مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

معرفی دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی

معرفی دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی

یکی از راه های مهاجرت به کشور آفریقا جنوبی تحصیل قانونی می باشد، در این مقاله میخواهیم به معرفی دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی بپردازیم. افرادی که قصد دارند در سال 2022 به کشور آفریقا جنوبی مهاجرت تحصیلی کرده و دانشگاه پرتوریا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند بهتر است در رابطه با این دانشگاه آگاهی داشته باشند. موسسه سفیران سروش سعادت در ادامه به معرفی دانشگاه پرتوریا و چگونگی اخذ پذیرش از این دانشگاه مطالبی را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

معرفی جزییات دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

دانشگاه پرتوریا در تاریخ 4 مارس 1908 در کشور آفریقای جنوبی تاسیس شد. این دانشگاه دارای 9 دانشکده می باشد، دانشکده های این دانشگاه شامل:

  • دانشکده مدیریت و علوم اقتصاد
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده رشته حقوق
  • دانشکده کشاورزی و علوم طبیعی
  • دانشکده علوم معارف
  • دانشکده علوم دامپزشکی

دانشکده دامپزشکی این دانشگاه در سال 1920 توانست رتبه دوم را در بین دانشگاه های دامپزشکی در آفریقا کسب نماید. این دانشگاه در سال 1949 دانشکده MBA را تاسیس کرد. این دانشگاه به عنوان 50 دانشگاه برتر در زمینه مدیریت کسب و کار در قاره آفریقا شناخته می شود. طبق بررسی ها از سال 1997 به بعد این دانشگاه در هر سال تعداد زیادی مقاله و تحقیقات ارائه داده است. در سال 2008 بیشترین دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکتری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

در رابطه با معرفی دانشگاه پرتوریا، به شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه می پردازیم. دروس در این مقطع به زبان های انگلیسی و آفریقایی تدریس می شود. قبل از ورود به دانشگاه آزمون هایی برای تعیین سطح زبان برگزار می شود. اگر دانشجو نتواند حداقل نمره را کسب کند باید در دوره های زبان شرکت نماید. سال تحصیلی در این دوره در تمامی دانشکده ها از ماه ژانویه آغاز شده و در ماه دسامبر به پایان می رسد. متقاضیان خارجی و بین المللی باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ارائه فتوکپی از ویزای تحصیلی تایید شده
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک بیمه خدمات پزشکی

در مقطع کارشناسی برای تحصیل در رشته حقوق دوره های 2 سال، 3 سال و 4 سال وجود دارد. اگر فردی قصد داشته باشد در رشته مشاوره حقوقی یا وکالت تحصیل کند باید دوره 4 ساله را انتخاب نماید. در سال اول تحصیلی مقدمه ای از نظام حقوقی آفریقا جنوبی، مهارت های عمومی و آموزش زبان تدریس می شود. در ادامه و در 3 دوره بعدی دروس تخصصی تر می شود. در سال چهارم دانشجو باید موضوع مورد علاقه خود را برای پایان نامه انتخاب نماید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پرتوریا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی

هر یک از دانشکده های این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد قوانین و مقررات خاصی را وضع کرده اند. تنها شرط مشترک در بین تمامی این دانشکده ها ارائه مدرک تحصیلی دوره کارشناسی می باشد. همچنین دانشجو باید ریز نمرات این دوره را ارائه دهد. دانشجویان باید فتوکپی از پایان نامه خود نیز تهیه کرده و آن را ارائه دهند. دانشجویانی که خارجی و بین المللی هستند باید مدرک معتبر TOEFL را ارائه نمایند. همچنین این دانشجویان باید مدارکی را به دانشگاه ارائه دهند که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • ارائه کپی از پاسپورت معتبر و دارای اعتبار
  • ارائه فتوکپی از ویزا تحصیلی
  • ارائه مدارک پوشش خدمات بیمه

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های آفریقا جنوبی

حال که به معرفی دانشگاه پرتوریا پرداخته ایم بهتر است به نحوه ارائه بورسیه تحصیلی در این دانشگاه نیز بپردازیم. این دانشگاه برای دانشجویان خارجی و بین المللی تحت رعایت شرایط و قوانین بورسیه اعطاء می نماید. بورسیه تحصیلی برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و مقطع دکترا در نظر گرفته شده است. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی بدین شرح می باشد:

  • دانشجو باید دارای سابقه تحصیلی خوبی باشد.
  • دانشجو باید به طور تمام وقت در این دانشگاه به تحصیل مشغول باشد.
  • بورسیه تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، یک بار به دانشجو تعلق می گیرد.

هزینه های تحصیلی در مقاطع مختلف کشور آفریقای جنوبی

متقاضیان برای درخواست پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باید مبلغ 300ZAR (راند) بپردازند، دانشجویان باید مبلغ 7500ZAR (راند) برای هزینه ثبت نام در این دانشگاه بپردازند. دانشجویان مقطع کارشناسی برای ارائه درخواست پذیرش باید مبلغ 300 (راند) پرداخت نمایند. برای ثبت نام در این دانشگاه بایستی 5000ZAR (راند) بپردازند. شهریه دانشکده های هر دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت می باشند.

برای مثال:

  • هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در مقطع کارشناسی 44000ZAR (راند) می باشد
  • شهریه پرداختی برای رشته های فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی مبلغ 50000ZAR (راند) می باشد
  • شهریه مقطع دکترا برای تحصیل در رشته های مدیریت، اقتصاد و حقوق 15000ZAR (راند) می باشد
  • شهریه رشته های تحصیلی حقوق، اقتصاد و مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مبلغ 14000ZAR (راند) می باشد

 معرفی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه پرتوریا

برای معرفی دانشگاه پرتوریا باید به بررسی خوابگاه های این دانشگاه نیز بپردازیم. خوابگاه های این دانشگاه به صورت انفرادی، 2 نفره و چند نفره می باشند. هزینه سالیانه برای خوابگاه های 2 نفره مبلغ 52000ZAR (راند) می باشد، هزینه خوابگاه برای خوابگاه های 3 نفره مبلغ 47000ZAR (راند) می باشد. مبلغ خوابگاه های چند نفره سالانه 36000ZAR (راند) می باشد. اگر خوابگاهی در دانشگاه قرار گرفته باشد دانشجو می تواند از غذاهای دانشگاه استفاده نماید و مبلغ اضافه نپردازد. برخی از دانشگاه ها در بیرون از دانشگاه تاسیس شده اند. دانشجو برای تهیه غذا باید 28000ZAR (راند) بپردازد. در دانشگاه ها ارائه خدمات دیگری مثل خشک شویی، رستوران، کافی شاپ و در مانگاه وجود دارد.

مقاله معرفی دانشگاه پرتوریا برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت موسسه مراجعه کرده و مقالاتی نظیر شرایط اخذ ویزای تحصیلی آفریقا جنوبی را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *