شرایط پرتغال

مشکلات زندگی در پرتغال

مشکلات زندگی در پرتغال

بدون شک می توان گفت که یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در پرتغال برای مهاجران یادگیری زبان این کشور است که می تواند زندگی آن ها را مختل کند. این کشور، شبه جزیره ایبری را در انتهای جنوب غربی اروپا با اسپانیا تقسیم می کند. این کشور، از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی تا حدی از همسایه جدا شده است، دارای فرهنگ غنی و منحصر به فرد، شهرهای پر جنب و جوش و حومه زیبا است. اگرچه، زمانی این کشور یکی از فقیرترین کشورهای اروپای غربی بود، اما پایان دیکتاتوری و معرفی دموکراسی در سال 1974، و همچنین ادغام آن در اتحادیه اروپا در سال 1986، به معنای افزایش رفاه است.

اکنون این کشور، به یکی از بهترین مقاصد ارزشمند در قاره باشد. دلیل این امر این است که این کشور تنوع چشم انداز برجسته ای را به دلیل موقعیت شمال و جنوب آن در امتداد ساحل غربی شبه جزیره ایبری ارائه می دهد. شما می توانید در یک روز از کوه های سبز در شمال، پوشیده از تاک و انواع درختان به کوه های صخره ای، با شیب های دیدنی و سقوط در مرکز، به یک چشم انداز نزدیک به بیابان در منطقه آلنتجو و در نهایت به مکان پر زرق و برق سفر کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی های دقیقی درباره موضوع مشکلات زندگی در پرتغال کرده و اطلاعات بدست آمده را در این نگارش آورده اند.

زندگی در پرتغال

این کشور، غربی ترین کشور قاره ای اروپا، بی سر و صدا در سایه اسپانیا بزرگتر و پر هیاهو قرار دارد. این کشور با یک تکه خط ساحلی و فضای داخلی که می تواند شما را قرن ها به عقب برگرداند، از بسیاری جهات هنوز متعلق به دوران قبل است. مردم دوستانه و مودب هستند و تقریبا رفتار مودبانه ای دارند. خانواده و دوستان مهم هستند و مردم همسایگان خود و مغازه داران محلی را می شناسند. بناهای باستانی فرسوده و مسکونی به نظر می رسند و مسیرهای آرام و سنگ فرش شده در روستاهای ساحلی می پیچند.

مزایای مهاجرت به این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

مزایای مهاجرت به پرتغال

مردم این کشور آرام، دوستانه، کاملا آگاه از تاریخ درخشان خود هستند که این کشور را به مقصدی جادویی برای بازنشستگی تبدیل کرده است. تصور اینکه مدرنیته این کشور را دور زده است گمراه کننده خواهد بود. زیرساخت ها، سیستم آموزشی و مراقبت های بهداشتی آنقدر پیشرفته است که می توانید پیدا کنید. مهاجران به طور معمول هزینه های خود را در این کشور تقریبا یک سوم آنچه در ایالت ها انجام می شد، تامین می کنند. اگر می خواهید در شهر پورتو در شمال، شهر لیسبون یا در پناهگاه های مهاجرت شده کاسکایس یا آلگارو زندگی کنید، نیاز به مبلغی حدود 3000$ (دلار) در ماه دارید. با این حال، می توانید این رقم پایین را به سادگی با 20 دقیقه دور شدن از مرکز شهر حفظ کنید. از امکانات رفاهی شهری لذت ببرید، سپس به خانه های کوچک و اجاره پایین بروید.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در پرتغال را نشان می دهد:

مزایای مهاجرت به پرتغال

معایب زندگی در پرتغال

این کشور، که در جنوب اروپا واقع شده است، دارای گوشت و پنیرهای پخته عالی است که هزاران سال است تولید می شود. همچنین یکی از بزرگترین مراکز کشاورزی اروپا با مجموعه ای از میوه ها و سبزیجات باورنکردنی است که با فصل ها می آیند و می روند. زندگی و اقامت پرتغال به ویژه برای تازه واردان دارای مزایا و معایبی است. در ادامه ما برخی از موارد اصلی را در هر دسته معایب و مشکلات زندگی در پرتغال بیان کرده ایم تا هنگام حرکت بهترین انتخاب را داشته باشید:

  • موانع زبان
  • بازار کار
  • بروکراسی

موانع زبان از مشکلات زندگی در پرتغال

یادگیری زبان پرتغالی برای یک فرد خارجی بسیار دشوار است و این واقعیت که اکثر مردم، به ویژه در شهرهای بزرگ، می توانند به زبان های دیگر ارتباط برقرار کنند، تسلط بر زبان محلی را حتی سخت تر می کند. برای مثال، زبانی که در شهر لیسبون صحبت می شود پرتغالی است. اما همه افرادی که در صنعت گردشگری کار می کنند انگلیسی به طور گسترده صحبت می کنند. برای گردشگرانی که از لیسبون یا خط ساحلی اطراف آن دیدن می کنند، هیچ مشکل زبانی وجود نخواهد داشت. در محورهای اصلی حمل و نقل (به عنوان مثال فرودگاه و ایستگاه ها) علائم به زبان انگلیسی و پرتغالی نمایش داده می شود و برای همه جاذبه های گردشگری جزوه هایی به زبان انگلیسی تهیه می شود.

وقتی بازدیدکنندگان سعی می کنند چند کلمه اساسی را به زبان مادری خود بیان کنند، همیشه مورد استقبال مردم این کشور قرار می گیرد. اما مطمئنا نیازی به یادگیری واژگان گسترده یا ثبت نام در کلاس زبان فقط برای تعطیلات استاندارد نیست. هیچ توریستی نباید از دیدن لیسبون دلسرد شود. زیرا، این مشکل ناشی از موانع زبانی است. اما برای کسانی که قصد دارند در این کشور تحصیل، کار یا سرمایه گذاری کنند، موانع زبانی می تواند به یکی از مشکلات زندگی در پرتغال تبدیل شود.

بازار کار از مشکلات زندگی در پرتغال

بازار کار از مشکلات زندگی در پرتغال

حقوق ماهیانه کار در پرتغال در مقایسه با میانگین اروپایی پایین است و مشاغل زیادی نیز ارائه نمی شود. با پیشرفت در کار از راه دور و منابع آنلاین، زندگی در یک کشور و کار در کشور دیگر آسان تر می شود. به طوری که، به برطرف شدن شکاف دستمزد کمک می کند. اگرچه، دستمزد در این کشور کمتر از بسیاری از کشورهای غربی دیگر است، اما حقیقت این است که تعدادی از فرصت های جدید ایجاد شده در این کشور از لحاظ مشاغل وجود دارد. شیوع بیماری کرونا تغییرات اساسی را در بازار کار این کشور به وجود آورده است.

کارگرانی که هرگز از راه دور کار نکرده بودند این کار را شروع کرده اند. برخی دیگر قرارداد کار خود را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده اند و برخی دیگر شغل خود را از دست داده اند. با این حال، در حالی که کاهش فعالیت های اقتصادی به طور غیرمعمول شدید بوده است. در حال حاضر تأثیر آن بر بازار کار بیشتر مهار شده است. این به دلیل برنامه های موقت کاهش نیروی کار و دورکاری است که همچنان در مهار افزایش بیکاری کلید خواهد داشت.

حقوق ماهیانه کار در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترحقوق ماهانه به یورو
کمترین700€
متوسط2750€
بیشترین12300€

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش تماس سعی خود را داشته تا اطلاعات درست را درباره موضوع مشکلات زندگی در پرتغال به شما عزیزان بدهد.

Rate this post

2 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در پرتغال

  1. رسول شاه پسند گفت:

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

    1. صادقی گفت:

      سلام تشکر از مطالعه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *