مهاجرت تحصیلی اسپانیا

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی اسپانیا

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی اسپانیا

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی اسپانیا یکی از مواردی است که دانشجویان علاقه مند به مهاجرت به این کشور باید در این مورد اطلاعات کافی داشته باشند. اسپانیا کشوری مستقل در شبه جزیره ایبری است که عضو منطقه شنگن و اتحادیه اروپا است، به همیل دلیل واحد پولی این کشور یورو و زبان رسمی مردم اسپانیایی است که یکی از زبان های پرطرفدار بعد از چینی در سطح جهان است. فرهنگ مردم اسپانیا بسیار منحصر به فرد است.

پایتخت این کشور مادرید، که از 4 سو با دریا هم مرز است و سواحل طولانی و زیبا و خاص دارد. آب و هوا در این کشور معمولا آفتابی است اما زمستان‌ها ممکن است سرد و بارانی باشد ولی به طور کل اسپانیا آب و هوای معتدلی دارد. ملایم‌ترین دما در بهار و پاییز است که امکان لذت بردن از سواحل زیبای این کشور را در تمام طول روز فراهم می‌کند و همه ساله توریست های زیادی در این فصل ها به این کشور سفر می کنند.

برای تحصیل در اسپانیا میتوان برای دوره های لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، پزشکی، دندان پزشکی، دارو اقدام کرد. هزینه های مناسب و شرایط محیطی خوب دانشگاه ها باعث می شود همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام کنند ضمن اینکه این کشور اروپایی جای مناسبی برای کارآفرینان زن است، چرا که حدود 40% مشاغل توسط زنان ایجاد شده‌اند، عمده‌ترین صنایعی که اقتصاد اسپانیا را به حرکت در می‌آورند، صنعت گردشگری، تولید، کشاورزی و انرژی است. در مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است در رابطه با اسپانیا

دانشگاه های برتر اسپانیا

دانشگاه بارسلونا: این دانشگاه یک موسسه دولتی که در تاریخ 1450 تاسیس شده است، این دانشگاه قدیمی دارای دانشکده های مختلفی در سراسر اسپانیا و سواحل شرقی این کشور دارد. پردیس علوم انسانی در مرکز شهر محل اصلی این دانشگاه است. هزینه های تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان داخلی و خارجی یکسان است. این دانشگاه دارای بخش های مختلف بسیاری از جمله زیست شناسی، اقتصاد و تجارت، حقوق، پزشکی و علوم بهداشتی، فلسفه و روانشناسی است. دوره‌ها عمدتاً به زبان‌های اسپانیایی و کاتالانی تدریس می‌شوند، زیرا بارسلونا در منطقه کاتالونیا قرار دارد، اگرچه تعداد انگشت شماری از برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور کامل یا جزئی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. برخی رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند شامل برنامه کارشناسی در مدیریت و مدیریت بازرگانی و همچنین کارشناسی ارشد است.

دانشگاه خود مختار بارسلون: این دانشگاه یک موسسه دولتی در تاریخ 1968 تاسیس شده است. شهریه های این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بالاتر از شهروندان اسپانیا است. این دانشگاه دارای بخش های مختلف علمی است که شامل: علوم زیستی، مطالعات ارتباطات، آموزش، علوم سیاسی و جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد و مطالعات تجاری، مهندسی، فلسفه و هنر، پزشکی، روانشناسی، ترجمه و تفسیر، و دامپزشکی می شود. زبان های اصلی آموزش کاتالانی و اسپانیایی هستند، اما چندین دوره کارشناسی و تعدادی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. گزینه های کارشناسی ارشد آموزش داده شده به زبان انگلیسی شامل برنامه هایی در اقتصاد و مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی و مهندسی کامپیوتر است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در اسپانیا

مدارک و شرایط تحصیل برای دانشجویان جز اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و مقطع تحصیلی مورد نظر دانشجویان متفاوت است. کارشناسی: دانشجویان اتحادیه اروپا برای ثبت درخواست خود باید در ماه آوریل اقدام کنند و تایید دانشگاه برای آموزش از راه دور دریافت می کنند و مدارک لازم را ارسال می کنند و تا 3 ماه نتیجه را دریافت می کنند. اما شهروندان غیر اتحادیه اروپا ابتدا باید مدرک دیپلمشان مورد ارزیابی قرار بگیرد که با الویت های این کشور سازگاری داشته باشد پس از آن دانشجویان باید خود را برای آزمون های ورودی آماده کنند این آزمون Selectividad or Pruebas de Acceso a la Universidad نام دارد که هرساله 2 بار برگذار می شود و برای دانشگاه های دولتی و خصوصی است.

این آزمون از 4 بخش تشکیل شده است که شامل:

  • تجزیه و تحلیل متن به زبان اسپانیایی
  • آزمون زبان خارجی که در آن می توانید بین فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و پرتغالی آزمون دهید.
  • سوالاتی در مورد تاریخ یا فلسفه اسپانیا (انتخاب با دانشجویان)
  • انتخاب شخصی که در آن موضوعی را بین هنر، هنرهای زیبا، رقص و موسیقی انتخhاب می کنند و یا موضوعات مرتبط با علم و فناوری

کارشناسی ارشد: مانند دوره های کارشناسی، پذیرش دانشگاه برای برنامه کارشناسی ارشد نیز دراسپانیا بسته به موسسه و منطقه تحصیلی متفاوت است. اما، افراد باید مدرک لیسانس یا مدرک معادل مرتبط داشته باشند. به طور کلی مهاجرت به اسپانیا که موقعیت خوب را برای دانشجویان بین المللی ایجاد می کند هزینه های ایده آل این کشور باعث می شود همه ساله افراد زیادی برای پذیرش دانشگاه های این کشور اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *