مهاجرت کاری هند

کار در هند

کار در هند

به عنوان یکی از بهترین بازارهای کار در آینده، کشور هند تمایل فراوانی به جذب نیروی کار از کشورهای خارجی دارد. کار در هند بخصوص در شهرهای دهلی، بنگلور، حیدرآباد و مادراس فرصت های بسیار مناسبی در اختیار نیروی کار خارجی قرار می دهد. کار در هند به شما این فرصت را خواهد داد تا در یک محیط تازه و فرهنگ متفاوت به فعالیت بپردازید.

اقتصاد این کشور نقش بسیار مهمی را در اقتصاد جهانی بازی می کند. کار در این کشور نیز می تواند یک فرصت بسیار مهم و تجربه ای مفید برای شما باشد. به دلیل اهمیت این موضوع، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به تشریح شرایط آن گرفته اند.

اینفوگرافیک کار در هند

نگاهی به اقتصاد هند

اقتصاد هند یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان است و به عنوان سومین اقتصاد برتر قاره آسیا شناخته می شود. در صورتی که هند بتواند با همین روال رو به جلو حرکت کند، در دهه آینده می تواند به سومین اقتصاد برتر جهان تبدیل شود. اگر چه نقش کشاورزی در هند رفته رفته رو به زوال است، اما همچنان بیش از نیمی از مردم این کشور به آن وابسته هستند.

اقتصاد هند به صورت کاملا روشن در حال تغییر است و به روشنی می توان پارک های علم و فناوری را که مانند قارچ می رویند در این کشور مشاهده کرد. در حال حاضر بیش از 50% از تولید ناخالص ملی این کشور از طریق خدمات ایجاد شده است. دولت هند اما کمترین تلاش خود را در جذب سرمایه گذاران خارجی به بازار کار این کشور انجام می دهد. شرکت های چند ملیتی اجازه سرمایه گذاری در این کشور را تا 20 سال پیش نداشتند اما امروزه قوانین سرمایه گذاری در کشور هند به صورت چشمگیری ساده شده است اما همچنان سختگیرانه است.

درباره اقتصاد هند

اقتصاد هند رشد فوق العاده ای را در صنایع شهری مانند خدمات و فناوری اطلاعات تجربه کرده است. با این حال، حدود 172 میلیون هندی همچنان در فقر زندگی می کنند و از این تعداد، %69 در مناطق روستایی زندگی می کنند. بیش از دو سوم جمعیت به کشاورزی وابسته هستند، عمدتاً در مقیاس کوچک یا سطح معیشتی برای امرار معاش. امتیاز آزادی اقتصادی هند 56.5 است که این کشور را در رتبه 120 آزاد در شاخص 2020 قرار می دهد. امتیاز کلی آن 1.3 امتیاز افزایش یافته است که منجر به افزایش امتیاز آزادی کسب و کار شده است. هند در میان 42 کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه رتبه 28 را دارد و امتیاز کلی آن بسیار کمتر از میانگین منطقه ای و جهانی است. اقتصاد هند نزدیک به دو دهه است که در رده متوسط ​​طبقه عمدتاً غیرآزاد قرار گرفته است.

رشد تولید ناخالص داخلی طی 5 سال گذشته، با این حال، قوی بوده است. از آنجایی که کشور همچنان از اثرات آزادسازی اقتصادی سود می برد، رشد اقتصادی ناشی از مصرف داخلی بیشتر خصوصی بوده است. ارزش کل صادرات و واردات کالاها و خدمات معادل 43.1 درصد تولید ناخالص داخلی است. متوسط ​​نرخ تعرفه اعمال شده 5.8 درصد است و 375 اقدام غیرتعرفه ای در حال اجراست. چارچوب سرمایه گذاری بوروکراتیک هند به دلیل محیط نامطلوب برای سرمایه گذاری جدید محدود شده است. با وجود برخی آزادسازی ها، موسسات دولتی بر بخش بانکی و بازارهای سرمایه تسلط دارند. مشارکت خارجی محدود است. بر اساس گزارش NASSCOM، هند با بیش از 8.900 تا 9.300 استارت آپ، جایگاه خود را به عنوان سومین پایگاه بزرگ استارت آپی در جهان حفظ کرده است و حدود 1.300 استارت آپ جدید در سال 2019 تاسیس شده است.

زندگی شبانه در هند

زندگی شبانه به معنای سرگرمی کامل در طول شب است که معمولاً با رفتن به رستوران‌ها، بارها، میخانه‌ها، دیسکوها، کنسرت‌های موسیقی و رانندگی طولانی انجام می‌شود. در هند، این امر به یک روال عادی تبدیل شده است، به ویژه در متروهایی که فرهنگ شرکتی در حال رشد است و هر سوم افراد یک جوان هستند. دهلی پایتخت هند یک مکان عالی برای مهمانی است، اما بله، به دلیل بالاترین میزان جرم و جنایت علیه زنان، ممکن است چندان امن نباشد. اما این نمی تواند شما را از کاوش در زندگی شبانه در دهلی منصرف کند. بهترین راه برای داشتن اوقاتی خوب این است که اطمینان حاصل کنید که همیشه از مکان های شلوغ در جمع افراد مورد اعتماد از محله خود یا از موسسه تحصیلی عالی بازدید می کنید.

پایتخت فناوری اطلاعات هند که امروزه به عنوان پایتخت میخانه نیز شناخته می شود، مکان های شبانه محبوب در بنگلور شامل آتنا، پکو، کلاب اینفرنو و جفری است. این شهر برای چندین جوانی است که به هند سفر می کنند. برای لذت بردن از وقت خود در طول شب، باید یک گوشی هوشمند همراه داشته باشید که به شما امکان می دهد لحظات را در بنگلور ثبت کنید. این مکانی است که مردم علاقه مند به دانستن در مورد آن هستند، با توجه به اینکه به عنوان پایتخت فناوری اطلاعات هند شناخته می شود. شهر سبز مانند هر چیزی در حال رشد است و به انتخاب اول جمعیت جوان تبدیل شده است. برخی از مکان‌های محبوب زندگی شبانه در پونا عبارتند از Cyclone، هاوانا، کلاب پولاریس، CO2 Lounge و کافه هارد راک. این مکان ها شب های خاطره انگیزی را هنگام تحصیل در هند ارائه می دهند.

فرصت های شغلی نیروی کار خارجی در هند

از آن جا که نیروی کار در این کشور بسیار ارزان قیمت است، در اختیار داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر بخصوص از یکی از دانشگاه های غربی می تواند شانس شما را برای یافتن کار در این کشور افزایش دهد. جوانان هندی علاقه بسیار زیادی به تحصیل در زمینه IT دارند از همین رو بازار کار در این زمینه در اختیار آنان قرار می گیرد. از طرف دیگر باید اشاره داشت که در زمینه های دیگر کمبود نیروی متخصص به شدت در این کشور احساس می شود. افرادی که تخصص دیگری داشته باشند می توانند به راحتی جذب بازار کار در این کشور شوند.

در بسیاری از موارد مدیران رده بالا در این کشور از میان خارجی ها انتخاب می شوند. سابقه کاری در کشورهای غربی یک نقطه مثبت پررنگ در رزومه شما خواهد بود. با این وجود شرکت های هندی همچنان تمایل به جذب نیروی کار بومی در شرکت خود دارند. تدریس زبان انگلیسی در هند نیز یک فرصت بسیار مناسب برای کار در این کشور است. این فرصت بیشتر در اختیار کسانی قرار می گیرد که زبان انگلیسی زبان مادری آن ها به حساب می آید.

زبان کار در هند

در صورتی که قصد دارید به کار در هند مشغول شوید، فراگیری زبان هندی یک اجبار برای شما نخواهد بود. در بسیاری از مناطق این کشور، زبان انگلیسی به شدت رایج است و درصد قابل توجهی از مردم هند به زبان انگلیسی صحبت می کنند. شاید برای شما نیز جالب باشد که در بخش هایی از کشور هند، زبان فارسی نیز رایج است و مردم این مناطق نیز علاوه بر زبان فارسی به زبان های هندی و انگلیسی نیز صحبت می کنند. برای دریافت پذیرش از طرف سفارت کشور هند، شما باید مدرک معتبر زبان انگلیسی را ارائه دهید.

زبان کار در هند

ویزای کاری هند

ویزای کاری هند به عنوان اجازه ورود شما به این کشور برای کار برای یک شرکت بومی یا بین المللی است. در صورتی که قصد دارید به عنوان کارآموزی در این کشور نیز به این کشور سفر کنید، باید ویزای کاری این کشور را بدست آورید. تجربیات ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت چنین می نماید که برای درخواست ویزای کاری این کشور شما باید باید صبور باشید. روند درخواست ویزای کاری در این کشور کمی پیچیده است و به زمان زیادی نیاز دارد. در صورتی که ویزای کاری این کشور را بدست آورید، دیگر نیازی به دریافت اجازه کار در این کشور نخواهید داشت.

برای درخواست ویزای کاری این کشور، می توانید از شرکت پذیرای شما بخواهید تا مراحل دریافت ویزای کاری را انجام دهند اما بهتر است که شخصا برای این کار اقدام کنید مگر آنکه شرکت شما یکی از شرکت های برجسته و شناخته شده در کشور هند باشد.

اخذ ویزا برای مهاجرت به هند از طریق کار

ویزاهای اشتغال، همچنین به عنوان ویزای الکترونیکی نیز شناخته می شود، به متقاضیان و مهاجران خارجی که می خواهند برای یک شرکت بین المللی یا یک شرکت هندی در هند کار کنند، صادر می شود. لازم به ذکر است که مهاجران و متقاضیانی که قصد شرکت در دوره های کارآموزی در هند را دارند نیز باید اقدام به کسب ویزا کنند. مراحل درخواست ویزای اشتغال هند پیچیده و وقت گیر است. ویزای اشتغال متقاضی به طور خودکار به عنوان یک مجوز کار برای هندوستان عمل می کند، بنابراین پس از دریافت آن، متقاضی دیگر مجبور به درخواست مجوزهای اضافی برای کار در هند نخواهد شد.

درخواست متقاضی می تواند توسط وی یا شرکت هندی که متقاضی قرار است در آن مشغول به کار شود انجام شود. اگر متقاضی برای کسب ویزای و شروع برنامه خود اقدام کند، باید آن را به سفارت هند یا کنسولگری در کشور خود ارائه دهد. اگر شرکت متقاضی برنامه و درخواست وی را مدیریت کند، مدارک و پرونده و درخواست متقاضی می تواند در هند نیز ارسال شود.

متقاضیان و کارکنان خارجی برای اشتغال در هند و مهاجرت به هند از طریق کار باید مدارک زیر را ارائه دهند تا موفق به کسب ویزای کاری هند شوند:

  • قرارداد کار اصلی
  • اثبات نداشتن سابقه های کیفری
  • گواهی بهداشت
  • فرم های مرتبط کامل شده
  • اثبات توان مالی کافی
  • مدارک تحصیلی و پرونده سوابق
  • چند قطعه عکس جدید به اندازه عکس گذرنامه

شرایط کار در هند

شرایط کار در این کشور کمی با سایر نقاط جهان متفاوت است و کارمندان معمولا تمام طول روز را در محل کار خود هستند. آغاز ساعت کاری در هند ساعت 10 صبح است و ساعت 18 به عنوان آخرین ساعت کاری در این کشور شناخته می شود. در کشور هند بسته به شهر محل اقامت شما، 15 تا 20 روز تعطیلی رسمی وجود دارد. علاوه بر آن 12 روز مرخصی استحقاقی برای کارمندان در نظر گرفته شده است. مرخصی برای نیروی کار خارجی بین 18 تا 30 روز در سال است که باید شرایط آن در قرارداد کاری ذکر شود. در صورتی که شما برای یک شرکت بین المللی کار کنید، طبیعتا دستمزد بسیار بیش تری دریافت می کنید و همچنین مزایایی که در اختیار شما قرار می گیرد نیز بیش تر خواهد بود.

کار در این کشور یک فرصت مناسب است که به کمک آن قادر خواهید بود تا رزومه کاری خود را پر بار کنید. با توجه به اینکه کشور هند با کمبود نیروی کار متخصص روبرو است، فرصت رشد در زمینه های مختلف در این کشور برای افرادی که دارای حرفه ای مشخص هستند بسیار زیاد است. بازار کار IT در کشور هند توسط نیروهای بومی اشباع شده است و پذیرش در این زمینه کمی دشوار است اما سایر بخش های شغلی در کشور هند می تواند یک فرصت خوب برای یافتن یک شغل مناسب برای شما باشد. در صورت تمایل به کار در هند می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا به کمک یکدیگر، روند یافتن شغل مناسب را طی کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *