مهاجرت به کشور سنت کیتس

پناهندگی در سنت کیتس

پناهندگی در سنت کیتس

پناهندگی در سنت کیتس از جمله روش های مهاجرت غیر قانونی است و به دلیل خطرناک بودن به هیچ وجه مورد تایید مشاوین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نمی باشد. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعاتی در زمینه خطرات پناهندگی در سنت کیتس می باشید. با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

قوانین پناهندگی در این کشور با سایر کشور ها تفاوت دارد. همینطور روند رسیدگی به پرونده فرد متفاوت تر خواهد بود. در این مقاله به بررسی مشکلات و مسائل پناهندگی می پردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچ گونه اقدامی در رابطه با مهاجرت به سنت کیتس از طریق پناهندگی انجام نداده و این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است.

اطلاعات عمومی کشور سنت کیتس

قبل از بررسی موضوع مهاجرت به سنت کیتس از طریق پناهندگی باید اطلاعاتی در رابطه با این کشور در اختیار متقاضیان قرار دهیم. کشور سنت کیتس با نام رسمی فدراسیون سنت کیتس و نویس شناخته شده است. سنت کیتس یک کشور جزیره ای محسوب شده که در دریای کارائیب قرار گرفته است. شهر باستر به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. کشور سنت کیتس دارای 260 کیلومتر مربع مساحت می باشد. تقریبا دارای 52000 نفر شهروند می باشد. در سال 1083 این کشور از کشور انگلستان استقلال یافت. سنت کیتس با کشور انگلستان دارای منافع مشترکی می باشند.

در راس این کشور ملکه الیزابت دوم قرار گرفته است. تمامی کشورهایی که با انگلستان دارای منافع مشترک می باشند. سیستم پارلمانی در این کشور بر اساس سیستم پارلمانی انگلستان وضع شده است. دلار کارائیب به عنوان واحد پول رسمی در این کشور شناخته می شود. اصلی ترین منبع اقتصاد این کشور محصولات کشاورزی می باشد. اصلی ترین محصول کشاورزی سنت کیتس کاشتن و فرآوری نیشکر می باشد. این محصول به سایر کشور ها صادر می شود که هدف اصلی دولت این کشور نیز می باشد.

شرایط متقاضیان پناهندگی در سنت کیتس

از جمله اصلی ترین شرایطی که متقاضیان پناهندگی در سنت کیتس باید دارای آنها باشند عبارتند از:

  • داشتن نگرانی و ترس از مکان زندگی این اشخاص در کشور خود
  • مورد آزار و اذیت قرار گرفتن در کتقاضیان پناهدگی در کشور متبوع خود
  • داشتن اخلافات مذهبی، ملی، عقاید سیاسی با مردم کشور متبوع خود
  • سابقه عضویت داشتن در یک گروه اجتماعی خاص

که در ادامه این مقاله به شرح برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

ترس از مکان زندگی و پناهندگی در سنت کیتس

متقاضیان پناهندگی در سنت کیتس ملزم می باشند که ضمن درخواست شخصی خود برای پناهندگی بتوانند ترس و نگرانی خود را برای آزار و شکنجه آینده خود نشان دهند. همچنین باید اثبات نمایند احتمال این که در آینده مورد آزار و اذیت قرار بگیرند وجود دارد. این موضوع بر اساس قانون پناهندگی این کشور می باشد. حتی شامل اشخاصی می شود که میزان ترس و نگرانی این اشخاص حتی به میزان %10 تا 15 % باشد. احتمال آزار و اذیت این اشخاص در آینده وجود داشته باشد.

این اشخاص به منظور واجد شرایط بودن برای پناهندگی، باید ثابت کنند که مورد آزار و اذیت و هم چنین دارای ترس و نگرانی پس از بازگشت به کشور خود باشند. این را می توان برای اثبات دشوار بودن، به عنوان یک نیاز به فکر کردن در مورد چیزهایی که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد.

ترس از مکان زندگی و پناهندگی در سنت کیتس

آزار و اذیت یکی از دلایل مهاجرت غیر قانونی به سنت کیتس

اگر یک متقاضی بتواند ثابت کند که در گذشته مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، در این صورت نمی تواند دارای شرایط پناهندگی باشد. این بر اساس قانون ایالات متحده می باشد که بر این اساس می گوید که این شخص ترس این اشخاص باید ناشی از آزار و اذیت در آینده باشد. در این صورت تنها 2 راه وجود دارد که فرد می تواند نشان دهد که علی رغم آزار و شکنجه قبلی، شخص می تواند دارای شرایط پناهندگی باشد که عبارتند از:

  1. اگر شرایط کشور قبلی این اشخاص آن کشور به اندازه کافی تغییر کرده باشد.
  2.  اگر متقاضی بتواند اثبات کند در کشوری که زندگی کند در بخش جداگانه ای از آن کشور مورد آزار و اذیت قرار بگیرد.

متاسفانه تا کنون تعریف خاصی از آزار و اذیت در قانون این کشور ارائه نشده است. بنابراین دولت این کشور در مورد پرونده پناهندگی در نگاه خاصی خواهد داشت. اما به طور کلی، هر گونه از آسیب و لطمه شدید به زندگی متقاضیان و یا آزادی آنها مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت. البته مواردی نظیر شکنجه یا آسیب شدید بدنی همیشه از جمله موارد آزار و اذیت قرار می گیرد.

قوانین مهاجرت به سنت کیتس از طریق پناهندگی

این کشور از ماه فوریه در سال 2002 به کنوانسیون 1951 که مربوط به پناهندگان بود پیوست. اما باید به این نکته اشاره کرد که به پروتکل 1967 ملحق نشد. سنت کیتس کنوانسیون 1954 که مربوط به افراد بدون تابعیت می باشد. کنوانسیون 1961 که مرتبط با کاهش بی عدالتی می باشد را نپذیرفت. کمیسیون عالی پناهندگان در سازمان ملل اطلاعات بسیار کمی در رابطه با پناهندگی و پناهجویان در این کشور ارائه می دهد. دولت این کشور قوانین و مقرراتی در رابطه با مسائل پناهندگی در این کشور وضع نکرده است.

زمانی که فرد وارد خاک این کشور می شود و اعلام پناهندگی می کند درخواست فرد در کمیته ای افتخاری مربوط به مسائل پناهندگان سازمان ملل اخذ شده است. بعد از آن در دفتر منطقه ای کمیسیون پناهندگان این سازمان که در واشنگتن واقع شده بررسی خواهد شد. زمانی که کمیسیون مربوط به پناهندگان در این کشور وضعیت پناهجو را بررسی می کند، دولت سنت کیتس که با این کمیسیون همکاری می کند. این همکاری موجب دسترسی راحت تر به پناهجو و اطلاعات متقاضی می شود. این کشور مثل کشور های همسایه و هم مرز خود در این جزیره از لحاظ جغرافیایی در منطقه ای پیچیده مهاجرتی قرار گرفته اند.

سایر شرایط متقاضیان جهت پناهندگی در سنت کیتس

ترس از آزار و شکنجه در آینده به تنهایی برای دریافت حق پناهندگی کفایت نمی کند. بلکه این آزار و شکنجه باید “با توجه به نژاد، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی و یا عضویت در یک گروه اجتماعی باشد. یک درخواست پناهندگی باید دو چیز را برای برآورده ساختن این نیاز نشان دهد: متقاضی باید نشان دهد که دلیل آزار و شکنجه ای که در حال انجام است، به دلیل داشتن یکی از 5 زمینه ذکر شده (نژاد، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی) باشد. البته این امر می تواند باعث سردرگمی شود زیرا گاهی اوقات فرد به دلایل متعدد مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. در شرایطی مانند این، متقاضی باید نشان دهد که شاملی یکی از این موارد می شود.

متقاضی پناهندگی باید نشان دهد که مورد آزار و شکنجه توسط دولت این کشورقرار گرفته است. دولت این کشور نمی تواند کنترل و یا نظارتی بر این اشخاص داشته باشد. برای نمونه برخی از این گروه ها عبارتند از: ارتش شورشی یا سازمان های جنایی که آنها به طور موثری بر سرزمین های متقاضیان کنترل دارند. دولت این کشور نمی تواند مردم را از آزار و اذیت محافظت کند.

عوامل ممانعت ورود متقاضیان پناهندگی در سنت کیتس

افرادی که واجد شرایط پناهندگی سیاسی هستند، به علت وجود چندین دلیل غیرقابل پذیرش محروم می شوند. از این رو موجب می شود دیگر نتوانند برای پناهندگی این کشور اقدام نمایند. برخی از این دلایل عبارتند از :

  • سابقه محکومیت این اشخاص در یک جنایت سنگین
  • اقدام به پشتیبانی کردن این اشخاص از هر گروه تروریستی
  • کمک نمودن این اشخاص به آزار و اذیت دیگران

البته برخی دیگر از عوامل وجود دارند که باعث ممانعت این اشخاص برای ورود به کشور سنت کیتس نمی شوند. این عوامل عبارتند از :

  • ورود غیرقانونی یا زندگی و کار کردن در این کشور به صورت غیر قانونی
  • افرادی که دارای این فرصت بوده اند که در کشور ثالثی به زندگی بپردازند.
  • افرادی که قبل از یک سال پس از ورود به این کشور درخواست پناهندگی دهند.

در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله پناهندگی در سنت کیتس و آشنا شدن با خطرات ناشی این روش مهاجرت علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه سایر روش های مهاجرت به این کشور شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر مهاجرت تحصیلی به سنت کیتس به اطلاعات جامعی دست یایبد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *