شرایط بلاروس

مشکلات زندگی در بلاروس

مشکلات زندگی در بلاروس

موانع زبان مهم ترین مشکلات زندگی در بلاروس برای مهاجران بوده و متقاضیان کار در این کشور باید به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند. این کشور اروپایی، در چند دهه گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است و به مکانی جذاب برای مهاجرت تبدیل شده است. این کشور میزبان معماری شگفت انگیز و تاریخ فرهنگی غنی است و شیوه زندگی بسیار متفاوتی با اروپای غربی ارائه می دهد. مهاجرت به این کشور، که یک کشور دوستانه و تمیز با چیزهای زیادی برای دیدن و انجام، می تواند تغییری باشد که شما برای خود، خانواده و حرفه خود دنبال می کنید.

این کشور محل برخی از میراث جهانی جذاب از جمله قوس ژئودتیک و مجموعه قلعه میر است. شهر مینسک محل تئاتر این کشور است. موزه ها و گالری های این کشور تاریخ و فرهنگ مردم این کشور را به نمایش می گذارند و یک روز عالی را با خانواده سپری می کنند. همچنین مناظر طبیعی زیادی با چشم اندازی زیبا از حومه، جنگل، ارتفاعات و شهرها برای دیدن وجود دارد. احساس سنتی این کشور و وقف آن به شیوه زندگی قبلی، آن را به مکانی آرامش بخش و لذت بخش تبدیل کرده است. اگر قصد دارید به این کشور بروید، همیشه چیزهایی برای دیدن و انجام وجود دارد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با پرداختن به موضوع زندگی در این کشور، به صورت جزئی مشکلات زندگی در بلاروس را بررسی کرده است.

زندگی در بلاروس

سرعت روزافزون این کشور نسبت به کشورهای پیشرفته تر کندتر است و برخی خدمات و محصولات ممکن است به آسانی در دسترس نباشند. هرچند اتصال به اینترنت خوب است و مهاجران اغلب به جای آن خرید آنلاین می کنند. این کشور از خدمات پستی سریع و مطمئن برخوردار است. اما ساکنان محلی تمایل دارند کالاهای خود را در شهرها و شهرها از بازارها و مغازه های محلی خریداری کنند. غذاهای محلی و غذاهای بین المللی را در سوپرمارکت ها خواهید یافت و اگر به دنبال برخی از بهترین سرگرمی های ملی این کشور باشید، از غذاهای عالی و فعالیت های سرگرم کننده لذت خواهید برد.

سفر به این کشور ساده و مقرون به صرفه است. با یک شبکه خدمات عمومی فوق العاده که شامل راه آهن، مسیرهای اتوبوس، خطوط تراموا و تاکسی های کرایه خصوصی می شود. نقشه ها اغلب از فروشگاه های محلی در دسترس هستند و برنامه های سفر برای تلفن هوشمند شما نیز می توانند راهنمای ناوبری را ارائه دهند. بسیاری از تابلوهای سیستم حمل و نقل عمومی به زبان این کشور نوشته شده است. این می تواند برای ساکنان بین المللی مشکل باشد. هنگام عادت به این کشور، حتما یک عبارات همراه داشته باشید.

شبکه جاده ای این کشور نیز راهی عالی برای سفر است. حمل و نقل شهری در مناطق بزرگ مانند مینسک با یک بلیط مسافرتی ساده که همه جنبه های سفر شما را پوشش می دهد. به طوری که، از غرفه های خبری محلی و رسانه های سراسر شهر در دسترس است، آسان تر می شود. هزینه زندگی دربلاروس در مقایسه با کشورهای جهان اول بسیار ارزان است.

نمودار زیر توزیع هزینه اقامت بلاروس را نشان می دهد:

توزیع هزینه اقامت بلاروس

معایب زندگی در بلاروس

این کشور یکی از مقاصد دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور است. از دلایلی که مردم تحصیل و کار در این کشور را انتخاب می کنند، آب و هوا و طبیعت بی نظیر به همراه امکانات پیشرفته و سطح رفاه عالی است. این کشور دارای دانشگاه های خوبی در سراسر جهان است، به همین دلیل است که سالانه بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان سعی می کنند در این کشور تحصیل کنند.

مشکلات زندگی در بلاروس برای مهاجران عبارتند از:

  • موانع زبان
  • پرداخت ها و مالیات
  • تحصیلات
  • حقوق شخصی

زبان هایی که مردم این کشور با آن صحبت می کنند، در نمودار زیر مشاهده می کنید:

زبان هایی رایج در بلاروس

اگر قصد مهاجرت به بلاروس را دارید، باید بلاروسی یا روسی صحبت کنید. چاره دیگری نیست. این کشور مانند برخی از کشورها نیست که به نظر می رسد همه با وجود فرهنگ و وضعیت اقتصادی متفاوت، انگلیسی می دانند. در این کشور، شما نمی توانید ساده ترین کارها را بدون زبان بلاروسی یا روسی انجام دهید. به علاوه، افرادی را در خیابان پیدا نخواهید کرد که به شما کمک کنند. بنابراین، برای مهاجرت به این کشور، باید یکی از این 2 زبان را بلد باشید.

تحصیلات از مشکلات زندگی در بلاروس

تحصیلات در این کشور هم مزایا و هم معایب دارد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در این کشور بد نیست. برنامه های درسی ممکن است شامل چیزهای عجیب و ناخوشایندی مانند گروه های ایدئولوژیکی باشد که از کودکان خواسته می شود به آن ها ملحق شوند، اما در مجموع، کودکان به طور کامل یا بیشتر دروس مشابهی را آموزش خواهند داد.

بلاروس تنها در سال 2015 به روند بولونیا پیوست و هنوز در مرحله ارتقای دانشگاه ها با استانداردهای جهانی است. این بدان معناست که دیپلم این کشور در اکثر کشورها پذیرفته نمی شود. تعداد بسیار کمی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند و هیچ کدام به 100 دانشگاه برتر جهان نرسیده اند. با این حال، تحصیل در بلاروس در مقایسه با کشورهای توسعه یافته ارزان است و در صورت داشتن تحصیلات عالی، امکان تحصیل رایگان در مقطع عالی وجود دارد. بنابراین این می تواند یکی از مشکلات زندگی در بلاروس باشد.

مالیات از مشکلات زندگی در بلاروس

مالیات از مشکلات زندگی در بلاروس

امروزه بیشتر مردم خود را عشایر دیجیتال می نامند. به طوری که، آن ها به سراسر جهان سفر می کنند، از طریق لپ تاپ های خود از هر مکانی که دسترسی به اینترنت دارند کار می کنند. این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما یکی از این افراد هستید، برای رویارویی با برخی مشکلات آماده شوید. روش های معمول شما برای کسب و انتقال پول و پرداخت مالیات ممکن است در این کشور کارساز نباشد.

افراد محلی نمی توانند در خارج از کشور حساب باز کنند. انجام نقل و انتقالات بانکی دشوار است، برخی از خدمات پرداخت مانند PayPal تنها عملیات محدودی را مجاز می دانند و برخی دیگر مانند Transfer wise به هیچ وجه در اینجا کار نمی کنند. همچنین هیچ معاهده مالیاتی با برخی کشورها وجود ندارد. بنابراین، ممکن است مجبور به پرداخت مالیات مضاعف شوید. به همین دلیل پرداخت مالیات یکی از مشکلات زندگی در بلاروس برای مهاجران محسوب می شود.

جدول زیر نرخ مالیات را در این کشور نشان می دهد:

پارامترنرخ مالیات
نرخ مالیات شرکت18%
نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده20%
بالاترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی12%

با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان وجود دارد تا درباره زندگی در این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *