مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در لوکزامبورگ

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ برای متقاضیان بین المللی تنها با ویزای تحصیلی و آگاهی از مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در لوکزامبورگ میسر خواهد بود. این کشور یکی دیگر از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است که تنها 600000 نفر جمعیت دارد. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به این کشور بایستی مدارکی معتبری در این خصوص تهیه نمایند. کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند توصیه می کند، قبل از مهاجرت اطلاعات لازم در این زمینه را کسب و با آگاهی سفر نمایند.

  • مدارک لازم در خصوص تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور چگونه می باشد؟
  • نحوه تحصیل در این کشور چگونه می باشد؟

درباره کشور لوکزامبورگ

قبل از مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور می باید ابتدا اطلاعاتی کامل در خصوص این کشور به دست آورید. اطلاعات بارز درباره این کشور بدین شرح می باشد:

جزئیاتی درباره لوکزامبورگ

سایر اطلاعات مهم درباره این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • کشوری در همسایگی آلمان، فرانسه و بلژیک می­ باشد.
  • این کشور شاهد جنگ های بسیاری در طول دهه ­های مختلف در تاریخ است.
  • شرایط اقتصادی در این کشور به صورت پایدار و با ثبات است. این موجب رشد اقتصاد این کشور گردیده است.
  • به گونه ای که این کشور به عنوان مرکز بانکداری خصوصی معروف است.
  • این کشور یکی از اعضاء حوزه­ شنگن نیز می ­باشد. در این معاهده به نام روستای شنگن از این کشور یاد شده است. هدف این کشور جابجایی شهروندان در بین کشورهای عضو شنگن می ­باشد.
  • این کشور دارای دانشگاه های معتبر بسیاری است. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار کم و مقرون به صرفه است.

از این رو این کشور مقصد تحصیلی برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در کشورهای اروپایی هستند می ­باشد. از علاقمندان به تحصیل در این کشور دعوت می شود مقاله را تا پایان مطالعه فرمایند.

شرایط پذیرش تحصیلی در لوکزامبورگ

پذیرش در دانشگاه های این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی شرایطی دارد که دانشجویان باید قبل از پذیرش آنها را به دست آورند. تدریس در دانشگاه های این کشور به زبان های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و لوکزامبورگی ارائه می ­گردد. تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت رایگان نمی­ باشد و دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور بایستی شهریه پرداخت نمایند.

 

دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه باید زبان تحصیلی خود را انتخاب کنند و برای ورود باید مدرک زبان مورد نظر را داشته باشند. دانشجویان برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانشگاه های این کشور اولا باید دوره­ 12 سال تحصیل را گذرانده و حداقل 75% نمرات این دوره را کسب نموده باشند. دانشجویان برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی باید دارای مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را کسب نموده باشند. همچنین کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی را دارند باید دارای مدرک زبان آلمانی با سطح B باشند. شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مشخص شده شرح داده شده است.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش کارشناسی در لوکزامبورگ

دانشجویان در مقطع کارشناسی در این کشور باید به مدت 3 الی 4 سال به تحصیل بپردازند. به طور متوسط دانشجویان برای تحصیل در این دوره بایستی مبلغی حدود 3200€ الی 4900€ (یورو) در هر ترم تحصیلی بپردازند. همچنین دانشجویان موظف به پرداخت شهریه در ابتدای هر ترم تحصیلی می ­باشند.

مدارک زیر جهت تحصیل در مقطع کارشناسی نیز نیاز خواهد بود:

  • ارائه ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه اصل و کپی مدارک هویتی
  • ارائه تأییدیه مدارک پزشکی
  • ارائه گواهی مبنی بر عدم سوء سابقه

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش ارشد در لوکزامبورگ

به طور معمول تحصیل در دوره­ کارشناسی ارشد به مدت 1 الی 2 سال طول می ­کشد. البته مدت زمان تحصیل در این دوره برای رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت است. دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور اقدام نموده اند. همچنین باید دارای مدرک کارشناسی بوده و 75% از کل نمرات این دوره را اخذ نموده باشد. به طور مثال دانشجویان ایرانی برای پذیرش در این دوره باید دارای حداقل معدل 15 در مقطع کارشناسی باشند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نیازمند مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل نمره 6.5 و تحصیل به زبان آلمانی دارای مدرک سطح B2 است.

مدارک کلی و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در لوکزامبورگ

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید مدارک زیر را به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند:

  1. ارائه کپی صفحه اول پاسپورت و یا کپی مدرک شناسایی
  2. ارائه ترجمه تمام مدارک تحصیلی
  3. دانشجویان بایستی فرم درخواست پذیرش تحصیلی را تکمیل و به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند.
  4. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند، بایستی دارای 2 توصیه نامه از طرف اساتید دوره کارشناسی ارشد خود باشند.

توصیه کارشناسان ما به شما تحصیل در دوره­ کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد، تا بتوانند اقدام به دریافت توصیه نامه از اساتید قبلی خود نمایند. زیرا در این صورت دانشجویان شانس بیشتری برای پذیرش در این دانشگاه ها را خواهند داشت.

  • برای آقایان دانشجو ارائه کارت پایان خدمت الزامی است.
  • ارائه اصل و مدرک فوق دیپلم برای کسانی که دوره کارشناسی را به صورت ناپیوسته گذرانده اند نیز ضروری است.

در نهایت بایستی تمامی مدارک فوق به تأیید وزارت امور خارجه و دادگستری در ایران رسیده باشند. موارد فوق از جمله مدارک مهم در خصوص تحصیل در لوکزامبورگ به شمار می­ رود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در لوکزامبورگ می تواند جزء مقالات کاربردی برای شما همراهان عزیز محسوب گردد.

مدارک کلی و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت تحصیل در مقطع دکتری لوکزامبورگ

مقطع دکتری در این کشور به مدت 3 الی 4 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در این دوره تمرکز بیشتری بر روی انجام کارهای تحقیقاتی و تز دارند. پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری این کشور به صورت رقابتی است. دانشجویان با سطح علمی و نمرات بالاتر شانس قبولی بیشتری دارند. دانشجویان برای تحصیل در این دوره باید 80% نمرات دوره­ کارشناسی ارشد را کسب نموده باشند (دانشجویان ایرانی دارای معدل 16).

دانشجو برای تحصیل به زبان انگلیسی در دوره­ دکتری باید دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 و زبان آلمانی مدرک زبان سطح C1 باشد. دانشگاه های این کشور در مقطع دکتری دارای رشته های محدودی است. زیرا دانشگاه های این کشور تقریباً تازه تأسیس هستند. همچنین هنوز نتوانسته مدارک علمی و پروژه های پژوهشی بسیاری را ارائه دهد.

دانشگاه های این کشور با 80 دانشگاه معتبر در جهان در ارتباط است. به گونه ای که دانشجویان می­ توانند پروژه های تحقیقاتی خود را با سایر دانشگاه های معتبر جهانی به اشتراک بگذارند. برخی از دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی کمک هزینه های تحصیلی پرداخت می ­کنند. شرایط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه اصلی این کشور دارای 3 دانشکده می ­باشد که عبارتند از:

  • دانشکده علم و تکنولوژی
  • دانشکده قانون و ارتباطات
  • دانشکده هنر و علوم انسانی

شرایط زندگی و تحصیل در لوکزامبورگ

به طور متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور 1200€ الی 1500€ (یورو) در ماه تخمین زده شده است. بیشترین هزینه های دانشجویی در این کشور مربوط به اجاره بها می ­باشد. به گونه ای که دانشجویان باید ماهیانه 600€ الی 900€ (یورو) در ماه برای اسکان خود پرداخت نمایند. دولت این کشور به دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل در این کشور را داده است. اما یافتن کار دانشجویی در این کشور دشوار است.

  • آیا برای اخذ اقامت دانشجویی بایستی دانشجو نامه پذیرش از دانشگاه را کسب نموده باشد؟
  • دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین لمللی بورسیه های تحصیلی اعطاء می ­نماید؟
  • آیا مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور مورد تأیید در تمامی کشورهای جهان می­ باشد؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در زمینه مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در لوکزامبورگ می ­­باشد. از این رو پیشنهاد می شود سایر مقالات منتشر شده در سایت مرجع ما را مورد مطالعه قرار دهید. به عنوان مثال مقاله تحصیل در لوکزامبورگ را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *