مهاجرت به کشور انگلستان

مشکلات زندگی در انگلستان

مشکلات زندگی در انگلستان

کشور انگلستان جزء کشورهای توسعه یافته در اروپاست. در کنار پویایی اقتصاد و گستردگی مهاجرت، مشکلات زندگی در انگلستان همچنان وجود دارد. افراد مقیم این‌ کشور و مهاجران به سختی این مشکلات را پشت سر می ‌گذارند. مطالعه این مقاله جهت آگاهی از مسائل مختلف در این زمینه خالی از لطف نیست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای آشنایی بیشتر متقاضیان برای مهاجرت به انگلستان در سال های 2022 سعی دارد به مشکلات مهاجرت به این کشور نیز بپردازد.

آمار مشکلات زندگی در انگلستان

مشکلات زندگی در انگلستان از موضوعات بسیار حساس و پر دغدغه برای مهاجران تلقی می ‌گردد. بر طبق آمارهای به دست آمده، در 5 سال اخیر تقریبا 1 میلیون نفر از جمعیت جوان این کشور کاسته شده است. از آنجایی که مهاجرت به این کشور بسیار بالاست، بسیاری بر این باورند مهاجران در آینده ‌ای نزدیک، اکثریت جمعیت انگلیس متشکل از مهاجران می‌ گردد.

این مساله در عین حال که دارای مزیت است، معایبی را نیز به دنبال دارد که جای بسی نگرانی است.

از معایب آن می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زمینه ‌های اشتغال
  • افزایش جرم و جنایت
  • تغییرات جمعتی و مسائلی ناشی از آن

و از مزایای آن می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • استفاده از کلیه زمینه‌ های شغلی
  • بلا استفاده نماندن توانایی افراد
  • رشد اقتصادی
  • ارائه خدمات بیشتر به‌ میانسالان
  • تنوع نژادی

هزینه تحصیل در انگلستان

بسیاری از دانشگاه‌ ها و کالج‌ های انگلیس شرایط ارائه بورسیه به دانشجویان را ندارند. به همین دلیل دانشجو متقاضی تحصیل در لندن، می ‌باید هزینه ‌های تحصیلی خود را شخصا پرداخت نماید. هزینه ‌ها که برای دانشجویان مهاجر و بین ‌المللی به مراتب بیشتر و بالاتر از دانشجویان بومی است. ناگفته نماند که دانشگاه‌ های مشهوری مانند آکسفورد و کمبریج دارای بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. اما این بورسیه ‌ها بر طبق شرایط و ضوابطی خاص به دانشجویان ارائه می‌ گردد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور گوناگون می باشد، همچنین تعداد متقاضیان بین المللی در دانشگاه های این کشور با توجه به نوع پذیرش متفاوت خواهد بود.

در نمودار زیر تعداد پذیرش متقاضیان بین المللی در دانشگاه های این کشور شرح داده شده است:

افزایش مهاجرت یکی از مشکلات زندگی در انگلستان

افزایش نیروی کار در انگلیس منجر به کاهش حقوق و دستمزد می‌‌ گردد. چرا که میزان مخارج اقتصادی مردم بالا رفته و موجب افزایش تقاضای اشتغال می‌ گردد. به هر حال میزان دستمزد در برخی بازار کارها، همچنان روند رو به کاهش دارد. در چنین شرایطی این خطر وجود دارد که مهاجران جهت تامین مخارج زندگی و تحمل شرایط دشوار، وارد بازار سیاه شوند. درنتیجه قانون ‌شکنی و جرم و جنایت در میان مهاجران افزایش می‌ یابد و این معضل بزرگی برای انگلستان به شمار می‌ رود.

آب و هوا از مشکلات زندگی در انگلستان

آب و هوای انگلیسی موضوعی بحث برانگیز است. اگرچه، در مورد آب و هوا در طول سال تنوع زیادی وجود دارد، اما مقدار زیاد باران و روزهای ابری ممکن است پس از مدتی خسته کننده شوند. بریتانیا در عرض‌های جغرافیایی میانی بالاتر بین 49 درجه و 61 درجه شمالی در ساحل غربی اروپا قرار دارد. از آنجایی که بریتانیا همیشه در مسیر جریان جت جبهه قطبی یا نزدیک به آن قرار دارد، تغییرات مکرر فشار و آب و هوای ناآرام معمولی است. بسیاری از انواع آب و هوا را می توان در یک روز تجربه کرد. به طور کلی آب و هوای این کشور خنک و اغلب ابری و بارانی است. دمای بالا نادر است.

آب و هوا در بریتانیا به عنوان آب و هوای اقیانوسی براساس سیستم طبقه بندی آب و هوای کوپن تعریف می شود، طبقه بندی ای که با اکثر مناطق شمال غربی اروپا مشترک است. آب و هوای این کشور تحت تأثیر اقیانوس اطلس و عرض جغرافیایی می باشد. ایرلند شمالی، ولز و بخش‌ های غربی این کشور و اسکاتلند، که نزدیک ‌ترین مناطق به اقیانوس اطلس هستند، عموما ملایم‌ ترین، مرطوب ‌ترین و بادخیزترین مناطق بریتانیا هستند و محدوده دمایی در آنجا به ندرت شدید است. مناطق شرقی خشک ‌تر، خنک ‌تر و کمتر باد می‌ وزند. همچنین بیشترین تغییرات دمایی روزانه و فصلی را تجربه می‌ کنند. مناطق شمالی معمولا خنک تر و مرطوب تر هستند و دامنه دمایی کمی بزرگتر از مناطق جنوبی دارند.

مشکلات فرهنگی و زندگی در انگلستان

هنر و فرهنگ در هر کشوری گویای اصالت مردم آن کشور است. کشور انگلیس نیز مانند هر کشور دیگری دارای تاریخ فرهنگ و هنر است. انگلستان به مهد تئاتر، موسیقی و معماری اروپای نوین معروف است. اما با وجود این‌ها نمی‌ توان از کنار معضلات فرهنگی آن چشم ‌پوشی نمود و به سادگی عبور کرد.

برخی از این معضلات و مشکلات زندگی در بریتانیا عبارتند از:

  • افزایش هر روزه تضاد و اختلافات طبقاتی و نا برابری بین مردم
  • مقوله نژاد پرستی که امروزه در بسیاری نقاط قاره اروپا همچنان وجود داشته و معضلی بسیار نگران‌ کننده است.
  • تجمل ‌گرایی
  • مصرف بیش از حد مجاز الکل و استفاده از مواد مخدر

تاثیرات مثبت و منفی زندگی در انگلستان

مهاجرت به انگلستان تاثیرات مثبت و منفی داشته است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیرات مثبتتاثیرات منفی
شکوفایی و افزایش روح خلاقیت و نوآوری در جامعه اجتماعی انگلیسافزایش جرم و جنایت به دلیل افزایش جمعیت مهاجرین در انگلستان
افزایش و کمک به رشد شاخص‌ های اقتصادی انگلیس و سودمند برای هر 2 کشور مبدا و مقصدایجاد مشکلات جمعیتی و کاهش جمعیت بومی به مرز حداقل، در برخی مناطق انگلیس
نهایت استفاده از فرصت های شغلی و جلوگیری از هدر رفتن مهارت ‌ها و توانایی افرادایجاد مشکلات بسیار در زمینه ‌های اشتغال و کارآفرینی افراد

مشکلات زندگی و بحران اشتغال در انگلستان

مشکلات زندگی و بحران اشتغال در انگلستان

از جمله مشکلات زندگی در این کشور می ‌توان به بحران کار و اشتغال در این کشور اشاره نمود. این کشور جزء کشورهای جوان در سطح اروپا است که روند نیروی کار جوان در آن در حال کاهش است. از این رو بدیهی است که مشکلاتی در زمینه اشتغال در انگلیس وجود داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در انگلستان 2022 را مطالعه بفرمائید.

طبق قانون، صرفا اشخاصی می‌ توانند در انگلستان به اشتغال بپردازند که دوره‌ ای از تحصیلات خود را در این کشور گذرانده باشند. در واقع، ابتدا متقاضی می ‌باید جهت تحصیل در انگلیس، ویزای تحصیلی اخذ نماید. سپس با ورود به دانشگاه ‌های انگلیس و فارغ‌ التحصیلی، به جستجوی کار بپردازد. پس از یافتن کار نسبت به تبدیل ویزای تحصیلی این کشور به ویزای کاری اقدام کند. درنهایت پس از مدتی در صورت پرداخت بیمه و مالیات، موفق به اخذ اقامت انگلستان گردیده و تابعیت این‌ کشور را می‌ گیرد.

هزینه‌ های زندگی در انگلستان

مشکلات زندگی در این کشور شامل هزینه ‌های بالا در این کشور نیز می‌ گردد. کشوری که در بخش خوراک و پوشاک و غیره هزینه‌ های بسیار بالایی دارد. همان‌ طور که می ‌دانید مبالغ هزینه‌ بنا به نوع شهر و نوع زندگی شخص متغیر می‌ باشد. طبیعتا زندگی در لندن به عنوان پایتخت انگلیس هزینه‌ های بالایی را شامل می ‌گردد.

بنابراین ضروری است قبل از هر گونه اقدام در خصوص مهاجرت، هزینه‌ های تحصیلی و زندگی ارزیابی شود. اگر چه در ده سال گذشته نرخ خرید ملک در انگلستان کاهش یافت. اما امروزه در مقایسه با درآمد شهروندان این کشور همچنان تورم در این خصوص وجود دارد. از این رو، سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک در انگلیس و اخذ اقامت از این روش بسیار دشوار است.

مشکلات زندگی در انگلستان از نظر جغرافیا

با وجود این که انگلیس کشور پهناوری نیست اما بالغ بر 54 میلیون نفر جمعیت دارد. این موضوع نشان می‌ دهد از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است. از لحاظ شرایط جوی، آب و هوای نسبتا معتدل دارد. رطوبت موجود در هوا و ویژگی جزیره ‌ای بودن انگلیس، مشکلات بسیاری را برای مهاجران ایجاد نموده است.

اگر به جو بارانی علاقمند هستید، این کشور می ‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. میانگین بارش سالیانه باران در انگلیس تقریبا 900 میلی ‌متر است. با توجه به مطالب گفته شده، مشخص گردید که مهاجرت به انگلستان می‌ تواند برای مهاجر سود و زیان به همراه داشته باشد. اما این شخص مهاجر است که با مد نظر قرار دادن معایب و مزایای این مهاجرت تصمیم نهایی را اتخاذ می ‌کند. پس شایسته است جهت تصمیم ‌گیری در این مورد با وکلای زبده و کارآمد مشورت نموده و مناسب‌ ترین گزینه را در پیش گیرد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ‌تواند پیشنهاد خوبی برای این موضوع باشد. این موسسه با تجربه‌ ای طولانی می تواند راهنمای شما در مهاجرت به انگلیس و یا سایر کشورهای جهان باشد. جهت‌ کسب اطلاعات تکمیلی و یا هرگونه سوال در باب مشکلات زندگی در انگلستان از طریق تلفنی یا مراجعه حضوری تماس حاصل نمایید. در انتها توجه شما را به مقاله مهاجرت به انگلستان جلب می داریم.

4.9/5 - (13 امتیاز)

11 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در انگلستان

  1. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب خوب و به روزتون

  2. قراری گفت:

    مممنون بابت اطلاعات مفید و جامعتون.

  3. ناصر زارعی گفت:

    واقعا این بی ثباتی ارز شرایط را سخت کرده
    ولی بازم باید به آینده فکر کرد

  4. عادل گفت:

    به نطر من مهم ترین مشکل و عیب انگلستان همین واحد پولی سرسام اورشونه که هزینه زندگی تو این کشورو خداتومن گرون کرده

  5. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.

  6. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد مشکلات زندگی در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در موردهزینه ویزای کار انگلستان هم مطلب بذارید.

  7. شقایق گفت:

    این کشور همش ابره و ادم دوست نداره یه لحظه توش بمونه اما برای خیلیا فرق نداره شرایط جوی برای هدفشون می جنگن

  8. فرهاد قربانی گفت:

    دلتنگی و غربت هم از مشکلات زندگی در انگلستان محسوب میشه

  9. امید گفت:

    برای سرمایه گذاری در انگلستان چگونه میشود اقامت این کشور را دریافت کرد؟

  10. anaa گفت:

    سلام
    از مطالب خوبی که ارائه میدید ممنونم
    ایا در انگلستان خرید و اجاره خانه هم با مشکلات زیادی همراه است؟

  11. leila گفت:

    مقاله خیلی عالی بود. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *