهجو باید دوره های در نظر گرفته شده برای یادگیری زبان نروژی را بگذراند. همچنین کلاس هایی برای گذراندن دوره هایی برای یادگیری تاریخ، سیاست اجتماعی و موقعیت جغرافیایی این کشور برگزار می شود. پس از آنکه پناهجو در این کشور مستقر شد می تواند برای ورود خانواده خود به این کشور درخواست خود را ارائه دهد. اگر فرد بخواهد برای همسر خود اجازه اقامت دریافت کند، باید فرد همسر قانونی متقاضی باشد. مدرکی ارائه شود که نشان دهد از طول مدت ازدواج آن ها 2 سال گذشته است. جهت دریافت اقامت برای فرزندان سن فرزند باید زیر 18 سال باشد. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به نروژ را مطالعه بفرمائید.

کمپ های قاچاقی رفتن به نروژ

در کمپ هایی که برای اسکان پناهجویان در نظر گرفته شده معمولا افرادی که از یک قوم هستند در یک کمپ نگهداری می شوند. برای تحصیل فرزندان این افراد یک معلم بین المللی در نظر گرفته می شود. دولت این کشور کمک هزینه ای برای افراد، که قاچاقی رفتن به نروژ را انتخاب کرده اند در نظر گرفته است. کمک هزینه های دولتی در نظر گرفته شده برای 1 سال مبلغ €60000 الی €70000 (یورو) می باشد. پرداخت این مبلغ برای کودکان و بزرگسالان متفاوت می باشد. همچنین بعد از گذشت 90 روز از ورود پناهجو به این کشور امکان استفاده از خدمات درمانی نیز وجود دارد. این خدمات شامل موارد زیر می شود:

  • برگزاری کلاس هایی برای آموزش کار و مهارت به فرد؛
  • کلاس های تدریس زبان نروژی؛
  • برگزاری کلاس های آموزشی دانشگاه به صورت آکادمیک.

تحصیل در این کشور به صورت قانونی مقاله ویزای تحصیلی نروژ را دریافت بفرمائید.

دریافت اقامت دائم کشور نروژ

برای اخذ اقامت این کشور پناهجویان باید برنامه ای که از طرف دولت برای پناهندگان در نظر گرفته شده را در مدت 3 سال بگذرانند. برنامه ها به شرح ذیل می باشند:

  1. گذراندن آموزش زبان به مدت 550 ساعت
  2. مطالعات فرهنگی و اجتماعی به مدت 50 ساعت
  3. اگر پناهجویی برای آموزش زبان مدت بیشتری را نیاز داشته باشد شهرداری های این کشور مدت آموزش زبان برای فرد را تا 2400 ساعت افزایش می دهند.

مهاجرین ایرانیان به کشور نروژ

طی بررسی های انجام شده برای قاچاقی رفتن به نروژ 18 گروه مهاجر که افرادی غیر از کشور های غربی می باشند. در بین این گروه ها افراد ایرانی هم دیده می شود که طبق آمار ها جمعیت ایرانیان 144000 نفر می باشد که از این تعداد حدود 2000 نفر در این کشور به دنیا آمده اند. تعداد زیادی از زنان به دلیل پیوستن به همسر خود وارد این کشور شده اند. تعداد مهاجرین آقا از خانم ها بیشتر می باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان قاچاقی رفتن به نروژ را به افراد پیشنهاد نمی کند. اقداماتی در این زمینه نیز برای افراد انجام نمی دهد. این مقاله صرفا جهت آگاهی افراد که قصد مهاجرت به روش غیرقانونی را دارند تدوین شده است. پیشنهاد می شود برای مهاجرت به آلمان راه های قانونی که مطمئن هستند را انتخاب کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *