مهاجرت کاری آرژانتین

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین

علاقمندان به کار در آرژانتین باید قبل از اقدام برای کار از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین آگاهی کاملی داشته باشند. شرایط کار در کشور آرژانتین با شرایط کار در کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای امریکای شمالی اندکی متفاوت است. در صورتی که در این مقاله ما را همراهی کنید، نکات مهمی را در خصوص کار در آرژانتین بیان خواهیم کرد اما به توصیه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمرکز اصلی ما بر روی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین است.

ویزای کاری آرژانتین

هر فرد خارجی که قصد کار در کشور آرژانتین را دارد، خواه با دریافت دستمزد یا به صورت رایگان، باید باید ویزای کاری این کشور را دریافت کند. این ویزا توسط اداره مهاجرت کشور آرژانتین بررسی شده و در اختیار افرادی که دارای شرایط ویژه باشند قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این ویزا در درون کشور آرژانتین صادر می شود و دریافت آن به عهده شرکتی است که قصد استخدام شما را دارد و تنها در موارد بسیار نادری دریافت اجازه به عهده سفارت کشور آرژانتین است. شما قبل از هر گونه اقدام برای دریافت ویزای کار کشور آرژانتین باید یک کار مناسب برای خود پیدا کنید.

زمانی که فرد با در دست داشتن ویزای کار کشور آرژانتین وارد خاک این کشور می شود، باید نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی کشور آرژانتین اقدام کند. همچنین باید کد اشتغال خود را نیز بلافاصله دریافت کند. در غیر این صورت فرد قادر نخواهد بود تا به عنوان یک نیروی کار در کشور آرژانتین فعالیت اقتصادی داشته باشد.

بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین

اشاره داشتیم که هر فرد خارجی که قصد داشته باشد به عنوان یک نیروی کار وارد کشور آرژانتین شود، باید یکی از انواع ویزای کار این کشور را دریافت کند. برای دریافت آن باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین را در اختیار سفارت این کشور در کشور خود تقدیم کنید.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین عبارتند از؛

  • قرارداد رسمی امضاء شده نیروی کار و شرکت یا موسسه ای معتبر در کشور آرژانتین
  • گواهی رسمی مربوط به تولد نیروی کار که به زبان اسپانیایی و توسط یک مترجم معتمد ترجمه شده باشد.
  • گواهی مرتبط با وضعیت تاهل فرد به زبان اسپانیایی
  • گذرنامه معتبر با حداقل یک سال و 6 ماه اعتبار قانونی از لحظه صدور ویزا برای هر یک از اعضای خانواده فرد
  • 3 قطعه عکس برای هر یک از اعضای خانواده به صورتی که پس زمینه آن آبی کم رنگ و در سایز 4*4 باشد و 75% از صفحه را صورت فرد شکل دهد.

مدارک و هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین

پیش از این که در رابطه با مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین، صحبت کنیم، بهتر است تا مهم ترین و رایج ترین انواع ویزای کاری این کشور را بشناسیم. به طور کلی دو نوع ویزا نوع A و E در کشور آرژانتین به عنوان ویزای کاری شناخته می شود. هزینه درخواست و بررسی شرایط اعطای ویزا در حدود 200€ (یورو) است و همچنین برای صدور ویزا باید 100€ (یورو) به سفارت کشور آرژانتین به صورت نقد پرداخت کنید.

مدارک و هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای کار آرژانتین

ویزای کاری نوع A آرژانتین

ویزای کاری نوع A یا آرتکیل 23 یکی از انواع ویزای کار و اقامت موقت در کشور آرژانتین است. این ویزا برای کسانی صادر می شود که دوره کارآموزی را در یک شرکت در کشور آرژانتین پشت سر گذاشته یا بگذرانند. این ویزا نهایتا برای 3 سال صادر می شود. امکان تمدید آن برای یک مدت مشخص دیگر نیز وجود خواهد داشت. برای درخواست این ویزا باید یک قرارداد رسمی بین فرد جویای کار و شرکتی که قرار است برای آنها کار کند تهیه و تنظیم شود و در اختیار اداره کار قرار گیرد.

ویزای کاری نوع E آرژانتین

گروه دوم ویزاهای کاری در کشور آرژانتین ویزای کاری نوع E است. تفاوت عمده این ویزا، در مدت زمان اعتبار آن است. این ویزا در اختیار کسانی قرار می گیرد که از طرف یک شرکت خارجی در آرژانتین مامور می شوند تا فعالیتی را انجام دهند. برای دریافت این ویزا، نیازی به تنظیم قرارداد قانونی نخواهد بود و تنها حکم ماموریت نیروی کار کفایت می کند. مدت اعتبار این ویزا بسته به نوع ماموریت تعیین شده از 6 تا 12 ماه متغیر خواهد بود.

مهاجرت کاری به آرژانتین

پس از ورود به آرژانتین باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید؛

  • همه افرادی که قراردادی رسمی با یک موسسه یا شرکت در کشور آرژانتین امضاء کرده اند، باید در حضور کنسول نیز یک قرارداد رسمی دیگر امضاء کنند.
  • افرادی که به واسطه یک شرکت مادر به کشور آرژانتین فرستاده می شوند، باید قرارداد خود را با شرکت مربوطه امضاء کنند.
  • افرادی که قصد دارند همراه خانواده خود به آرژانتین بروند باید روابط خود را از طریق اسناد قانونی به اثبات برسانند. این مدارک می تواند شامل گواهی تولد، شناسنامه، گواهی ازدواج رسمی، یا هرگونه سند بین المللی دیگر به تایید برسد.

شرایط کلی مهاجرت به کشور آرژانتین را نیز می توانید در مقاله مهاجرت به آرژانتین که پیش تر نسبت به تدوین آن اقدام کرده ایم، مشاهده بفرمائید.

کار در کشور آرژانتین یک مزیت ویژه دارد. در صورتی که شما در کشور آرژانتین صاحب فرزند شوید می توانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید. اقامت پاسپورت کشور آرژانتین از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در جمع 20 پاسپورت برتر جهان قرار دارد. اگر تمایل دارید مشاورین خبره ای در زمینه مهاجرت در کنار خود داشته باشد می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند این امکان مهم را برای شما فراهم آورند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *