مهاجرت به کشور مالزی

مهاجرت به مالزی

مهاجرت به مالزی

مهاجرت به مالزی از طریق مختلفی از قبیل سرمایه گذاری، تحصیل در مالزی، کار و ازدواج امکان پذیر است. پیشرفت اقتصادی در این کشور توانسته سالانه افراد زیادی را به سمت مهاجرت و اقامت مالزی بکشاند.

البته دشواری ها و مشکلاتی هم در این مسیر مهاجرتی وجود دارد اما قابل حل می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهنمای مناسبی برای این منظور باشد. بنابراین کسب مشاوره و راهنمایی لازم از کارشناسان این موسسه می تواند به عنوان اولین قدم مهاجرتی در نظر گرفته شود. لذا قبل از انجام هر اقدامی، مشورت نمایید.

راه های گوناگونی برای مهاجرت به مالزی و اخذ اقامت این کشور وجود دارد که در این بخش از مقاله به معرفی آنها نیز می پردازیم:

  • سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مالزی
  • کار در مالزی
  • مهاجرت تحصیلی به مالزی
  • ازدواج در کشور مالزی
  • تولد فرزند در مالزی
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

اینفوگرافیک مهاجرت به مالزی

مزایای مهاجرت به مالزی

مالزی، کشوری با زیبایی های برجسته، مردم محلی صمیمی و برخی از خیره کننده ترین معماری ها. تعداد فزاینده ‌ای از مردم هر سال و با دلایل موجه تصمیم می‌ گیرند تا برای مهاجرت به مالزی نقل مکان کنند. مالزی با آب و هوای عالی، سواحل زیبا، هزینه کم زندگی و تعادل کامل بین کار و زندگی، محبوبیت خود را برای جابجایی مهاجران، و افرادی که به دنبال فرار به بهشت ​​استوایی هستند، نشان می ‌دهد. مالزی چهارمین اقتصاد بزرگ در آسیای جنوب شرقی و سی و پنجمین اقتصاد بزرگ جهان (2022) است که به طور پیوسته هر سال شکوفا می شود. نرخ بهره وری نیروی کار در این کشور به میزان قابل توجهی در مقایسه با همسایگان مالزی بالاتر است و ساکنان آن به دلیل هزینه پایین مسکن، غذا، سوخت، حمل و نقل و موارد مشابه در این کشور می توانند زندگی لوکس و سبک زندگی مرفه تری داشته باشند.

فرصت ‌های امیدوارکننده ‌ای برای کارگران بین ‌المللی بسیار ماهر در مالزی وجود دارد که شانس اشتغال برای افراد با تجربه و تحصیل کرده به ‌طور قابل ‌توجهی بالاتر است. این کشور دارای «فهرست مشاغل حیاتی» است که مشاغلی را شناسایی می ‌کند که به دنبال آن ‌ها هستند یا به سختی می ‌توان آن ‌ها را پر کرد، بنابراین اگر در این زمینه‌ ها باتجربه باشید، شانس شما به عنوان یک کارگر بین ‌المللی 10 برابر افزایش می‌ یابد. برخی از فیلدهای موجود در لیست عبارتند از:

  • ساخت و ساز
  • تولید
  • آموزش
  • هوافضا
  • نفت
  • گاز و انرژی
  • پتروشیمی
  • و حمل و نقل

اقامت از طریق ثبت شرکت در مالزی

ثبت شرکت در کشور مالزی از جمله روش های دریافت اقامت و مهاجرت به مالزی محسوب می شود. خارجیان از این طریق می توانند ضمن فعالیت شغلی در مالزی، به اقامت این کشور دسترسی پیدا کنند. طبق قوانین تجارتی کشور مالزی، فرد خارجی در ابتدا برای مدت 3 سال می تواند اقامت داشته باشد. از شرایط اولیه انتقال مبلغ 100000$ (دلار) به کشور مالزی است.

مهاجرت به مالزی از طریق کار

در بررسی موضوع مهاجرت به مالزی از طریق کار، لازم است بدانید وزارتی تحت عنوان وزارت منابع انسانی در کابینه دولت وجود دارد. از این رو نقش مهمی را در تجارت این کشور بر عهده دارد. این وزارت بر اموری مانند امنیت و سلامت شغلی افراد، مدیریت بر حسن اجرای نظارت بر بخش های مختلف مانند ساعات کاری، بیکاری،‌ تنظیم روابط کار و سایر نظارت دارد. در سال 1959 میلادی انجمنی تحت عنوان انجمن کارفرمایان مالزی با علامت اختصاری (MEF) فعالیت خود را در بخش خصوصی این کشور آغاز نمود. سپس نام این ارگان به (MECA)به معنای انجمن شورای کارفرمایان مالزی تغییر یافت. مطابق با قانون کار در مالزی، ساعات کاری افراد نباید از 8 ساعت در روز یا 48 ساعت به طور هفتگی تجاوز نماید. کارگران زن در این کشور برای مدت 2 ماه می توانند به مرخصی زایمان بروند.

ویزای اشتغال حرفه ای مالزی

انواع شرکت های مالزیایی یا خارجی که در مالزی فعالیت می کنند، می توانند در مشاغل حرفه ای و تخصصی خود از وجود افراد خارجی استفاده نموده و با آنها قرارداد کاری منعقد کنند. ویزایی که برای این منظور صادر می گردد. همچنین به مدت 2 سال اعتبار خواهد داشت. برخی از پست ها و مشاغلی که برای این منظور مد نظر دولت مالزی هستند به قرار زیر می باشند:

  • پست های کلیدی نظیر مسئولیت تعیین سیاست ها و اهداف شرکت
  • مدیریت عالی شرکت ها و مسئولیت مراقبت از منافع شرکت و سرمایه گذاری
  • سمت های غیر اجرایی که فرد خارجی می باید دارای مهارت ها و تخصص های خاصی در این زمینه باشد.
  • مسئولیت های اجرایی که در این زمینه فرد متقاضی بایستی دارای تجارب عملی و حرفه ای لازم باشد.

مهاجرت کاری مالزیاز طریق ویزای مشاغل کارگری

کارگران خارجی که دارای تخصص و حرفه خاصی نیستند و حکم کارگر نیمه ماهر را دارند. برای مهاجرت به مالزی و اشتغال به کار می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. اعتبار اولیه آن یک سال بوده و هر سال قابلیت تمدید را دارد. کشورهایی نظیر هند، اندونزی، نپال، بنگلادش و سایر در زمینه های تولیدات صادرات محور، تولیدات غیر صادرات محور (صنایع وابسته به سرامیک، پلاستیک و غیره)، کشاورزی و صنایع وابسته، ساخت و ساز و ساختمان، خدمات و مانند اینها، استفاده زیادی از این نوع ویزا دارند.

مهاجرت کاری مالزی و ویزای مشاغل کارگری 

ویزای مرتبط مالزی (Referred visa)

نحوه دریافت این نوع ویزای مالزی به صورتی است که کارفرما از دفاتر مهاجرت مربوطه درخواست خود را ارائه می نماید. سپس نمایندگی های مالزی در خارج از کشور با درخواست متقاضی موافقت می نمایند. مدارکی که برای این نوع ویزا لازم است شامل سپرده ضمانت یا ضمانت نامه بانکی دارای اعتبار به مدت حداقل 14 ماه می باشد. از این رو اصل و تصویر نامه وزارت کشور، نامه تقاضاء کارفرما، گوهی سلامت پزشکی و فرم درخواست این ویزا می گردد. ضمنا مبلغی که به عنوان هزینه صدور این نوع ویزا در نظر گرفته شده است، تقریبا RM1300 (رینگیت مالزی) می باشد. همچنین جهت اطلاع از هزینه زندگی در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در مالزی می باشد.

مهاجرت تحصیلی به مالزی

یکی از روش های مهاجرت به مالزی، مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی در مالزی است. مدت اعتبار اولیه این ویزا به صورت یک ساله می باشد. دانشجو در سال های آتی تحصیلی خود تا زمانی که فارغ التحصیل شود، موظف به تمدید آن می باشد. فردی که ویزای تحصیلی مالزی را اخذ می نماید، اجازه کار در مالزی را ندارد. تنها در صورتی می تواند برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی خود در مالزی مشغول به کار شود که از اداره مهاجرت مالزی اجازه گرفته باشد. در این صورت می تواند به صورت پاره وقت مشغول کار شود. مبلغ 200$ (دلار) برای صدور ویزای تحصیلی در نظر گرفته شده است. دانشجویان خارجی می توانند زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب نمایند.

مهاجرت به مالزی از طریق سرمایه‌ گذاری

از دیگر راه های اشتغال و مهاجرت به مالزی، سرمایه گذاری در مالزی است. در این حالت فرد خارجی برای مدت 2 الی 3 سال می تواند در این کشور اقامت کند که البته قابلیت تمدید ویزا وجود دارد. دولت مالزی طرحی را با نام خانه دوم من MM2H پایه ریزی نموده است. این طرح در میان سرمایه گذاران دارای محبوبیت جهانی خاصی است. اکثر سرمایه گذاران در این طرح تابعیت چینی دارند. از شرایط شرکت در این طرح، میزان سرمایه 125000$ (دلار) می باشد. همچنین حداقل درآمد ماهیانه 2500$ (دلار) است. برای آگاهی از سایر روش های مهاجرت به کشور مالزی با متخصصان و مشاورانی که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فعالیت حرفه ای دارند، ارتباط بگیرید.

سوالات مهم در خصوص مهاجرت به مالزی

در این بخش از مقاله در خصوص مهاجرت به مالزی سوالات پرتکرار شما را پاسخ داده ایم:

  • مدت اقامت از طریق ثبت شرکت در مالزی چند سال است؟ می توانید به مدت 3 سال با ثبت شرکت در مالزی اقامت داشته باشید.
  • مهم ترین شرط برای اقامت از طریق ثبت شرکت در مالزی چیست؟ از شرایط اولیه انتقال مبلغ 100000$ (دلار) به کشور مالزی است.
  • مشاغل مورد نیاز مالزی چیست؟ ساخت و ساز-تولید-آموزش-هوافضا-نفت-گاز و انرژی-پتروشیمی- حمل و نقل.
  • چند نوع ویزای کاری در مالزی وجود دارد؟ ویزای کار ساده-ویزای اشتغال حرفه ای-ویزای مرتبط.
  • برای ویزای اشتغال حرفه ای چه شغلی باید داشته باشیم؟ مشاغل سیاسی-اجرایی-مدیریت شرکت ها-مهارت های خاص مورد نیاز-سرمایه گذاری
  • ویزای کار ساده چند سال اعتبار دارد؟ اعتبار اولیه آن یک سال بوده و هر سال قابلیت تمدید را دارد.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای مرتبط مالزی چیست؟ مدارکی که برای این نوع ویزا لازم است شامل سپرده ضمانت یا ضمانت نامه بانکی دارای اعتبار به مدت حداقل 14 ماه می باشد.
  • هزینه صدور ویزای مرتبط مالزی چیست؟ هزینه صدور این نوع ویزا در نظر گرفته شده است، تقریبا RM1300  (رینگیت مالزی) می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل در مالزی وجود دارد؟ بله اما به صورت پاره وقت و محدود.
  • هزینه ویزای دانشجویی مالزی چند دلار است؟ مبلغ 200$ (دلار) برای صدور ویزای تحصیلی در نظر گرفته شده است.
  • مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری در مالزی چند سال است؟ 2-3 سال.
  • حداقل سرمایه لازم برای ویزای سرمایه گذاری مالزی چیست؟ از شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در مالزی میزان سرمایه 125000$ (دلار) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *