شرایط گرجستان

مشکلات زندگی در گرجستان

آگاهی از مشکلات زندگی در گرجستان مبحثی می باشد که متقاضیان علاقه به مهاجرت به این کشور بایستی از آن مطلع باشند.  این کشور، کشوری است که در تقاطع اروپای شرقی و آسیای غربی واقع شده است. این منطقه بخشی از منطقه قفقاز است که از غرب به دریای سیاه، از شمال و شرق به روسیه، از جنوب به ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی به آذربایجان محدود می شود.

مساحت آن 69700 کیلومتر مربع است و حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور یک دموکراسی نماینده است که به عنوان جمهوری پارلمانی واحد اداره می شود. تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر است که تقریبا 1 چهارم جمعیت آن را در خود جای داده است. در دوران کلاسیک، چندین پادشاهی مستقل در منطقه فعلی این کشور مانند کلخس و ایبریا تاسیس شد. گرجی ها رسما مسیحیت را در اوایل قرن چهارم پذیرفتند. به طوری که، به وحدت معنوی و سیاسی ایالات اولیه این کشور کمک کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی مزایا و مشکلات زندگی در گرجستان پرداخته اند.

درباره گرجستان

این کشور، کشوری با فرهنگ قدیمی است که در منطقه قفقاز و با روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان هم مرز است. این کشور از 10 منطقه به علاوه 2 منطقه تشکیل شده است. این یکی از اولین کشورهایی بود که مسیحیت را پذیرفت و این در کلیساهای جامع بی شمار و کلیساهای چند صد ساله پراکنده در سراسر کشور منعکس شده است برخی از آن ها حتی هزاران سال قدمت دارند. آنچه مهم است بدانید این است که این کشور یک کشور فقیر است. جایی که متوسط ​​درآمد ماهانه (عمدتا در روستاها) بسیار پایین است. حتی در مقایسه با برزیل، این کشوری است که به تازگی از دوران سختی بیرون آمده است.

همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، این کشور، کشوری در قفقاز است. این کشور از شمال و شمال شرق با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی با آذربایجان هم مرز است. این کشور بخشی از شرقی ترین جناح اروپا است که در مرز قاره با آسیا واقع شده است. خط ساحلی این کشور که در سواحل دریای سیاه قرار دارد، از بلغارستان عبور می کند و از دریای سیاه عبور می کند.

این کشور، تقریبا به اندازه ایرلند است و در عرض جغرافیایی مشابه بلغارستان، جنوب فرانسه و نیویورک قرار دارد. برای کشوری با ابعاد متوسط خود، ترکیبی قابل توجه از مناظر و آب و هوا از برخی از بلندترین قله های اروپا گرفته تا تفرجگاه های سرسبز دریای سیاه را ارائه می دهد.

بررسی مزایا و مشکلات زندگی در گرجستان

این کشور، هم از نظر مهمان نوازی محلی ها و هم از نظر نسبی درخواست برای اقامت یا شهروندی، کشوری استقبال کننده است. این کشور برای بسیاری هنوز کشوری ناشناخته است. اما مناطق روستایی بسیار زیبایی دارد که دارای قلعه ها و صومعه های فهرست شده در یونسکو است. در حالی که پایتخت، تفلیس، سنتی اما چند فرهنگی است و دارای یک جامعه کوچک اما تنگاتنگ از مهاجران غربی است. برای مهاجرت به گرجستان باید از مزایا و معایب زندگی در این کشور آگاه باشید.

مهم ترین مزایای زندگی در این کشور عبارتند از:

  • غذاهای متنوع
  • کشور مناسب برای بچه ها و خانواده ها
  • وجود کمک های خانگی

نمودار زیر مشکلات زندگی در گرجستان را نشان داده است:

شرح مشکلات زندگی در گرجستان

موانع زبان از مشکلات زندگی در گرجستان

این کشور، دارای زبان خاص خود است که به خط گرجی نوشته شده و فقط توسط گرجی ها صحبت می شود. شبیه هیچ زبان دیگری در جهان نیست. ممکن است در ابتدا یادگیری به دلیل صداهای نازک آن دشوار به نظر برسد. اما غیرممکن نیست که خارجی ها آن را انتخاب کنند. هنگامی که برخی از عبارات را یاد گرفتید، به درستی در آن جا می افتید. صحبت نکردن به زبان گرجی یک موضوع کلی است. از آنجا که اکثر اقلیت های قومی در شهرک های اقلیت تک قومی زندگی می کنند، برای کودکان، مدرسه ابتدایی جایی است که آن ها برای اولین بار با گرجی روبرو می شوند. آن ها از 6 سالگی شروع به یادگیری زبان گرجی به عنوان زبان دوم می کنند و پس از آن در مقطع راهنمایی چندین درس دیگر به زبان گرجی (تاریخ، جغرافیا و علوم اجتماعی) را فرا می گیرند.

اما از روز اول تحصیل در مدرسه، کودکان اقلیت با مشکلاتی روبرو می شوند. والدین نمی توانند در خانه به فرزندان خود در مورد موضوعات گرجی کمک کنند. زیرا، آن ها به زبان گرجی صحبت نمی کنند. کودکان اغلب به مشارکت والدین در انجام تکالیف، به ویژه در مدرسه ابتدایی نیاز دارند. بنابراین، دانش آموزان اقلیت قومی در معرض آسیب بیشتری هستند. با توجه به این که بسیاری از معلمان در مدارس غیر گرجی خودشان به گرجی مسلط نیستند، وضعیت بسیار دشوارتر است. به این معنی که کودکان اغلب با کتاب های درسی و اصطلاحات دشوار تنها می مانند. به همین دلیل موانع زبان یکی از مشکلات زندگی در گرجستان محسوب می شود.

موانع زبان از مشکلات زندگی در گرجستان

هزینه زندگی در گرجستان

این کشور، یک کشور فوق العاده ارزان است اما این بدان معنا نیست که نیازی به بودجه ندارید. به راحتی می توانید همه چیز را در نظر بگیرید که چقدر ارزان است و قبل از اینکه بدانید، تمام بودجه خود را صرف سوغاتی کرده اید. مهم است که هزینه های خود را بدون توجه به جایی که در جهان هستید پیگیری کنید.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در گرجستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در گرجستان

اصلی ترین چیزی که مهاجران بالقوه می خواهند در مورد هزینه زندگی در تفلیس بدانند، قیمت اجاره و خدمات شهری است. اگر نمی خواهید مقدار قابل توجهی پول برای محل زندگی خود خرج کنید، خوش شانس هستید. تفلیس دارای کمترین هزینه ملک در اروپا است و هزینه اجاره به طور جدی بانک را از بین نمی برد. به خصوص اگر با یک حقوق غربی به تفلیس نقل مکان می کنید.

جدول زیر هزینه اجاره آپارتمان را در شهر تفلیس نشان می دهد:

پارامترهزینه به لاری
آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر)1853GEL
آپارتمان 1 خوابه (خارج از مرکز شهر)1280GEL
آپارتمان 3 خوابه (مرکز شهر)3359GEL
آپارتمان 3 خوابه (خارج از مرکز شهر)2280GEL

برای آشنایی درباره خرید ملک در گرجستان می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران این مجموعه اطلاعات کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *