مهاجرت کاری اسلواکی

شرایط کسب و کار در اسلواکی در سال 2023

کار در اسلواکی

وضعیت اقتصادی در کشور اسلواکی با سرعت رو به بهبود است و فرصت های شغلی، یافتن کار در اسلواکی در سال 2023 را آسان کرده است. قوانین کار در اسلواکی مشخص است. به طور میانگین، هر فرد باید در طول هفته 40 ساعت کند. البته افرادی که به سن قانونی نرسیده اند، اجازه کار برای این مدت را نخواهند داشت. ساعت کاری شغل با 2 شیفت کاری 38 ساعت و در مشاغل با 3 شیفت کاری، 37 ساعت در هفته است. حقوق ماهیانه کار در اسلواکی کفاف هزینه های زندگی را می دهد

این کشور سی و نهمین کشور ثروتمند جهان و نرخ بیکاری در این کشور، 6.6% است. این در حالی است که نرخ بیکاری در این کشور در سال 2015 میلادی، 12% بوده است. میزان اضافه کاری در این کشور نیز مشخص شده است. میزان اضافه کار شما از طرف اداره شما مشخص می شود. میانگین کار شما در طول 4 ماه نباید از 48 ساعت بیشتر شود. در مشاغل پزشکی نیز میانگین کاری در 4 ماه پیاپی نباید از 56 ساعت تجاوز کند. همه کسانی که بیش از 6 ساعت در روز کار می کنند، باید حداقل 30 دقیقه در طول ساعت کاری برای استراحت و صرف ناهار فرصت داشته باشند. مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

اینفوگرافی کار در اسلواکی

نرخ بیکاری اسلواکی

نرخ بیکاری یکی از مهمترین عوامل قابل بررسی در مهاجرت کاری می باشد. از این رو متقاضیان بایستی نرخ بیکاری در اسلواکی را برای بهره مندی از مهاجرتی آگاهانه بررسی نمایند. نرخ بیکاری می تواند بیانگر شانس یافتن شغل برای متقاضیان باشد. به عبارتی نرخ بیکاری پایین، بیانگر شانس بالای متقاضیان برای یافتن شغل در اسلواکی می باشد.

جدول زیر نشان دهنده نرخ بیکاری کشور اسلواکی در ماه های ژانویه، فوریه، مارچ می باشد:

تاریخGMTماه میلادینرخ بیکاری 
2020-01-2009:30 AMDec4.9%
2020-02-2009:00 AMJan5%
2020-03-2009:00 AMFeb5.1%
2020-04-2008:30 AMMar5.2%

کارهای شبانه در اسلواکی

کار شبانه در این کشور به مشاغلی گفته می شود که از ساعت 22 آغاز و در 6 صبح به انجام می رسد. بر اساس این قانون شما نمی توانید بیش از 500 ساعت در سال در این مشاغل فعالیت کنید. در صورتی که در مشاغل شبانه فعالیت می کنید، علاوه بر دستمزد ماهیانه خود، به ازای هر ساعت، حداقل 20% دستمزد کار ساعتی را نیز دریافت خواهید کرد.

کارهای شیفتی در اسلواکی

برخی از مشاغل در این کشور به صورت شیفتی هستند و در طول 24 ساعت باید افرادی نسبت به رسیدگی به امور آن اقدام کنند.

شیفت های کاری در این کشور به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • شیفت صبح که در بیشترین ساعت کاری از 6 صبح تا 2 بعد از ظهر است.
  • شیفت بعد از ظهر که در بیشترین ساعت کاری از 2 بعد از ظهر تا 10 شب است.
  • شیفت شبانه که در بیشترین ساعت کاری از 10 شب تا 6 صبح است.

پیش تر در رابطه با ساعت کاری مشاغل شیفتی گفته شد که بدین صورت است:

  • یک شیفت ثابت: 40 ساعت
  • دو شیفت ثابت: 38 ساعت
  • سه شیفت ثابت: 37 ساعت

شرایط مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

همانطور که می دانید، کشور اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی می باشد که هر ساله افراد زیادی با اهداف مختلف به این کشور مهاجرت به کنند. مهاجرت به اسلواکی از طریق کار با کسب ویزای کاری اسلواکی امکان پذیر می باشد. البته لازم به ذکر است که کشور اسلواکی یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. متقاضیان کشورهای اروپایی برای مهاجرت به کشور اسلواکی و کار کردن در این کشور نیازی به کسب ویزای کاری، مجوز کاری و همچنین مجوز اقامت نخواهند داشت. اما به طور کلی، مهاجرت به اسلواکی از طریق کار شرایط خاصی برای متقاضیان و مهاجران بین المللی و شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا به همراه دارد که در ادامه به این شرایط اشاره خواهد شد.

برای اخذ ویزای کار اسلواکی متقاضیان خارجی بایستی مدارک زیر را جمع آوری کنند:

  • مدارک شناسایی
  • مدارک پزشکی از جمله نتایج آزمایش های خون
  • اثبات نداشتن سابقه جرم با ارائه مدارک مورد نیاز
  • ارائه مدارک تحصیلی کسب شده
  • ارائه سند اجاره نامه برای اثبات داشتن محل اقامت در کشور اسلواکی
  • گذرنامه معتبر
  • دعوت نامه یا پیشنهاد کاری معتبر
  • پرداخت هزینه های مربوطه

متقاضیان قبل از اینکه اقدام به کسب ویزای کاری کشور اسلواکی کنند، بایستی اقدام به کاریابی در اسلواکی کنند. پس از یافتن شغل مناسب، متقاضیان برای اشتغال در کشور اسلواکی بایستی ویزای کاری این کشور را کسب کنند. توجه به موارد ذیل منجر به افزایش احتمال موفقیت متقاضیان خواهد شد:

عوامل موثر بر موفقیت مهاجرت کاری به اسلواکی

قوانین مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

به طور کلی اتباع کشورهای ثالث فقط با اقامت موقت به منظور اشتغال می توانند به صورت قانونی کار کنند. این را می توان در سفارت اسلواکی در خارج از کشور یا (در برخی شرایط) در اداره پلیس خارجی پس از 20 روز کاری از روزی که کارفرمای شما یک شغل خالی در اداره کار گزارش داد، درخواست کرد. لازم نیست 20 روز کاری منتظر بمانید، فقط در صورتی که این حرفه در “لیست مشاغل مورد نیاز” گنجانده شده باشد. پلیس در مورد اجازه اقامت موقت ظرف 90 یا 30 روز (در برخی شرایط استثنایی) تصمیم می گیرد. تمام اسناد صادر شده در خارج از کشور باید به طور رسمی تأیید شده باشند (آپوستیل یا قانونی) و رسماً به زبان اسلواکی ترجمه شوند.

اصل سند باید یک سند آپوستیل شده باشد که از کشوری باشد که کنوانسیون لاهه را امضا کرده است یا اگر سند از کشور دیگری آمده باشد قانونی باشد. این برای مدارک از جمهوری چک، اتریش و فرانسه لازم نیست. سپس آن سند اصلی به طور رسمی ترجمه می شود.

  • خارجیانی که دارای مجوز اقامت موقت به منظور اتحاد خانواده هستند، پس از 12 ماه پس از اعطای اقامت موقت، می توانند بدون الزام به اخذ مجوز کار کنند.
  • اکثر پیشنهادات شغلی را می توان در پورتال های شغلی آنلاین یافت، از جمله sk که نسخه انگلیسی نیز دارد.
  • آژانس های کاریابی نیز وجود دارند که مشاغل مختلفی را ارائه می دهند.
  • برخی از کارفرمایان از طریق دفاتر کار آگهی کار می کنند.

مشاغل آخر هفته ای در اسلواکی

اداره کار این کشور به شما اجازه می دهد که در انتهای هفته کار کنید. برخی افراد این اجازه را خواهند داشت که در روزهای تعطیل نیز به صورت داوطلبانه کار کنند. در صورتی که یکی از تعطیلات رسمی در تعطیلات آخر هفته قرار گیرد، فرد می تواند دستمزدی معادل نصف دستمزد روزانه خود را علاوه بر دستمزد عادی دریافت کند. به طور عادی این افزایش حقوق تقریبا 30% است.

این نوع مشاغل به 2 گروه تقسیم می شوند:

مشاغل آخر هفته ای در اسلواکی

مزایای دورکاری در اسلواکی

اشتغال در مشاغل از راه دور و اینترنتی می تواند متقاضیان را به آزادی در محدوده زمانی کار برساند. به عبارتی در این مشاغل متقاضیان می توانند تمامی امور شخصی را نیز پی گیری نمایند. اشتغال در مشاغل دورکار برای متقاضیان مزایای زیادی را دارا می باشد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • ساعات شناور
  • درآمد به ازای کار
  • درآمد مطلوب

میزان درآمد در اسلواکی

دستمزد ماهیانه در طی 10 سال گذشته به صورت چشمگیری افزایش یافته است. برای مثلا میانگین حقوق دریافتی در سال 2012، 805€ (یورو) بوده است و این در حالی است که در سال 2017 به 952€ (یورو) در ماه رسیده است. میانگین بالاترین میزان دستمزد ماهیانه در این کشور نیز در حدود 1730€ (یورو) و میانگین کمترین دستمزد در این کشور در حدود 600€ (یورو) در ماه است.

همه افرادی که قصد کار در این کشور را دارند باید اجازه کار قانونی دریافت کنند. اجازه کار در این کشور با شرایط متفاوتی نسبت به برخی از کشور های اروپایی صادر می شود. برای مثلا اجازه کار در این کشور برای 2 سال ارائه می شود. برای کارگران فصلی، اجازه کار می تواند تا 6 ماه نیز صادر شود و در صورتی که قصد تمدید آن را دارید باید یک فاصله زمانی 6 ماهه در میان آن باشد.

اجازه کار در این کشور غیر قابل انتقال است. زمانی که شما اجازه کار خود را دریافت می کنید، مشخصا باید برای یک کارفرمای خاص کار کنید و حق تغییر محل کار خود را نخواهید داشت. در صورتی که قصد دارید برای یک شرکت یا کارفرمای دیگر کار کنید باید حتما برای اجازه کار جدید اقدام کنید. در صورتی که قصد تمدید اجازه کار خود در این کشور را دارید باید دست کم 15 روز کاری قبل از پایان اعتبار آن اقدام کنید.

میزان درآمد در مشاغل مختلف در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام شغلمیزان دریافتی به یورو
منشی€800
طراح گرافیک€1290
عکاس€1130
مدیر شعبه بانک€3570
معلم€1550
مهندس عمران€1860
مهندس برق€1960
مدیر مالی€4200

مدارک لازم برای دریافت اجازه کار در اسلواکی 2023

مدارک شما باید به اداره کار این کشور تحویل داده شود. یک فرم درخواست اجازه کار وجود دارد که شما باید آن را به دقت پر کنید. شما نمی توانید بیش از 90 روز قبل از شروع کار خود برای اجازه کار اقدام کنید. همچنین باید حداقل 15 روز کاری قبل از شروع کار خود برای دریافت اجازه کار اقدام کرده باشید. در این خصوص مقاله لیست مشاغل مورد نیاز در اسلواکی را مشاهده فرمائید.

برای دریافت اجازه کار به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • تکمیل و امضای فرم رسمی درخواست اجازه کار به زبان اسلواک
  • کپی پاسپورت
  • کپی اجازه اقامت
  • قرارداد امضاء شده متقاضی و کارفرما
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و رزومه کاری

سایت های معتبر کاریابی اسلواکی در سال 2023

به دلیل اینکه افراد قبل از ورود به کشور اسلواکی برای کار نیازمند قرارداد کاری از سوی کارفرمای اسلواکیایی هستند یکی از بهترین روش های اخذ کارفرما از اسلواکی از طریق سایت های کاریابی است که این سایت ها عبارت ان از:

  • Jobboard Finder’s
  • Profesia.sk
  • Careerjet
  • Praca.sme.sk
  • Kariéra. Zoznam.sk

لغو اجازه کار در اسلواکی

لغو اجازه کار در اسلواکی

اجازه کار در اسلواکی بنا بر دلایل مختلفی می تواند لغو شود. مهم ترین دلایل لغو ویزای کار اسلواکی عبارت است از؛

  • مدت اعتبار آن به پایان برسد.
  • کار شخص قبل از مدت تعیین شده به پایان برسد.
  • اجازه اقامت فرد از طرف پلیس لغو شود.
  • اگر اجازه اقامت شخصی که از خارج از اتحادیه اروپا در کشور اسلواکی کار می کند بنا به هر دلیل از طرف یکی از کشورهای اروپایی لغو شود.
  • مدت اقامت فردی که برای دیدار از خانواده وارد اسلواکی شده است به پایان برسد.
  • در صورتی که شخص به طور واضح، قوانین کشور اسلواکی را نقض کند.

کار دانشجویی در اسلواکی

کار در اسلواکی از طریق تحصیل در این کشور میسر می باشد. اما نکته شایان توجه آن این است که این مشاغل تنها می توانند هزینه های تحصیل متقاضیان را پوشش دهند. متقاضیان تحصیل و کار ضمن تحصیل در اسلواکی بایستی برای کسب درآمدهای قابل توجه در این کشور تحصیلات خود را به پایان رسانده و سپس برای کار ضمن تحصیل به صورت تمام وقت اقدام نمایند. نکته شایان ذکر در این خصوص، عدم نیاز به مجوز کار برای دانشجویان در مدت تعیین شده از طرف قانون می باشد. توصیه می شود متقاضیان کار ضمن تحصیل در این کشور به ویژگی های ذیل بها دهند.

توصیه های کار ضمن تحصیل در اسلواکی

اخذ ویزای کاری جهت کار در اسلواکی

تمامی اتباع خارجی که قصد کار در اسلواکی را دارند باید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. البته روند درخواست ویزای کاری جهت کار در اسلواکی، بسته به ملیت متقاضیان متفاوت است. زیرا اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مایل به کار در اسلواکی هستند، نیازی به درخواست ویزای کاری این کشور ندارند. اما در مقابل، کشورهای ثالث و غیر اروپایی برای کار در اسلواکی باید برای ویزای کار اقدام نمایند. همچنین زمان پردازش ویزای کار اسلواکی بسته حجم کار سفارت مورد نظر می تواند بین 3 تا 6 ماه یا بیشتر به طول بینجامد. البته لازم به ذکر است که، ویزای کار اسلواکی معمولا برای همان مقدار قرارداد کار معتبر است. اما مجوز اولیه جهت کار در اسلواکی معمولا بین 1 تا 2 سال صادر می شود. در نهایت اینکه، پس از انقاضای ویزای کاری خود باید مجوز خود را تمدید کنید.

اخذ ویزای کاری جهت کار در اسلواکی

برای آشنایی بیشتر با انواع ویزای کاری اسلواکی جهت کار در اسلواکی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع ویزای کار اسلواکیتوضیحات
مجوز تک اسلواکییکی از رایج ترین انواع ویزای کاری در اسلواکی برای اتباع خارجی محسوب می شود. برای اخذ ویزای کاری تک اسبواکی نیازی به درخواست مجوز کار این کشور نخواهید داشت.
استخدام فصلیاین نوع از ویزا زمانی صادر می شود که یک فعالیت کاری بیش از 180 روز در سال نباشد. در ویزای کار فصلی بسته به اینکه برای ورود به ویزای شنگن نیاز دارید یا نه، قوانین متفاوتی برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا اعمال می شود.
کارت آبی اتحادیه اروپااین نوع ویزای کاری به دارندگان اجازه اقامت و کار در اسلواکی را می دهد.

نکات اساسی در خصوص کار در اسلواکی

اتباع خارجی که با هدف کار در اسلواکی وارد این کشور می شوند، باید قبل از ورود با نکات اساسی در خصوص شرایط کار در این کشور به خوبی آشنا شوند. یکی از اصلی ترین نکات کار در اسلواکی بیمه درمانی اجباری در این کشور است. جالب است بدانید که اسلواکی دارای بیمه سلامت عمومی اجباری برای افراد شاغل در این کشور است. البته لازم به ذکر است که بدانید، معمولا چند ماه پس از ورود شما به کشور زمان می برد تا واجد شرایط بیمه درمانی اجباری شوید. با این حال در طول این مدت، باید یک بیمه نامه خصوصی بخرید تا در صورت بروز اتفاقی در اسلوامی از شما محافظت کند. از دیگر نکات اساسی که قبل از مهاجرت به اسلواکی باید در نظر بگیرید، میزان دستمزد در این کشور است. طبق قانون کار اسلواکی، حداقل دستمزد ماهانه برای درجه 1 سختی در این کشور 550€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید حداقل دستمزد ماهانه کارگران را در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر مقایسه فرمایید:

حداقل دستمزد ماهانه کارگران را در کشورهای مختلف اروپایی با یکدیگر

درخواست ویزای کار در اسلواکی

درخواست ویزای کار در اسلواکی در یک فرم درخواست رسمی در اداره کار ذیصلاح ارائه می شود. درخواست را می توان شخصاً، از طریق پست ارسال کرد یا کارفرمای آینده شما ممکن است این کار را از طرف شما بر اساس وکالتنامه انجام دهد. درخواست مجوز کار را می توان حداکثر 10 روز کاری پس از گزارش موقعیت شغلی ارسال کرد. درخواست برای مجوز کار باید همراه با:

  • فرم درخواست رسمی برای مجوز کار که به زبان اسلواکی چاپ، تکمیل و امضا شده
  • کپی سند اقامت (در صورتی که به شما داده شده باشد)
  • قرارداد کار یا قول کتبی استخدام،
  • تصمیم در مورد به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی یا سند معتبر و ترجمه شده رسمی که تحصیلات مورد نیاز را در مورد مشاغل تحت نظارت ثابت کند.
  • وکالتنامه کتبی

در مورد اشتغال فصلی یک تبعه کشور ثالث درخواست باید همراه با موارد زیر ارائه شود:

  • سند محل اقامت حداقل در طول مدت استخدام،
  • سند بیمه درمانی در طول اقامت در اسلواکی.

مزایای کار در اسلواکی

این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای سرمایه گذاران جدید ایجاد کرده است. آن ها کمک های مالیاتی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته اند. آنچه در این میان مهم است، نوع تجارت شما است. مردم این کشور فعالیت های جدید را دوست دارند و در صورتی که شما شغل جدید ایجاد کنید، می توانید به سرعت در آن زمینه پیشرفت کنید. شما می توانید پس از یک مدت کوتاه بیاموزید که چه چیزهایی می تواند پروژه شما را به جلو پیش ببرد.

مزایای کار در این کشور به شرح زیر می باشد:

مزایای کار در اسلواکی

مهاجرت کاری و تأمین اجتماعی در اسلواکی

تأمین اجتماعی در کشور اسلواکی 3 حوزه عمومی را شامل می شود که بدین صورت می باشد:

  • پوشش بیمه اجتماعی، حقوق بازنشستگی، بیماری، بیکاری و بیمه حوادث
  • کمک های اجتماعی که به افراد زیر میزان معیشت اجازه می دهد تا مزایای بیکاری را مطالبه کنند.
  • حمایت از وضعیت اجتماعی که شامل شرایطی می شود که افراد ممکن است به حمایت اضافی نیاز داشته باشند، به عنوان مثال بعد از تولد فرزند یا فوت یک عضو خانواده

بهداشت و درمان به عنوان بخشی از تأمین اجتماعی برای افراد محلی و مهاجران ساکن و کار در اسلواکی مورد بحث قرار نمی گیرد. صلاحیت تأمین اجتماعی وابسته به اقامت نیست بلکه به فعالیت شغلی بستگی دارد. این سیستم به طور کلی می تواند بسیار پیچیده باشد، بنابراین به شما توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر با وزارتخانه ها و ادارات مربوطه تماس بگیرید.

فرآیند جستجوی کار در اسلواکی

اتباع خارجی که به دنبال کار در اسلواکی هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با فرآیند جستجوی کار در اسلواکی به خوبی آشنا شوند. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی صنعتی، فرآیند درخواست کار در اسلواکی از بوروکراسی های پیچیده ای در این زمینه برخوردار نمی باشد. پس بنابراین افراد مستعد از سراسر جهان می توانند به راحتی در شغل مورد نظر خود در این کشور مشغول به کار شوند. البته به شدت توصیه می شود که، اگر قصد دارید شغلی در اسلواکی پیدا کنید در قدم اول نوع کار مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر این هنگام انتخب شغل مناسب جهت کار در اسلواکی، توصیه می کنیم مشاغل واقعی موجود در بازار کار این کشور را در نظر بگیرید. طبق آمار به دست آمده از سوی وزارت کار اسلواکی در سال 2023، مشاغل زیر جزو پرتقاضا ترین مشاغل ها در اسلواکی بوده است:

پرتقاضا ترین مشاغل ها در اسلواکیبه طور کلی نگران انتخاب شغل مناسب جهت کار در اسلواکی نباشید. زیرا اقتصاد اسلواکی به تدریج در حال بهبود است و هرساله تقاضیا برای نیروی کار در این کشور نیز در حال افزایش است که بیشتر در صنایع خودروسازی و مهندسی مکانیک مشهود است. علاوه بر این بیشترین مشاغل خالی برای اتباع خارجی در بازار کار اسلواکی، در بخش خای حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و انبارداری می باشد. نکته قابل توجه این است که برخی از مشاغل نیز در اسلواکی در بخش فناوری اطلاعات، امکان کار در منزل را به متقاضیان ارائه می دهد که در اسلواکی به عنوان دورکار شناخته می شوند. همچنین توصیه نامه های رسمی از کارفرمایان سابق و مراجع غیر رسمی از اقوام نیز می تواند به شما در موفقیت در بازار کار این کشور کمک کند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل موجود در اسلواکی را از دیدگاه مهاجران مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل موجود در اسلواکی

قرارداد کار در اسلواکی

تمامی افرادی که به دنبال کار در اسلواکی هستند، باید قبل از مشغول به کار شدن در این کشور با کارفرمای خود قرارداد کاری را تنظیم کنند. البته کارفرما موظف است قبل از انعقاد قرارداد کار، حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد و شرایط کار و حق الزحمه خود را به اطلاع افراد برساند. به طور کلی رابطه کار بر اساس قرارداد کار کتبی بین کارفرما و کارمند است. علاوه بر این استخدام از تاریخ توافق شده در قرارداد کار به عنوان تاریخ شروع کار برقرار می شود. همچنین کارفرما موظف است یک نسخه کتبی از قرارداد کار را برای کارمند صادر کند و کارفرما موظف است در موارد ضروری با کارمند موافقت کند. مانند نوع کاری که کارمند برای آن استخدام شده است، شرح مختصری از شغل، محل کار، تاریخ شروع کار و شرایط دستمزد مگر اینکه قبلا در قرارداد جمعی توافق شده باشد.

پروسه حقوقی جذب نیروی ‌کار در اسلواکی

چنانچه کارفرمای اسلواکی درخواست نیرو داشته باشد، بایستی آگهی جذب نیرو را به مدت 3 ماه در اسلواکی منتشر نماید. همچنین میزان سوددهی لازم بنگاه اقتصادی خود را ‌بایستی به اثبات برساند. چراکه لازمه اثبات توانایی پرداخت حقوق یک شهروند اسلواکیایی است. اگر در مدت 3 ماه فرد مورد نظر یافت نشد، مجددا آگهی را به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر نماید. چنانچه باز هم شخص مورد نظر پیدا نشد، اکنون می ‌تواند نیروی خود را از اتباع خارجی جذب کند. چنانچه متقاضیان خواهان مهاجرت کاری به اسلواکی باشند، بایستی نگاهی به نرخ بیکاری اسلواکی نیز بیندازند.

ملیت‌ های غیراتحادیه اروپا جهت مهاجرت کاری به اسلواکی

متقاضیانی که از شهروندان کشور اسلواکی یا اتحادیه اروپا محسوب نمی ‌گردند، ‌بایستی از اداره کار و امور اجتماعی مجوز کار اخذ نمایند. اجازه اقامت موقت برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به اسلواکی است که بایستی دریافت نمایند. متقاضیان دریافت اجازه اقامت موقت، مدارک به شرح ذیل را تهیه و ارائه نمایند:

  • ارائه گذرنامه متقاضی
  • ارائه 2 قطعه عکس به صورت پاسپورتی
  • متقاضی باید فرم مخصوص را به زبان اسلواکی ترجمه و تایپ نموده و جهت کسب و کار و یا تحصیل ارائه نماید. (دارا بودن مدرک زبان الزامی نیست)
  • عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری
  • گواهی یا نامه بیمه سلامت متقاضی
  • نامه یا گواهی که پرداخت مالیات از سوی متقاضی را ثابت نماید.
  • ارائه بیمه درمانی
  • سند مالکیت یا اجاره نامه که ثابت نماید فرد متقاضی دارای محل سکونت مشخصی است.

معایب کار در اسلواکی

برخلاف بسیاری از نقاط اروپا، اسلواکی از امنیت کمتری برخوردار است. شما باید از اموال خود به خوبی مراقبت کنید. خدمات سرویس دهی در کشور اسلواکی نیز بسیار ضعیف است. به گونه ای که گاهی در رستوران ها یا مراکز خدمات رسان مجبور به پرداخت هزینه هایی می شوید که در سایر کشور ها رایگان است.کشور اسلواکی در شمار کشورهای در حال توسعه جهان است. نرخ بیکاری در این کشور در سال های اخیر با سرعت در حال کاهش است. از همین رو فرصت های شغلی فراوانی در دسترس است. بنابراین شما می توانید کار در اسلواکی را به عنوان یکی از گزینه های خود برای مهاجرت به اسلواکی در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب کار در اسلواکی

در این بخش نظر شما را به سوالات پرتکرار در باب کار در اسلواکی جلب می نمائیم:

  • ساعت کار قانونی در اسلواکی چند ساعت است؟ در اسلواکی هر فرد بالای 18 سال می تواند به صورت قانونی 40 ساعت در هفته کار کند و اگر فرد دارای 2 شیفت کاری است این میزان به 38 ساعت کاهش پیدا می کند.
  • کار شبانه در کشور اسلواکی به چه صورت است؟ کارهایی که از ساعت 22 شروع و تا 6 صبح ادامه دارند به کارهای شبانه معروفند و افرادی که در این مشاغل مشغول به خدمات هستند طبق قانون نمی توانند در سال بیشتر از 500ساعت فعالیت داشته باشند.
  • میانگین حداقل و حداکثر میزان درآمد در کشور اسلواکی چقدر است؟ میانگین بالاترین میزان دستمزد ماهیانه در این کشور در حدود 1730€ (یورو) در ماه و میانگین کمترین دستمزد در این کشور در حدود 600€ (یورو) در ماه است.
  • اجازه کار در کشور اسلواکی به چه طریق صادر می شود؟ شرایط صدور اجازه کار در کشور اسلواکی با باقی کشورهای اروپایی اندکی تفاوت دارد و این اجازه در بدو امر می تواند به صورت 2 ساله صادر شود. برای کارگران فصلی این اجازه به صورت 6 ماهه است که در صورتی که فرد مایل به تمدید آن باشد باید یک فاصله 6 ماهه این بین باشد.
5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط کسب و کار در اسلواکی در سال 2023

  1. الاله گفت:

    سلام مرسی که به روز اطلاعات داده بودید واقعا تو این کشور هرروز باید یه مطلب جدید بخونی که با قبلیش صدو هشتاد درجه فرق داره. فقط ببخشید الان خیلی برای اسلواکی برای کار مهاجرت نمیکنن یعنی هنوز کسی خبر نداره که شرایطش مناسبه یا اینکه پیدا کردن کار سخته؟ حقوق و مزایا خانم ها و اقایون برابر هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. خشایار گفت:

    سلام وقت بخیر 45 ساله هستم در ایران منبع درآمد بالایی ندارم نقاش ساختمان هستم مدرک زبان هم ندارم میخوام برای کار برم اسلواکی برای من میتونسد کار پیدا کنید ؟ شنیدم اونجا کارش خوبه حقوق خوب میدن

    1. صادقی گفت:

      سلام حقوق ماهیانه کار در اسلواکی کفاف هزینه های زندگی را می دهد. در خصوص کار بابستی پیشنهاد کاری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *