مهاجرت تحصیلی آلمان

معرفی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

معرفی دانشگاه فنی مونیخ

از جمله دانشگاه های فنی کشور آلمان، به معرفی دانشگاه فنی مونیخ آلمان می­ توان اشاره نمود که ما در این مقاله به معرفی این دانشگاه به طور دقیق می پردازیم. این دانشگاه از بزرگترین دانشگاه های تکنولوژی جهان بشمار می­ رود. دانشگاه فنی مونیخ دارای 4000 دانشجو می باشد که در این میان 8600 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهند.

  • شرایط ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه مونیخ به چه صورت است؟
  • شاخص ترین رشته های مهندسی در دانشگاه مونیخ چه رشته هایی هستند؟
  • مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه آلمانی یا انگلیسی می باشد؟

شهر مونیخ یکی از بزرگترین شهرهای آلمان محسوب می­ شود و دارای جاذبه های بسیاری از جمله مراکز دیدنی، جشن ها و برنامه های فرهنگی می ­باشد. از آنجائیکه دانشگاه فنی مونیخ در این شهر واقع شده است بسیاری از دانشجویان فنی مهندسی علاقمند به تحصیل در این دانشگاه هستند.

دانشگاه فنی مونیخ در قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد. دانشگاه فنی مونیخ ابتدا تنها دارای دانشکده علوم مهندسی بود. اما پس از گذشت سال ها دانشکده های علوم اجتماعی و پزشکی نیز به این دانشگاه اضافه شد. در معرفی دانشگاه فنی مونیخ این نکته قابل ذکر است که این دانشگاه معروف به دانشگاه کارآفرینی می ­باشد. این دانشگاه دارای 3 پردیس در نقاط مختلف شهر مونیخ است.

 لیست دانشکده های فنی مونیخ آلمان

این دانشگاه شامل دانشکده های ریاضیات و علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم زیستی و علوم بهداشتی می باشد.

  • دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی: ریاضیات، فیزیک، معماری، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و کامپیوتر و اطلاع رسانی در این دانشکده قرار دارند.
  • دانشکده علوم اجتماعی: دانشکده مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، TUM مدرسه آموزش و پرورش، گروه مهندسی عمران، ژئوا و محیط زیست، دانشکده پزشکی، TUM مهندسی برق و کامپیوتر در دانشکده علوم اجتماعی قرار گرفته اند.
  • دانشکده علوم زیستی و بهداشتی این دانشکده شامل دانشکده علوم وفناوری، علوم ورزشی و سلامت، دانشکده پزشکی TUM می باشد. با معرفی دانشگاه فنی مونیخ و لیست دانشکده های این دانشگاه، دانشجویان براحتی می توانند تصمیم به انتخاب دانشگاه و تحصیل در دانشکده مورد نظر خود را بیایند.

الزامات زبان و معرفی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

با معرفی دانشگاه فنی مونیخ دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند، در صورتیکه قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارند بایستی دارای مدارک زبان آلمانی از جمله مدرک زبان GOETHE – DSH- دانشجویان خارجی دارای مدرک زبانDSH2. همچنان آزمونی بنام TestDaf برای دانشجویان خارجی برگزار می ­گردد. در صورتیکه دانشجویان در این آزمون موفق شوند نشان دهنده این است که دانشجو مهارت سطح 4 زبان آلمانی را در تمام بخش ها بدست آورده است. همچنان دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه را دارند. همچنین باید دارای مدارک زبان مورد تأیید این دانشگاه (آیلتس- تافل) باشند.

شهریه و معرفی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ در هر ترم تحصیلی مبلغی حدود 11850€ (یورو) باید بپردازند. این مبلغ شامل هزینه های جانبی از جمله کارت دانشجویی، ثبت نام و بیمه و سایر را نیز در برمی ­گیرد. دانشگاه فنی مونیخ برای دانشجویان تعدادی بورسیه تحصیلی که شامل هزینه های حمل و نقل دانشجویان، بورسیه های استاندارد و کمک هزینه های پایان نامه می­ باشد را فراهم آورده است. این دانشگاه کمک هزینه های تحصیلی معادل 300€ (یورو) در ماه به دانشجویان پرداخت می­ نماید. همچنین دانشجویان می ­توانند از بورسیه های بین المللی DAAD در این دانشگاه استفاده کنند.

شهریه و معرفی Technical University of Munich آلمان

معرفی خوابگاه و هزینه زندگی در مونیخ آلمان

دانشگاه های کشور آلمان دارای خوابگاه های مخصوص دانشجویان نمی­ باشد. دانشگاه فنی مونیخ مکان هایی را برای سکونت دانشجویان در نظر گرفته که افراد با پرداخت هزینه هایی معادل 400€ الی 1000€ (یورو) می­ توانند از این خوابگاه ها استفاده نمایند. همانطور که گفته د شهر مونیخ از جمله شهرهای بزرگ کشور آلمان است. هزینه های زندگی در این شهر برخلاف پایتخت کشور آلمان برلین گرانتر می­ باشد.

متوسط هزینه های زندگی در شهر مونیخ برابر است با:

آیتمهزینه ها به یورو در ماه
یک واحد آپارتمان650€
خورد و خوراک300€
حمل ونقل عمومی90€
بیمه درمانی150€
تلفن و ارتباطات60€

همواره دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند در انتخاب دانشگاه خود با سوالات متعددی روبرو خواهند شد از جمله:

  • آیا دانشگاه فنی مونیخ به دانشجویان وام نیز اعطاء خواهد کرد؟
  • تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ چه مزایایی دارد؟
  • دانشگاه فنی مونیخ دارای مقطع تحصیلی دکتری نمی باشد؟

جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان با توجه به زمانبر بودن پروسه اخذ ویزای تحصیلی آلمان پیشنهاد می شود عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در آلمان و دانشگاه های آلمان را دارند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. در این صورت می توانید با زمانبندی مشخصی برای این موضوع اقدام نمایند.

4.9/5 - (8 امتیاز)

7 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه فنی مونیخ آلمان

  1. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله و مطالب مفیدی بود.

  2. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد معرفی دانشگاه فنی مونیخ تشکر می کنم اگه امکانش هست در مور دانشگاه حاجت تپه تر کیه هم مطلب بذارید

  3. قراری گفت:

    لطفا درمورد دانشگاه های برتر مناسب رشته برق در آلمان رو معرفی کنید و درمورد هزینه تحصیل این رشته در آلمان هم توضیح بدین.

  4. قراری گفت:

    لطفا درمورد دانشگاه هامبورگ هم بنویسید.

  5. طلایی پور گفت:

    بسیار ممنون از مطالب خوبتون.

    تو این دانشگاه رشته های پایه هم ارائه میشه؟

  6. منوچهر گفت:

    برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید در کدامیک از ترم ها با توجه به وقت سفارت اقدام کرد؟

  7. kooshan گفت:

    سلام
    ممنونم از مقاله های خوبتون
    من 21 ساله و در حال تحصیل رشته IT در دانشگاه دولتی در تبریز هستم ایا برای ادامه تحصیل دانشگاه فنی مونیخ ایا برای من گزینه مناسبی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *