مهاجرت به کشور هلند

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی یکی از راه های پرخطر در باب اخذ اقامت محسوب می گردد که هر ساله باعث مواجه شدن افراد با درهای بسته می شود. یکی از راه های مهاجرت، پناهندگی است اما این که آیا این راه مطمئن و بی خطر است و یا این که اقدام کننده به نتیجه دلخواه می رسد. این که چه خطرات و ضررهای جانی و مالی برای شخص در پی دارد؟ اینها همه سوالاتی است که فرد مهاجر قبل از وارد شدن به پروسه پناهندگی باید راجع به آن تحقیق نماید.

اگر برای درخواست پناهندگی به این کشور آمده اید، می خواهید در اسرع وقت مستقر شوید، احساس امنیت کنید و وضعیت پناهندگی را به دست آورید. بنابراین، بسیار مهم است که بدانید در این کشور برای کمک به کجا مراجعه کنید و چه انتظاری دارید. این کشور روش خاص خود را برای رسیدگی به پناهجویان و قوانین خاص خود در مورد آموزش، کار و مراقبت های بهداشتی برای پناهندگان دارد. در این مقاله به شرایط مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی می پردازیم. در طول این مقاله که از سوی تحریریه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تألیف شده است، ابعاد کلی مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی و آسیب های مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.

تعریف پناهنده در کشور هلند

پناهنده كسي است كه به دلايل نژاد، مذهب، مليت يا عضويت در يك گروه خاص اجتماعی يا عقيده سياسی، ترس موجه از آزار دارد. در خارج از كشور اصلي خود به سر می برد. به علت ترس از آزار قادر يا مايل به برخورداری از حمايت آن كشور يا بازگشت به آن نيست. بعدها در سال 1969 كنوانسيون منطقه ای سازمان وحدت آفريقا در مورد برخی جنبه های خاص مسائل پناهندگان در آفريقا به منظور عينی تر نمودن بعضي از ملاحظات تعريف زير را به تعريف كنوانسيون 1951 افزود:

هر شخصی كه به دليل تجاوز خارجی، اشغال، تسلط بيگانگان يا هر واقعه ای كه به طور جدی نظم عمومی تمام يا بخشی از كشور اصلی يا متبوع خود، وادار به ترك كشور اصلی برای يافتن پناهگاهی در كشور ديگری غير از كشور اصلی يا متبوع خود گردد.
در سال 1984 يك گروه از نمايندگان دولتی، دانشگاهيان و وكلای برجسته و تراز اول از آمريكای لاتين در شهر كارتاهنای كلمبيا تشكيل جلسه دادند. آنچه را كه اكنون بيانيه كارتاهنا ناميده می شود. تصويب نمودند كه علاوه بر ساير مسائل، مواد عينی تری را نيز علاوه بر تعاريف كنوانسيون 1951 در بر می گرفت.

اين بيانيه موارد زير را نيز مشمول كنوانسيون 1951 دانست:

افرادی كه زندگی، امنيت يا آزادی آنها با خشونت شايع و گسترده، تعرض خارجی، درگيری های داخلی، نقض گسترده حقوق بشر يا ساير مواردی كه در نظم عمومی به طور جدی اخلال ايجاد می كنند مورد تهديد قرار گرفته است. هلند پناهجویانی را که در صورت بازگشت به کشور خود در معرض خطر قرار می گیرند، می پذیرد. با این حال، روش های ویژه ای برای تعیین اینکه آیا یک پناهجو واقعی نیاز به حفاظت دارد، را پیگیری می کند.

معاهدات بین المللی حفاظت از پناهندگان

به طور کلی در مورد حفاظت از پناهندگان 2 کنوانسیون مهم وجود دارد که در اینجا به طور مختصر در مورد آنها صحبت می کنیم:

آیتمشرح
کنوانسیون ژنو درباره پناهندگانهر پناهنده حق حفاظت دارد.
کنوانسیون اروپایی حقوق بشرهیچ فردی نباید مورد شکنجه یا رفتار غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار بگیرد.

درخواست مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

درخواست پناهندگی اتباع خارجی که به دنبال پناهندگی هستند، باید به اداره مهاجرت و پذیرش (IND) در آپلس مراجعه کنند. پس از شناسایی و ثبت نام، پناهجویان به یک مرکز پذیرش منتقل می شوند، که معمولا در نزدیکی مرکز درخواست است که درخواست پناهندگی پناهجو را بررسی می کند.

به عنوان یک قانون، آنها از ورود به هلند رد می شوند. یک پرونده مرزی برای رسیدگی به درخواست پناهندگی آغاز شده است. پناهجو در طول مدت این روش در مرکز درخواست در فرودگاه اسپیلف قرار دارد. اگر فرد از یکی از کشورهایی است که در لیست کشورهای ایمن منشاء آمده است، یا اگر نشانه هایی وجود داشته باشد که در حال حاضر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنها محافظت می شود. یک روش ویژه برای تسریع در پناهندگی وجود دارد.

 مصاحبه برای مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

در مورد مصاحبه ای که باید با اداره مهاجرت این کشور انجام شود، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

  • در یک مصاحبه اختصاصی، پناهجویان می توانند آنچه را که در کشور خود تجربه کرده اند و به همین دلیل مجبور به ترک وطن شده اند را توضیح دهند. IND یک مترجم برای این مصاحبه در نظر می گیرد.
  • پناهجو می تواند از وکیل یا نماینده شورای پناهندگان در هلند کمک کند. مصاحبه به گونه ای طراحی شده است که به پناهجویان اجازه می دهد که آزادانه صحبت کنند. اما ممکن است سوالات بسیار سختگیرانه مطرح شود.
  • پس از آن، پناهجو یک گزارش از این مصاحبه آماده می کند. آن را به IND ارائه می دهد. IND برنامه های پناهندگی را ارزیابی می کند.
  • IND درخواست پناهندگی را بر اساس موارد زیر مورد بررسی قرار می دهد.

 مصاحبه برای مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

مجوز اقامت پناهندگی در هلند

اگر IND تأیید کند که یک پناهجو نیاز به حفاظت دارد، آنها اجازه اقامت پناهندگی خواهند داشت. پناهجویانی که دلایل آنها برای پناهندگی کافی نباشد بایستی دیپورت شود. شرایط پذیرش پناهجو در سال های گذشته بسیار سخت شده و اولویت دادن پناه مردم کشورهای جنگزده هستند. شهرداری خانه و محل اقامت پناهجویان رابا توجه به شرایط پناهجو به آنها می دهد.

این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • تعداد اعضاء خانواده
  • کشور مبدأ
  • زبان
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • شرایط بیمه

جهت مهاجرت قانونی به این کشور پیشنهاد می شود مقاله مهاجرت به هلند را مورد بررسی قرار دهید.

محل اقامت پناهندگان در هلند

شهرداری حدود 12 هفته برای پیدا کردن محل مناسب برای اقامت پناهجویان وقت دارد. تا پیدا شدن محل مناسب پناهجویان مجبور هستند در کمپ های عمومی پناهجویان اقامت داشته باشند. استفاده از ساختمان های دولتی خالی به عنوان محل اقامت برای دارندگان مجوز پناهندگی به دلیل حجم بالای پناهجویان از کشورهای جنگزده دولت مرکزی ساختمان های دولتی خالی (مانند دفاتر و سربازخانه) را برای پناهجویان در دسترس قرار دهد. این اقدام در نظر گرفته شده است تا فشار بر روی مسکن اجتماعی موجود کاهش یابد. در خصوص زندگی در این کشور ابتدا مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

مسکن مستقل در مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

پناهجویانی که از نظر مالی توانایی لازم را دارند می توانند خود هزینه های مسکن خود را بپردازند. در کمپ های عمومی اقامت هلند نداشته باشند. اگر شهرداری نمی تواند در مدت 14 روز محل اقامت مناسب را برای پناهجو پیدا کند. دارنده مجوز اقامت مجبور است هزینه های اقامت خود را بپردازد. این اقامت می تواند اقامت با خانواده و یا دوستان باشد. برای دارنده مجوز اقامت مبلغی به عنوان کمک هزینه به پناهجو پرداخت می شود. تا زمانی که شهرداری محل اقامت دائمی برای وی پیدا کند. شرایط اقامت پناهجویان از لحاظ امنیت و بهداشت در کمپ های عمومی بسیار سخت و دشوار است.

پروسه انجام کارها و موافقت با اقامت متقاضی پناندگی بسیار طولانی است. ممکن است حتی پس از گذشتن چند سال با اقامت شخص موافقت نشود. پرونده وی مورد تایید قرار نگیرد و شخص از هلند اخراج شود. چنانچه ملاحظه فرموید پناهندگی یکی از راه های بسیار غلط و نامناسب برای مهاجرت است. در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی پرداختیم. اگر علاقمند به مهاجرت به هلند هستید راه های مختلف و قانونی برای مهاجرت خواهید داشت. وکلای ارشد در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این زمینه یاری کنند و به سوالات شما درباره هلند پاسخ دهند.

4.9/5 - (9 امتیاز)

8 دیدگاه برای “مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

  1. فهیمه راد گفت:

    آیا دانشگاهای هلند پولی می باشد؟

  2. سحر گفت:

    ممنون از سایت به روزتون فقط موسسه شما هیچ خدماتی برای پناهندگی ارائه نمیده؟

  3. عادل گفت:

    سلام. ممنون مطالبتون عالی بود. مررررسی

  4. ناصر زارعی گفت:

    تشکر از توصیه خوبتون

  5. امیر عباس گفت:

    بابت مطالب جالبتوت تشکر می کنم

  6. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  7. قراری گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

  8. amir گفت:

    از مقاله های خوبتون ممنونم
    مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی اصلا راه ایمن و راحتی نیست و گزینه های بهتری برای مهاجرت به این کشور وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *