مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل در نروژ

تحصیل در نروژ

در میان روش های مهاجرتی بارز به این کشور بهترین و راحت ترین روش، مهاجرت تحصیلی می باشد، زیرا تحصیل در نروژ، فارغ التحصیلی از مقاطع مختلف و کاریابی پس از اتمام دوره تحصیلی، ورود به بازارکار و درآمد زایی در این کشور برای متقاضیان بین المللی میسر خواهد بود. نروژ کشوری بسیار پیشرفته است که جزء کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی به شمار می رود. این کشور با این که اقتصادی بسیار محدود دارد اما بسیار قدرتمند است. این کشور در بخش نفت و گاز ساخت کشتی و پرورش ماهی بسیار موفق است.

همین طور در حوزه حمل و نقل دریایی این کشور از قطب های معروف به شمار می آید. همین طور این کشور در شاخص کسب و کار جهانی رتبه 9 را از آن خود کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو که توسط نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تحریر درآمده است، مطالعه بفرمائید.

اینفوگرافیک تحصیل در نروژ

شرایط تحصیل در نروژ

اگر به تحصیل در نروژ فکر می کنید باید بدانید اولین قدم برای تحصیل در نروژ این است که بدانید در کدام دانشگاه و در کدام منطقه از این کشور تمایل به تحصیل دارید و با توجه به رشته مورد علاقه خود محلی دانشگاهی خود را انتخاب نمایید. بعد از تعیین محل دانشگاه خود دومین قدم پیش روی شما دریافت مدرک زبان انگلیسی می باشد. باید بدانید که تحصیل در نروژ بدون ارائه مدرک زبان به دانشگاه امکان پذیر نیست. به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد که تمامی برنامه ها و دروس دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود. پس نیاز دارید تا قبل از آخرین زمان اعلام شده توسط دانشگاه مدرک زبان خود را برای دانشگاه ارسال نمایید.

برای تحصیل در دانشگاه های نروژ به حداقل مدرک زبان 6 نیاز دارید. اما باز هم این میزان نمره با توجه به دانشگاه تحصیلی شما می تواند متفاوت باشد، علاوه بر ارسال مدرک زبان به ارسال مدارکی از سوابق تحصیلی خود به دانشگاه نیاز دارید که این مدارک با توجه به دانشگاه تحصیلی شما و رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. معمولا به ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمره های مدرک آخر تحصیلی احتیاج دارید. توجه کنید که ترجمه های شما احتیاج به مهر وزارت امورخارجه و دادگستری دارد.

درباره مخارج تحصیل در نروژ

تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی این کشور برای تمامی متقاضیان بین المللی رایگان است. با توجه به دانشگاهی که دانشجویان برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. ممکن است آنها نیاز داشته باشند در هر ترم هزینه اندکی برای برخی از امور پرداخت کنند که از 35$ الی 65$ (دلار) متفاوت است. پرداخت این هزینه در هر ترم باعث می شود دانشجو از عضویت در اتحادیه دانشجویی، دسترسی به خدمات درمانی، مشاوره، فعالیت های ورزشی، امکانات و همچنین کارت رسمی دانشجویی بهره مند شود. کارت دانشجویی متقاضیان و دانشجویان می تواند هزینه های حمل و نقل عمومی را کاهش دهد. دانشجویان اگر در دانشگاه های خصوصی مشغول به تحصیل شوند باید شهریه پرداخت کنند. باید در نظر داشته باشید که میزان شهریه در هر مرکز متفاوت است.

درباره اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور نمودار شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف را بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در بهترین شهرهای نروژ

تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ

برای تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ، می توانید از بین برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، یکی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، دانشگاه اسلو رشته های بسیاری را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. آنها بین علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، ریاضیات، علوم طبیعی، آموزش، پزشکی و دندانپزشکی، انرژی و توسعه متفاوت هستند. این علاوه بر دوره های آموزش زبان نروژی برای دانشگاهیان است که نیازی به دانش قبلی این زبان ندارند. علاوه بر این، در مورد برنامه های دکترا برای دانشجویان خارجی در نروژ، برنامه های متعددی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود.

در اینجا برخی از بهترین دانشگاه‌ های نروژ که تحصیلات انگلیسی را برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا ارائه می‌ دهند، آورده شده است:

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ
  • دانشگاه علوم زیستی نروژ
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه ترومسو

مدرک لیسانس به زبان انگلیسی در نروژ برای دانشجویان بین المللی تدریس می شود. همه متقاضیان برنامه های دانشگاهی که به زبان نروژی در هر دو دانشگاه و کالج دانشگاهی در نروژ تدریس می شوند، باید درخواست های خود را از طریق دانشگاه های نروژ و خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج های نروژ ارسال کنند. آنها همچنین باید الزامات زبان انگلیسی و نروژی را برآورده کنند. اگر شرط زبان نروژی تنها شرط ورود برای واجد شرایط بودن برای پذیرش است، می توانید یکی از آزمون های زیر را انتخاب کنید: آزمون کتبی زبان نروژی سطح پیشرفته با حداقل 450 امتیاز و سطح سوم زبان نروژی برای دانشجویان بین المللی، سطح 3- آزمون برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های نروژ مورد نیاز است.

الزامات اخذ بورسیه تحصیلی نروژ

در مهاجرت تحصیلی در نروژ، تحصیل در مقطع دکترا همراه با بورسیه به طور معمول شامل کسانی می گردد که شرایط ویژه ای در مقایسه با سایر متقاضیان داشته باشند. شرایطی که برای متقاضیان به منظور دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد به شرح ذیل است:

  • در صورتی که دانشجو مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را از یکی از دانشگاه های برتر اخذ نموده باشد.
  • در صورتی که دانشجو دارای معدل بالاتر از 17 باشد.
  • در صورتی که دانشجو دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 به بالا باشد.
  • در صورتی که دانشجو دارای تالیفات بین المللی مانند مقاله، کتاب و بالاخص ISI باشد. در این صورت بیشترین شانس را برای دریافت بورسیه خواهد داشت.

البته دارا نبودن شرایط فوق برای دانشجوی تحصیل در مقطع دکترا به صورت عادی الزامی نیست. اما امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی برای او بسیار دشوار است. هزینه های زندگی در این کشور متناسب با محل و سبک زندگی فرد متفاوت می باشد. مخارج زندگی برای یک فرد در این کشور به طور میانگین مبلغی معادل €1000 الی €1500 (یورو) در ماه تخمین زده شده است.

8 دلیل آموزش در نروژ برای ایرانیان

6 دلیل اصلی تحصیل در این کشور برای دانشجویان بدین قرار است:

  1. آموزش با کیفیت
  2. روابط نزدیک و برابر با روابط دانشجو و استاد
  3. تشویق تفکر انتقادی
  4. سیستم آموزشی رایگان
  5. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  6. جامعه ای مدرن و پیشرفته

شرایط و هزینه زندگی در نروژ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بررسی مقطع کارشناسی در نروژ

وجود سیستم آموزشی رایگان و ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی توانسته جذابیت تحصیل در این کشور را برای متقاضیان خارجی دوچندان کند. جهت تحصیل در این کشور مدرک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نروژ می باشد.

 

در جدول زیر به بررسی شرایط تحصیل کارشناسی در نروژ خواهیم پرداخت:

پارامترشرح
طول دوره3 الی 4 سال
مدارک مورد نیازارائه گواهی دیپلم 12 ساله به همراه ریز نمرات
مدرک زبان مورد نیازآیلتس 6 یا تافل 60
آغاز دوره تحصیلیسپتامبر (September)

دوره آموزشی کارشناسی ارشد در نروژ

در حال حاضر بیش از 1000 دانشجوی خارجی در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشد. هر ساله تحصیل کارشناسی ارشد در نروژ درخواست بیشتری نسبت به مقطع کارشناسی دارد. ارائه طیف گسترده تری از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی باعث این درخواست شده است.

در جدول زیر به موارد حائز اهمیت می پردازیم:

پارامترشرح
طول دورهیک الی 2 سال
مدارک مورد نیازارائه گواهی دیپلم 12 ساله و کارشناسی به همراه ریز نمرات
مدرک زبان مورد نیازآیلتس 6.5 یا معادل تافل
آغاز دوره تحصیلیمارچ (March)

تحصیل در دانشگاه های نروژ

از سایر مدارک مورد نیاز خود را می توانید با ارتباط گرفتن با دانشگاه انتخابی خود اطلاع یابید اغلب دانشگاه های نروژ برای اخذ مدارک دانشگاه سامانه مشخص و جداگانه ای دارد. تنها نیاز دارید اسکنی از مدارک خود را برای این دانشگاه ها ارسال کنید. مهلت ارسال مدارک برای دوره هایی که از سپتامبر (September) آغاز می شود. اوایل یا اواسط فوریه (February) است برای اطلاع دقیق و جامع باید به سایت دانشگاه مدنظر خود سر بزنید. در این امر کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با تجربه و مهارت خود اقدامات لازم را جهت ارسال مدارک شما انجام دهند.

عوامل مختلفی می توانند تعیین کننده شانس شما در پذیرش در دانشگاه های نروژ باشد. عواملی مثل نمره مدرک زبان انگلیسی معدل در مقطع قبلی و تعداد واحدات و ریز نمرات شما فعالیت های پژوهشی مرتبط با رشته تحصیلی و سوابق کاری و دوره های گذرانده شده توسط شما می توانند در دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور بسیار اثر گذار باشد. کارشناسان ما در سفیران سروش سعادت با بررسی رزومه شما و سوابق تحصیلی می توانند شانس شما را برای پذیرش در دانشگاه های نروژ اعلام نمایند. در صورتی که دانشگاه مورد نظر شما پذیرش را اعلام نمود که این اتفاق معمولا در سپتامبر و یا جولای می افتد. دانشگاه ها دانشجوهای پذیرش شده را اعلام می نمایند. جهت کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در نروژ را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در دانشگاه های نروژ

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نروژ

برای دریافت ویزای تحصیلی باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه نماید. طی مراحل اخذ ویزای تحصیلی از مهم ترین مدارک برای ارائه به سفارت مدرک مالی می باشد. با این که تحصیل در نروژ هزینه نسبتا کمی را شامل می شود. اما هزینه های زندگی در این کشور بر عهده شخص دانشجو است. این به این معنی است که دانشجو بعد از پذیرش دانشگاه و در مرحله اخذ ویزا نیاز دارید تمکن مالی خود را به این سفارت ثابت کنید. بعد از نوع دانشگاه مهمترین اصل در مهاجرت دانشجو بررسی هزینه های زندگی در کشور مقصد است

در نروژ با توجه به این که در کدام شهر و در چه نوع مسکنی اقامت دارید هزینه های زندگی متفاوت خواهد بود. در حال حاضر هزینه زندگی متوسط در این کشور در حدود 10000NOK (کرون نروژ) طی یک ماه می باشد. این هزینه با اجاره منزل در آپارتمان ها یا اسکان در خوابگاه های می تواند متفاوت باشد. اگر تمایل به اسکان در خوابگاه ها دارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم در زمان اقدام برای اخذ پذیرش نسبت به رزرو خوابگاه نیز اقدام نمایید.

هزینه مورد نیاز یک دانشجویی ایرانی در نروژ

افرادی که برای ویزای تحصیلی اقدام می کنند باید هزینه زیر را برای زندگی خود در نظر بگیرند:

اقلامهزینه به کرون نروژ
یک وعده غذا در رستوران معمولیNOK200
غذا برای 2 نفر در رستوران معمولیNOK925
کاپوچینوNOK44.19
کوکا / پپسی (بطری 0.33 لیتر)NOK32.03
آب (0.33 لیتر بطری)NOK27.18
شیر، (یک لیتر)NOK19.74
یک قرص نان 500 گرمیNOK29.59
یک کیلو گرم برنج سفیدNOK28.5
تخم مرغ 12 عددNOK37.89
یک کیلوگرم پنیر محلیNOK111.30
یک کیلوگرم سینه مرغNOK132.63
یک کیلوگرم گوشت گاوNOK285
یک کیلوگرم سیب زمینیNOK20.60
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)NOK40
عبور مرور ماهیانهNOK770
تاکسی با تعرفه معمولیNOK100
بنزین لیتریNOK21
آپارتمان (یک خواب) در مرکز شهرNOK10743
آپارتمان (یک خواب) خارج از مرکزNOK8750
آپارتمان (3 خواب) در مرکز شهرNOK18890
آپارتمان (3 خواب) در خارج مرکزNOK14252

شرایط کار پس از اتمام تحصیلات در نروژ

طبق قانون کشور نروژ دانشجویان مقیم این کشور می توانند در هفته 20 ساعت کارکنند. برای این که در این کشور کار پاره وقت داشته باشید نیاز دارید به زبان نروژی تسلط کافی داشته باشد. پس پیدا کردن کار برای دانشجویان نروژی کار راحتی نخواهد بود. اگر شخص دانشجو در این کشور متاهل باشد این امکان برای متقاضی وجود دارد که درخواست برای پیوستن خانواده به سفارت اعلام کند. در صورتی که بتواند تمکن مالی خود را برای پرداخت هزینه همسر و فرزندان را ثابت کند این امر اتفاق می افتد. طبق قوانین کشور نروژ دانشجو بین المللی پس از اتمام تحصیل باید این کشور را ترک کند. تنها در صورتی که پیشنهادکار از سوی کارفرمایان این کشور داشته باشد اجازه اقامت بیشتر و کار در این کشور برای متقاضی فراهم می شود

علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به نروژ برای دریافت اطلاعات تخصصی در این زمینه و آگاهی از شرایط مهاجرت، هزینه های زندگی و اخذ ویزای تحصیلی می توانند با همراهی وکلاء با سابقه ما، در موسسه سفیران سروش سعادت که در این حوزه سابقه درخشانی دارند. به سادگی و در مدت زمان کم برای تحصیل در نروژ اقدام نمایند. مفتخریم که بگوییم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از بهترین موسسات حقوقی در کشور بوده ما در این موسسه همواره آماده پاسخگوی به شما دوستان و علاقه مندان مهاجرت می باشد.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در نروژ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در نروژ می باشیم:

  • مزایای تحصیل در نروژ چیست؟ علاوه بر خدمات عالی اجتماعی و آموزش بسیار با کیفیت که در این کشور وجود دارد. تنوع برنامه های تحصیلی و همچنین وجود محیطی علمی، دانشگاه های سطح بالا و مردمی مهاجرپذیر از مزایای تحصیل در این کشور است.
  • شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه های نروژ به چه صورت است؟ برای تحصیل در نروژ حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز آیلتس 6 است. البته این نمره با توجه به مقطع و دانشگاه متغییر است. سوابق پیشین تحصیل مثلا معدل تحصیلی و همچنین رشته و دانشگاه شما در گرفتن پذیرش موثر است.
  • متوسط هزینه های زندگی در کشور نروژ طی یک ماه چقدر خواهد بود؟ در نروژ با توجه به شهر و منطقه مسکونی هزینه های زندگی متفاوت خواهد بود در حال حاضر هزینه زندگی متوسط در این کشور در حدود 10000NOK (کرون نروژ) طی یک ماه می باشد.
  • طول دوره و مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور نروژ چیست؟ طول دوره کارشناسی ارشد مابین 1 تا 2 سال متغیر است. از مدارک مورد نیاز می توان به ارائه گواهی دیپلم 12 ساله و کارشناسی به همراه ریز نمرات به همراه مدرک زبانی که آیلتس 6.5 یا معادل تافل است نام برد. آغاز دوره تحصیل از ماه مارچ است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *