مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه های آمریکا

معرفی دانشگاه های آمریکا

معرفی دانشگاه های آمریکا و اطلاع از نحوه پذیرش جهت تحصیل در رشته های مختلف برای متقاضیان بین المللی در این کشور امری مهم محسوب می گردد. کشور آمریکا امروزه از بالاترین سطح نظام آموزشی در سطح جهان، در سال های قرار دارد. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعاتی در زمینه معرفی دانشگاه های آمریکا هستید با مطالعه نمودن مقاله معرفی دانشگاه های آمریکا و همچنین با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با سایر شرایط مهاجرتی در مورد کشور آمریکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

مزایای تحصیل در آمریکا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آمریکا از لحظه ای که به تحصیل نمودن در دانشگاه های این کشور می پردازند. این امکان را دارند که در یک مکان آموزشی استاندارد که دارای سطح آموزشی بالایی هست را تجربه خواهند کرد. علت این موضوع به شرح یر است:

  • وجود کلاس های پویا و متنوع با مربیان اختصاصی
  • کتابخانه های با سطح کلاس جهانی
  • امکانات پیشرفته تری از امکانات ورزشی
  • هم چنین وسعت فعالیت های تفریحی در محوطه دانشگاه

معرفی برترین دانشگاه های آمریکا

کشور آمریکا در سطح جهانی از نظام آموزشی فوق العاده ایی برخوردار است. این کشور دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهان است. معتبرترین انها عبارتند از:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه ماسا چوستMIT
  • دانشگاه کالیفرنیا
  • دانشگاه نیویورک
  • دانشگاه فلوریدا
  • دانشگاه بوستون
  • دانشگاه میشیگان

دانشگاه هاروارد در معرفی دانشگاه های آمریکا

دانشگاه هاروارد در سال 1636 تاسیس شده است. قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه هاروارد می توانند در زمینه تدریس، یادگیری و تحقیق و مدیریت در بسیاری از رشته هایی که در سطح جهانی دارای شهرت می باشند، تحصیل کنند. این دانشگاه دارای ظرفیتی به میزان 20000 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. هم چنین هاروارد دارای بیش از 360000 فارغ التحصیل در سراسر جهان می باشد.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

دانشگاه هاروارد می تواند یک تجربه دانشجویی بی نظیر را برای دانشجویان خود ارائه دهد. همچنین این دانشگاه دارای برنامه های کمک های مالی سخاوتمندانه برای دانشجویان می باشد. این میزان بیش از 160 میلیون $ (دلار) می باشد که به بیش از 60% از دانشجویان دوران کارشناسی کارشناسی اختصاص می دهد.

دانشگاه استنفورد در معرفی دانشگاه های آمریکا

برای دانشجویانی که دارای اهداف بلند پروازانه می باشند. دانشگاه استنفورد می تواند یک تجربه آموزشی در سطح جهانی باشد. چراکه این دانشگاه دارای یک محیط آکادمیک چالش برانگیز و هم چنین مجموعه ای غنی از برنامه های درسی فوق العاده است. کارکنان دانشگاه استنفورد یکی از منابع ارزشمند موجود در این دانشگاه هستند. این دانشگاه پر از افراد با استعداد و متعهد است که سهم مهمی در زندگی و ساختار جامعه این کشور دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.
وجود دفاتر اداری دانشگاه استانفورد برای حمایت نمودن از اهداف این دانشگاه ضروری است. آن ها به بررسی طیف گسترده ای از مسائل می پردازند. از جمله:

  • منابع انسانی
  • فعالیت های مالی
  • مدیریت تحقیقاتی
  • امور دانشجویی

دانشگاه کلمبیا در معرفی دانشگاه های آمریکا

دانشگاه کلمبیا در معرفی دانشگاه های آمریکا

دانشگاه کلمبیا یک موسسه خصوصی است که در سال 1754 در نیویورک تاسیس شده است. این دانشگاه در مجموع دارای 6162 دانشجوی کارشناسی ارشد است. اندازه محیط این دانشگاه به میزان 36 هکتار است. محوطه اصلی دانشگاه کلمبیا در غرب سواحل شمالی شهر نیویورک واقع شده است. در محله Morningside Heights واقع شده است. در سال 2019 این دانشگاه در جایگاه بهترین دانشگاه های ملی به شمار می رود. دانشگاه کلمبیا از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • دانشکده مهندسی
  • علوم کاربردی
  • دانشکده مطالعات عمومی
  • تعدادی از مدارس با سطح حرفه ای

دانشگاه کلمبیا شامل طیف گسترده ای از فعالیت های دانشجویی می باشد. بیش از 90% دانشجویان در محوطه دانشگاه زندگی می کنند. دانشگاه کلمبیا با کالج بارنارد زنان، اتحادیه علمیه و دانشکده الهیات یهودی دارای رابطه زیادی می باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله اعزام دانشجو به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه ییل در معرفی دانشگاه های آمریکا

دانشگاه ییل یک موسسه خصوصی است که در سال 1701 تاسیس شده است. این دانشگاه در مجموع دارای 7465 دانشجوی کارشناسی ارشد می باشد. اندازه محیط این دانشگاه به میزان دانشگاه 345 هکتار است. دانشگاه ییل، واقع در نیوهیون، کانکتیکات می باشد. دانشجویان این دانشگاه می توانند که در طول زمان تحصیلی خود در دانشگاه ییل زندگی کنند. در یکی از 14 کالج مسکونی.

هر کالج دارای دانشجویانی است که در کالج زندگی می کنند. با شاگردان در سالن های ناهارخوری غذا می خورند. مراکز فرهنگی برای دانش آموزان برای ایجاد یک هویت فرهنگی در محوطه دانشگاه فراهم می کنند. دانشگاه ییل متشکل از:

  • کالج
  • دانشکده هنر و علوم
  • 12 دانشکده حرفه ای

جهت اطلاع از شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

آشنایی با دانشگاه ماساچوست آمریکا

موسسه فناوری ماساچوست یک موسسه خصوصی است که در سال 1861 تاسیس شده است. این دانشگاه دارای 4547 دانشجوی کارشناسی است. محیط آن شهری است و محوطه دانشگاه 166 هکتار می باشد. این دانشگاه در خارج از شهر بوستون تاسیس شده است. دانشگاه ماساچوستMIT تمرکز خود را بر تحقیقات علمی و فناوری قرار داده است. در این دانشگاه، دانشجویان تازه وارد در محوطه دانشگاه زندگی کنند. حدود 70% از دانشجویان دوره کارشناسی در محوطه دانشگاه زندگی می کنند. موسسه فناوری ماساچوست دارای برنامه های درجه بندی در طیف وسیعی از موضوعات مختلف می باشد. این دانشگاه توانسته که میزبان بیش از 5700 دانشجو باشد. جهت زندگی در این کشور مطالعه مقاله هزینه زندگی در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

اخذ پذیرش از دانشگاه ماساچوست آمریکا

طبق داده های وب سایت U.S. News، نرخ پذیرش MIT برای دانش آموزان در اوایل سال تحصیلی 2016 به میزان 8% از متقاضیان بوده است. این به این معنی است کمتر از 1 نفر از هر 10 دانشجوی پذیرفته شده بود. این دانشگاه نمی تواند از برنامه عمومی استفاده کند. بنابراین دانشجویان این دانشگاه باید از طریق وب سایت به برنامه های تحصیلی خود دسترسی داشته باشند. بر طبق وب سایت MIT، دانشجویان دوره کارشناسی دوره اول سال های اولیه تحصیلی خود، در اواسط ماه دسامبر از مراکز پذیرش درخواست می کنند. متقاضیانی که برای مهلت مقدماتی اقدام به انتخاب می کنند. در اواسط ماه مارس تصمیم می گیرند. دانشجویان باید تا ماه مه 1 پیشنهاد خود را پذیرفته یا قبول کنند.

با توجه به اتمام مقاله معرفی دانشگاه های آمریکا، در صورتی که شما هم علاقه مند به تحصیل نمودن در این گونه از دانشگاه ها می باشد با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر تحصیل در مقطع دکتری و یا اخذ پذیرش در آمریکا می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با شرایط تحصیلی این کشور را به دست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *