شرایط اسلواکی

مشکلات زندگی در اسلواکی

مشکلات زندگی در اسلواکی

دانستن مشکلات زندگی در اسلواکی برای متقاضیان مهاجراز اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید به این مساله توجه کنند و بهترین تصمیم را بگیرند. این کشور، در اروپای مرکزی محصور در خشکی است. کشوری با درآمد بالا و یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد اتحادیه اروپا است. به عنوان یکی از اعضای منطقه شنگن، از مهاجران استقبال می کند. این کشور علیرغم کشوری کوچک، دارای میراث فرهنگی عظیمی به همراه ثروت طبیعی بزرگ شامل کوه های شیب دار و جنگل های انبوه است. با زندگی در اینجا، سنت های عامیانه را نیز کشف خواهید کرد. فعالیت های بسیار متفاوتی وجود دارد که می توانید در این کشور انجام دهید. در این کشور، در هر منطقه چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد و بستگی به این دارد که چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی می خواهید ببینید.

در آبگرم استراحت کنید، یا پیاده روی فعال داشته باشید یا می خواهید از مکان های اصلی این کشور دیدن کرده و غذای اصلی اسلواکی بخورید. می توانید از همه چیز کمی لذت ببرید. این کشور دارای قلعه های زیبایی است که نقش مهمی در پادشاهی اتریش-هابسبورگ ایفا کردند. طبیعت زیبای این کشور کوه هایی را برای پیاده روی، هوای تازه، انواع غارها، و اردوگاه بسیاری برای کسانی که واقعا طبیعت را دوست دارند ارائه می دهد. این کشور دریا ندارد. اما دریاچه های زیادی دارد. شنا در دریاچه در تابستان بسیار مورد علاقه است. چنانچه در زمینه مشکلات زندگی در اسلواکی و مهاجرت به اسلواکی اطلاعات بیشتری نیاز دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

زندگی در اسلواکی

مهم ترین مزایای زندگی در این کشور در نمودار زیر آمده است:

مهم ترین مزایای زندگی در اسلواکی

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، این کشور دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی دولتی است که توسط وزارت بهداشت این کشور اداره می شود. جایی که ساکنان از خدمات بهداشتی اولیه رایگان و درمان بیشتر توسط متخصصان، بستری، نسخه، و خدمات بارداری و زایمان برخوردار هستند. با این حال، برخی از خدمات دیگر فقط تا حدی یارانه دریافت می کنند یا باید به طور کامل توسط ساکنان محلی و مهاجران خارجی پرداخت شود.

کسانی که با خانواده به این کشور نقل مکان می کنند، البته باید از وجود مدارسی مناسب برای فرزندان خود اطمینان حاصل کنند. این کشور دارای یک سیستم آموزشی رایگان است که به مدت 10 سال اجباری است. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، تحصیلات به دبستان و دبیرستان تقسیم می شود.

حمل و نقل در این کشور از طریق جاده های توسعه یافته و مناسب مالی یعنی بیش از 720 کیلومتر بزرگراه موتوری و سریع السیر و راه آهن بیش از 3660 کیلومتر آسان می شود. تعدادی از شبکه های مختلف راه آهن با بودجه دولتی در کشور فعالیت می کنند. از جمله اپراتور اصلی زیرساخت راه آهن جمهوری اسلواکی (ZSR)، که خدمات مسافری و باری را در سراسر کشور ارائه می دهد.

هزینه زندگی در اسلواکی

هزینه زندگی در اسلواکی در نمودار زیر آمده است:

نمودار هزینه زندگی در اسلواکی

هزینه برخی از اقلام ضروری در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترهزینه به یورو
هزینه خوابگاه (1 روز)بین 10€ تا 30€
بلیط حمل و نقل داخل شهر0.9€
غذا (1 وعده)بین 1€ تا 3€

معایب زندگی در اسلواکی

هر کشوری معایب خود را دارد. این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش در مورد معایب و مشکلات زندگی در اسلواکی صحبت خواهیم کرد. ما سعی کردیم بدیهی ترین معایب و کاستی های این کشور را در این بخش بازگو کنیم تا هر فرد قبل از مهاجرت به اسلواکی واقعیت های این کشور را درک کند. بنابراین، بزرگترین معایب این کشور عبارتند از:

  • تعداد کمی از پزشکان متخصص واجد شرایط
  • ایستگاه راه آهن قدیمی شوروی در براتیسلاوا
  • برخی از جنبه های کار مهد کودک ها
  • مغازه های این کشور در تعطیلات کار نمی کنند.
  • ماهیگیری رایگان ممنوع است.
  • ماهی زنده در فروشگاه ها فروخته نمی شود.
  • سر و صدا در آپارتمان ها پس از 9 شب پذیرفته نیست.
  • در براتیسلاوا قیمت های غیرمنطقی بالا برای املاک و مستغلات وجود دارد.
  • بسته های مسافرتی در این کشور گران تر هستند.
  • پیدا کردن جای پارک دشوار است.

کمبود پزشک متخصص از مشکلات زندگی در اسلواکی

کمبود پزشک متخصص از مشکلات زندگی در اسلواکی

با وجود سیستم مراقبت های بهداشتی عالی در این کشور، کمبود پزشک متخصصی یکی از مشکلات زندگی در اسلواکی است. علاوه بر این که در این کشور، فقط از طریق پزشک عمومی خود می توانید به پزشکان متخصص مراجعه کنید. یا با قرار ملاقات با یک کلینیک خصوصی، گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که بیمار باید چندین روز یا حتی هفته ها منتظر بماند تا به پزشک متخصص مراجعه کند.

برای قرار ملاقات به احتمال زیاد این به این دلیل است که حرفه پزشک در این کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما در خود این کشور، حقوق ماهیانه کار در اسلواکی برای پزشکان به وضوح کمتر از مثلا در اتریش همسایه است. بنابراین، با دریافت مدرک پزشکی، پزشکان این کشور به دنبال یافتن کار در سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند. جایی که حقوق می تواند چندین برابر بیشتر باشد. به طور کلی، پزشکی در این کشور در سطح خوبی قرار دارد، بیمه کار می کند، بیمارستان ها همه چیز لازم را ارائه می دهند، اما کمبود پرسنل یک واقعیت است.

قیمت بالای ملک در براتیسلاوا از مشکلات زندگی در اسلواکی

شما می توانید آپارتمان 2 خوابه را در پایتخت از 100000€ (یورو) و بالاتر خریداری کنید. اما تنها 20 تا 30 کیلومتر از براتیسلاوا، املاک و مستغلات ممکن است در حال حاضر 2 برابر ارزان تر باشد. بنابراین، در شهر براتیسلاوا قیمت املاک بالا بوده و یکی از مشکلات زندگی در اسلواکی محسوب می شود. خارجی ها می توانند بدون در نظر گرفتن اینکه اقامت آن ها در این کشور اعطاء شده یا خیر و با برخی استثنائات در این کشور املاک بخرند. یک خارجی می تواند تقریبا هر املاک و مستغلات را خریداری کند. املاک و مستغلات شامل آپارتمان ها، خانه ها، گاراژها، باغ ها، زمین و سایر ساختمان هایی است که با یک پایه محکم به زمین متصل شده اند.

یک آپارتمان یا یک منطقه غیر مسکونی در یک خانه می تواند موارد زیر باشد:

  • تحت مالکیت شخص خصوصی یا حقوقی
  • تحت مالکیت مشترک سهام توسط یک شخص خصوصی یا حقوقی
  • تحت مالکیت مشترک زوجین

حق مالکیت عبارت است از حق صاحبان املاک که به آن ها اجازه می دهد. در چارچوب قانون، از اموال استفاده کنند، آن را نگه دارند و با توجه به نیازهای خود با آن رفتار کنند. این حق در زمانی ایجاد می شود که آن ها براساس الزامات قانونی مندرج در قوانین معتبر، مالکیت اموال را به دست آورند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله خرید ملک در اسلواکی مراجعه کنید. همچنین می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در امر مهاجرت به این کشور راهنمایی بخواهید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *