مهاجرت تحصیلی انگلستان

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

آیا شما هم به اخذ پذیرش تحصیلی در کشور انگلستان علاقه دارید؟ آیا می دانید چه مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان لازم می باشد؟ اگر شما هم متمایل به این هستید که بدانید چه لازم است با خواندن این مقاله می توانید از اطلاعات کاملی در این زمینه بهره ببرید. مهاجرت به کشور انگلستان هر روز و نسبت به گذشته رو به فزونی می باشد. عده کثیری با داشتن هدف تحصیل در انگلستان برای هدف خود کوشش می کنند نا گفته نماند که در این میان علتی که بسیار ضروری و مهم محسوب می شود تهیه کردن و آماده ساختن مدارک لازم و شرایط ویژه برای گرفتن پذیرش در کشور انگلستان می باشد.

ارائه مدارک کامل و درست در اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان از اهمیت بالایی برخوردار هست . تمامی نظام های آموزشی موجود در سراسر جهان در راستای گرفتن پذیرش دانشجویان مدارک و شرایط لازم خود را به همراه دارند و متقاضیان امر تحصیل نیز باید همه مدارک را به طور کامل تهیه نمایند. کشور انگلستان هم از این مسئله مبرا نمی باشد. بیان نمودن این مطلب ضروری توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که کشور انگلستان دارای نظارت و سخت گیری های بیش تری در مورد موجه و هم چنین با کیفیت بودن مدارک لازم برای شخص متقاضی دارد.

دلایل انتخاب کشور انگلستان برای تحصیل بدین شرح است:

دلایل انتخاب کشور انگلستان برای تحصیل

متقاضیان ورود به دانشگاه های کشور انگلیس

با توجه به متقاضیان زیادی که برای گرفتن ویزا تحصیلی کشور انگلیس اقدام می نمایند، قرار دادن یک فیلتر با هدف جذب بهترین کیس ها از اهداف این کشور قرار می گیرد. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده بریتانیا سیستم ویزای مبتنی بر امتیاز جدیدی را از اول ژانویه 2021 اجرایی نموده است. این امر بر مسیر ویزاهای دانشجویی تأثیر می گذارد و با شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا به شیوه ای برابر رفتار می کند.

سیستم جدید ویزای امتیازی بریتانیا، امتیازهایی را که توسط دولت تعیین می‌شود، شامل مهارت ،حرفه و صلاحیت ها ی افراد می باشد و افرادی که امتیاز کافی را کسب کنند میتوانند ویزای بریتانیا را اخذ نمایند. این سیستم جدید ویزا برای دانشجویان اتحادیه اروپا به طور مساوی با دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا تأثیرگذار می باشد. علاوه بر کسب امتیاز های تعین شده، پذیرش گرفتن از یک مدرسه، کالج، دانشگاه و یا سایر موسسات آموزشی، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن تمکن مالی نیز جزو شروط به دست آوردن ویزا تحصیلی انگلیس می باشد. در ادامه مقاله لیستی از بهترین مراکز آموزشی در گکشور انگلستان را در اختیارتان می گذاریم:

شماره پارامتر
1کالج بلکبرن
2کالج بارکینگ و داگنهام
3کالج آسکام برایان
4کالج دانشگاه هنر در بورنموث
5کالج اروپایی کایروپراکتیک انگلو
6دانشکده کشاورزی، غذا و شرکت روستایی
7کالج آلبیون – لندن
8کالج متروپولیتن بیرمنگام
9کالج اسقف برتون
10کالج فناوری بیسینگ استوک

 آمار دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی در کشور انگلیس

طبق آخرین آمار در حال حاضر بیش از 485000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در انگلستان هستند. این آمار با توجه به مزایای تحصیل در این کشور سالانه رو به افزایش می باشد، سیاست دولت بریتانیا از این تغییر سیستم، جذب بهترین ها و درخشان ترین ها از سراسر جهان می باشد. اخذ ویزا تحصیلی کشور انگلیس و یافتن راه ورود به این کشور از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین راه های مهاجرت می باشد.  آمار نشان می دهد سالانه بیش از 350000  دانشجو از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد بریتانیا می شوند. طبق این اطلاعات بیشترین تعداد دانشجوی غیر اروپایی در کشور انگلیس  از کشور چین که حدود 35% کل جمعیت دانشجویان غیر اروپایی را تشکیل می دهد و بیشترین تعداد دانشجوی اروپایی در این کشور از ایتالیا اقدام می نمایند.

مقایسه تعداد دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دانشگاه های کشور انگلیس بدین شرح است:

مقایسه تعداد دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی دانشگاه های کشور انگلیس

بررسی مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

در مقاطع مختلف می توان برای گرفتن پذیرش تحصیلی در انگلستان اقدام نمود با این توضیح که هر مقطع مدارک اختصاصی و ویژه مربوط به خود را می خواهد. کلیه مقاطع تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • مدرسه
  • دبیرستان
  • کالج
  • آموزش عالی و دانشگاه

اصلی ترین مدرک که ما قبل همه مدارک لازم است کلیه مدارک شناسایی هویت فرد مثل پاسپورت شخص متقاضی و شناسنامه متقاضی می باشد. شماره موجود در گذرنامه متقاضی که بیانگر کد شناسایی برای یک واحد آموزشی در کشور انگلیس به شمار می رود و با ارائه این کد شناسایی فرد در سیستم آموزشی این کشور شناسایی می شود. نکته حائز اهمیت برای شخص متقاضی این می باشد که به همراه مدارک لازم خود باید مدارک پدر و مادر را نیز ارائه دهد. دلیل اهمیت دادن به مدارک پدر و مادر این می باشد که فرد بتواند تمکن مالی خود را برای ادامه تحصیل خوداثبات نماید.

آماده سازی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

پس از ارائه مدارک لازم برای شناسایی نوبت به آماده نمودن مدارک تحصیلی برای ارائه به این دانشگاه ها می باشد. برای نمونه اگر شخص متقاضی خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری می باشد باید آخرین مدرک تحصیلی، مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهد.

اگر هدف متقاضی تحصیل مجدد در همان مقطع ولی در کشور انگلیس است. توصیه ما به متقاضیان این می باشد که مدارک تحصیلی مربوط به خود را در این مقطع را ارائه ندهند. همین امر باعث می شود، متقاضی کار آفرین شود و شخص را ملزم می دارد که علت تحصیل مجدد در مقطع قبلی مشخص گردد.

نکته مهم این است که دلایل قانع کننده در این امر اهمیت بالایی دارند. پس شخص متقاضی نباید خود را به دردسر بیاندازد و می باید عاقلانه تصمیم بگیرد و اقدام به عمل نماید. ارائه مدرک زبان برای گرفتن پذیرش در این کشور از جمله سایر مدارک لازم در راستای امر پذیرش در بریتانیا ارائه مدرکی است که نشان دهنده تسلط کافی زبان مورد نظر می باشد. در مورد این شرط نیز متقاضی می باید توجه داشته باشد که مدرک زبان می باید به مرحله ای مورد تایید برسد.

مدارک زبان و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

از جمله مدارکی که برای نشان دادن تسلط بر زبان مورد تایید قرار خواهد گرفت عبارتند از :

  • مدرک زبان ارائه شده می باید حاوی UK NUMBER باشد.
  • مدرک زبان متقاضی نشان دهنده این باشد که می تواند با مقطع تحصیلی درخواستی در انگلیس مساوی باشد.
  • متقاضی می باید آزمون زبان را در میان کشور ایران و یا خارج از این کشور با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

در خصوص تحصیل در این کشور می باید نمرات آیلتس قابل قبولی برای مقاطع مختلف ارائه دهید:

پارامترنمره آیلتس
تحصیلات کالجحداقل نمره 5.5
مقطع کارشناسیحداقل نمره 6
مقطع کارشناسی ارشدحداقل نمره 6.5
مقطع دکتریحداقل نمره 7

مدارک زبان و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

ویزای دانشجویی انگلستان

اگر 16 سال یا بیشتر دارید و می خواهید در سطح آموزش عالی تحصیل کنید، باید از طریق مسیر دانشجویی برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.  ویزای دانشجویی انگلیس تایر 4 می باشد. مسیر دانشجویی تحت سیستم جدید مهاجرت مبتنی بر امتیاز بریتانیا قرار دارد. ویزاهایی که از طریق مسیر تایر 4 صادر شده اند هنوز معتبر هستند و واجدین شرایط می توانند در سال 2023 برای مسیر فارغ التحصیلی درخواست دهند. قبل از درخواست ویزا باید منتظر بمانید تا پیشنهادی از دانشگاه یا کالج داشته باشید. سپس دانشگاه یا کالج شما می تواند مدرکی به نام تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) به شما بدهد. برای انجام این کار، مؤسسه انتخابی شما باید توسط دولت بریتانیا به عنوان حامی دارای مجوز تأیید شود.

برای اخذ ویزای دانشجویی بریتانیا مدارک زیر مورد نیاز است:

  • اثبات اینکه شما پول کافی برای حمایت از خود و پرداخت هزینه دوره خود دارید. این بسته به شرایط شما متفاوت است.
  • گواهی معتبر ATAS در صورتی که دوره و ملیت شما به آن نیاز دارد.
  • اگر زیر 18 سال دارید، مدرکی مبنی بر رضایت والدین یا سایر قیم قانونی
  • اگر کمتر از 18 سال دارید، اثبات رابطه شما با والدین یا قیمتان
  • نتایج آزمایش سل شما

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در انگلستان ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدرک زبان مورد تایید انگلستان برای زیر 18 سال

متقاضیانی که سن قانونی آنها زیر 18 سال می باشد لازم نیست که مدرک زبان خود را ارائه دهند. نکته حائز اهمیت این است که، متقاصیانی که قصد تحصیل در انگلیس را دارند نیاز به دانش زبان می باشد. متقاضیانی که برای تحصیل نمودن در انگلستان با سن زیر 18 سال هم نیاز به آزمون زبان دارند. در این شرایط متقاضی بعد از مشخص شدن سطح زبانی خود در کلاس های زبان در انگلیس برگزار می شود، شرکت کند. پس از ارائه مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی و مدرک زبان احتمال این احتمال وجود دارد که متقاضی تعهدنامه و دیگر مدارک تکمیلی دیگری درخواست شود. برای همین امر پیشنهاد می شود آمادگی های لازم را داشته باشند.

سایر مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی انگلستان

در بعضی شرایط این امکان وجود دارد که شخص متقاضی به دلیل داشتن مدارکی از جمله مدارک حقوقی، کاری، اسناد مالکیت و هر نوع اسنادی که نشان دهنده تمکن مالی شخص باشد ملزم شود، سایر مدارک را هم جهت ارائه به سفارت و دانشگاه مربوطه برای پذیرش افزایش دهد. هم چنین مطالعه مقاله ارزان ترین دانشگاه های انگلستان به شما پیشنهاد داده می شود.

اگر شما هم با خواندن این مقاله به گرفتن پذیرش تحصیلی در انگلستان علاقه مند شدید و خواهان کسب اطلاعاتی در این زمینه می باشید. این امکان برای شما محیا هست که با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و از طریق مشاوره با مشاورین ما به اطلاعاتی مفید دست پیدا خواهید نمود. تحصیل دندانپزشکی در انگلستان یکی از رشته های تحصیلی می باشد که در این کشور مورد توجه بسیاری از متقاضیان خواهد بود.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در انگلستان

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در انگستان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • چرا انگلستان گزینه مناسبی برای تحصیل است؟ انگلستان به دلیل داشتن به روزترین سیستم آموزشی، دانشکاه های برتر، دسترسی به بازار اروپا، سطح بالای درآمد و کیفیت زندگی از بهترین گزینه های تحصیل می باشد.
  • چه عواملی در سیستم امتیازبندی برای صدور ویزای بریتانیا موثر است؟ طبق سیستم جدید ویزای امتیازی بریتانیا، عواملی مانند مهارت ،حرفه و صلاحیت های فرد برای صدور ویزا موثر است و درنظر گرفته می شود.
  • بهترین کالج های انگلستان برای تحصیل کدامند؟ کالج بلکبرن، کالج بارکینگ و داگنهام، کالج آسکام برایان، کالج دانشگاه هنر در بورنموث، کالج اروپایی کایروپراکتیک انگلو، کالج آلبیون، کالج متروپولیتن بیرمنگام و کالج اسقف برتون از جمله کالج های برتر انگلستان هستند.
  • کالج بلکبرن، کالج بارکینگ و داگنهام، کالج آسکام برایان، کالج دانشگاه هنر در بورنموث، کالج اروپایی کایروپراکتیک انگلو، کالج آلبیون، کالج متروپولیتن بیرمنگام و کالج اسقف برتون از جمله کالج های برتر انگلستان هستند.
  • تعداد دانشجویان بین المللی در انگلستان چقدر هستند؟ در حال حاضر بیش از 485000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در انگلستان هستند و سالانه بیش از 350000  دانشجو از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد بریتانیا می شوند.
  • حداقل سطح زبان برای تحصیل در انگلستان چیست؟ حداقل سطح زبان جهت تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی ایلتس 6، در مقطع کارشناسی ارشد 6.5 و در مقطع دکترا ایلتس 7 می باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *