مهاجرت به کشور ترکیه

مهاجرت قاچاقی به ترکیه

مهاجرت قاچاقی به ترکیه

مبحث مهاجرت قاچاقی به ترکیه هر ساله به دلیل عدم آگاهی از خطرات ناشی از این رویه به اشتباه ذهن افراد را به خود مشغول کرده است. دلایل گوناگونی مانند جرم و جنایت، عنوان های سیاسی، فقر و بیکاری، قاچاق مواد و غیره که به فکر مهاجرت قاچاقی می باشند. لازم به ذکر است موسسه ما هیچ گونه خدماتی در مورد مهاجرت قاچاقی به ترکیه و پناهندگی ارائه نمی دهند. این مقاله متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

  • آیا شما از این راه برای رسیدن به اقامت اروپا اقدام می کنید؟
  • آیا از معایب و سختی های این راه آگاه هستید؟
  • اصول و شرایط زندگی اشخاص به صورت غیر قانونی در کشور ترکیه به چه صورت است؟
  • چه اقداماتی برای مهاجران قاچاقی در ترکیه انجام می دهند؟
  • شرایط نگه داری این مهاجران به چه صورت می باشد؟
  • راه های مهاجرت قانونی به ترکیه چگونه می باشد؟

بررسی مهاجرت قاچاقی به ترکیه

افرادی که به فکر دریافت تابعیت و اقامت اروپا می باشند و به این فکر می کنند که مهاجرت غیرقانونی بهترین راه برای رسیدن به اقامت اروپا می باشد سخت در اشتباه هستند. این راه سخت ترین راه مهاجرت می باشد چون هر ساله نزدیک به 300 نفر جان خودشون در این راه از دست می دهند. بسیاری از افراد مال های خود را از دست می دهند. در آخر شاید به مقصد نهایی خود نرسند. بعد از وارد شدن به ترکیه این مهاجران باید به اداره مهاجرت ترکیه خود را معرفی کند. درخواست پناهندگی بدهند تازه اگر اداره مهاجرت با این درخواست موافقت کند امکان سکونت به این مهاجران را می دهند.

البته نباید اداره مهاجرت بفهمد که قصد این افراد برای وارد شدن به این کشور اقامت اروپا می باشد. مهاجران غیرقانونی به ترکیه برای خارج شدن از ترکیه باید شهرهای ازمیر، خوجا، دانجا، آیداکینکو و سایر را رد کنند تا بتوانند به اروپا مهاجرت کنند. این مهاجران باید چندین روز و شب در کشتی با هوای بسیار نامطبوع، بوی گازوئیل و نفت، خورد و خوراک خیلی کم سپری کنند.

شرایط مهاجرت خلاف قانون به ترکیه

شخصی که به طور قاچاقی دستگیر می شود و یا در صورت دارا بودن ویزا بیشتر از مدت زمان مشخص شده و نباید درخواست پناهندگی دهند. در صورتی که فرد به منظور پناهنده در ترکیه ساکن باشد به مدت 3 سال نباید به اداره مهاجرت تابعیت خارجی خود را اعلام کند. مهاجران قاچاقی به ترکیه حساب می شود. زمانی که درخواست پناهندگی شخص در اداره مهاجرت تابعیت خارجی قبول نشود. به شخص فرصت می دهد که کشور ترکیه را ترک کند و اگر ترک نکند شخص را بازداشت و دیپورت می کند. شخصی درخواست پناهندگی کشور ترکیه را می دهد، در صورت اطلاعات هویتی و ملیتی فرد، تقلبی صورت گرفته باشد. برای وارد شدن به ترکیه قانون و مقررات مرزی را ناقص می کند. از این رو می تواند امنیت خود را در خطر بندازد.

راه های مهاجرت قانونی به ترکیه

راه های مهاجرت به ترکیه عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه
  • مهاجرت از طریق کار در ترکیه
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه
  • مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در ترکیه

میانگین رشد مهاجرت به این کشور از طرق مختلف در نمودار زیر شرح داده شده است:

درصد رشد مهاجرت در ترکیه

یکی از بهترین و راحت ترین راه های مهاجرت، خرید ملک در این کشور می باشد. شما به صورت 1 سال در ترکیه با پرداخت اجاره خانه می توانید اقامت خود را بدست آورید. یکی از مزیت های این دوره این است که ویزای همراه برای خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) دریافت کنید. شما این امکان را دارید هر سال قرارداد خود را تمدید کنید. اقامت شما نیز تمدید می شود.

معایب مهاجرت قاچاقی به ترکیه

معایب مهاجرت نامشروع به ترکیه

شهر استانبول شهری است که بیشتر مهاجران غیرقانونی از این راه به غرب انتقال می دهند. این شهر حدودا 15 میلیون نفر جمعیت دارد که بین 250000 الی 500000 نفر این افراد به صورت غیرقانونی اقامت دارند. به فکر رفتن به اروپا و دریافت اقامت اروپا هستند که اغلب از شهر یونان اقدام می کنند. افراد قاچاقچی این امکان را دارند پاسپورت جعلی برای مهاجران صدور کنند. برای هر پاسپورت 15000$ (دلار) از مهاجران دریافت کنند.

اگر مهاجری نتوانند این مبلغ را کامل بپردازد پاسپورت دریافت نمی کند. بعد از وارد شدن به کشور ترکیه، مهاجران در انبار های قدیمی یا خانه های قدیمی باید ساکن باشند. در هنگام انتظار برای وارد شدن به اروپا در یک مدت زمان بلند مدت حتی 3 سال هم به عنوان یک کارگر ساده با حقوق و مزایای خیلی پایین باید در این کشور کار کند. در سال 2004 بیشتر از 1 میلیون نفر به کشور ترکیه به صورت قاچاقی وارد شدند.

در سال 2007 بیشتر از 150 نفر از شهروندان ترکیه ای به عنوان جرم و جنایتی که انجام داده بودند دستگیر شدند و بازداشت شدند. در سال 2003 و 2005 بین کشور ترکیه و یونان توافقی صورت گرفت که درباره جرایم سازمان و مهاجرت قاچاقی به ترکیه را امضاء کردند. البته لازم به ذکر است که این قرارداد هرگز به معنا واقعی عملی نشد. براساس توافق نامه آتن همگی وظیفه ها در اسناد رسمی مثل پذیرش دوباره یونانیان در ترکیه را خارج شدند. جهت اطلاع از هزینه‌ های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

روش مهاجرتی غیر رسمی به کشور ترکیه

این راه مهاجرتی یکی از سخت ترین راه های مهاجرتی می باشد که معایب و سختی های زیادی دارد. ما به شما راه های قانونی را پیشنهاد می کنیم و در بالا راه های مهاجرت قانونی نام برده شد. سریع ترین راه مهاجرت تحصیل در ترکیه می باشد که دانشجویان باید مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. بعد پذیرش خود را دریافت کنند و سپس پروسه ویزا خود را اخذ کنند. در نهایت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند.

مشاوران ارشد و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان را ایجاد کرده اند که به شما عزیزان به صورت تلفنی و حضوری مشاوره دهند. از ابتدا تا انتهای پروسه شما کنار شما عزیزان خواهند بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *