شرایط لهستان

مشکلات زندگی در لهستان

با وجود اینکه لهستان امکانات بسیاری در اختیار مردم قرار می دهد، اما از مشکلات زندگی در لهستان نباید چشم پوشی کرد. این کشور، در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان است. هزینه متوسط ​​کالا، اجاره آپارتمان، حمل و نقل عمومی، بیرون رفتن از رستوران ها از کشورهای اروپای غربی محسوب می شود. به گفته افراد محلی، قیمت لباس و بنزین در مورد هزینه ها منفی است. مهم است بدانید که سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی این کشور مقرون به صرفه است. حتی برای افرادی که قبلا استفاده می کردند. مراقبت های بهداشتی خصوصی در این کشور درجه یک است و شما می توانید از بالاترین درجه بیمارستان ها، متخصصان پزشکی و تجهیزات انتظار داشته باشید.

نکته منفی در مورد مراقبت های بهداشتی در این کشور نگرش پزشکان است. پزشکان در آنجا معمولا دلسوز نیستند و معمولا به ایده های مدرن در مورد دفاع از خود از بیماران علاقه نشان نمی دهند. هنگام مهاجرت به این کشور، اولین چیزی که به آن نیاز دارید، مکانی برای زندگی مانند سایر کشورها است. این موضوع تا حدودی خوش بینانه است. زیرا، قیمت اجاره آپارتمان در این کشور مقرون به صرفه تلقی می شود. این احتمالا ناشی از حقوق کمتر ارائه شده در کشور است.  مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشکلات زندگی در لهستان را بیان کرده اند.

زندگی در لهستان

مکان هایی مانند شهرهای ورشو و کراکوف شهرهای اصلی هستند و منطقه تریسیتی نیز محل جمعیت قابل توجهی است. این شهرها تعداد قابل توجهی از مهاجران را در کشور جذب می کنند. ورشو از نظر جمعیت بیش از 1.7 میلیون نفر بزرگترین شهر این کشور است. کراکوف با بیش از 760000 نفر بزرگترین شهر بعدی است. شهرهای گدانسک، گدینیا، سوپوت و دیگر شهرهای کوچکتر است و دارای بیش از 1 میلیون نفر است.

اکثر مردم ساکن این کشور، یعنی حدود 60% در مناطق شهری این کشور ساکن شده اند. شهرهای بزرگتری در این کشور وجود دارد که زندگی در این کشور بر 5 مورد از آن ها متمرکز است. که به عنوان شهرهای مهم شناخته می شوند. ورشو، پایتخت این کشور، تنها 1.7 میلیون نفر جمعیت دارد. اکثر ساکنان بومی هستند. اقلیت کوچکی از مهاجران وجود دارد که از کشورهای زیر آمده است:

ملیت مهاجران لهستانبسیاری از سنت ها و آداب و رسوم محلی این کشور از تأثیرات لاتین و بیزانس نشأت گرفته و به شدت توسط اشغالگران مختلف اروپایی شکل گرفته است. زندگی در این کشور عمدتا متأثر از سخاوت مردم این کشور است. فرهنگ نسبتا خوشامدگویی است. حتی اگر هنوز به این زبان به خوبی صحبت نمی کنید، احتمالا به سرعت درگیر خواهید شد و دوستان جدیدی در این کشور پیدا خواهید کرد.

معایب زندگی در لهستان

وقتی تصمیم به مهاجرت به این کشور گرفتید، دانستن مزایا و معایب اقامت لهستان به شما کمک می کند تا با چالش های این کشور بیشتر آشنا شوید.

مهم ترین مشکلات زندگی در لهستان عبارتند از:

  • موانع زبان
  • زمستان طولانی
  • بروکراسی
  • آب و هوا
  • حقوق پایین

حقوق ماهیانه کار در لهستان برای کسانی قصد زندگی سطح بالا دارند، می تواند یک مشکل باشد. جدول زیر حقوق ماهیانه در این کشور را نشان می دهد:

پارامترحقوق به زلوتی
کمترین1910PLN
متوسط7560PLN
بیشترین33800PLN

موانع زبان از مشکلات زندگی در لهستان

موانع زبان از مشکلات زندگی در لهستان

عدم آگاهی از زبان این کشور هنوز برای خارجی ها یک چالش بزرگ است. به طوری که، یکی از مشکلات زندگی در لهستان محسوب می شود. اگرچه، زبان مادری معمولا برای اهداف کاری مورد نیاز نیست، اما محدودیت هایی را در حوزه خصوصی زندگی ایجاد می کند. علیرغم مشکلات مربوط به یادگیری زبان جدید، حدود 39% خارجی ها اعلام می کنند که در حال یادگیری زبان لهستانی هستند 23% قصد دارند در آینده شروع به یادگیری کنند. تنها 18% از پاسخ دهندگان اظهار داشته اند که به هیچ وجه قصد یادگیری زبان این کشور را ندارند.

دلایل انتخاب خارجی ها برای یادگیری این زبان به زندگی خصوصی آن ها مربوط می شود. 64% از پاسخ دهندگان چنین دلیلی را ذکر کرده اند. علاوه بر این، 51% از شرکت کنندگان اعتراف می کنند که این زبان در شرایط روزمره مورد نیاز است و 42% از پاسخ دهندگان معتقدند که یادگیری این کشور راهی برای مشارکت در رویدادهای فرهنگی است. تنها 8% از پاسخ دهندگان از پیامدهای عدم آگاهی از این زبان در محل کار رنج می برند. همچنین نیاز به یادگیری این زبان توسط کارفرمایانی که به کارگران خارجی، به عنوان مزایای بدون دستمزد یک دوره زبان اضافی ارائه می دهند، دیده می شود. 41% از خارجی ها در این مطالعه اعلام کرده اند که چنین حمایت هایی را از کارفرما دریافت کرده اند.

آب و هوا از مشکلات زندگی در لهستان

به طور کلی، 4 فصل در این کشور وجود دارد. بهار، تابستان، پاییز و زمستان، اگرچه، برخی افراد 2 فصل دیگر را که به عنوان اوایل بهار و اوایل زمستان توصیف می شوند، تشخیص می دهند. بهار در ماه مارس آغاز می شود و روزهای آفتابی و گاهی باران و یخبندان ملایم را به همراه دارد. در طول پاییز، آب و هوا اغلب متغیر است. احتمالا از دمای نسبتا گرم از سپتامبر تا اکتبر لذت خواهید برد. در حالی که نوامبر باران و دمای پایین تری را به همراه دارد. در زمستان، روزها به طور قابل ملاحظه ای کوتاه تر می شوند. هوا سرد و ابری است و بارش برف مکرر و بارش نسبتا کم را به همراه دارد.

نمودار زیر دمای هوای این کشور را در ماه های مختلف سال نشان می دهد:

دمای هوای شهر گدانسک در لهستان در ماه های مختلف به درجه سلسیوسبهترین زمان ها برای سفر به این کشور می-ژوئن و سپتامبر-اکتبر است. زمانی که هوا هنوز گرم است و تعداد گردشگران کمتر است. این زمانی است که می توانید از بهترین شرایط پیاده روی لذت ببرید و برخی از شگفت انگیزترین مکان های این کشور را کشف کنید. در مورد پوشیدن لباس، وزن سبک در ماه های تابستان توصیه می شود در حالی که وزن های متوسط تا سنگین در زمستان توصیه می شود. ضد آب بودن در طول سال ضروری است. برای مهاجرت به لهستان می توانید برای آگاهی از شرایط می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *