مهاجرت تحصیلی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

دانشگاه های کانادا جزء معتبرترین دانشگاه های جهان هستند و مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از طرق شناخته شده در زمینه اخذ اقامت دائم است. دانشگاه های این کشور علاوه بر ارائه با کیفیت ترین متدهای آموزشی امکانات پیشرفته ای را نیز برای تحصیل دانشجویان فراهم نموده اند. آموزش در مدارس از سن 6 الی 7 سالگی آغاز و با پایان تحصیلات متوسطه در سن 17 الی 18 سالگی خاتمه می­ یابد. تحصیل در مدارس دولتی کانادا به صورت رایگان است. دانش آموزان امکان تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی را نیز دارند. اکثر دانش ­آموزان خارجی تحصیل در مدارس بین المللی را ترجیح می ­دهند. تدریس در مدارس کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می­ گردد که دانش ­آموزان خود زبان تحصیلی را انتخاب می­ نمایند.

والدینی که فرزندان را در مدارس کانادا ثبت نام نموده اند، خود نیز از طریق ویزای ویزیتوری کانادا می ­توانند به این کشور سفر نمایند. پس از پایان دوره­ متوسطه دانش­ آموزان می ­توانند برای تحصیل در دانشگاه ها و یا مدارس فنی در این کشور اقدام نمایند. دانشگاه های کانادا تحصیلات آکادمیک را ارائه می ­نماید. مدارس فنی با ارائه آموزش های تخصصی دانشجویان را برای بازارهای کاری کانادا آماده می ­نمایند. دوستان عزیزی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارند، بهتر است از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­­ مند گردید. نظرات و پیشنهادات مفید آنان را در این زمینه جویا شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

دانشگاه های و کالج های زیادی در کانادا در دسترس هستند. تحصیلات آکادمیک را در رشته های مختلف به دانشجویان ارائه می نمایند. یکی از مهمترین دلایل جذب دانشجویان بین المللی به دانشگاه های کانادا رشته های متنوع تحصیلی و زبان تدریس در دانشگاه های کانادا است. از طرفی دانشگاه های کانادا با فراهم نمودن امکان تحصیل بدون مدرک زبان موجب جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین المللی به این کشور شده است. تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی معمولا 6 سال و در دیگر رشته های تحصیلی 4 سال است

تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی با پایان دوره ­های کارآموزی خاتمه می­ یابد. بدین طریق دانشجویان تخصص لازم برای انجام کار پس از پایان تحصیلات خود در این کشور را بدست می ­آورند. حسابداری، داروسازی، پزشکی، مهندسی، مدیریت، هنرهای نمایشی و بازاریابی برخی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های کانادا هستند. متقاضیان زیادی دارد. پس از پایان مقطع کارشناسی دانشجویان امکان تحصیل در مقاطع بالاتر و یا انجام کار در کانادا را خواهند داشت. انجام کار بعد از تحصیل در کانادا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد موجب کسب مهارت های تخصصی در رشته های مختلف تحصیلی می­ گردد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در کانادا به مدت 2 سال است. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر آموزش بایستی به انجام پروژه های تحقیقاتی نیز بپردازند. اکثر دانشگاه های کانادایی جنبه تحقیقاتی داشته است. در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی نیز دست یافته اند. دانشجویان جهت تحصیل در این مقطع بایستی حداقل نمره 6.5 را در مدرک آیلتس خود کسب نموده باشند. پس از پایان این دوره تحصیلی امکان انجام کار برای این دسته از دانشجویان در کانادا وجود دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در مقطع دکتری

دانشجویان در مقطع دکتری پس از انجام یکسری تحقیقات گسترده امکان اخذ مدرک دکتری خود را خواهند داشت. زیرا تحصیل در مقطع دکتری در کانادا به صورت کاملا تحقیقاتی و پژوهشی می ­باشد. دانشجویان ابتدا موضوعی را برای تحقیق خود در نظر می گیرند. در پایان این دوره تحصیلی با ارائه پایان نامه موضوعی خود امکان دریافت مدرک دکتری را خواهند داشت. پذیرش در مقطع دکتری در کانادا به صورت رقابتی و محدود است. دانشجویانی که نمرات بالایی را در مدرک زبان و مقاطع پیشین خود کسب نموده اند، در اولویت هستند. با توجه به اینکه امکان کار ضمن تحصیل در کانادا برای دانشجویان وجود دارد. اما دانشجویان مقطع دکتری تنها با اجازه استاد راهنمای خود اجازه چنین کاری را خواهند داشت. در برخی موارد دانشجویان با انجام پروژه هایی که در طول دوره تحصیلی خود انجام می ­دهند. بدین ترتیب حقوق و دستمزدهایی را دریافت می­ نمایند.

هزینه های تحصیل در کانادا

اگرچه دانشجویان بومی این کشور شهریه های کمتری نسبت به دانشجویان بین المللی پرداخت می­ نمایند. اما بطور کلی تحصیل در دانشگاه های کانادا رایگان نیست. هزینه تحصیلی در این کشور به عوامل مختلفی همچون رشته، مقطع و شهر تحصیلی در کانادا متفاوت است. مدیریت یکی از گرانترین رشته های تحصیلی در کانادا است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی ارازان تر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بطور متوسط 27000CAD (دلار کانادا) در سال گزارش شده است. البته هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی به مراتب ارزان تر است. هزینه های تحصیل در رشته ها مدیریتی 37000CAD (دلار کانادا) در سال می باشد.

دانشجویان با اخذ بورسیه های تحصیلی امکان تحصیل رایگان در کانادا را خواهند داشت. دانشگاه های تورنتو، یورک، کارلتون و منیتوبا بورسیه ها و کمک هزینه های متعددی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند. اکثر بورسیه های تحصیلی متعلق به مقطع کارشسی ارشد و دکتری می­ باشد. ارزش اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا 4000CAD الی 16000CAD (دلار کانادا) در سال است. که دانشجویان از این طریق می ­توانند بخشی و یا همه مخارج خود در این کشور را تامین نمایند.

بررسی ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل تنها با اخذ ویزای تحصیلی این کشور امکان پذیر است. دانشجویان ابتدا موافقتنامه تحصیلی از دانشگاه های کانادا دریافت می ­نمایند. پس از آن با مراجعه به سفارت کانادا درخواست ویزای تحصیلی این کشور را خواهند نمود. ارائه مدارک زیر جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم و ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • عکس
  • مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را اثبات می ­نماید.
  • مدارک زبان انگلیسی

لازم بذکر است دانشجویان باید حداقل 2 الی 3 ماه قبل از آغاز سال تحصیلی در کانادا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا را بنمایند. دانشجویانی که در زمینه تحصیلی با سوالات و ابهاماتی روبرو هستند، با برقرار ارتباط با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­ توانند پاسخ سوالات را دریافت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *