مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

آگاهی از مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ برای دانشجویان و والدینی که قصد مهاجرت به لوکزامبورگ را دارند مساله مهمی تلقی می شود. لوکزامبورگ اگرچه در مورد مقصد تحصیل در خارج از کشور نادیده گرفته می شود، اما یک کشور امیدوار کننده برای مطالعات بین المللی است. تحصیل در لوکزامبورگ در میان معدود کشورهایی در اروپا است که از نظر دانشگاهی و زندگی امکانات بی پایان برای دانشجویان بین المللی دارند. لوکزامبورگ در قلب اروپا واقع شده است و با بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان هم مرز است. لوکزامبورگ از نظر اندازه کاملاً کوچک، این کشور جمعیتی تقریبا 40% از مهاجران از قاره های مختلف را در خود جای داده است. این کشور همچنین دروازه ورود به بسیاری از کشورهای اروپایی است و قطب بسیار جذابی برای گردشگران و دانشجویان خارجی است.

بخش عمده ای از دانشگاه های این کشور در پایتختی به نام شهر لوکزامبورگ واقع شده اند و همه آنها موسسات باسابقه ای هستند که مدارک آموزش عالی در مقاطع مختلف را ارائه می دهند. دانشگاه های لوکزامبورگ لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می دهند. برنامه ها در زمینه های مختلف تحصیلی مانند پزشکی، حقوق، زبان های خارجی، مهندسی، روانشناسی، آموزش، اقتصاد، علوم انسانی به دانشجویان ارائه می شود. در این کشور طیف وسیعی از رشته ها و دوره ها برای دانشجویان وجود دارد که دانشگاه در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی تدریس می شوند، با این حال، این کشور برنامه هایی نیز برای دانش آموزان مهاجر تعبیه کرده است. در مدارس به زبان آلمانی و فرانسوی نیز به دانش آموزان می آموزند. اگر قصد مهاجرت به لوکزامبورگ را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافیک مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

دانشگاه های لوکزامبورگ

برای تحصیل در لوکزامبورگ، ابتدا باید در مورد لیست دانشگاه های لوکزامبورگ ایده داشته باشید. لوکزامبورگ دارای 5 دانشگاه است: 2 دانشگاه، 2 مدرسه بازرگانی و یک موسسه که به مطالعات مدیریت دولتی اختصاص دارد. علاوه بر این، لوکزامبورگ خانه تنها یک دانشگاه دولتی ( دانشگاه لوکزامبورگ ) است که شامل 3 دانشکده است: پزشکی، حقوق-اقتصاد و علوم انسانی، آموزش و پرورش و علوم اجتماعی. این دانشگاه ها جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند. بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه لوکزامبورگ در بین 200 دانشگاه برتر جهان و در20 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه جوان در سال 2024 قرار گرفته است. البته، لوکزامبورگ دارای دانشگاه های کمی است، اما این کشور یکی از پذیراترین دانشگاه ها برای دانشجویان است.

کشور لوکزامبورگ یکی از کشورهای موسس اتحادیه اروپا است و پایتخت آن لوکزامبورگ ویل است، یک شهر کاملاً جهانی و چند فرهنگی که در آن می توان بیش از 170 ملیت مختلف را یافت. بنابراین، برای پایان دادن به مقاله ما در مورد دانشگاه های لوکزامبورگ ، به شما یادآوری می کنیم که در کل 5 دانشگاه وجود دارد که تنها یک دانشگاه دولتی را شامل می شود. اگرچه تعداد دانشگاه ها محدود است، اما مطمئناً رشته تحصیلی مورد نظر خود را خواهید یافت.

در این بخش لیست کامل دانشگاه های لوکزامبورگ برای دانشجویان خارجی را بیابید.

  • دانشگاه لوکزامبورگ
  • دانشگاه لونکس
  • دانشگاه قلب مقدس لوکزامبورگ
  • دانشگاه میامی
  • دانشکده بازرگانی لوکزامبورگ

ابتدایی ترین مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

در لوکزامبورگ، کودکان به زبان های لوکزامبورگی، فرانسوی یا آلمانی آموزش می بینند، همچنین آموزش به 2 زبان دیگر نیز بخشی از برنامه درسی است. تحصیلات بین 4 تا 16 سالگی تقسیم می شود و اجباری است و هیچ استثنایی وجود ندارد. به دنبال یک دوره اختیاری آموزش در اوایل کودکی، کودکان لوکزامبورگی در 4 سالگی به مدت 2 سال در پیش دبستانی ثبت نام می کنند. 6 سال تحصیلات ابتدایی دنبال می شود، هر کدام به 2 مرحله تقسیم می شوند. بیشتر مدارس ناهار را ارائه می دهند و کتاب های درسی به صورت رایگان ارائه می شود. در پایان دوره ابتدایی ارزیابی انجام می شود تا بهترین دوره برای هر کودک تعیین شود، بر اساس خواسته والدین، ​​مشاوره معلم و عملکرد تحصیلی او تصمیمی گیری می شود.

مقاطع تحصیلی در کشور لوکزامبورگ به چند دسته معمول تقسیم می شود. در جدول زیر مقاطع تحصیلی مختلف در لوکزامبورگ را مشاهده می کنید:

سطح تحصیلمقطعمدت تحصیلسن
اولیهابتدایی6 سال6 الی 11 سال
ثانویهمتوسطه اول و دوم7 سال12 الی 18 سال
متوسطه دومپیش از دانشگاه2 سال15 الی 18 سال
عالیلیسانس3 الی 4 سال
عالیارشد1 الی 2 سال
عالیدکترا2 الی 3 سال

ابتدایی ترین مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ در مقطع متوسطه

آموزش پس از دبستان شامل دو جریان است. تحصیلات متوسطه کلاسیک که 7 سال طول می کشد و منجر به اخذ دیپلم متوسطه کلاسیک می شود که دانش آموز را برای تحصیلات دانشگاهی آماده می کند، آموزش فنی متوسطه، که بسته به مسیر انتخاب شده شامل رژیم های مختلف آموزشی به مدت 6 تا 8 سال است. برنامه های متوسطه عمومی دیپلم ترک تحصیلات متوسطه عمومی و یا دیپلم تکنسین و یا دیپلم صلاحیت حرفه ای را ارائه می دهد. تحصیلات متوسطه متوسطه دوم در مدارس متوسطه کلاسیک یا متوسطه عمومی ارائه می شود که لیسه نامیده می شوند. تحصیلات متوسطه کلاسیک عمدتا دانشجویان را برای تحصیلات عالی پس از متوسطه آماده می کند. مدت زمان استاندارد مطالعه 7 سال است.

تحصیل در دوره متوسطه کلاسیک برای اخذ دیپلم امکان دسترسی به دانشگاه را در همه زمینه های تحصیلی فراهم می کند:

  • تحصیلات متوسطه پایین کلاسیک (ISCED 2) 3 سال به طول می انجامد.
  • تحصیلات متوسطه کلاسیک عالی (ISCED 3) 4 سال به طول می انجامد.

آموزش مادام العمر در مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

آموزش مادام العمر در مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

یک هیئت تصمیم نهایی را بین آموزش عمومی در کلاس لیسانس و یکی دیگر از نظر فنی در یک روش لیسه اتخاذ می کند. به دنبال آن، موضوع از نظر ترجیح علمی، حرفه ای، هنری یا فنی به طور فزاینده ای اصلاح می شود. دانشگاه برای کلیه دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک دیپلم خود می شوند آزاد است. دو تکنیک لیسه دوره های برتر دو ساله را در زمینه حسابداری، تجارت بین الملل، مدیریت، بازاریابی، تصاویر متحرک و مطالعات دبیرخانه ارائه می دهد. دولت كاملاً به مفهوم آموزش مادام العمر متعهد است و آموزش های بعدی در محل كار و دانشكده های خصوصی از ویژگی های زندگی ملی است. با توجه به مسیر انتخاب شده، دیپلم نهایی ممکن است به تحصیلات دانشگاهی بالاتر یا تحصیلات فنی بالاتر یا تحصیلات حرفه ای پس از متوسطه برای اخذ دیپلم استادکار یا مستقیماً به کار دسترسی داشته باشد.

تحصیلات فنی و آکادمیک در لوکزامبورگ آموزش شغلی برای بزرگسالان هر دو در چارچوب یادگیری مادام العمر گنجانده شده است:

  • هدف ازآموزش حرفه ای این است که دانش آموزان را به سمت یک صلاحیت حرفه ای که توسط یک دانشکده فنی ارائه می شود، راهنمایی کند یا اینکه به افرادی که دارای صلاحیت حرفه ای هستند، کمک کند تا این صلاحیت را متناسب با نیازهای تحولات و اقتصاد تغییر دهند.
  • آموزش بزرگسالان آموزش مناسب برای زبان آموزان بزرگسال، چه به عنوان بخشی از آموزش مداوم حرفه ای، دوره های با علاقه عمومی یا دوره های آمادگی برای دریافت مدرک و گواهینامه های ملی را ارائه می دهد.

تحصیلات دانشگاهی در لوکزامبورگ

تحصیلات عالی شامل طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین مطالعات دکترا است که عمدتا توسط دانشگاه لوکزامبورگ ارائه می شود. این پیشنهاد توسط سایر موسسات ارائه دهنده آموزش عالی، مانند انجمن های حرفه ای، دانشگاه های خارجی یا مراکز تحقیقات عمومی تکمیل می شود. برخی از این موسسات با ارائه دهندگان آموزش خارجی همکاری می کنند تا برنامه های کشورهای دیگر را برای دانشجویان مستقر در لوکزامبورگ در دسترس قرار دهند. تحصیلات عالی شامل طیف وسیعی از کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین تحصیلات دکترا در دانشگاه های مختلف لوکزامبورگ است. معمولاً 2 ترم در 1 سال تحصیلی و 2 دوره درخواست در کشور وجود دارد: ترم تابستان: دوره درخواست از ژانویه تا فوریه است و ترم زمستان: دوره درخواست جولای تا سپتامبر است.

در نمودار زیر مقاطع مختلف تحصیلی در مقطع دانشگاهی و یا تحصیلات عالیه در لوکزامبورگ را مشاهده می کنید:

تحصیل دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلی مختلف در لوکزامبورگ

تحصیل در مقاطع مختلف لوکزامبورگ در دانشگاه لوکزامبورگ تنها موسسه عالی کشور میسر است. این دانشگاه بین المللی چند زبانه است، روی تحقیقات متمرکز است و به دلیل فضای پویا و در عین حال شخصی اش مشهور است. دانشکده های آن شامل علوم، فناوری و ارتباطات، اقتصاد و دارایی و ادبیات، علوم اجتماعی، هنر و آموزش است. گروه های آموزش عالی دسترسی به کارشناسی و کارشناسی ارشد و یا گواهینامه فنی عالی یا دیپلم دانشگاهی و دکترا را گروه بندی می کنند. تمام اسناد درخواست مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها به انگلیسی ترجمه شده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به لوکزامبورگ به شما اطلاعات جامعی ارائه می دهد.

سوالات مهم در باب تحصیل در مقطع مختلف لوکزامبورگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب تحصیل در لوکزامبورگ در مقاطع مختلف می باشیم:

  • چه رشته هایی در دانشگاه های لوکزامبورگ ارائه می شوند و محبوبیت دارند؟ برنامه ها در زمینه های مختلف تحصیلی مانند پزشکی، حقوق، زبان های خارجی، مهندسی، روانشناسی، آموزش، اقتصاد، علوم انسانی از رشته های محبوب در لوکزامبورگ هستند.
  • تحصیل در مدرسه در لوکزامبورگ به چه شکلی است؟ شامل 3 مقطع ابتدایی، متوسطه و پیش دانشگاهی است که جمعا 12 سال زمان می برد و به صورت اجباری می باشد.
  • چه دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های لوکزامبورگ ارائه می شود؟ دوره های برتر دو ساله در زمینه حسابداری، تجارت بین الملل، مدیریت، بازاریابی، تصاویر متحرک و مطالعات دبیرخانه در دانشگاه های لوکزامبورگ ارائه می شوند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ

  1. فواد گفت:

    با توجه به اینکه‌ کودکان ابتدایی ترین مقاطع مختلف تحصیلی در لوکزامبورگ رو باید طی چهار تا شونزده سال بگذرونند و اجباری است و هیچ استثنایی هم وجود نداره میخواستم بدونم هزینه تحصیل در این شو‌نزده سال در مدارس دولتی و یا ازاد حدودا چقدر میشه ؟ و ایا این کشور برای مهاجرت خانوادگی بصرفه است ؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مشاوره تحصیلی در لوکزامبورگ می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *