مهاجرت کاری ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

اکثر افراد برای کسب درآمدهای بالاتر و مناسب تصمیم به مهاجرت کاری می ­گیرند. مهاجرت به ایتالیا از طریق کار از عمده دلایل افراد برای درآمد است. ایتالیا از بزرگترین تولید کنندگان صنایع در بخش های فلزکاری، ماشین آلات، کشتی سازی، هواپیما سازی و مواد شیمیایی، پتروشیمی و محصولات غذایی بشمار می ­رود. همچنین این کشور در تولید محصولات کشاورزی همچون گندم، برنج، جو، چغندر، ذرت و انگور نقش بسیار مهمی را در میان کشورهای اروپایی دارد. از آنجاییکه ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی و از اعضاء حوزه شنگن است. از این رو دارای قوانین کار و کاریابی مشابه به دیگر کشورهای اروپایی می ­باشد. افراد جهت مهاجرت به ایتالیا از طریق کار ملزم به اخذ دعوتنامه شغلی و عقد قراردادکاری با کارفرمایان در ایتالیا هستند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری با تجربه همواره در حال ارائه خدمات و راهنمائی های لازم به علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها می ­باشد. ارسال دعوتنامه کاری به کارکنان خارج از اتحادیه اروپا در صورتی امکان پذیر است. کارفرمایان در ایتالیا نیروی مورد نظر خود را در مدت 3 ماه در کشورهای اتحادیه اروپا و ایتالیا نیافته باشند. از همین رو پروسه یافتن شغل در ایتالیا دشوار و بسیار زمان بر می ­باشد. البته افرادی که موفق به اخذ دعوتنامه شغلی از ایتالیا می­ شوند، پس از 4 الی 5 سال کار در این کشور و پرداخت مالیات به دولت ایتالیا می­ توانند با مهاجرت به ایتالیا از طریق کار اقامت این کشور را اخذ بنمایند.

شرایط کار در ایتالیا

افراد در کشور ایتالیا می ­توانند به انجام کار در حوزه های مختلف بپردازند. اما همانطور که می ­دانید پروسه اخذ اقامت کاری ایتالیا دشوار و بسیار زمانبر می ­باشد. زیرا کارفرمایان جهت استخدام نیروهای خارج از ایتالیا و اتحادیه اروپا باید ابتدا به مدت 3 ماه آگهی خود را در کشور ایتالیا و 3 ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر نمایند. پس از آن اجازه انتشار آگهی به دیگر کشورها را خواهند داشت. بهترین روش برای اخذ اقامت کاری ایتالیا مهاجرت تحصیلی است. بدین گونه که ابتدا افراد با اخذ ویزای تحصیلی این کشور می­ توانند جهت ادامه تحصیل به ایتالیا سفر نمایند. پس از اتمام تحصیلات امکان تبدیل نمودن اقامت تحصیلی به اقامت کاری ایتالیا وجود دارد.

در گذشته نرخ بیکاری در ایتالیا نسبتا بالا و در حدود 9% بود. اما در سال های اخیر با ایجاد فرصت های شغلی در این کشور این نرخ به 5% رسیده است. میزان حقوقی که کارکنان در این کشور دریافت می ­نمایند، نسبت به کارکنان دیگر کشورها پایین است. میزان حقوق دریافتی افراد در حوزه های مختلف در این کشور تعریف نگردیده است. اما بطور متوسط افراد 7€ (یورو) به ازای هر ساعت کاری در این کشور اخذ خواهند نمود. همچنین متوسط حقوق افراد به صورت ماهانه 3245€ (یورو) برآورد شده است. افراد می ­توانند به انجام کارهایی همچون مراقبت از کودک، مهندس نرم افزار، پزشک و استاد ارشد در این کشور انجام وظیفه بنمایند.

اخذ ویزا برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

افرادی که موفق به اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در ایتالیا شده اند، می­ توانند با ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور نسبت به مهاجرت به ایتالیا از طریق کار اقدام نمایند:

  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • قرارداد کاری
  • دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در ایتالیا
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • پرداخت هزینه ویزای کاری ایتالیا
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت متقاضی انجام کار

اخذ ویزا برای مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مشاغل مورد نیاز کشور ایتالیا

با توجه به نرخ بیکاری ایتالیا، فرصت های شغلی محدودی برای افراد وجود دارد. البته این کشور در برخی مشاغل با کمبود نیرو مواجه می ­باشد و افرادی که دارای مهارت های لازم در این مشاغل باشند، می ­توانند براحتی شغل مورد نظر خود را در این کشور یافته و با اخذ ویزای کار ایتالیا به این کشور مهاجرت نمایند. ازجمله مهمترین مشاغل مورد نیاز در کشور ایتالیا عبارتند از:

  • کامپیوتر و الکترونیک
  • آموزش و پرورش
  • مکانیک
  • دانش ریاضی
  • مدیر فروش
  • معماری، مدیر عملیات
  • متخصص شبکه انیمیشن ساز
  • مهندسی فرآیند

کاریابی در ایتالیا

افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق کار را دارند، به طرق مختلفی می ­توانند به جستجوی شغل مورد نظر خود در این کشور بپردازند. روزنامه های ملی و محلی، موسسات معتبر کاریابی، کاریابی از طریق شبکه خدمات اشتغال و سایت های کاریابی ملی و بین المللی از جمله طرق جستجوی کار در این کشور بشمار می­ روند. روزنامه های محلی این کشور مکان مخصوصی برای انتشار استخدام و نیروهای مورد نیاز شرکت ها دارد که هر هفته در روزهای دوشنبه و جمعه به چاپ می ­رسند. همچنین افراد با ارائه رزومه های کاری خود به موسسات کاریابی در ایتالیا می­ توانند از مشاغل مورد نیاز شرکت ها آگاهی یابند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار و اخذ اقامت

افرادی با مهاجرت به ایتالیا از طریق کار می­ توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. در صورتیکه شغل متقاضیان انجام کار در این کشور از جمله مشاغل رسمی در این کشور باشد. از این رو مالیات و بیمه نیز در قراردادکاری افراد تعیین گردیده باشد، پس از 5 سال کار مداوم در این کشور می ­توانند اقامت دائم ایتالیا را اخذ نمایند. البته اخذ اقامت این کشور از طریق مهاجرت به ایتالیا از طریق کار خود دارای شرایطی می ­باشد. از جمله مهمترین شرایط اخذ اقامت این کشور برخورداری از تمکن مالی لازم برای ادامه زندگی فرد و اعضاء خانواده وی در این کشور است.

ناگفته نماند دانشجویانی که دانشگاه های ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند، اجازه انجام کار در حین تحصیل را خواهند داشت. همچنین پس از پایان تحصیلات با انجام کار بعد از تحصیل در ایتالیا می ­توانند نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام بنمایند. تمامی عزیزانی که قصد مهاجرت به دیگر کشورها را دارند، می ­توانند در زمینه های مختلف مهاجرتی از تجربیات و مشاوره های مفید همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *