مهاجرت به کشور فنلاند

قاچاقی رفتن به فنلاند

قاچاقی رفتن به فنلاند

قاچاقی رفتن به فنلاند یکی از روش های غیرقانونی است که این روزها متاسفانه برای ورود به کشور فنلاند از آن استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که روش های مهاجرت قانونی به فنلاند مثل کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج بیشتر طرفدار دارند زیرا امنیت فرد در این روش ها تضمین می گردد. در این مقاله قصد داریم قاچاقی رفتن به فنلاند در سال 2023 و خطرات این روش را بررسی کنیم. یکی از نامناسب ترین و نا امن ترین روش های مهاجرت به فنلاند مهاجرت قاچاقی می باشد. این روش از مهاجرت در کشور فنلاند، در سال 2023 مهاجرتی غیرقانونی شناخته می شود. مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده است، در نظر دارد تا شرایط مهاجران غیرقانونی در کشور فنلاند را بررسی نماید.

آشنایی با کشور فنلاند

برای هرگونه مهاجرت و ورود از هر روشی به کشور فنلاند نیاز است ابتدا آشنایی با شرایط کلی این کشور ایجاد شود. در این راستا در نظر داریم تا ذیلا به معرفی کشور فنلاند بپردازیم:

  • کشور فنلاند از جمله کشورهایی است که جزء اتحادیه اروپا می باشد.
  • به دلیل این که جز اتحادیه اروپا محسوب می شود، واحد پول آن یورو می باشد.
  • این کشور در شمالی ترین نقطه اروپا واقع شده است.
  • پایتخت فنلاند، شهر هلسینکی می باشد.
  • جمعیت این کشور 5 میلیون نفر است.
  • مردم این کشور به زبان های فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند.
  • بیشتر مردم فنلاند پیرو مذهب لوتری بوده و درصدی از مردم این کشوز مذهبی ندارند.

خطرات قاچاقی رفتن به فنلاند

قاچاقی رفتن به فنلاند ریسک بسیار زیادی دارد و بسیار نامناسب است. افرادی به امید زندگی بهتر و راحت تر بودن، بدون آگاهی این روش را انتخاب می کنند. با سختی های بسیار و از راه های آبی یا زمینی وارد خاک این کشور می شوند. بعد از اعلام پناهندگی، آن ها وارد مسیری بسیار سخت می شوند و با خطرات و مشکلات بی شمار دست و پنجه نرم می کنند. یکی از اصلی ترین و مهمترین خطرات قاچاقی رفتن به فنلاند، در راه رسیدن به این کشور است. مهاجران برای ورود قاچاقی به این کشور باید از راه های آبی و زمینی وارد شوند. در این بین افرادی برای جا به جایی مسافران مبالغ زیادی را دریافت می کنند. در طول مسیر برای رسیدن به فنلاند بسیاری از افراد جان خود را از دست می دهند. آمار مهاجران قاچاقی به این کشور ذیلا بررسی شده است:

آمار پناهندگان در فنلاند

درخواست پناهندگی در قاچاقی رفتن به فنلاند

مراحل و فرآیند ارائه درخواست پناهندگی در فنلاند به شکل زیر است:

  • بعد از ورود فرد به این کشور، مهاجر غیرقانونی باید درخواست پناهندگی خود را اعلام کند.
  • فرد باید بتواند دلیل قاچاقی رفتن به فنلاند را به پلیس یا کارمند مرزبانی توضیح دهد.
  • فرد باید ثابت کند که در کشور خود مورد آزار جسمی و یا آزار روحی قرار گرفته است. یا در کشور خودش امنیت جانی نداشته است.
  • پس از بررسی دلایل توسط پلیس یا کارمند مرزبانی، درخواست پناهندگی فرد ثبت می شود.
  • پس از بررسی درخواست، پذیرفتن یا رد شدن درخواست به فرد اعلام می شود.
  • در صورت پذیرش دلایل فرد، محلی برای اقامت فنلاند به صورت موقت فرد در اختیار او قرار داده می شود.
  • برای ارائه محل اقامت سن، جنسیت و سایر ویژگی های فرد نیز در نظر گرفته می شود.

مراکز ترانزیتی در قاچاقی رفتن به فنلاند

پذیرش درخواست برخی از افراد که قاچاقی رفتن به فنلاند انجام می دهند در الویت بررسی قرار می گیرند. مثلا اگر فردی از کشورهای جنگ زده به کشور فنلاند پناهنده شود و اعلام پناهندگی کند در خواست پناهندگی او نسبت به دیگر پناهندگان الویت دارد. دیگر پناهندگان که از کشوری با شرایط امنیتی و اقتصادی مناسب وارد کشور می شوند شانس کمتری برای پذیرش درخواستشان وجود دارد.

محل اقامت پناهندگان بعد از پذیرش درخواست پناهندگیشان، مراکز ترانزیتی نام دارد. چند نکته در رابطه با مراکز ترانزیتی از اهمیت بالایی برخوردار است:

  • غذای افراد
  • خدمات رفاهی
  • خدمات شهروندی

هزینه های خدمات رفاهی اجتماعی پناهجویان در فنلاند

تا زمانی که پناهجو در مرکز پذیرش اقامت داشته باشد، شاخه دولتی وزارت کشور مسئول هزینه هاست. افرادی که در حال درخواست قاچاقی رفتن به فنلاند هستند، هنوز تحت پوشش خدمات اجتماعی و بهداشتی تامین اجتماعی عمومی یا شهرداری ها نیستند. اگر پناهجو اجازه اقامت دریافت کند، شهرداری محل اقامت جدید وی طی 3 سال بازپرداخت مبتنی بر فرمول دریافت خواهد کرد. سهم ساکنان با پیشینه مهاجر در میان کل جمعیت شهرداری بر میزان انتقال دولت مرکزی به شهرداری مربوطه تأثیر می گذارد. این بستگی به ضریب به اصطلاح زبان خارجی دارد که باعث افزایش نقل و انتقالات دولت مرکزی به شهرداری می شود.

به علاوه، در طول مدت 3 سال، شهرداری برای کمک های ادغام و حمایت درآمدی که شهرداری پرداخت کرده است، برای خدمات ترجمه ای که سازماندهی کرده اند، و برخی هزینه های خاص بازپرداخت دریافت می کند. بازپرداخت برای افراد بالای 7 سال 2300€ (یورو) در سال و در مورد کودکان زیر 7 سال 6845€ (یورو) است. در مورد پناهندگان سهمیه ای، بازپرداخت خدمات و حمایت های شهرداری ها به مدت 4 سال ادامه خواهد داشت. افرادی که در حال درخواست پناهندگی هستند نمی توانند از مزایای موسسه بیمه اجتماعی این کشور Kela برخوردار شوند. تامین اجتماعی Kela براساس اقامت، تمامی افرادی که به طور دائم در این کشور زندگی می کنند را پوشش می دهد. هزینه زندگی در فنلاند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بررسی قانون دوبلین در قاچاقی رفتن به فنلاند

بررسی قانون دوبلین در قاچاقی رفتن به فنلاند

قانون دوبلین در امر مهاجرت بدان معناست که هنگام ورود پناهندگان به کشور فنلاند از آن ها اثر انگشت دریافت می شود. اگر پناهنده ای قبل از ورود به کشور فنلاند، در کشور دیگری اعلام پناهندگی کرده و توسط پلیس آن کشور انگشت نگاری شده باشد، این موضوع به اطلاع پلیس کشور فنلاند برسد، پناهنده باید کشور فنلاند را ترک کند. پس از ترک کشور فنلاند باید به کشوری باز گردد که توسط پلیس آن کشور انگشت نگاری شده است.

برخی از جرم ها علیه آزادی شخصی یک فرد قاچاق او به کشورهای دیگر است. از افرادی که به صورت قاچاق به کشوری آورده شده اند سوء استفاده های زیادی می شود. قربانیان قاچاق معمولا در معرض آزارهای جنسی قرار می گیرند. در برخی از مواقع ممکن است قربانی، فرد قاچاقچی را بشناسد. کشور فنلاند از ورود مهاجران قاچاقی به این کشور جلوگیری می کند. برای قربانیان این وقایع کمک هایی مثل موارد زیر درنظر گرفته می شود:

  • ترجمه مکالمات
  • حمایت های مالی
  • خدمات حقوقی
  • مشاوره
  • محل زندگی امن

بررسی در خواست قاچاقی رفتن به فنلاند

پناهندگی فنلاند منجر به پناهندگی اروپا خواهد شد. در بعضی از مواقع ممکن است طی چند سال درخواست پناهندگی فرد مورد بررسی قرار گیرد. فرد تا زمان بررسی پرونده پناهندگی اجازه دارد در کشور فنلاند اقامت داشته باشد و می تواند در کمپ های پناهجویی بدون پرداخت مبلغی زندگی کند. فرد می تواند در خارج از کمپ ها با پرداختن مبالغ مشخص محلی را برای زندگی اجاره کند و نباید تحت شرایطی از کشور فنلاند خارج شود. اگر فردی در طول بررسی روند پرونده اش از کشور فنلاند خارج شود، مقامات می توانند درخواست فرد را رد کنند.

رد شدن درخواست پناهندگی در فنلاند دلایل مختلفی دارد به طور مثال اگر دلایل پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی به فنلاند برای پلیس قانع کننده نباشد. بعد از رد شدن درخواست توسط پلیس یا اداراه مهاجرت فرد سریعا باید به کشور خود بازگردد. تحت شرایطی فرد می تواند، در خواست خود را دوباره ارائه دهد. بعضی از کشورها برای برگرداندن فرد به کشور هزینه سفر فرد را نیز پرداخت می کنند.

پناهندگی بر اساس حفاظت درجه 2

زمانی که مجازات فرد در کشورش اعدام باشد یا مورد آزار و اذیت و یا شکنجه های غیر انسانی قرار بگیرد، می تواند براساس حفاظت درجه 2 درخواست پناهندگی خود را ارائه دهد. چنان چه دلایل فرد برای شکنجه درجه 2 به اثبات نرسد، باید کشور فنلاند را ترک کند. اگر فرد بتواند دلایلی دیگر ارائه کند، دوباره درخواستش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر دلیل قانع کننده باشد، پرونده متقاضی دوباره مورد بررسی قرار می گیرد. در سال های اخیر روش های آسان و بدون خطری برای مهاجرت به اروپا وجود دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به هیچ عنوان مهاجرت به فنلاند به صورت قاچاقی را به متقاضیان پیشنهاد نمی کند. پیشنهاد می شود برای مهاجرت به کشور فنلاند از روش های قانونی مانند کار در فنلاند استفاده کرده و برای آگاهی از چگونگی اخذ ویزا از کشور فنلاند طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مشاوره های لازم را دریافت کنید و با آگاهی کامل برای مهاجرت و اخذ ویزا اقدامات لازم را انجام دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *