مهاجرت تحصیلی بلغارستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان با توجه به دانشگاه ها و موسات این کشور متفاوت و متغیر است. به طور کلی، برای ادامه تحصیل در بلغارستان، بررسی و کسب اطلاعات دقیق درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان الزامی می باشد. شایان ذکر است که شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان با اکثر کشورهای اروپایی شباهت زیادی دارد. اما در برخی موارد ممکن است. دانشجویان نیاز به ارائه مدارک یا اسناد اضافی یا متفاوتی داشته باشند. در این راهنما، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به مهمترین شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان اشاره می کنند که می تواند برای شما عزیزان بسیار مفید باشد.

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان

همانطور که می دانید، مانند سایر کشورهای دنیا، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان نیز در دانشگاه های مختلف این کشور می تواند متفاوت باشد. اولین مرحله برای اطمینان یا کسب پذیرش در هر دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در بلغارستان، مرحله درخواست است. روش کار کاملا ساده است و داوطلبان فقط باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل جمع آوری کنند. به همراه برنامه خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده برای ورود به دانشگاه
  • 1 نسخه معتبر و رسمی از گواهی اتمام تحصیلات متوسطه متقاضی و نتایج نشان دهنده نمرات فردی آنها در دروس مهم (برای دانشجویان کارشناسی)
  • 1 نسخه معتبر از مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن در مورد دوره های اخذ شده و نمرات کسب شده در طول تحصیل خود (برای دانشجویان کارشناسی ارشد)
  • نامه ای از هیئت حاکمه در مورد محل تحصیل مدرک متوسطه متقاضی برای اخذ دیپلم یا گواهی، مبنی بر اینکه متقاضی واجد شرایط تحصیل در هر موسسه آموزش عالی در کشور خود است.
  • گزارش بهداشت از 1 موسسه پزشکی معتبر که حداکثر 1 ماه قبل از ثبت درخواست کسب شده باشد.
  • نسخه کپی از صفحه اطلاعات گذرنامه یا کارت شناسایی
  • 4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • مدرک زبان معتبر

برای ورود به دانشگاه های بلغارستان دانشجویان نیاز به ارائه مدارک و اسناد اضافی داشته باشند. زیرا دانشگاه ها می توانند شرایط و مدارک لازم برای پذیرش دانشجویان را تعیین کنند. همچنین، کلیه اسناد ذکر شده در بالا باید به زبان بلغاری ترجمه و ارائه شوند. همچنین توسط هیئت مربوطه که طبق روش عمومی آپوستیل مسئول شده تایید آن است، ثبت و تایید شوند.

دلایل کسب پذیرش و تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان به معنای تحصیل در اتحادیه اروپا، بهره گیری از کیفیت عالی آموزش و زندگی است. افزایش تحرک و پیوند بین سیستم های آموزش عالی بلغارستان و دانشگاه ها و تمام کشورهای اتحادیه اروپا، تنوع شگفت انگیز موجود چه در داخل و چه در خارج از دانشگاه های بلغارستان و در تمام اروپا منجر به ایجاد حامل بر اساس مناسب می شود. دانشگاه های بلغارستان در بسیاری از حوزه های علمی مانند پزشکی، ریاضیات، فنی (علوم کامپیوتر و مهندسی)، شیمی، زیست شناسی، زبانشناسی و غیره شناخته شده هستند. برخی از دانشگاه های بلغارستان برنامه های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی را ارائه می دهند و مدرک دابل (بلغاری و مدرک دانشگاه های شریک) را ارائه می دهند. بنابراین گرفتن مدرک آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و غیره از دانشگاه های بلغارستان بسیار معمول است.

مهاجرت به بلغارستان برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی این کشور در بین دانشجویان بین المللی به طور قابل توجهی در حال افزایش است. در دهه اخیر، تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور افزایش یافته است و این نشان دهنده رشد و پیشرفت سیستم آموزش و پرورش در کشور بلغارستان است.

رشد تعداد دانشجویان بین المللی در بلغارستان به شرح زیر است:

الزامات، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد و دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی نباشد، باید با ارائه مدرک زبان معتبر، توانایی های زبان خود را اثبات کنند. در دانشگاه های بلغارستان، برخی از برنامه ها، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی ارائه می شوند. رشته پزشکی یکی از رشته های محبوب در دانشگاه های بلغارستان می باشد که به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

تحصیل پزشکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی گزینه ای بسیار محبوب است. سطح تحصیلات در بلغارستان بسیار بالا است. در حالی که شرایط ورودی کمی سخت تر است. اگر انتخاب کنید که مدرک پزشکی خود را در بلغارستان کسب کنید، می توانید در دوره کارآموزی شرکت کنید و در سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز کار کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بلغارستان به زبان انگلیسی به شرح زیر است:

مدرک زبانحداقل نمره مورد نیاز
آیلتس6.0
تافل5.5

علاوه بر این، متقاضیانی از کشورهایی که انگلیسی زبان رسمی آنها است. همچنین متقاضیانی که دارای توانایی ها و مهارت های زبان انگلیسی در سطح بالا می باشند. اما مدرک زبان ندارند، می توانند با برای ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود در کشور بلغارستان در 1 آزمون تعیین سطح شرکت کنند. توانایی های زبان خود را برای شرکت در برنامه تحصیلی مربوطه اثبات کنند. برخی از برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور بلغارستان به زبان فرانسوی و آلمانی نیز ارائه می شوند. دانشجویان برای شرکت در این برنامه های تحصیلی نیز باید مدرک زبان معتبر داشته باشند. همچنین موفق به اثبات مهارت های زبان خود شوند.

الزامات، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان

دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

با در نظر گرفتن قوانین بلغارستان، افرادی که قصد دارند در برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. ممکن است نیاز به اخذ ویزای تحصیلی داشته باشند. داوطلبانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستند. برای مهاجرت تحصیلی به بلغارستان نیازی به کسب مجوز و یا ویزا ندارند. اکثر دانشجویان خارجی که به فکر مهاجرت تحصیلی به بلغارستان هستند، باید در صورت نیاز اقدام به اخذ ویزای دانشجویی بلغارستان کنند.

مهمترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان عبارتند از:

  1. دعوت نامه تحصیلی (نامه پذیرش)
  2. فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  3. پاسپورت معتبر
  4. مدارک شناسایی و پزشکی
  5. پرونده سوابق تحصیلی
  6. مدارک بانکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی
  7. اثبات داشتن محل اقامت مناسب در بلغارستان
  8. مدارکی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  9. رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

دانشگاه های بلغارستان

دانشگاه مدیریت وارنا ( VUM کالج دانشگاه بین‌المللی سابق – آلبنا) یک مدرسه بین‌المللی بازرگانی است که در اروپا، بلغارستان واقع شده است. دانش‌آموزان از بیش از 40 کشور در زمینه‌ های تجارت و بازاریابی، فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر، گردشگری و مدیریت هتلداری و غذا و هنرهای آشپزی آموزش عالی دریافت می ‌کنند. دانشگاه آمریکایی در بلغارستان  AUBG که در سال 1991 تأسیس شد، یک سرمایه گذاری تعاونی منحصر به فرد است که با حمایت دولت های ایالات متحده و بلغارستان، مؤسسه جامعه باز و دانشگاه مین تأسیس شده است. این یک دانشگاه منحصر به فرد است که در آن دانشجویان با استعداد از سراسر جهان گرد هم می آیند تا از تحصیلات آمریکایی در سطح جهانی بهره مند شوند. دانشگاه پلی تکنیک اروپا واقع در پرنیک، بلغارستان، یک مهندسی خصوصی و اولین موسسه عالی خصوصی تخصصی فنی در این کشور است.

این دانشگاه در سال 2010 تاسیس شد و برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیف وسیعی از موضوعات ارائه می دهد. دانشگاه آزاد بورگاس با قانون مجمع ملی بزرگ در 18 سپتامبر 1991 تأسیس شد و یکی از اولین دانشگاه های غیر دولتی در کشور است. BFU یک دانشگاه مدرن و نوآور است که از دانشجویان خود و تحقق حرفه ای آنها مراقبت می کند و دارای دستاوردهای علمی قابل توجهی است و در سطح بین المللی شناخته شده است. دانشگاه نیو بلغارستان یک دانشگاه خصوصی است که در صوفیه، پایتخت بلغارستان واقع شده است. پردیس آن در ناحیه غربی شهر است که به دلیل نزدیکی به پارک طبیعی ویتوشا معروف است. این دانشگاه همچنین دارای چندین ساختمان دیگر در سراسر کشور و همچنین انتشارات خود و یک کتابخانه است.

دانشگاه های تخصصی در بلغارستان

دانشگاه تراکیا یا دانشگاه تراکیا یک دانشگاه بلغارستانی در شهر استارا زاگورا است. این نام به نام منطقه تاریخی تراکیه گرفته شده است و در سال 1995 تأسیس شده است. آکادمی ملی هنرهای تئاتر و فیلم کراستیو سارافوف یک موسسه آموزش عالی مستقر در صوفیه، پایتخت بلغارستان است. این دانشگاه اولین دانشگاه بلغارستان در زمینه هنرهای تئاتر و فیلم است. این موسسه در سال 1948 تاسیس شد و تنها موسسه دولتی و دولتی در نوع خود در کشور است. آکادمی اقتصاد DA Tsenov یک موسسه آموزش عالی اقتصاد و تجارت در سویشتوف، بلغارستان با بیش از 83 سال سابقه، 145000 فارغ التحصیل و شهرت تثبیت شده در آموزش، علم و مدیریت پروژه است.

این در سال 1936 توسط اهدای شخص برجسته و با نفوذ و کارآفرین دیمیتر تسنوف تاسیس شد. کمک مالی او (5 میلیون لو طلایی) دومین کمک مالی بزرگ برای تأسیس مؤسسه آموزش عالی در بلغارستان است. وصیت او این بود که یک مؤسسه آموزش عالی مشابه Hoehere Handelsschule در برلین تأسیس کند و باید در ارائه آموزش عالی در زمینه های مالی، بانکی، بیمه، تجارت و غیره تخصص داشته باشد. مدرسه بازرگانی بین ‌المللی در بوتوگراد، با پردیس دوم در صوفیه، یک مدرسه عالی خصوصی مستقل در بلغارستان است. این کالج در سال 1991 به عنوان کالج بلغاری-دانمارکی تجارت، صادرات و بازاریابی تاسیس شد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه های تخصصی در بلغارستان هستید:

نرخ پذیرش دانشگاه های تخصصی در بلغارستانمتخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری شما عزیزان در تمامی مراحل اخذ ویزا جهت مهاجرت به کشورهای برتر خارجی می باشند.

سوالات رایج در مورد شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلغارستان

در این قسمت از مطلب مفتخریم تا در خصوص شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلغارستان به سوالات رایج شما پاسخ دهیم:

  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان چیست؟ فرم درخواست تکمیل شده برای ورود به دانشگاه- نسخه معتبر و رسمی از گواهی اتمام تحصیلات متوسطه متقاضی و نتایج نشان دهنده نمرات فردی آنها در دروس مهم (برای دانشجویان کارشناسی)- نسخه معتبر از مدرک کارشناسی و ریز نمرات آن در مورد دوره های اخذ شده و نمرات کسب شده در طول تحصیل خود (برای دانشجویان کارشناسی ارشد) نامه ای از هیئت حاکمه در مورد محل تحصیل مدرک متوسطه متقاضی برای اخذ دیپلم یا گواهی، مبنی بر اینکه متقاضی واجد شرایط تحصیل در هر موسسه آموزش عالی در کشور خود است. گزارش بهداشت از یک موسسه پزشکی معتبر که حداکثر 1 ماه قبل از ثبت درخواست کسب شده باشد. نسخه کپی از صفحه اطلاعات گذرنامه یا کارت شناسایی-4 قطعه عکس با فرمت پاسپورت-مدرک زبان معتبر
  • برای مدرک زبان در بلغارستان چه مدرک و چه نمره ای لازم است داشته باشیم؟ برای مدرک آیلتس 6 و مدرک تافل 5.5.
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی بلغارستان چیست؟ دعوت نامه تحصیلی (نامه پذیرش)-فرم تکمیل شده درخواست ویزا-پاسپورت معتبر-مدارک شناسایی و پزشکی-پرونده سوابق تحصیلی-مدارک بانکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی-اثبات داشتن محل اقامت مناسب در بلغارستان-مدارکی برای اثبات نداشتن سابقه جرم-رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • آیا شرایط تحصیل در بلغارستان سخت است؟ شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلغارستان با اکثر کشورهای اروپایی شباهت زیادی دارد. اما در برخی موارد ممکن است. دانشجویان نیاز به ارائه مدارک یا اسناد اضافی یا متفاوتی داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *