مهاجرت تحصیلی بلاروس

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

جهت تحصیل قانونی در کشور بلاروس ابتدا مقاله پیشرو که درباره مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس است را مطالعه بفرمائید. کشور بلاروس در همسایگی لهستان، روسیه، لتونی، لیتوانی و اوکراین است. آب و هوای مناسب و مناظر زیبا بر جذابیت های بصری این کشور می افزاید. پایتخت کشور بلاروس مینسک است. مردم این کشور به 2 زبان بلاروسی و روسی صحبت می کنند. واحد پول این کشور روبل است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود.

هزینه تحصیل در بلاروس رایگان نیست. با این وجود می توان گفت که هزینه تحصیل در این کشور بسیار کم است. البته هزینه های سالیانه شما با دانشگاه و رشته انتخابی رابطه مستقیم دارد. به طور متوسط می توان گفت که هزینه تحصیل در کشور بلاروس 2000$ الی 2500$ (دلار) در سال است. هزینه های تحصیل در بلاروس تنها به شهریه دانشگاه ختم نمی شود. دانشجویان باید حتما تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند. هزینه بیمه درمانی در طول یک سال 85$ (دلار) آمریکاست. علاوه براین دانشجویان خارجی باید هرساله آزمایشات پزشکی خود را انجام دهند. هزینه آزمایشات کامل پزشکی در بلاروس در حدود 35$ (دلار) آمریکا است.

بررسی مدارک مورد نیاز دانشجویان هنگام ورود به بلاروس

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، دانشجویان در کشور بلاروس پس از ورود به این کشور باید مدارکی را همراه داشته باشند. این مدارک عبارتند از:

  1. مدارک تحصیلی به علاوه ریز نمرات
  2. گواهی سلامت متقاضی از یکی از مراکز درمانی معتبر در کشور مبدا
  3. گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز
  4. کپی تمام صفحات شناسنامه
  5. 10 قطعه عکس 4*6
  6. پاسپورت معتبر و ویزای تحصیلی بلاروس
  7. گواهی تسلط به زبان روسی

همچنین جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در بلاروس می توانید ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

بررسی شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور بلاروس، باید کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی را ارائه دهید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز ریز نمرات شما در دوره کارشناسی مورد نیاز است. توجه داشته باشید که رشته شما باید با رشته دوره کارشناسی تطابق داشته باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا نیز شرایط به همین منوال است. با این وجود، هر دانشگاه بسته به سطح علمی و نیز شرایط کلی دانشگاه مدارک متفاوتی را از شما دریافت خواهد کرد. شما باید همه مدارک خود را به صورت آنلاین در سامانه اخذ پذیرش دانشگاه بارگذاری کنید. پس از بارگذاری مدارک و انتخاب رشته، انتظار می رود پاسخ اولیه خود را پس از 5 تا 6 روز کاری دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز شما جهت بارگذاری عبارتند از:

  1. فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه به صورت آنلاین
  2. یک کپی از مدارک و ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی
  3. کپی پاسپورت

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در بلاروس می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

این کشور، کشوری مهمان نواز با سطح تحصیلات بالا و مدارا با ساکنان خارجی است. بیش از 50 دانشگاه وجود دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و فرصت تحصیل در این کشور را بدون مشکل رد ویزای دانشجویی فراهم می کنند. در حال حاضر بیش از 6 میلیون زبان آموز خارجی در آنجا تحصیل می کنند. اتباع خارجی می توانند برای تمام انواع مدارک از مقطع کارشناسی تا دکترا، با گزینه های غیر مدرک، درخواست دهند. سیستم آموزشی مطابق با روش های جهانی در حال تکامل است، نیازهای اقتصاد نوآورانه را برآورده می کند و منبع اصلی آموزش متخصصان واجد شرایط است.

این منطقه دارای یک سیستم آموزشی به خوبی توسعه یافته است که شامل کالج ها و سایر موسسات آموزشی است که متقاضیان زیادی را از کشورهای دیگر جذب می کند. پس از تصویب رسمی فرآیند بولونیا، دامنه چشم انداز یادگیری برای متقاضیان خارجی گسترش یافته است. شهریه مقرون به صرفه، محیطی تمیز، زندگی فرهنگی غنی، محیطی با ثبات در جمهوری، علاوه بر موقعیت جغرافیایی مطلوب در اروپا، تحصیل در این کشور را جذاب کرده است. جهت اخذ و اطلاع از شرایط کار در بلاروس ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

همه دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کشور بلاروس به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه پس از سفر
  • فرم کامل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • 2 قطعه عکس با پس زمینه سفید
  • گواهی سلامت جسمانی
  • نامه رسمی دانشگاه و یا موسسه علمی معتبر مبنی بر پذیرش متقاضی
  • پرداخت 60$ (دلار) پول نقد برای بررسی مدارک و صدور ویزا

در بسیاری از موارد اعتبار دانشگاه خود یک تضمین برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس است. گاهی دانشگاه نیز با ارائه راهنمایی های ویژه به دانشجویان کمک خواهد کرد تا مراحل دریافت ویزای تحصیلی برای آنها آسان تر شود. اعزام دانشجو به بلاروس به صورت کامل در مقاله مذکور شرح داده شود.

تسلط زبان روسی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های بلاروس

در بسیاری از کشورهای جهان در دست داشتن یک مدرک معتبر زبان در هنگام ثبت درخواست پذیرش الزامی است. با این وجود چنین شرایطی در کشور بلاروس وجود ندارد. حتی در هنگام مراجعه به سفارت نیز از شما مدرک معتبر زبان درخواست نخواهد شد. برای آنکه بتوانید در بلاروس به زبان روسی تحصیل کنید، یک دوره یک ساله برای شما در نظر گرفته شده است. در این دوره زبان روسی تدریس خواهد شد. علاوه بر این دروس ریاضی و فیزیک نیز در این دوره ها ارائه خواهد شد. در پایان دوره از شما یک آزمون گرفته خواهد شد. در صورتی که بتوانید در آزمون نمره قبولی دریافت کنید، می توانید وارد دوره اصلی دانشگاه شوید. در صورتی که موفق به کسب نمره کافی نشوید، باید بلاروس را ترک کرده و به کشور خود برگردید.

بررسی تحصیل در بلاروس

در این مقاله مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس را به منظور آشنایی شما با تحصیل در بلاروس شرح دادیم. همانطور که متوجه شدید، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور بلاروس نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا، بسیار اقتصادی تر و قابل پرداخت تر است. با این وجود سطح علمی دانشگاه های بلاروس قابل مقایسه با دانشگاه های مطرح کشورهای اروپایی نیست. این اولویت بندی باید توسط شما مشخص شود. در صورتی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستید، به تحصیل در کشورهای دیگر نیز باید فکر کنید. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کشور دیگری را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *