مهاجرت کاری سریلانکا

کار در سریلانکا

کار در سریلانکا

کار در سریلانکا یکی از طرق مهاجرت به سریلانکا می ­باشد. حقوق ماهیانه کار در کشور سریلانکا به میزان 94000LKR (روپیه سریلانکا) می باشد. پایتخت این کشور، شهر کلمبو شرایط خوبی برای کار دارد. سریلانکا از جمله کشورهای تحت استعمار انگلستان بود که به تازگی توانسته استقلال خود را بدست آورد. علاقمندان به آگاهی از شرایط کار در کشور سریلانکا می ­توانند از راهنمایی های مفید مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند. لازمه اخذ ویزای کاری سریلانکا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایانی در سریلانکا می ­باشد. معمولاً افرادی که دارای رزومه های قوی هستند شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه کاری خواهند داشت. دانشجویان زیادی که تحصیلات را به اتمام رسانیده اند، سریلانکا را برای یافتن و انجام کار گزینه ای مناسب می­دانند و بدنبال ویزای کاری این کشور می­باشند.

کشور سریلانکا دارای اقتصادی چندان مناسبی نیست و بیشترین درآمد این کشور از حوزه کشاورزی به دست می ­آید. البته به تازگی با ایجاد سیاست های جدید توسط دولت سریلانکا، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذران خارجی بوجودآمده است. با حضور سرمایه گذاران خارجی به سریلانکا، اقتصاد این کشور با رشد و رونق مناسبی روبرو گردیده است. کشور سریلانکا محصولاتی همچون منسوجات، چای، برنج، سنگ های قیمتی و الماس، ادویه، نارگیل، الوار و ماهی را به کشورهای آمریکا، انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی صادر می ­نماید و در مقابل محصولات دیگری مانند موادغذایی، مواد نفتی، پارچه و ماشین آلات و تجهیزات صنعت حمل و نقل را از کشورهای سنگاپور، چین، ایران، اپن و هنگ کنگ وارد می­نماید.

اینفوگرافیک کار در سریلانکا

شرایط کار و زندگی در سریلانکا

در سریلانکا اقتصاد در حال تبدیل شدن از یک اقتصاد عمدتاً مبتنی بر روستا به یک اقتصاد شهری بیشتر با محوریت تولید و خدمات است. شاخص‌های اجتماعی در آسیای جنوبی در میان شاخص‌های برتر قرار دارند و با شاخص‌های کشورهای با درآمد متوسط ​​مقایسه می‌شوند. فقر شدید غیرمعمول و در برخی مناطق جغرافیایی متمرکز است. با این حال، سهم نسبتاً بزرگی از جمعیت کمی بیشتر از خط فقر زندگی می کنند. درآمدهای مالی پایین همراه با مخارج عمدتاً غیر اختیاری در قبوض حقوق، نقل و انتقالات و پرداخت های بهره، توسعه حیاتی را محدود کرده است. هزینه برای سلامت، آموزش و حمایت اجتماعی که در مقایسه با کشورهای همتا پایین است. سطوح بدهی عمومی بالاست در حالی که سبد بدهی کلی چالش های مهمی را نشان می دهد. امتیاز آزادی اقتصادی این کشور 57 است که اقتصاد آن را به رتبه 112 آزاد در شاخص 2020 تبدیل می کند.

امتیاز کلی آن به دلیل نمره سلامت مالی بالاتر یک امتیاز افزایش یافته است. سریلانکا در بین چهل و دو کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه رتبه بیست و چهارم را دارد و امتیاز کلی آن بسیار کمتر از میانگین منطقه ای و جهانی است. اقتصاد سریلانکا برای ششمین سال متوالی عمدتاً غیرآزاد رتبه بندی شده است. با این حال، توسعه اقتصادی در آن زمان قوی بود و نشان دهنده سود صلح بود که به گذار از یک اقتصاد عمدتاً مبتنی بر روستا به یک اقتصاد شهری ‌تر با محوریت محصولات و خدمات کمک کرد. نه شاخص از دوازده شاخص شاخص سریلانکا کمتر از میانگین جهانی هستند. برای رشد آزادی اقتصادی، دولت باید استراتژی‌های مبارزه با فساد را در اولویت قرار دهد، بدهی‌ها را کاهش دهد و قوه قضائیه را به سمت بهبود استقلال و یکپارچگی خود سوق دهد.

مهاجرت به سریلانکا از طریق کار و انواع نیروی کار

طبق قوانین سریلانکا نیروی کار به دسته های زیر تقسیم می شود.

  • کارگران موقت: طبق قوانین استخدام سریلانکا، کارگران موقت به عنوان کارمند در نظر گرفته می شوند و از کلیه مزایای موجود برای کارمندان برخوردار هستند. اگر کارگر موقت تحت قرارداد مدت دار به کار گرفته شود و قرارداد مدت معین به طور مداوم تحت مجموعه ای از قراردادهای جداگانه مدت دار و بدون وقفه خدمت تمدید شود.
  • کارگران آژانس: کارگران آژانس به عنوان کارمندان آژانس در نظر گرفته می شوند که چنین کارگرانی از آنها تهیه می شود و کلیه تعهدات اعمال شده توسط قانون بر کارفرمایان در مورد آژانس اعمال خواهد شد. با این حال، پس از اتمام آزمون های مختلف به دنبال مجامع کارگری، مانند آزمون کنترل، آزمون ادغام برای تصمیم گیری در مورد اینکه کارفرمای واقعی چه کسی است، آژانس ممکن است کارمند واقعی شناخته شود و مسئول رسیدگی به ادعاهای استخدام که باشد تحت قانون تاسیس شده است.
  • کارگران نیمه وقت: اگرچه در عمل انواع مختلفی از شغل وجود دارد، مانند کارمندان عادی، کارگران با مدت معین، کارمندان فصلی و غیررسمی، اما قوانین استخدام به طور یکسان در مورد همه گروه ها اعمال می شود. در مورد کارمندان با مدت معین، استخدام به طور خودکار در پایان دوره قرارداد متوقف می شود.

بررسی اقتصاد و نیروی کار سریلانکا

سریلانکا جزیره ای در جنوب قاره­ی آسیا است که به صورت دموکراتیک اداره می­ گردد. در میان کشورهای آسیایی این کشور ضعیف ترین اقتصاد را دارا می باشد. بیش از یک سوم مردم کشور سریلانکا مشغول به انجام کارهای کشاورزی می­ باشند. البته در 5 سال اخیر کشور سریلانکا توانسته است به اقتصاد مطلوبی دست یابد. این کشور در صنعت توریسم تلاش های بسیاری نموده و به موفقیت های قابل توجهی دست یافته و هم اکنون گردشگران زیادی با اخذ ویزای توریستی سریلانکا به این کشور سفر می ­نمایند. این کشور مکان مناسبی برای کسب و کار برای افرادی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار هستند و یا به زبان های سینهالی این کشور آشنا هستند، مناسب می ­باشد.

اخذ ویزای کار کشور سریلانکا

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم، افراد تنها با دریافت اخذ دعوتنامه کاری از کارفرمایان سریلانکایی می ­توانند برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. بدین منظور متقاضیان انجام کار در سریلانکا با موسسات کاریابی دراین کشور ارتباط برقرار نموده و رزومه های خود را برای آنان ارسال می­ نمایند و از این طریق سعی می ­نمایند تا شغل مورد نظر خود را در این کشور بیایند. اکثراً افرادی که دارای رزومه های قویتری هستند، شانس بیشتری برای یافتن کار خواهند داشت. در سریلانکا موسسات کاریابی معتبر زیادی وجود دارد. امکان ارتباط آنلاین با این موسسات برای افراد وجود دارد. پس از اینکه متقاضیان توانستند شغل مورد نظر خود را بیابند، بایستی قراردادکاری با کارفرمای مورد نظر منعقد گردد. پس از آن فرد می ­تواند جهت اخذ ویزای کار در سریلانکا اقدام نماید. موسسات کاریابی در اتریش نیز فرصت های شغلی مناسبی را در اختیار عزیزان قرار می­دهند.

اخذ ویزای کار کشور سریلانکا

موسسات کاریابی در سریلانکا

همانطور که بیان نمودیم موسسات کاریابی زیادی در سریلانکا وجود دارد. برخی از این موسسات عبارتند از:

  • www.xpressjobs.lk
  • www.jobsjobs.lk
  • www.jobbank.lk
  • www.topjobs.lk

همچنین برخی دیگر موسسات کاریابی در سریلانکا هستند که توسط کارمندان خارجی اداره می­گردند. این موسسات عبارتند از:

  • Sunday observer Lanka
  • The Sunday Times
  • Om Lanka

برخی از موسسات کاریابی در کشور سریلانکا تنها مشاغلی همچون تدریس زبان- مشاغل ساختمانی- ساخت و ساز ساختمانی و مراقبتهای بهداشتی را به متقاضیان معرفی می ­نمایند. این موسسات عبارتند از:

  • Travelers World Wide
  • Priject abroad
  • Leo Priject Foundation
  • SLV

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری سریلانکا

متقاضیان انجام کار در سریلانکا پس از اینکه موفق به اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در سریلانکا گردیدند، می­ توانند به همراه مدارک زیر به سفارت سریلانکا در کشور مبدأ خود مراجعه نموده و ویزای کار در سریلانکا را اخذ نمایند:

  • ارائه پاسپورتی معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه
  • ارائه 2 قطعه عکس پرسنلی
  • دعوتنامه کاری از سوی سازمان و یا نهادی معتبر در کشور سریلانکا
  • روزمه و سوابق کاری فرد متقاضی که می­باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • تکمیل نمودن فرم تقاضای انجام کار در سریلانکا

متقاضیان عزیز می­توانند جهت آگاهی از جزئیات انجام کار در سریلانکا با مشاورین با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. همچنین عزیزانی که متقاضی انجام کار در کشورهای دیگر می ­توانند چگونگی اخذ ویزای کار آلمان را مطالعه نمایند.

نرخ بیکاری و دستمزد در سریلانکا

طیق گزارشاتی که از سال 2018 بدست آمده است نرخ بیکاری در کشور سریلانکا 10.4% گزارش شده است. این میزان نرخ بیکاری نسبت به 3 ماهه اول این سال کاهش یافته است. بیشترین نرخ بیکاری در سریلانکا از سال 1992 آغاز شده بود. در سال 2013 این میزان نزخ بیکاری به کمترین نرخ خود یعنی 7.3% رسید. ما در جدول زیر میزان حقوق و دستمزد افراد را با توجه به رشته تحصیلی آنان در سریلانکا نمایش داده ایم:

رشتهحقوق به روپیه
فناوری اطلاعات2296155LKR
نرم افزار1710280LKR
رشته فنی مهندسی1520338LKR
مدیر منابع انسانی2775896LKR
حسابدار794841LKR
بازاریاب1909230LKR

مشاغل مورد نیاز در سریلانکا

همانطور که بیان نمودیم با توجه به رشد اقتصادی در کشور سریلانکا نرخ بیکاری نیز در این کشور کاهش یافته است. افراد با مراجعه به سایت های کاریابی در این کشور می­توانند شغل مورد نظر خود را یافته و به انجام کار در این کشور بپردازند. ین کشور در برخی مشاغل با کمبود نیرو مواجه است و از همین رو افرادی که دارای مشاغل زیر می­باشند، براحتی می­توانند از سوی کارفرمایان سریلانکایی دعوتنامه کاری دریافت نموده و جهت انجام کار در سریلانکا به این کشور سفر نمایند. مهمترین مشاغل مورد نیاز در کشور سریلانکا عبارتند از:

  • حسابدار
  • معلم
  • برنامه نویس
  • بازاریاب
  • مدیر فروش

ناگفته نماند متقاضیان انجام کار در سریلانکا می­توانند برای اعضای خانواده خود نیز اقامت این کشور را اخذ و به همراه اعضای خانواده خود به سریلانکا سفر نمایند. بدین منظور می ­توانند به هنگام اخذ ویزای کاری خود مدارک هویتی اعضای خانواده خویش را نیز به سفارت در کشور مبدأ خود ارائه داده و ویزای همراه را برای آنان اخذ نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

سوالات متداول در باب کار در سریلانکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار در سریلانکا می باشیم:

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری سریلانکا چیست؟ ارائه پاسپورتی معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه، ارائه 2 قطعه عکس پرسنلی، دعوتنامه کاری از سوی سازمان و یا نهادی معتبر، روزمه و سوابق کاری فرد متقاضی که می­باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد، تکمیل نمودن فرم تقاضای انجام کار
  • مشاغل مورد نیاز در سریلانکا کدام اند؟ حسابدار، معلم، برنامه نویس، بازاریاب و مدیر فروش
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *