شرایط مجارستان

مشکلات زندگی در مجارستان

مشکلات زندگی در مجارستان

افرادی که تمایل به مهاجرت به مجارستان را دارند بایستی از مشکلات زندگی در مجارستان مطلع باشند که در این مقاله به آن پرداخته می شود. طبیعتا زندگی در مجارستان یا هر کشور دیگری به عنوان مهاجر سختی های خاص خود را دارد. به همین خاطر بهتر است مشکلات و مصائب زندگی در مجارستان را بدانیم تا بتوانیم در خصوص آن تصمیم گیری نماییم. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور آگاهی بیشتر شما عزیزان در ارتباط با مشکلات زندگی در مجارستان در سال 2023 نگارش شده است.

کشور مجارستان

کشور مجارستان به عنوان کشوری توسعه یافته در مرکز اروپا واقع شده است که در محدوده منطقه شنگن می باشد. این کشور از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است. شهر بوداپست به عنوان بزرگترین شهر این کشور شناخته شده که پایتخت این کشور نیز می باشد. از ده میلیون نفر جمعیت این کشور حدود یک و نیم میلیون نفر در شهر بوداپست ساکن می باشند. این کشور با کشورایی هم چون اتریش، اسلوونی، رومانی و اسلواکی همسایه می باشد.

به دلیل هم مرز بودن با کشور اتریش برخی از مردم به خصوص شهروندان شهر بوداپست به زبان آلمانی نیز تسلط دارند. ولی مردم مجارستان به زبان مجاری به مکالمه می پردازند. با زبان انگلیسی نیز آشناییت دارند. وسعت این کشور حدودا 93030 کیلیومتر مربع می باشد. در بین بزرگترین کشورهای دنیا در رده 109 قرار گرفته است. نرخ بیکاری در سال های اخیر در این کشور به عدد 3.7% رسیده است. دولت این کشور حداقل حقوق دریافتی ماهانه برای افراد را مبلغ 68819€ (یورو) در نظر گرفته است.

مسائل مهم در باب زندگی در مجارستان

به دلیل وجود دانشگاه ها و مدارس معتبر با سطح علمی بالا و شرایط مناسب برای زندگی و کم هزینه بودن تحصیل و زندگی در این کشور، این کشور مورد توجه بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند قرار گرفته است. شرایط کاری در این کشور نیز در شرایط خوبی قرار دارد. در سال های اخیر ایرانیان بسیاری تقاضای مهاجرت به این کشور را داشته اند. مهم ترین راه های مهاجرت به مجارستان به شرح ذیل می باشد:

  • مهاجرت و اخذ ویزا کشور مجارستان از طریق تحصیل
  • مهاجرت و اخذ اقامت در مجارستان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری در شرکت ها و موسسات
  • مهاجرت به مجارستان و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت و اخذ اقامت از مجارستان از طریق کار

تمامی این روش های مهاجرت به این کشور قانونی می باشد. بعضی از افراد مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی را انتخاب می کنند که روشی نامناسب، خطرناک و غیر قانونی می باشد. موسسه مهاجرتی سفیران سروش سعادت به متقاضیان پیشنهاد می کند از مهاجرت به روش پناهندگی پرهیز کنند. زیرا این روش سختی ها و مشکلات فراوانی داشته است. در اکثر مواقع درخواست پناهندگی توسط دولت مجارستان رد می شود. معایب پناهندگی در مجارستان ذیلا بیان شده است.

شرایط زندگی در مجارستان

متقاضیان باید توجه داشته باشند که ممکن است مانند هر کشوری مشکلات زندگی نیز در مجارستان وجود داشته باشد. در ادامه می خواهیم مشکلات زندگی در مجارستان را بررسی نماییم و شما را از این مشکلات آگاه سازیم. مشکلات رایج مهاجران در مجارستان عبارتند از:

  • یادگیری زبان مجاری
  • پرداخت مالیات در کشور مجارستان
  • وضعیت آب و هوایی کشور مجارستان
  • سبک زندگی شهروندان کشور مجارستان
  • امنیت اجتماعی در کشور مجارستان

جهت اطلاع از هزینه زندگی و شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به مجارستان را بررسی بفرمائید.

مشکلات زندگی در مجارستان در یادگیری زبان 

مشکلات یادگیری زبان در مجارستان

یکی از مشکلات زندگی در مجارستان یادگیری زبان مجاری می باشد که نسبت به زبان سایر کشورها اروپایی متفاوت بوده و یادگیری آن دشوار می باشد. در شهر بوداپست معمولا شهروندان علاوه بر زبان مجاری به زبان آلمانی و انگلیسی نیز مسلط می باشند. ولی زمانی که از این شهر خارج می شوید کمتر فردی به زبان انگلیسی مسلط می باشد. یادگیری این زبان در کشور ایران نیز به دور از دسترس می باشد و کاری بس دشوار است. ولی در دانشگاه های این کشور دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. پس افراد به زبان انگلیسی مسلط بوده و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

یکی دیگر از مشکلات زندگی در مجارستان پرداخت مالیات می باشد، که دولت این کشور در نظر گرفته است. این کشور پس از هند بیشترین میزان مالیات بر ارزش افزوده را در نظر گرفته است. میزان مالیات در نظر گرفته شده برای مالیات بر ارزش افزوده 27% می باشد. میزان مالیات بر در آمد در این کشور تقریبا 15% می باشد. گرچه هزینه زندگی در این کشور بسیار کم است. ولی نرخ مالیات های در نظر گرفته شده مبلغ زیادی می باشد.

مشکلات زندگی در مجارستان در مورد آب و هوا

از مشکلات زندگی در مجارستان می توان به عدم ثبات وضعیت آب و هوایی اشاره کرد. تشخیص وضعیت آب و هوایی در این کشور دشوار می باشد. از این رو می توان گفت تشخیص آن به سختی ممکن است. ممکن است در شروع یک روز هوا گرم و آفتابی باشد. با سرما و بارش باران روز به پایان برسد. به همین دلیل ممکن است وضعیت آب و هوا در این کشور برای برخی شرایط سختی را به وجود آورد. شهروندان این کشور باید خود را برای شرایط غیر قابل پیش بینی آماده کنند.

همان طور که اشاره کردیم هزینه های زندگی در مجارستان ارزان می باشد ولی شرایط به همین سادگی نمی باشد. اغلب نیروهای کار در کشور مجارستان باید برای پرداخت هزینه زندگی بعد از ساعات اداری مشغول به انجام کار شوند. اکثر شهروندان این کشور زندگی پر مشغله ای را تجربه می کنند. مجارستانی ها علاقه بسیار زیادی به رانندگی با سرعت بالا دارند پس برای رانندگی در این کشور باید شجاعت داشته باشید. مشکلی دیگر که برای محصلان و کارمندان وجود دارد شب زنده داری و گردش های شبانه می باشد.

مشکلات زندگی در مجارستان و امنیت اجتماعی

یکی دیگر از مشکلات زندگی در مجارستان برای مهاجران امنیت کم اجتماعی می باشد. این نکته منجر به نیاز به دقت بیشتری برای تحصیل در مجارستان می شود. درصد بسیاری از سرقت ها در این کشور توسط افراد خارجی انجام می شود. باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از افراد خارجی به صورت گروهی در خیابان ها این کشور در رفت و آمد می باشند. کشور مجارستان یکی از مهمترین کشورهای اروپایی مهاجرپذیر می باشد. بسیاری از افراد به دلیل بازار کار مناسب و هزینه های کم زندگی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

با توجه به نکات مثبت بسیار زیاد برای مهاجرت در این کشور لازم است نکات منفی را نیز در نظر گرفته و بهترین تصمیم را برای مهاجرت بگیرید. وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا شما را برای انتخاب کشور جهت مهاجرت با توجه به شرایط و علایق راهنمایی کنند.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *