شرایط موناکو

مشکلات زندگی در موناکو

مشکلات زندگی در موناکو

هزینه های بالا به خصوص برای اجاره یا خرید ملک مهم ترین مشکلات زندگی در موناکو است که برای مهاجران یک مانع محسوب می شود. این کشور افراد ثروتمند و تأثیرگذار از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. کسانی که املاک و مستغلات را در اینجا به دست می آورند، یک تجارت منظم ایجاد می کنند، استراحت می کنند، پول سرمایه گذاری می کنند. داشتن یک آپارتمان یا کل خانه در این کشور، جایی که زمین مانند طلا است، با استانداردهای موفقیت مدرن بسیار معتبر است. مونت کارلو پایتخت این کشور نیست بلکه یک منطقه دولتی است.

این کشور به 4 منطقه تقسیم می شود:

  • موناکو ویل (شهر قدیمی)
  • کوندامین (محله بندر)
  • مونت کارلو (تجارت و تفریح)
  • فونتویل (صنعت تفریحی و سبک)

این مرکز با داشتن منابع طبیعی برای بهره برداری غیر از موقعیت و آب و هوای خود، به محلی برای گردشگران و بهشت مالیاتی برای مشاغل تبدیل شده است. این کشور 6 برابر وسعت واتیکان و پرجمعیت ترین کشور مستقل جهان است. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با مشکلات زندگی در موناکو این نگارش که توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده شده است را مطالعه کنید.

زندگی در موناکو

اقتصاد این کشور امروزه در واقع کاملا پویا و آینده نگر است. این کشور که کشوری مستقل در قلب اروپا است، به سرمایه گذاران و کارآفرینان یک زیرساخت استثنایی و امن با مزایای یک سیستم مالی جذاب ارائه می دهد. زبان رسمی فرانسه است. اگرچه، ایتالیایی و انگلیسی به طور گسترده صحبت می شوند. زبان سنتی مونگاسکی، بیشتر توسط بزرگان صحبت می شود، اما در همه مدارس محلی نیز تدریس می شود. واحد پول محلی یورو است.

این کشور با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ایده آل، زمستان های بسیار معتدل و تابستان های بسیار آفتابی دارد. ساکنان این کشور با داشتن بیش از 300 روز در سال آفتاب در سال می توانند از تمام مزایای دریای مدیترانه نهایت استفاده را ببرند. در همان زمان نزدیکی این کشور به آلپ جنوبی، که تنها 1 ساعت با ماشین فاصله دارد، دسترسی آسان به پیست های اسکی را امکان پذیر می کند. براساس آخرین آمار رسمی، تقریبا 30000 نفر در این کشور زندگی می کنند. به طوری که، تقریبا 5000 مونگاسکی،12000 فرانسوی و 5000 ایتالیایی هستند.

در مجموع بیش از 100 ملیت نمایندگی دارند. ساکنان این کشور از سراسر جهان می توانند فرزندان خود را در انواع مختلفی از مدارس که بخشی یا وابسته به وزارت آموزش و پرورش هستند قرار دهند. برنامه درسی و مدارک تحصیلی اخذ شده مشابه فرانسه است. در حال حاضر در مدرسه ابتدایی، دانش آموزان نه تنها انگلیسی و فرانسوی، بلکه “Monegu”، زبان سنتی محلی، و همچنین تاریخ این کشور را آموزش می بینند. میزان فارغ التحصیلی دبیرستان (قبولی در آزمون ملی کارشناسی فرانسه) نزدیک به 90 است.

مزایا و مشکلات زندگی در موناکو

مزایا و مشکلات زندگی در موناکو

این کشور از دیرباز به عنوان مکانی امن و شیک در کنار دریا، عاری از مالیات بر درآمد شخصی شناخته شده است. جایی که ساکنان می توانند از شیوه زندگی ممتاز برخوردار شوند. علیرغم تراکم بالای جمعیت، دولت این کشور توصیه می کند که همه گیری باعث کاهش جذابیت زندگی در این کشور نشده است. برخورد دولت مونگاسک با همه گیری در واقع جذابیت این کشور را افزایش داده است. تهدید جهانی مریضی، بی ثباتی سیاسی و خطر مالیات بیشتر برای پرداخت برنامه های بهبود اقتصادی کرونا، حرکت به این کشور را مطلوب تر می کند. این کشور به استقبال افراد تازه واردی می پردازد که از امنیت جسمی و مالی، یک سیستم بهداشتی موثر، و بدون مالیات بر درآمد، قدردانی می کنند. با وجود تمامی مزایای گفته شده، این کشور دارای مشکلات خاص خودش می باشد.

مشکلات زندگی در موناکو عبارتند از:

بررسی مشکلات زندگی در موناکو

هزینه های بالا از مشکلات زندگی در موناکو

یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در موناکو هزینه های بالا اسن. هزینه زندگی در موناکو بالاتر از حد متوسط ​​است. این کشور یکی از گران ترین کشورهای اروپایی برای زندگی محسوب می شود. با این حال، منبع اصلی هزینه ها املاک است. در مورد محصولات، قیمت ها در اینجا قابل مقایسه با فرانسه و ساحل آزور است. به دلیل عدم وجود مالیات مناسب، هزینه غذا در سوپر مارکت ها مقرون به صرفه است.

در مورد لباس، بوتیک های همه مارک های معروف را در این کشور خواهید یافت. به عنوان مثال، Zara و H&M در بین مردم محلی و بازدیدکنندگان محبوب هستند. در مورد هزینه خدمات آن ها بالاتر از متوسط ​​هستند. اینترنت، ارتباطات، آب و برق و سایر خدمات همه چیز گران است. به عنوان مثال، در بازار ارتباطات و اینترنت “موناکو مخابرات” انحصارطلب است و نرخ ماهانه متوسط ​​یک ارتباط و کارآموز برای تلفن 120€ (یورو) هزینه خواهد داشت.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی برای این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در موناکوبرای اطلاع بیشتر درباره خرید خانه می توانید مقاله خرید ملک در موناکو را مطالعه کنید. به علاوه، جدول زیر اجاره آپارتمان را در این کشور نشان می دهد:

پارامترهزینه
آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر)5204€
آپارتمان 1 خوابه (خارچ از مرکز شهر)3511€
آپارتمان 3 خوابه (مرکز شهر)24571€
آپارتمان 3 خوابه (خارج از مرکز شهر)10200€

اخذ اقامت موناکو

کارت اقامت دائم موناکو به متقاضیان اجازه می دهد تا به طور نامحدود در این کشور زندگی کنند. اقامت دائم براساس اثبات اقامت و اثبات خودکفایی مالی اعطاء می شود. شهروندی این کشور به افراد مرفه و دارای وضعیت نامناسب ارائه می دهد که پس از 10 سال اقامت دائم، تابعیت و گذرنامه این کشور را دریافت کنند. بسته به ملیت متقاضی، شرایط لازم برای مهاجران خارجی این کشور متفاوت است. اقامت در موناکو که به اندازه کافی بزرگ است و می تواند ساکنان آنجا را در خود جای دهد.

اقامت از طریق موارد زیر امکان پذیر است:

  • متقاضی صاحب خانه یا آپارتمان باشد.
  • متقاضی مدیر یا دارنده واحد شرکتی که صاحب خانه یا آپارتمان است.
  • متقاضی خانه یا آپارتمان اجاره کرده است.
  • اقامت با یکی از اقوام نزدیک (مانند همسر)

اگر می خواهید شهروند این کشور شوید، می توانید پس از دهمین سال اقامت، برای تابعیت درخواست دهید. شما باید درخواست خود را در آدرس های کاغذی مهر شده مستقیما به شاهزاده این کشور ارسال کنید، که تصمیم می گیرد که آیا تابعیت را اعطاء می کند یا خیر. توجه داشته باشید که در حال حاضر فقط 6000 شهروند در این کشور وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر مهاجرت به سایر نقاط جهان می توانند اطلاعات و تجارب خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *