مهاجرت تحصیلی آذربایجان

معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان

معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان

در این نوشتار متخصصان و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا به معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان بپردازند. معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان به دانشجویان و متقاضیان کمک می کند تا در مورد این دانشگاه اطلاعات کافی کسب کنند و از شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان به صورت کامل مطلع و آگاه شوند. در سال های اخیر، کشور آذربایجان در زمینه های آموزشی و پرورشی پیشرفت چشمگیری داشته است. این موضوع عامل اصلی جذب دانشجویان خارجی به این کشور شده است. هر ساله دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه های آذربایجان می شوند و لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از 1500 دانشجوی ایرانی در این کشور اروپایی در حال تاثیر می باشند.

آشنایی و معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان

معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان با ارائه اطلاعات درباره محل واقع شدن این دانشگاه شروع می شود. دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان در شهر باکو در سال 1930 تاسیس شده است. بیش از 80 سال قدمت دارد. دانشجویان و متقاضیان با ملیت ها و فرهنگ های مختلف می توانند جهت ورود به این دانشگاه اقدام کنند. بیش از 350 دانشجو و متقاضی ایرانی در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند. از شرایط تحصیل و آموزش در این دانشگاه رضایت کامل دارند. تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان به زبان های آذری، انگلیسی و همچنین روسی امکان پذیر می باشد. متقاضیانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند حتما باید مدرک زبان معتبر داشته باشند. مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای ورود به این دانشگاه آیلستس با نمره 6 می باشد.علاوه بر مدرک زبان، مهم ترین فاکتور پذیرش دانشجویان، معدل آن ها می باشد.

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان حداقل 6 سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند یکی از رشته های زیر را جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه انتخاب کنند:

  • غدد
  • اطفال
  • چشم
  • زبان روسی
  • ایمن شناسی

میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان 5200$ (دلار) در سال می باشد. این مبلغ تمامی هزینه های سکونت، بیمه، ثبت نام و همچنین شهریه را دربر می گیرد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به نوشتار کارت آبی اتحادیه اروپا از شرایط کسب این کارت به صورت کامل آگاه و مطلع شوید.

ورود به دانشگاه علوم پزشکی در کشور آذربایجان

برای ورود به دانشگاه علوم پزشکی در کشور آذربایجان، مهم ترین شرط داشتن معدل بالا می باشد. اما به طور کلی، متقاضیان باید در اولین مرحله ورود به این دانشگاه، مدارکی چون پاسپورت، مدرارک تحصیلی ارائه دهند. هزینه ارائه مدارک و کسب دعوت نامه در مرحله اول ورود به دانشگاه علوم پزشکی در کشور آذربایجان تقریبا 130$ (دلار) هزینه دارد.

بعد از تایید شدن مدارک، دانشگاه برای متقاضی یک دعوت نامه جهت کسب ویزا تحصیلی کشور آذربایجان ارسال می کند. متقاضی باید دعوت نامه را به همراه مدارکی چون پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی (دبیرستان)، مدارک شناسایی، مدارک پزشکی و 8 قطعه عکس (پاسپورت) را به سفارت کشور آذربایجان در کشور خود ارائه دهد. بعد از تایید شدن تمام مدارک، دانشجو می تواند با کسب ویزای تحصیلی کشور آذربایجان، جهت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی این کشور به آذربایجان مهاجرت کند.

ورود به دانشگاه علوم پزشکی در کشور آذربایجان

امکانات دانشگاه علوم پزشکی کشور آذربایجان

در بخش دوم نوشتار معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان قصد داریم تا هموطنان عزیز را با امکانات این دانشگاه آشنا سازیم. این دانشگاه دارای یک کتابخانه بسیار بزرگ می باشد. این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه شهر باکو شناخته شده است. دانشجویان می توانند بدون پرداخت هزینه از کتابخانه این دانشگاه استفاده کنند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کشور آذربایجان می توانند از سال های ورزشی (بسکتبال، والیبال، فوتسال و غیره) زمین های ورزشی و استخر شنا بهره مند شوند. دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان دارا خوابگاه های دانشجویی می باشد. دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه در این خوابگاه ها ساکن شوند.

تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان می توانند به صورت رایگان از خدمات پزشکی و درمانی بهره مند شوند. همچنین جهت کاهش هزینه های تحصیلی خود اقدام به کسب بورس و کمک هزینه های تحصیلی کنند. این دانشگاه بیش از 7000 دانشجو در دوره های مختلف دارد. تمامی دانشجویان می توانند با کسب مدرک از این دانشگاه در تمامی نقاط جهان مشغول به تحصیل شوند.

دوره های تحصیل در آذربایجان

تحصیل در دانشگاه های کشور آذربایجان همانند اکثر دانشگاه های کشور های مختلف جهان در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. در نخستین دوره تحصیلی در دانشگاه های کشور آذربایجان که دوره کارشناسی می باشد، حداقل 4 سال طول می کشد. تحصیل در دوره کارشناسی در رشته های مختلف امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود مدرک کارشناسی کسب کنند. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع نیاز به مدرک دیپلم، مدرک زبان و یا مدرک پیش دانشگاهی دارند. به یاد داشته باشید که یک سال تحصیلی در دانشگاه های کشور آذربایجان به 2 ترم تقسیم می شود.

دومین دوره تحصیل در آذربایجان دوره کارشناسی ارشد می باشد که حداقل 2 سال به طول می انجامد. دانشجویان در این دوره به صورت دقیق تر و کامل تر تحصیلات خود را در رشته مورد نظر ادامه می دهند. پس از اتمام این دوره می توانند با کسب مدرک کارشناسی ارشد وارد دوره دکترا شوند. تحصیل در این دوره با ارائه مدرک لیسانس معتبر، مدرک زبان و سایر مدارک ممکن می باشد. بعد از تمام شدن دوره های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند با ارائه مدرک کارشناسی ارشد معتبر در دوره های تحصیلی دکترا شرکت کنند. دوره تحصیلی دکترا شامل پروژه های تحقیقاتی، سمینار ها و کنفرانس ها می باشد. دانشجویان باید جهت کسب مدرک این دوره از پروژه های خود دفاع کنند.

مهاجرت به کشور آذربایجان

کشور آذربایجان یکی از کشور های اروپایی می باشد که در بخش شرقی این قاره قرار گرفته است. متقاضیان می توانند علاوه بر مهاجرت تحصیلی، از راه های مختلفی چون مهاجرت کاری، مهاجرت جهت سرمایه گذاری، مهاجرت جهت کارآفرینی، مهاجرت جهت ازدواج و سایر راه ها به کشور آذربایجان مهاجرت کنند. سرمایه گذاری در کشور آذربایجان شرایط خاصی دارد. اما به طور کلی شما عزیزان می توانید با مراجعه به نوشتار کارت آبی اتحادیه اروپا از شرایط کسب این کارت به صورت کامل آگاه و مطلع شوید. هموطنان گرامی می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. از شرایط مهاجرت به کشور آذربایجان به صورت کامل آگاه شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *