مهاجرت تحصیلی سنگاپور

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور

ویزا، مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور

در این مقاله به بررسی مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور پرداخته می شود که سالانه میزان درخواست قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. هر ساله دانشجویان زیادی وارد دانشگاه های کشور سنگاپور می شوند تا مشغول به تحصیل در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شوند و لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های این کشور هزینه های بالایی به همراه دارد و متقاضیان باید از تمامی هزینه های تحصیلی و هزینه های دانشجویی در سنگاپور آگاه باشند.

متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این نوشتار قصد دارند هموطنان عزیز را از مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور و همچنین شرایط تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی در دانشگاههای سنگاپور آگاه سازند.

ویزا، مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور

دانشجویان بین المللی که قصد دارند برای تحصیل در کشور سنگاپور اقدام به کسب روادید تحصیلی کنند، در اولین گام باید در دانشگاه مورد نظر خود کسب قبولی کنند. بعد از کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر، متقاضیان نامه ای جهت کسب روادید دانشجویی کسب خواهند کرد که این نامه را به همراه مدارک مورد نیاز باید به سفارت و یا کنسولگری کشور سنگاپور ارائه دهند. دانشجویان میتوانند در تمامی دانشگاه های کشور سنگاپور با داشتن مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در سنگاپور اقدام کنند. در کشور سنگاپور بیش از سی دانشگاه معتبر وجود دارد و لازم به ذکر است که از این تعداد تنها 6 دانشگاه از نوع دولتی می باشند.

به یاد داشته باشید که دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه فنی نانیاتگ از بین 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند و در هر یک از این دانشگاه های بیش از 30.000 دانشجو در حال تحصیل در رشته های گوناگون است. در سال های اخیر دانشجویان زیادی جهت تحصیل به کشور سنگاپور مهاجرت کرده اند؛ زیرا این کشور از امن ترین و مناسب ترین کشور های دنیا می باشد و شرایط اجتماعی این کشور نیز نسبت به اکثر کشور های دنیا بهتر میب اشد و میزان اعتیاد در این کشور بسیار کم است.

مهاجرت تحصیلی به سنگاپور می تواند یکی از راه های اخذ اقامت سنگاپور باشد؛ زیرا متقاضیان و دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های کشور سنگاپور می توانند با یافتن شغل مناسب، وارد بازار کار این کشور شوند و نوع اقامت خود را تبدیل کنند.

بررسی مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور

بعد از کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر، متقاضیان و دانشجویان در صورتی که بخواهند روادید تحصیلی کشور سنگاپور را کسب کنند، باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

  • کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر در کشور سنگاپور
  • ارائه مدارک زبان
  • ارائه پاسپورت (اعتبار بیش از 6 ماه)
  • ارائه ترجمه تمامی مدارک تحصیلی کسب شده در گذشته
  • ارائه مدارک شناسایی
  • داشتن توان مالی کافی
  • 6 عدد عکس
  • نداشتن سابقه جرم
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و یا سایر موارد

در صورتی که مدارک متقاضی به صورت کامل تحویل داده نشود، انجام امور پرونده وی دچار مشکل خواهد شد. مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور نیز به صورت زیر می باشند:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی متقاضی (همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)
  • ارائه مدارک زبان
  • نداشتن سابقه جرم
  • ارائه مدارک و اسناد کافی برای اثبات سلامتی
  • ارائه تمامی مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و غیره)
  • 6 الی 8 عدد عکس
  • کپی گذرنامه

قوانین مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور

تحصیل در دانشگاه های سنگاپور

به صورت کلی، هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد و در صورتی که متقاضیان بخواهند وارد یک دانشگاه شوند، حتما باید مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور را دارا باشند. همچنین افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند، می توانند قبل از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی شرکت کنند؛ اما توصیه مشاوران موسسه سفیران سروش سعادت این است که قبل از ورود به کشور سنگاپور، هموطنان عزیز مدرک زبان خود را در کشور خود بدست بیاورند.

متقاضیان و دانشجویان جهت کسب قبولی از دانشگاه مورد نظر، باید هزینه های مربوطه را برای شرکت در آزمون ورودی و همچنین آپلود کردن مشخصات پرداخت کنند. تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور به 4 زبان انگلیسی، تامیل، مالایی و ماندارین انجام می شود و دانشجویان برای ورود به هر دانشگاه باید مدرک زبان مورد نظر خود را ارائه دهند.

دانشجویان ایرانی در صورتی که بخواهند پس از فارغ التحصیلی به کشور ایران بازگردند و مشغول به کار شوند، حتما باید مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه هایی کسب کنند که از طرف وزارت علوم و بهداشت ایران تایید شده باشند. لازم به ذکر است که دانشگاه نانیانگ سنگاپور، دانشگاه ملی سنگاپور و همچنین دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور از طرف وزارت علوم ایران تایید شده اند.

طول دوره تحصیلی در این کشور بدین قرار است:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری5 الی 6 سال

شهریه دانشجویی در سنگاپور

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور سنگاپور در مقایسه با دانشگاه های کشور های آسیایی ممکن است بیشتر باشد اما هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشور هایی چون آمریکا، کانادا، انگلستان و سایر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار کم تر می باشد.

میانگین هزینه های تحصیل و نرخ شهریه در دانشگاه های سنگاپور 10.000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد اما این نرخ در تمام دانشگاه های این کشور یکسان نمی باشد. برای مثال متقاضیان جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ملی سنگاپور باید از 11.000 الی 36.000$ (دلار آمریکا) هزینه کنند. به یاد داشته باشید که در صورتی که متقاضیان موفق به کسب بورسیه نشوند، باید توان مالی پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی را داشته باشند.

در کنار هزینه های تحصیل، متقاضیان باید توان پرداخت سایر هزینه ها را داشته باشند. برای مثال هزینه اقامت و سکونت دانشجویان هر ساله به 7.000$ (دلار آمریکا) می رسد. در جدول زیر به اصلی ترین هزینه های زندگی دانشجویان در کشور سنگاپور اشاره می کنیم:

آیتمهزینه به $ (دلار آمریکا)
مسکن و سکونت450 الی 900
خوراک400 الی 500
رفت و آمد90 الی 180
متفرقه و شخصی400 الی 650
مجموع1.500 الی 2.000

مهاجرت به سنگاپور از راه های مختلفی امکان پذیر می باشد و شما عزیزان در صورتی که بخواهید از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت کنید، حتما باید از مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش از سنگاپور مطلع باشید. متقاضیان و هموطنان گرامی می توانند جهت شروع پروسه مهاجرتی خود با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *