شرایط قبرس

مشکلات زندگی در قبرس

مشکلات زندگی در قبرس

مشکلات زندگی در قبرس نکاتی هستند که متقاضیان باید در کنار مزایای زندگی در این کشور بایستی مد نظر قرار دهند. این کشور در تقاطع اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه واقع شده است. اگرچه، عضو اتحادیه اروپا است، اما ترکیبی از فرهنگ های متعدد است. این کشور که توسط آب های نیلگون دریای مدیترانه احاطه شده است، از زمان های قدیم در مسیرهای مهم تجاری بوده است. در طول 6000 سال گذشته، تقریبا همه امپراتوری های بزرگ در زمان های مختلف آن را اشغال کرده اند. از آنجا که آخرین امپراطوری که بر این کشور حکومت می کرد بریتانیایی بود، اکثر مردم محلی انگلیسی صحبت می کنند. این کشور در واقع 2 شهرستان است، یک سوم شمالی آن ترکی و دو سوم جنوبی آن، جمهوری قبرس، یونانی است. عبور از یک طرف به طرف دیگر به سادگی ارائه گذرنامه شما است.

دریاهای پاک، سواحل آفتابی، فرهنگ، زیبایی های طبیعی، مردم محلی دوست داشتنی، غذای خوب، میزان کم جرم و هزینه زندگی برای دهه ها گردشگران و مهاجران را به خود جذب کرده است. اکثریت آن ها انگلیسی زبان هستند. حدود 60 هزار نفر، اما شامل نیروهای بزرگ روسیه، چین و اروپا نیز می شوند. یک جامعه بزرگ و رو به رشد از کانادا و ایالات متحده وجود دارد. از آنجا که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، شهروندان عضو محدودیت کمی برای اقامت در این کشور دارند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا، مانند آمریکایی ها، می توانند 90 روز بدون ویزا بمانند، اما پس از آن، باید برای مجوز اقامت طولانی مدت سالانه درخواست کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به مشکلات زندگی در قبرس پرداخته است.

درباره قبرس

موقعیت استراتژیک این کشور که در شرق مدیترانه در تقاطع اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا واقع شده است، نقش مهمی در شکل گیری تاریخ خود و توسعه جزیره به مرکز تجارت و تجارت بین المللی داشته است. این کشور سالانه حدود 340 روز آفتاب با شکوه دارد و دارای خط ساحلی مملو از ماسه های طلایی بی پایان، خلیج های خلوت و خلیج های صخره ای است. این جزیره که توسط آب های شفاف و دریای مدیترانه احاطه شده است، دارای بقایای جذاب تاریخ از شهرک های نوسنگی و شهرهای پادشاهی باستانی تا هنرهای بی نظیر بیزانسی و معماری باشکوه ونیزی است. این کشور به خاطر مهمان نوازی معروف است.

اقتصاد این کشور تا حد زیادی به گردشگران بستگی دارد به همین دلیل بسیاری از مردم می توانند در اینجا انگلیسی و روسی صحبت کنند. برخی از حقایق مهم که هنگام این کشور جنوبی باید به خاطر داشته باشید استفاده از قانون رانندگی چپ است. بانک ها و فروشگاه های دارویی در اینجا روزهای یکشنبه بسته هستند که اگر قصد دارید پول خود را عوض کنید، یک چالش واقعی است. هزینه زندگی در این کشور 1266$ (دلار) است که 1.32 برابر گران تر از میانگین جهان است. این کشور از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور جهان 38 و در رتبه 29 بهترین کشور برای زندگی قرار گرفت.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در قبرس را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در قبرس

جدول زیر هزینه های ضروری را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
اجاره خانه800$
غذا580$
حمل و نقل85$

معایب زندگی در قبرس

اگرچه، زندگی در این کشور مزایای زیادی دارد، اما معایبی نیز دارد. متأسفانه چیزی به نام کامل وجود ندارد و این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. قبل از انجام اقدام برای جابجایی به کشور جزیره زیبا، مزایا و معایب برجسته شده درباره این کشور را حتما مرور کنید. بهتر است قبل از اتخاذ چنین تصمیم بزرگی به خوبی آگاه باشید. زندگی در این کشور برای بسیاری از مردم یک رویا است. چشم انداز بیدار شدن از امواج در ساحل شنی و بوی آب شور در هوا، تعریف اهداف بسیاری از افراد است. زندگی در این کشور فواید زیادی دارد، اما همه این ها شامل سرگرمی نیست.

در زیر لیستی از مشکلات زندگی در قبرس را مشاهده می کنید:

  • حقوق کم
  • عدم وجود تنوع در گزینه های خرید
  • پروازهای محدود
  • تفریح های متفاوت
  • نرخ مالیاتی بالا

حقوق کم از مشکلات زندگی در قبرس

حقوق کم از مشکلات زندگی در قبرس

اگرچه، هزینه زندگی در قبرس نسبتا پایین است، اما دستمزد هایی که ساکنان در موقعیت های شغلی محلی دریافت می کنند، مطلوب نیست. این کشور حداقل دستمزد ندارد. اما برای مشاغل خاص (خرده فروشی، مهد کودک) حقوق لازم دارد که مبلغ کمی بیش از 1000$ (دلار) در ماه است. همین امر به یکی از مشکلات زندگی در قبرس تبدیل شده است. نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در قبرس را نشان می دهد. ارقام ارائه شده در نمودار به یورو می باشند:

حقوق ماهیانه کار در قبرس

متأسفانه، میزان دستمزد برای افرادی که در کشاورزی اشتغال دارند، حتی کمتر است. یک کارگر متوسط کشاورزی که به عنوان بخشی از حقوق خود غذا یا محل اقامت دریافت نمی کند، حداقل 900$ (دلار) در ماه برای اشتغال تمام وقت دریافت می کند.

تفریح های متفاوت از مشکلات زندگی در قبرس

وقتی به این کشور فکر می کنید، به تفریح بدون وقفه در فضای باز فکر می کنید. از قایقرانی گرفته تا غواصی، بسیاری از گردش ها و فعالیت ها به عنوان اصلی ترین اقامت برای ساکنان دائمی جزیره در نظر گرفته می شوند. در هر صورت، همیشه صادق نخواهد بود. این کشور، کشوری است که گردشگری بالایی دارد. بنابراین، بسیاری از فعالیت های منحصر به فرد که جزیره در ماه های شلوغ سفر ترویج و ارائه شده است.

با این حال، هنگامی که گردشگری از بین می رود، نشاط جزیره نیز از بین می رود. مالکان و گردانندگان جاذبه ها بسته بندی کرده و مغازه را بسته اند تا فصل سفر بعدی فرا برسد. در این مدت نه تنها فرصت های کمی در اختیار گردشگران قرار می گیرد، بلکه همین امر برای ساکنان نیز رخ می دهد. برخی از افرادی که به طور تمام وقت در جزیره زندگی می کنند، با تغییر فعالیت های ارائه شده مشکلی ندارند. اما برخی دیگر به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، سرگرم شدن در طول فصل غیر فصل را دشوار می دانند. که می تواند از مشکلات زندگی در قبرس محسوب شود. برای دریافت مشاوره جهت مهاجرت به قبرس از راه های سرمایه گذاری، کاری و تحصیلی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *