مهاجرت به کشور سوئیس

قاچاقی رفتن به سوئیس

قاچاقی رفتن به سوئیس یکی از طرق غیر قانونی است، در این روش فرد مجبور به تحمیل شرایط سخت و طولانی برای خود و همراهان می گردد. این امکان وجود دارد که بعد از مطالعه این مقاله نظر به کلی در رابطه با پناهندگی تغییر کند. در این مقاله به مواردی در رابطه با قاچاقی رفتن به سوئیس اشاره خواهیم کرد.

امروزه بسیاری افراد برای زندگی در شرایط بهتر تصمیم می گیرند تا کشور خود را ترک کرده و به کشور دیگری که از نظر اقتصاد و کار بهتر می باشد مهاجرت کنند. به هر حال دلایل مهاجرت به کشوری دیگر ممکن است برای هر فردی متفاوت باشد. بعضی از افراد به دلیل جنگ در کشور خود، بعضی به دلیل تحت تعقیب بودن از طرف دولت کشور و برخی هم به دلیل وضع اقتصادی کشور خود به مهاجرت فکر می کنند. این کشور به دلیل داشتن اقتصادی با ثبات و داشتن آرامش و امنیت مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. این مقاله به قلم تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تحریر در آمده است.

تعریف واژه پناهنده در کشور سوئیس

پناهنده کسی است که از کشوری که در آنجا متولد شده و یا در کشوری که در آن اقامت داشته و خطر هایی او تهدید می کرده یا فرد از اتفاقی وحشت دارد و به دلایل مسائلی مثل نژاد، مذهب و ملیت عضو یکی از گروه های اجتماعی بوده و او را تهدید به مرگ کرده اند. وضعیت های نامناسب شامل موارد زیر می شود:

  • تهدید جدی زندگی فرد و تهدید به مرگ
  • تهدید سلامت جسمانی و آزارهای جسمی
  • اعمال فشارهای روحی و روانی بر فرد

طبق این تعاریف فردی با چنین مشخصاتی می تواند از 144 کشور که این قوانین را امضاء کرده اند پناهندگی دریافت کند.

بررسی قاچاقی رفتن به سوئیس

افرادی که روش مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی را انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که سختی های بسیاری در این راه وجود دارد. قوانین پناهندگی در این کشور با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو می باشد. با توجه به این قوانین وضع شده افرادی که تحت تعقیب بوده اند و یا تهدید شده اند پناهندگی به آن ها تعلق خواهد گرفت.

قانون پناهندگی در رابطه با مسائلی مثل بازگشت پناهندگان به کشور مبداء، حمایت فوری پناهندگان با شرایط خاص. وضعیت حقوقی در نظر گرفته شده برای پناهندگان وضع شده است. قوانین قاچاقی رفتن به سوئیس طبق ماده 3 به شرح زیر خواهد بود: در ماده 3 تعریف شده که چه افرادی به عنوان پناهنده در این کشور پذیرش می شوند. در خصوص اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در سوئیس ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اقامت موقت و قاچاقی رفتن به سوئیس

یکی از انواع اقامت در این کشور اقامت موقت نام دارد. در ادامه به بررسی این نوع اقامت می پردازیم. افرادی که می خواهند از طریق تورهای اروپایی به این کشور مهاجرت کنند. از طرف دولت سوئیس به عنوان پناهنده شناخته نشوند باید به کشور خود بازگردند. اگر شرایط به گونه ای باشد که فرد نتواند به کشور خود بازگردد اقامت موقت را دریافت می نماید. اعتبار این اقامتی یک ساله می باشد. ممکن است طی شرایطی یک سال دیگر نیز تمدید شود. همچنین ممکن است افراد بتوانند اجازه فعالیت در مشاغل کم در آمد را داشته باشند.

 

قاچاقی رفتن به سوئیس و اقامت نوع N

افرادی که در خواست پناهندگی خود را اعلام می کنند اگر درخواست آن ها پذیرفته شود اجازه اقامت از نوع N را دریافت می کنند. این افراد اجازه کار با توجه به نظر دولت بین 3 تا 6 ماه را نخواهند داشت. بعد از این مدت می توانند با شرایط خاصی که برای آنها در نظر گرفته می شود کار کنند. باید به این نکته اشاره شود که کارفرمایان با این شرایط معمولا افراد را استخدام نمی کنند. از رو شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق لینک زیر بیان شده است.

درخواست پناهندگی عبارت است از هرگونه اعلامیه ای که توسط یک شخص خارجی که نشان می دهد وی در این کشور به دنبال محافظت در برابر آزار و اذیت است، ارائه می شود. بدون درخواست پناهندگی، هیچ روشی برای پناهندگی وجود ندارد و می توان آن را به صورت شفاهی یا کتبی ارسال کرد. همه پناهجویان باید به یک مرکز پناهندگی فدرال با امکانات پردازش مراجعه کنند که توسط دولت فدرال در 6 منطقه پناهندگی اداره می شود.

مراکز پناهندگی جهت قاچاقی رفتن به سوئیس عبارتند از:

  • Altstätten (منطقه پناهندگی سوئیس شرقی)
  • بازل (منطقه پناهندگی شمال غرب سوئیس)
  • Balerna و Novazzano (سوئیس مرکزی و منطقه پناهندگی تیچینو)
  • برن (منطقه پناهندگی برن)
  • بودری (منطقه پناهندگی سوئیس غربی)
  • زوریخ (منطقه پناهندگی زوریخ)

 

مجوز اقامت نوع S و G در سوئیس

یکی دیگر از انواع اقامت در این کشور، اقامت از نوع S می باشد، که به طور خلاصه به آن اشاره خواهیم کرد. افرادی که اعلام نیاز به کمک می کنند این نوع از اقامت را دریافت می کنند. اگر این افراد محل زندگی را تغییر دهند باید در کمتر از 7 روز به مقامات مربوطه اطلاع دهند. همچنین این افراد باید با اطلاع قبلی به مقامات کار کرده و یا تغییر شغل دهند. این افراد اجازه خروج از مرزها را بدون اجازه مقامات ندارند.

این اقامت برای پناهندگان در نظر گرفته نشده است. افرادی که خارج از این کشور اجاز اقامت دارند. در کشورهای هم مرز با کشور سوئیس مشغول به کار هستند اقامت G را دریافت خواهند کرد. این افراد اجازه رفت و آمد به این کشور را نیز دارند. این افراد طبق قانون منطقه مرزی که بین کشور سوئیس و همسایگان این کشور منعقد شده باید 1 هفته یکبار به محل اقامت خود در کشور های هم مرز با سوئیس برگردند. افراد برای تغییر شغل باید مقامات در در جریان گذاشت. بعد از اجازه تغییر شغل دهند. اعتبار این اقامت برای یک سال می باشد. از این رو هزینه زندگی در سوئیس از طریق لینک مذکور امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است.

قاچاقی رفتن به سوئیس و اقامت نوع CI

مجوز اقامت نوع CI از اقامت فقط برای اقامت خانواده های بین دولتی صادر خواهد شد. همچنین این اقامت به نمایندگان با تابعیت خارجی و همسر و فرزندان زیر 25 سال اعطاء می گردد. افرادی که اقامت از نوع CI را دارند می توانند در مشاغل با در آمد بالا مشغول به کار شوند.

افرادی که قاچاقی رفتن به سوئیس را انتخاب کرده اند بعد از اعلام پناهندگی به دولت سوئیس درخواست پناهندگی در 5 مرکز مربوط به پناهندگان بررسی خواهد شد. این 5 مرکز توسط یک مرکز به نام SEM مدیریت و نظارت می شود. روند .رسیدگی به درخواست فرد معمولا 90 روز طول خواهد کشید ولی ممکن است این زمان بیشتر هم شود. پس از بررسی در خواست فرد مرحله آماده سازی آغاز خواهد شد. این مرحله معمولا در مدت 3 هفته انجام می شود.

این افراد باید 1 جلسه به صورت رایگان نزد مشاوری رفته و در رابطه با چگونگی دریافت پناهندگی مشاوره شوند. روند کارها و اثر انگشت فرد و مدارک ارائه شده توسط فرد در SEM ثبت می شوند. این مرکز تمامی موارد را برای قبولی و یا رد درخواست پناهندگی فرد بررسی خواهد کرد. اگر درخواست پناهندگی فرد توسط SEM رد شود متقاضی باید به کشور خود بازگردد. اگر فردی نتواند به کشور خود بازگردد. برای متقاضی اجازه اقامت موقت صادر خواهد شد. همچنین جهت کار در این کشور پیشنهاد می شود مقاله ویزای کاری سوئیس مطالعه شود.

شرایط کار برای پناهندگان در سوئیس

افرادی که مهاجرت از طریق پناهندگی را انتخاب کرده اند، درخواست پناهندگی آنها پذیرفته شده، اجازه کار در مشاغل خاصی را دارند که در ادامه به این مشاغل اشاره می کنیم:

  • انجام شغل پرستاری در بیمارستان ها یا منزل افراد
  • مشاغل مربوط به ساختمان سازی
  • شاغل شدن در کارخانه های تولید مواد غذایی
  • کار در هتل و مراکز پذیرایی
  • مشاغلی مثل باغبانی و کشاورزی و جنگل داری
  • شاغل شدن در مراکز دفن زباله

قاچاقی رفتن به سوئیس مورد تایید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نمی باشد. توصیه این موسسه این است که افرادی که قصد مهاجرت دارند روش های قانونی مهاجرت را انتخاب کنند. برای دریافت مشاوره رایگان و انتخاب بهترین را برای مهاجرت می توانید با مشاوران مجرب ما در تماس باشید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط اخذ اقامت سوئیس را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *