مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

در واقع می توان گفت که مزایای سرمایه گذاری در بلژیک بی شمار می باشد. همچنین می توان به ثبات و تعادل اقتصادی و سیاسی این کشور اشاره داشت. مردم این کشور از رفاه کامل اقتصادی برخوردارند. همچنین دولت این کشور از مردم به دلیل داشتن ثروتی که برای آنها به ارث رسیده مالیاتی اخذ نمی­ کند. تنها دریافت مالیات دولت از مردم این کشور از درآمد آنها از سرمایه گذاری آنها در این کشور می­ باشد.

مالیات دریافتی از این سرمایه گذاری ها نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است. از همین رو اکثر افراد این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می ­کنند.

  • شرایط سرمایه گذاری در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • آیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور می توان به اقامت این کشور دست یافت؟

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در بلژیک می­ توان به موضوع اقامتی افراد اشاره نمود. در صورتی که افراد به مدت 3 سال به صورت پیوسته در این کشور حضور داشته باشند. همچنین می توانند به راحتی برای اخذ اقامت و دریافت تابعیت این کشور اقدام نمایند. این کشور تحت شرایطی بسیاری از شرکت ها را از پرداخت مالیات به راحتی معاف می­ کند. در این صورت افراد با اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت خود در این کشور اقدام می کنند. به طور قطع می ­توان گفت این کشور یکی از بهترین کشورها در اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در بلژیک

اخذ اقامت بلژیک در کوتاه ترین زمان

از آنجائیکه این کشور برای کسانی که با هر گونه ویزای از جمله ویزاهای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و سایر را دارند، پس از گذشت 3 سال که فرد به طور مستمر در این کشور اقامت گزیده باشد، فرد از لحاظ این دولت تبعه این کشور بوده است. متقاضی تابعیت این کشور اعطاء خواهد شد. متقاضی پس از اخذ اقامت این کشور می تواند از مزایای شهروندی، تحصیل رایگان و سایر مزایای این کشور برخوردار شود.

تمامی روش های سرمایه گذاری این کشور از شرایط ضوابط ویژه اي برخوردار می باشند. انواع روش های سرمایه گذاری در این کشور بدین شرح می باشد:

انواع طرق سرمایه گذاری در بلژیک

در ضمن توجه داشته باشید که بلژیک تنها کشور اروپایی است که در کوتاهترین زمان ممکن به افراد تابعیت این کشور را اعطاء می­ کند.

در این صورت فرد سرمایه گذار نه تنها با سرمایه گذاری کسب درآمد نموده است. بلکه توانسته در کوتاه ترین زمان اقامت خود را در بهترین کشور اروپایی که از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است دریافت نماید. دریافت اقامت این کشور به همراه کسب درآمد با بهترین شرایط یکی از مزایای سرمایه گذاری در بلژیک است که گاهاً فرد حتی از پرداخت مالیات در این کشور معاف می­ شود.

آیا بلژیک کشور خوبی برای سرمایه گذاری است؟

این سوالی است که ذهن افراد زیادی را به سمت خود سوق داده است که در این باب بایستی گفت که بر اساس شاخص بین المللی زندگی، بلژیک از یکی از بهترین استانداردهای کیفیت زندگی در اروپا برخوردار است. دارایی های اصلی آن در فضای زندگی خانگی، سیستم مراقبت های بهداشتی پیشرفته، خدمات اجتماعی، مناطق سبز، آموزش و حضور بسیاری از مدارس عالی بین المللی نهفته است.

شرایط و مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

شهروندان خارجی EU (خارج از محدوده اتحادیه اروپا) برای اینکه بتوانند از مزایای سرمایه گذاری در این کشور بهره ببرند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • داشتن پس زمینه مالی خوب در گذشته
  • افراد برای سرمایه گذاری بایستی انگیزه نامه ای برای سرمایه گذاری در این کشور ارائه دهند. این انگیزه می تواند ثبت یک شرکت با پشتوانه مالی قوی باشد.

افراد برای ثبت چنین شرکتی (پشتوانه قوی) احتیاج است. فرد می باید حداقل فرد دارای سرمایه ای 300000€ (یورو) باشد. در نظر داشته باشید شرکت هایی با سرمایه های کلان مالیات های کمتری پرداخت می­ کنند. به طور مثال شرکتی با چنین سرمایه مالیاتی زیر 30% پرداخت می­ کند.

در نمودار زیر رشد سرمایه گذاری در سال های اخیر شرح داده شده است:

رشد سرمایه گذاری خارجی در بلژیکشرکت های SPR ،BVBA از جمله شرکت های هرمی هستند که با سرمایه گذاری های بزرگ مالیات کمتر از 30% به دولت پرداخت می­ کنند. این شرکت ها به خوبی توانسته اند از مزایای سرمایه گذاری در این کشور بهره مند شوند. به طوری که با پرداخت کمترین مالیات کسب درآمد بالایی داشته باشند.

خدمات و مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

این کشور از جمله کشورهایی است که برای افرادی که قصد سرمایه گذاری را دارند خدمات مناسبی را ارائه می ­دهد. از آن جمله می­ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشاوره و راهنمایی اقامت اولیه افراد
  • کمک به افراد برای یافتن منزل برای سکونت
  • راهنمایی افراد در مورد پرداخت مالیات ها
  • برقرار نمودن ارتباط با مراجع محلی و دولت بلژیک
  • تحویل درخواست به مراجع دولتی
  • کمک کردن به افراد برای منزل دادن و عرض نصایح لازم
  • راهنمایی برای ثبت نام در شهرداری
  • راهنمایی افراد در رابطه با تمدید نمودن اقامت فرد
  • راهنمایی فرد برای دریافت اقامت دائم
  • امکان اخذ اقامت برای خانواده و همراه متقاضی اصلی
  • راهنمایی فرد برای اخذ تابعیت کشور بلژیک
  • راهنمایی برای دریافت پاسپورت بلژیکی
  • دارای نظام مالیاتی
  • قیمت مقرون به صرفه جهت خرید املاک

با توجه به خدماتی که در بالا به آنها اشاره نمودیم هزینه ها برای مجوز اقامت متفاوت است.

خدمات و مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

هزینه سرمایه گذاری در بلژیک

فرد سرمایه گذار در بلژیک بایستی هزینه هایی را برای درخواست اقامت در این کشور تا اقامت نهایی پرداخت نماید. این میزان هزینه ها در سال های مختلف متغیر و بدین قرار است:

  • در سال اول برای دریافت مجوز اقامت بایستی 95000€ (یورو) پرداخت نماید.
  • سال دوم و سال های بعدی هزینه اقامت کمتر و مبلغی حدود 25000€ (یورو) برای تمدید مجوز بایستی پرداخت نماید.
  • مبلغ 35000€ (یورو) بابت درخواست تابعیت کشور بلژیک که در سال سوم اقامت می­ تواند برای این موضوع اقدام نماید.

همچنین فرد سرمایه گذار برای دریافت اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال خویش مبالغی را پرداخت نماید:

  • سال اول مبلغ 20000€ (یورو) برای اقامت اولیه همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • مبلغ 10000€ (یورو) برای تمدید مجوز اقامت سالانه
  • مبلغ 20000€ (یورو) برای درخواست تابعیت برای اعضاء خانواده خود به ازای هر نفر همسر و فرزندان زیر 18 سال

از این رو شاخص هزینه زندگی در این کشور در شهرهای مختلف به شرح آمار نمودار زیر می باشد:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف بلژیک

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در بلژیک

در 10 سال گذشته، این کشور توانسته در صنعت سرمایه گذاری و ثبت کشور پیشرفت بسیاری را به خود اختصاص داده است. این کشور در تحقیق و توسعه پیشرفت نمود و باید اقداماتی را پیش برد. از دیگر راه های سرمایه گذاری در این کشور ثبت شرکت از انواع شرکت با سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، و شعبه شرکت می باشد. اما در نظر داشته باشید که ثبت شرکت در این کشور منجر به اخذ اقامت نمی شود. نکته قابل توجه در ثبت شرکت به عنوان طرح تجاری شرکتی است. پروژه های ثبت شرکت و کارآفرینی در این کشور هیچگونه محدودیتی برای متقاضیان بین المللی نخواهد داشت.

انواع صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک

سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری در بلژیک را دارند، می توانند ار صندوق های سرمایه گذاری مختلف در این کشور استفاده کنند. صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک، پول سرمایه گذاران بین المللی را جمع آوری می کند و بر اساس استراتژی های مالی تعیین شده سرمایه گذاری می کند. البته لازم به ذکر است که بدانید، این یک نوع سرمایه گذاری پر خطر و پر هزینه در بلژیک است. اما می تواند برای سرمایه گذاران بین المللی بازده بهتری را به همراه داشته باشد. همچنین علاقه مندان به سرمایه گذاری در بلژیک می توانند از میان طیف وسیعی از صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک انتخاب کنند. علاوه بر این، صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک می توانند دولتی یا خصوصی باشند.

برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف صندوق های سرمایه گذاری در بلژیکتوضیحات
صندوق های قابل معامله در بورس ETFاین صندوق ها نوعی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند که در بورس اوراق بهادار بلژیک نمایان می شوند.
صندوق های سهامنوع دیگری از صندوق های سرمایه گذاری در بلژیک محسوب می شوند که اغلب در سهام سرمایه گذاری می کنند.
صندوق های اوراق قرضهصندوق هخای اوراق قرضه در بلژیک به صندوق های بدهی نیز شناخته می شوند. این صندوق ها در اوراق قرضه و سایر ابزارهای بدهی سرمایه گذاری می کنند.
صندوق های سرمایه گذاری تامینیاین صندوق ها به صورت خصوصی اداره می شوند و برای تعداد محدودی از سرمایه گذاران باز می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین صندوق سرمایه گذاری در بلژیک را از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین صندوق سرمایه گذاری در بلژیک را از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی

مالیات بر سرمایه گذاری در بلژیک

سرمایه گذارانی که برای مقاصد مالیاتی غیر مقیم در نظر گرفته می شوند، بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری هایی مانند اوراق قرضه و سهام در بلژیک مشمول مالیات می شوند. اما نیازی به پرداخت مالیات بر بهره ای که از حساب های بانکی بلژیک صورت می گیرد ندارند. همچنین برای درآمد حاصل از سرمایه گذاری در بلژیک مانند بهره و سود سهام یک نرخ کلی مالیات کسر 40% برای سرمایه گذاریان بین المللی وجود دارد. از سوی دیگر، در حساب های پس انداز تنظیم شده در بلژیک، 1200€ (یورو) اول، از مالیات معاف است. اما برای مقداری بالاتر از این نرخ 20% مالیات اتخاذ می شود. همچنین برای افرادی که در ملک سرمایه گذاری می کنند، مالیات فعلی بر درآمد خرید ملک در بلژیک 30% تا 55% است. به طور کلی مالیات بر سرمایه گذاری در بلژیک به نسبت اغلب کشورهای اروپایی مدرن، نرخ پایین تری دارد.

سایر هزینه های سرمایه گذاری در بلژیک

همچنین فرد سرمایه گذار بایستی سرمایه ایی برای ساخت شرکت، دستمزد رئیس شرکت و کارکنان، هزینه های حسابداری و پرداخت های مالیاتی سالانه را برآورد نموده است. تصمیم به سرمایه گذاری در این کشور نماید. این هزینه ها بدین قرار است:

  • فرد سرمایه گذار بایستی حدودا هزینه ای بین 10000€ الی 20000€ (یورو) را به عنوان ساخت شرکت و رئیس برای سال اول در نظر بگیرد. برای سال های بعدی تا حدود 5000€ (یورو) در سال های بعد
  • هزینه های حسابداری و مالیات را نیز 1000€ (یورو) در ماه برآورد نماید.

کارکنان و کارمندان شرکت ها در این کشور از مزایای رفاهی بالایی برخوردارند. دولت این کشور برای این قشر از جامعه امتیازهایی قرار داده است. غالبا افراد برای مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهایی با شرایط مناسب اقتصادی همانند بلژیک با سوالاتی از قبیل:

  • برای دریافت ویزا به کشور بلژیک چگونه اقدام نمایم؟
  • با چه سرمایه ایی می­ توان اقدام به ثبت شرکت نمود؟
  • قوانین سرمایه گذاری در کشور بلژیک چیست؟
  • چگونگی دریافت اقامت برای اعضاء خانواده ام در بلژیک؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی و مشاوره در زمینه سرمایه گذاری، تحصیل و دریافت انواع ویزای کشور بلژیک می ­باشند. افراد می ­توانند با کارشناسان ما برای دریافت اطلاعات و مشاوره در زمینه مزایای سرمایه گذاری در بلژیک ارتباط برقرار نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در باب مهاجرت به بلژیک و اقصی نقاط دنیا می باشد. در این خصوص می توانید مقاله دریافت مستر کارت بلژیک را نیز مطالعه بفرمائید.

سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در بلژیک

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در بلژیک در سال 2023 می باشیم:

  • مراحل ثبت شرکت در بلژیک به چه صورت می باشد؟ ابتدا فرد بایستی پلان خود را ارائه نموده و سپس با گرفتن وکیل و مشاور، business plan خود را تهیه کرده و موافقت دولت بلژیک را نسبت به طرح اقتصادی خود بگیرد و سپس وقت مصاحبه در سفارت را گرفته و در کشور بلژیک با گرفتن وبزای D حضور پیدا کرده.
  • پس از چند سال در بلژیک میتوان درخواست اقامت دائم داد؟ بعد از گذشت مدت 3 سال در بلژیک و پرداخت مالیات‌های شرکت و روند مثبت در طی پروسه اقامت بلژیک برای درخواست اقامت دائم اقدام نماید.
  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کشور بلژیک چقدر می باشد؟ اقامت بلژیک از طریق شکل‌ گیری کسب و کار و ایجاد شغل در بلژیک بوجود می ‌آید. حداقل سرمایۀ مورد نیاز 300000€ (یورو) برای درخواست اقامت بلژیک است. افراد خارجی که در خارج از اتحادیۀ اروپا اقامت دارند، می‌توانند برای اخذ اجازه اقامت بلژیک به عنوان سرمایه گذار و در زمینۀ ایجاد کسب و کار اقدام نمایند.
  • هزینه ثبت شرکت در کشور بلژیک به چه میزان است؟ هزینه‌ های ایجاد شرکت و حقوق مدیران، تقریبا 10000€ الی 20000€ (یورو) در سال اول و 5000€ (یورو) سالانه بعد از آن/ اجاره دفتر تقریبا 6000€ (یورو) هر سال/ هزینه های حسابداری، پرداخت مالیات، نگهداری و تعمیرات شرکت و آپارتمان مبله خصوصی حدودا 1000€ (یورو) در ماه می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *