شرایط بلغارستان

مشکلات زندگی در بلغارستان

مشکلات زندگی در بلغارستان

مهم ترین نکته برای متقاضیانی که قصد مهاجرت به بلغارستان را دارند، دانستن مشکلات زندگی در بلغارستان بوده تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. این کشور، کشوری در جنوب شرقی اروپا است. این کشور در سمت شرق بالکان قرار دارد. به طوری که، از شمال با رومانی، از غرب با صربستان و مقدونیه شمالی، از جنوب با یونان و ترکیه و از شرق با دریای سیاه هم مرز می باشد. این کشور دارای مساحت 110994 کیلومتر مربع است و شانزدهمین کشور بزرگ اروپا است. صوفیه پایتخت کشور و بزرگترین شهر آن است. سایر شهرهای مهم عبارتند از:

  • پلودیف
  • وارنا
  • بورگاس

یکی از اولین جوامع در سرزمین های این کشور امروزی، فرهنگ کاروانووی نوسنگی بود که به 6500 سال قبل از میلاد باز می گردد. در قرن ششم تا سوم قبل از میلاد، این منطقه میدان نبرد تراکیان، ایرانیان، سلت ها و مقدونی ها بود. در این نوشتار موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم درباره مشکلات زندگی در بلغارستان را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

زندگی در بلغارستان

این کشور کوچکترین کشور اروپای شرقی است. این کشور دارای کوه های بلند است. استراحتگاه های دریایی عالی، و شهرهای کوچک زیبا و دنج که وقتی آن ها را در تصاویر مشاهده می کنید، مشتاق دیدن آن ها خواهید شد. این گوهر کمی شناخته شده بالکان چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد. 2 دلیل اصلی وجود دارد که برنامه های سفر خود را دوباره تغییر دهید و این را در لیست قرار دهید که در نمودار زیر نشان داده شده است:

مزایا زندگی در بلغارستان

هزینه مقرون به صرفه مهم ترین موردی است که اغلب خارجی ها این کشور را برای زندگی انتخاب می کنند.اولین موردی که از هزینه زندگی در بلغارستان 48.12% کمتر از انگلستان است. هزینه پوشاک 75% کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است. به طور طبیعی، هزینه زندگی پایین، عظیم است. بازنشستگان ممکن است دریابند که درآمد بازنشستگی آن ها در این کشور بسیار بیشتر است. به طوری که، آن ها می توانند از این حرکت سود ببرند. زیرا، برای تأمین زندگی خود به اقتصاد محلی وابسته نخواهند بود.

معایب زندگی در بلغارستان

اکثر شهرهای کوچک و بزرگ این کشور دارای جمعیت قابل ملاحظه ای از مهاجران هستند و این تعداد افزایش می یابد. زیرا، بیشتر مردم مهاجرت و پذیرش این کشور را به عنوان خانه جدید خود در نظر می گیرند. این کشور یک جواهر پنهان است و بیشتر برای مهاجران که مایلند زندگی کاملا غرق در فرهنگ جدید و دور از تله های گردشگری آمریکایی داشته باشند، جذاب است. این کشور در ژانویه 2007 به همراه رومانی به اتحادیه اروپا پیوست و از آن زمان برنامه اقامت سریع را معرفی کرده است.

برای مهاجرت به بلغارستان در کنار مزایای زندگی در این کشور، باید مشکلات زندگی در بلغارستان را بدانید که در زیر آورده شده اند:

  • موانع زبان
  • برای بهره مندی از هزینه های زندگی، درآمد شما باید بالاتر از میانگین درآمد در این کشور باشد.
  • بودجه مدارس دولتی کم است.

موانع زبانی مشکلات زندگی در بلغارستان

موانع زبانی مشکلات زندگی در بلغارستان

اگر به زبان این کشور صحبت نمی کنید، انواع مشاغلی که می توانید بدست آورید مشاغل کم درآمد هستند و شما مجبور خواهید بود بسیار سخت کار کنید تا بتوانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید. زبان رسمی این کشور، بلغاری است. این شاخه از خانواده زبان اسلاوی جنوبی است. درست مانند زبان روسی از الفبای سیریلیک استفاده می کند. در حالی که بلغاری و روسی هر 2 اسلاوی هستند، از یک الفبای سیریلیک استفاده می کنند و ممکن است شبیه یکدیگر باشند، اما تنها در این مورد باهم برابر هستند. در غیر این صورت 2 زبان کاملا متفاوت هستند.

برای مثال، زبان های اسپانیایی و ایتالیایی هر 2 متعلق به یک خانواده زبانی هستند و ممکن است شبیه یکدیگر به نظر برسند. اما تنها در این بخش شبیه بوده و 2 زبان متمایز هستند. زبان بلغاری بیشتر با مقدونی و سایر زبان ها مانند بوسنیایی، کرواتی، صربی و اسلوونیایی ارتباط نزدیک دارد. این بدان معناست که گویندگان هر یک از این زبان ها می توانند بدون دردسر یکدیگر را به آسانی درک کنند. علیرغم این که خط سیریلیک الفبای اصلی و سیستم نوشتاری در این کشور است، نام برخی از موسسات و دفاتر نیز به زبان انگلیسی نوشته شده است. و برای گردشگران خارجی که از این کشور دیدن می کنند بسیار مفید است. در بسیاری از تقاطع ها می توانید تابلوهایی با نام خیابان ها و فلش ها را مشاهده کنید. نام ها به 2 زبان بلغاری و انگلیسی نوشته شده است.

نمودار زیر توزیع هزینه زبان هایی که در این کشور صحبت می شود را نشان می دهد:

توزیع هزینه زبان در بلغارستان

هزینه زندگی از مشکلات زندگی در بلغارستان

این کشور، کشوری با هتل ها، رستوران ها و لوازم خانگی بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. قیمت هتل ها و رستوران های این کشور ظاهرا زیر نصف متوسط اتحادیه اروپا است. قیمت ملک در این کشور پس از پیوستن به اتحادیه اروپا از اوج خود کاسته شده است. به این معنی که امکان خرید اقامتگاه مناسب در سراسر کشور (به استثنای چند حومه منحصر به فرد در صوفیه)، با هزینه بسیار کمتر از هزینه ای که در بریتانیا پرداخت می کنید، وجود دارد. محل اقامت مشابه اجاره در این کشور به طور متوسط 74.06% کمتر از انگلستان است. با وجود هزینه های زندگی مقرون به صرفه، هزینه زندگی این کشور فقط برای کسانی که درآمدشان در این کشور بالاتر از متوسط است، پایین می باشد. این امر ممکن است یکی از مشکلات زندگی در بلغارستان تبدیل شود.

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان را در جدول زیر مشاهده می کنید:

پارامترحقوق به لوا
کمترین840BGN
متوسط3300BGN
بیشترین14700BGN

اگر به شهر سوفیا، پایتخت این کشور نقل مکان می کنید، توجه به این نکته ضروری است که متوسط حقوق در پایتخت در همان مدت حدود 2000BGN (لوا) است. اگر در محلی مشغول به کار در بلغارستان هستید و حقوق متوسطی در این کشور دریافت می کنید، باید شیوه زندگی خود را متناسب با آن تنظیم کنید. شما باید هزینه زندگی را با آنچه می توانید در این کشور به دست آورید مقایسه کنید. با مطالعه این مقاله چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای کاری بلغارستان تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *