شرایط نروژ

مشکلات زندگی در نروژ

مشکلات زندگی در نروژ

موضوع مشکلات زندگی در نروژ در کنار مزایای زندگی در این کشور برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این کشور یکی از 3 کشور اسکاندیناوی است. این شهر بیشتر برای آبدره های پیچیده و عمیق در امتداد ساحل غربی آن شناخته می شود که از دریای شمال در نزدیکی دانمارک و اسکاتلند تا اقیانوس منجمد شمالی کشیده شده و با فنلاند، سوئد و نوک شمال غربی روسیه مرز دارد. این کشور در شبه جزیره بزرگی قرار دارد که در شمال اروپا با سوئد مشترک است. در شمال، این کشور با فنلاند و روسیه هم مرز است.

این کشور به خاطر مناظر شگفت انگیز و متنوعش شهرت دارد. آبدره ها در غرب کشور دارای ورودی های باریک و بلندی هستند که در 2 طرف آن کوه های بلندی قرار گرفته اند و دریا در مناطق داخلی نفوذ می کند. بخش عمده ای از این سرزمین یک بیابان صخره ای است. بنابراین، این کشور دارای مناطق وسیع و کاملا بدون جمعیت است که بسیاری از آن ها به پارک ملی تبدیل شده است. حتی در خارج از پارک های ملی، بیشتر زمین دارای طبیعت بکر است.

درآمد اصلی این کشور از صنعت نفت و گاز در دریای شمال است که تقریبا 1 چهارم تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. همچنین دارای چندین منبع طبیعی دیگر مانند ماهی و مواد معدنی، برخی صنایع و بخش فناوری سالم است. از نظر سیاسی، حمایت گسترده و مداوم از مدل اسکاندیناوی تحت سلطه است، که به معنای مالیات بالا و هزینه های بالای دولت برای حمایت از مدارس رایگان، مراقبت های بهداشتی رایگان، یک سیستم رفاهی کارآمد و بسیاری از مزایای دیگر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره مشکلات زندگی در نروژ صحبت خواهد کرد.

زندگی در نروژ

سبک زندگی مردم این کشور به شدت با زمان صرف شده برای تحصیل و کار ارتباط دارد. با افزایش انتظارات از دسترسی حرفه ای و شخصی، تعادل بین کار و زندگی بسیار سخت تر شده است. این کشور در بسیاری از معیارهای رفاه نسبت به اکثر کشورهای دیگر در شاخص زندگی بهتر بسیار خوب عمل می کند. این کشور از لحاظ امنیت شخصی در رده اول قرار دارد و از نظر رفاه ذهنی، کیفیت محیط، شغل و درآمد، درآمد و ثروت، تحصیلات و مهارت ها، مسکن، تعادل بین کار و زندگی، مشارکت مدنی، ارتباطات اجتماعی و وضعیت سلامتی بالاتر از متوسط می باشد.

این کشور بهترین مکان برای زندگی است. مسیرهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما تمرین دهد و در عین حال به شما امکان می دهد از طبیعت بیرون لذت ببرید.این کشور یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپاست. با تراکم جمعیت تنها 5 میلیون نفر و مساحت 385802 کیلومتر مربع، تراکم جمعیت تنها 16 نفر در کیلومتر مربع است. بیشتر جمعیت بومی هستند. بومیان سامی بطور سنتی در قسمت شمالی این کشور ساکن هستند. به طوری که، همراه با بخش هایی از سوئد، فنلاند و روسیه ناحیه ای معروف به ساپمی (یا ساملند) را مشخص می کند. در سال های اخیر، مهاجرت، به ویژه از اتحادیه اروپا، بسیار افزایش یافته است.

بررسی مشکلات زندگی در نروژ

بررسی مشکلات زندگی در نروژ

این کشور شمالی ترین کشور 3 گانه کشورهای اسکاندیناوی است که از شرق با سوئد همسایه مرز طولانی دارد. از شمال و شرق، این کشور با فنلاند و روسیه هم مرز است و تنگه اسکاگرک در جنوب قرار دارد و در امتداد آن، همسایه اسکاندیناوی این کشور، دانمارک را خواهید دید. بخشی از سرزمین این کشور به دایره قطب شمال می رود و حتی ادعای بخشی از قطب جنوب به نام سرزمین ملکه مود را دارد. اما در غرب جایی است که اکثر مردم هنگام تصور زندگی در این کشور به آن فکر می کنند. در غرب خط ساحلی ناهموار و باشکوه در آتلانتیک شمالی و دریای بارنتس وجود دارد.

مهم ترین مشکلات زندگی در نروژ عبارتند از:

  • آب و هوا
  • هزینه بالای زندگی
  • زمان ارسال مرسوله پستی و هزینه تحویل آن

هزینه بالا از مشکلات زندگی در نروژ

هزینه اقامت نروژ بسیار گران است. با این حال، این با دستمزد بالا به کارکنان و افراد شاغل جبران می شود. نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در این کشور را نشان می دهد. مقادیر نشان داده شده در نمودار به کرون نروژ می باشند:

حقوق ماهیانه کار در نروژ

میانگین هزینه زندگی در این کشور بستگی به سبک زندگی شما و محل اقامت شما در کشوری دارد. اما به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 2176$ تا 4352$ (دلار) ماهانه برای زندگی در این کشور اسکاندیناوی هزینه کنید.

گران ترین شهرهای نروژ عبارتند از:

  • اسلو
  • برگن
  • استاوانگر
  • تروندهایم

جدول زیر هزینه های ماهانه زندگی در شهرهای اصلی این کشور را نشان می دهد. توجه داشته باشید که اجاره خانه جزء هزینه ها در نظر گرفته نشده است:

نام شهرهزینه به دلار
اسلو1180$
برگن1170$
استاوانگر1150$
تروندهایم1170$

برای هزینه تحصیل در نروژ باید بدانید که مدرسه دولتی در این کشور رایگان است و این شامل تحصیلات عالی نیز می شود. حتی دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های نروژ بدون تحصیل تحصیل کنند. ممکن است هزینه کمی برای پرداخت وجود داشته باشد، اما تقریبا 300NOK تا 600NOK (کرون) است. این هزینه مواردی مانند کارت دانشجویی، عضویت در اتحادیه دانشجویی و غیره را پوشش می دهد. برعکس، در حالی که مدارس دولتی رایگان هستند، مدارس خصوصی و بین المللی دارای شهریه هستند که در هر مدرسه متفاوت است.

آب و هوا از مشکلات زندگی در نروژ

اگرچه این کشور تقریبا از عرض جغرافیایی مشابه آلاسکا برخوردار است، اما آب و هوای گرم تر خود را مدیون جریان نروژی (امتداد شمال شرقی جریان خلیج) است. به طوری که، 4 تا 5 میلیون تن آب گرمسیری در ثانیه به دریاهای اطراف منتقل می کند. این جریان معمولا از یخ زدگی فیوردها حتی در منطقه قطب شمال فین مارک جلوگیری می کند. حتی مهم تر جریانات هوایی جنوبی است که به ویژه در فصل زمستان بر فراز این آب های گرم وارد می شوند.

نمودار زیر دمای هوا را در ماه های مختلف سال نشان می دهد:

دمای هوای شهر برگن در نروژ در ماه های مختلف به درجه سلسیوس

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه شرایط و روش های مهاجرت به نروژ 2023 می تواند به متقاضیان عزیز در این راه کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *