مهاجرت به کشور اسلواکی

اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

ازدواج یکی از طرق اخذ اقامت است.اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج یکی از طرق پیشنهادی برای دریافت اقامت دائم می باشد. برای بررسی شرایط اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج باید قوانین مربوط به ازدواج و اقامت را بررسی نمود. به همین منظور این مقاله تهیه گردیده است تا پاسخگوی سوالات زیر باشد:

  • شرایط اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج به چه صورت می باشد؟
  • شرایط ازدواج در این کشور چگونه است؟
  • مدارک لازم برای ازدواج در این کشور چیست؟
  • شرایط اخذ ویزا برای ازدواج در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • مدارک لازم برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج چه می باشد؟

برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج دانش زبان اسلواکی اهمیت بسیاری دارد. در هنگام مصاحبه این دانش سنجیده می شود. همچنین در این مصاحبه درباره مسائل دیگری از قبیل: وضعیت جغرافیایی و سایر، از متقاضی با تبعیت خارجی، پرسش می شود.

شرایط ازدواج در اسلواکی

زوجی که تابعیت خارجی دارد؛ باید بتواند به این زبان صحبت نماید. در صورتی که قادر به این کار نباشد. باید الزاما برای ثبت ازدواج مترجم رسمی استخدام نماید. به منظور اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج با توجه به قانون اقامت خارجی آنها ارائه می گردد. مراسم ازدواج زوجین در اداره ثبت صالحه صورت می گیرد. محل این اداره با توجه به محل اقامت زوجی که شهروند این کشور است تعیین می گردد. اگر که زوجین مایل به برگزاری مراسم ازدواجشان در محل دیگری باشند باید تاییدیه اداره ثبت صالحه را اخذ نمایند. این مراسم در مقابل شهردار یا مشاور و با افسر ثبت می شود. در مراسم ازدواج مذهبی عهدهای ازدواج توسط زوجین و مقابل کشیش در کلیسا خوانده و ازدواج ثبت می گردد. در صورتی که ازدواج در اداره ثبت صالحه صورت گیرد سند ازدواج در مدت 3 روز ارسال می گردد. شایان ذکر است که مهاجرت به اسلواکی به پشتوانه ازدواج می تواند دارای برخی ویژگی ها باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

ویژگی های ازدواج در اسلواکی

ازدواج مهاجران در اسلواکی

یک خارجی در جمهوری اسلواکی موظف است حداقل 14 روز قبل از ازدواج در جمهوری اسلواکی مدارک زیر را در اداره ثبت نام مناسب ارائه دهد. اسناد باید توسط مترجم رسمی تایید شده توسط وزارت دادگستری جمهوری اسلواکی به زبان اسلواکی ترجمه شوند، اسناد ترجمه شده باید توسط مترجم تایید شده امضا شده و دارای مهر گرد باشد. کلیه مدارک بدون توجه به محل برگزاری مراسم عروسی باید به اداره ثبت احوال صلاحیت دار محلی ارائه شود. در صورتی که هر یک از زوجین به زبان اسلواکی صحبت یا درک نکند، حضور مترجم رسمی دادگاه در مراسم عروسی الزامی است.در صورتی که تسلیم مدرک خاصی با مانعی به خصوص مشکل مواجه شود، اداره ثبت می تواند جایگزین آن را با قولنامه زوجین بپذیرد.

در لیست زیر شاهد اسناد لازم که موظف به ارائه هستید می باشید:

  • شناسنامه (مدرک تولد) شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و اطلاعات مربوط به والدین وی.
  • سندی مبنی بر توانایی ازدواج (حداکثر 6 ماه) با این منظر که شرایطی که طبق قانون اقامتگاه خارجی مانع ازدواج باشد مشخص نیست.
  • اثبات تابعیت
  • تایید سکونت
  • تایید وضعیت تاهل
  • سند هویتی معتبر
  • حکم قانونی در مورد طلاق در صورتی که خارجی مطلقه باشد.
  • گواهی فوت همسر در صورتی که فرد خارجی بیوه باشد.
  • مدارک باید مطابق میثاق های بین المللی معتبر و توسط مترجم رسمی ترجمه شده باشد.

در نمودار زیر شاهد افزایش میزان ازدواج در اسلواکی در سال های اخیر هستید:

میزان افزایش ازدواج در اسلواکی

مدارک لازم برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

فرد تبعه خارجی باید مدارک زیر 14 روز قبل به اداره ثبت صالحه ارائه نماید:

  1. شناسنامه: این مدرک شامل اطلاعات شخصی نظیر: محل تولد – تاریخ تولد – اطلاعات پدر و مادر.
  2. مدرک وضعیت تأهل
  3. مدرک تابعیت، پاسپورت معتبر
  4. مدرک محل اقامت
  5. گواهی فوت همسر سابق (در صورت وجود)
  6. مدرک طلاق از همسر سابق (در صورت وجود)

مدرک وضعیت تاهل باید حداکثر متعلق به 6 ماه قبل باشد. قدیمی تر از آن باشد مورد قبول نیست. تمام مدارک باید به زبان اسلواکی ترجمه شده و توسط وزارت دادگستری تایید گردد. برای تایید مهر رسمی از جانب این وزارت الزامی می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اسلواکی بهتر است مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای تبعه اسلواکی

مدارک مورد نیاز تبعه اسلواکی عبارت اند از:

  1. اصل شناسنامه
  2. مدرک مربوط به تابعیت
  3. مدرک محل اقامت در اسلواکی
  4. گواهی فوت یا طلاق همسر سابق (در صورت وجود)
  5. مدرک حاوی شماره شناسایی (شماره ملی)

در صورتی که زوج تابع اسلواکی در این کشور اقامت دائم داشته باشد باید مدارک مربوط به آن را ارائه نماید.این مدارک از قبیل: محل اقامت و مجوز اقامت دائم می باشد. فرم تقاضای ازدواج باید پیش از مراسم ازدواج توسط زوجین تکمیل و ارائه شود. در برخی شرایط به سبب موانع جدی که وجود دارد؛ این ارائه توسط یکی از زوجین صورت می گیرد. هزینه اراده این درخواست 66€ (یورو) می باشد.

ثبت ازدواج خارجی در اسلواکی

اگر ازدواج زوجین در کشور دیگری انجام شده باشد؛ برای تایید این ازدواج در این کشور باید اقدامات لازم را انجام دهند. برای تایید کشور اسلواکی باید سند ازدواج آنها توسط رجیستری کشور خارجی صادر گردد. این رجیستری باید توسط یک دفتر ثبت ازدواج اسلواکی تایید شده و رسمی شناخته شود. برای ثبت این ازدواج ها دراسلواکی باید تقاضای رجیستری از سفارت یا اداره ثبت صالحه در این کشور ارسال گردد. درخواست رجیستری یا بطور شخصی ثبت می گردد یا از طریق یک فرد مجاز ثبت می گردد. فرد مجاز باید نامه ای دارای امضاء برای اثبات اجازه خود داشته باشد و این نامه مورد تایید دفتر اسناد رسمی اسواکی باشد. در نهایت درخواست از طریق یکی از افراد ذکر شده به سفارت فرستاده می شود. سپس اداره ثبت سند ازدواج اسلواکی را صادر و ارسال می نماید. مدت انجام این فرآیند 3 ماه می باشد.

شرایط مورد نیاز ویزا برای ازدواج در اسلواکی

افراد خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ورود به کشور اسلواکی نیاز به ویزای شنگن دارند. ویزای شنگن اروپا دو نوع می باشد:

بلند مدت
این ویزا برای اقامت بیشتر از 3 ماه صادر می گردد و به 5 درسته زیر تقسیم می شود:دانشجویی
خانوادگی
کارمندی
ازدواج
پزشکی
کوتاه مدت
این ویزا برای اقامت کمتر از 90 روز می باشد و به 3 دسته تقسیم می شود:کاری
توریستی
خانوادگی

اقامت کاری در کشورهای اروپایی نیازمند ویزای کوتاه مدت شنگن می باشد. این اقامت کاری می تواند شامل: کنفرانس، دوره آموزشی و سایر، باشد. در صورتی که متقاضی قصد دریافت پول برای کار از کشور اسلواکی داشته باشد؛ باید ویزای کاری اخد نماید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

اخذ اقامت دائم اسلواکی از طریق ازدواج

اقامت دائم به منظور اتحاد خانواده در این کشور را می توان از راه های مختلفی به دست آورد. یا به عنوان اقامت به مدت 5 سال، اقامت دائم برای مدت نامحدود و یا به عنوان یک اقامت طولانی مدت به دست خواهد آمد.

اقامت دائم به مدت 5 سال ممکن است در صورت شرایط زیر به یک تبعه خارجی اعطاء شود:

  • همسر یک شهروند اسلواکی با اقامت دائم در SR یا یکی از بستگان مستقیم وابسته یک شهروند این کشور با اقامت دائم در SR؛
  • یک فرزند مجرد کمتر از 18 سال تحت حضانت یک تبعه خارجی، که همسر یک شهروند اسلواکی با اقامت دائم در SR است.
  • یک فرزند مجرد کمتر از 18 سال، که والدین او یک تبعه خارجی با اقامت دائم 5 سال یا یک فرزند مجرد کمتر از 18 سال تحت حضانت یک تبعه خارجی با اقامت دائم به مدت 5 سال است.
  • به یک فرزند مجرد کمتر از 18 سال که تحت حضانت یکی از والدین خود است و متقاضی اقامت دائم به منظور الحاق خانواده است، تنها در صورت رضایت کتبی می توان اقامت دائم اعطاء کرد. توسط والدین دیگری که حضانت این فرزند به او واگذار نشده اما حق ملاقات با کودک را دارد.

دریافت اجازه اقامت اولیه برای ازدواج در اسلواکی

اداره پلیس درصورتی به خارجی ها اجازه اقامت اولیه می دهد که دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضی نامزد شهروند اسلواکی مقیم این کشور باشد.
  • فرزندان کمتر از 18 سال که تحت پوشش مالی فردی باشد که با شهروند اسلواکی ازدواج نموده است.
  • فرزند مستقل بالای 18 سال که تابع کشور دیگری است و برای این کشور مفید می باشد .

ویزای اولیه با درخواست فرد از اداره پلیس صادر می گردد. این مجوز اقامت برای 5 سال اعتبار دارد. پس از آن می توان برای مهاجرت به اسلواکی برای اخذ اقامت دائم اقدام نمود. برای اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور از دو طریق می توان اقدام نمود:

  • مراجعه به سفارت اسلواکی در خارج از کشور.
  • مراجعه فرد به اداره پلیس اسلواکی.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت اسلواکی از طریق ازدواج مراسم ازدواج باید در این کشور ثبت گردد. در صورتی که در این کشور ثبت نشود باید مورد تایید قرار گیرد. با توجه به سطح زندگی در اسلواکی این کشور محل مناسبی برای زندگی مشترک می باشد. برای آگاهی از سطح زندگی در اسلواکی می توانید به مقاله زندگی در اسلواکی مراجعه نمایید. با توجه به این مقاله اگر قصد ازدواج با یک شهروند اسلواکی را دارید؛ می توانید اقامت اسلواکی را اخذ نمایید. در صورتی که در این راه به راهنمایی نیاز داشتید می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *