مهاجرت تحصیلی روسیه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه مطابق با قوانین پذیرش می پردازد. برای تحصیل در روسیه که امروزه یکی از هدف های مهاجران تحصیلی است، نیازمند جمع آوری مدارک شخصی خود هستید. در همین راستا توضیحات مختصری نیز در رابطه با تحصیل در روسیه ارائه خواهیم کرد. نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به شرح کامل این مبحث خواهند پرداخت. به یاد داشته باشید یکی از رایج ترین روش های مهاجرت به کشور روسیه انتخاب روش تحصیلی خواهد بود.

برترین دانشگاه های روسیه

سالیانه ارگان های مختلف ارزش گذاری دانشگاه ها، نسبت به رده بندی آن ها اقدام می کنند. تعداد این سازمان ها بسیار زیاد است. اما در این بخش ما نظر 2 سازمان را در رابطه با رده بندی دانشگاه های روسیه بیان خواهیم کرد.

ردیفنام دانشگاهرتبه جهانی بر اساس QSرتبه جهانی بر اساس US news
1دانشگاه لومونوسوف مسکو90257
2دانشگاه سن پترزبورگ235507
3دانشگاه نووسیبیرسک244433
4دانشگاه تومسک277572
5دانشگاه فنی بومن مسکو299
6موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو312460
7دانشگاه تحقیقات ملی انرژی هسته ای329419
8موسسه روابط بین الملل مسکو355
9دانشگاه پلی تکنیک تومسک373919
10دانشگاه پیتر اعظم سن پترزبورگ404
11دانشگاه ملی کازان439788

همانگونه که از جدول فوق بر می آید تنها یک دانشگاه از کشور روسیه موفق به کسب رتبه ای 2 رقمی شده است. بر اساس رده بندی QS، 22 دانشگاه در این کشور موفق به کسب رتبه های بین المللی شده اند.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های روسیه

رایج ترین مقاطع جهت تحصیل در روسیه به 4 دسته تقسیم می شود:

  • دوره ی کاردانی که حداقل 2 ساله است.
  • دوره کارشناسی که حداقل 4 ساله است.
  • دوره کارشناسی ارشد که در برخی رشته ها یک و در برخی دیگر 2 ساله است.
  • دوره دکتر که حداقل 3 ساله است.

همچنین در این بخش می توانيم به تحولات رتبه علمی دانشگاه های برتر روسیه اشاره نماییم:

 

مدرک زبان و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

اگر چه بیشتر رشته های تحصیلی در روسیه به زبان روسی تدریس می شود. اما در برخی دانشگاه های پیشرو در این کشور، زبان انگلیسی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که قصد دارید به زبان انگلیسی تحصیل کنید. شرایط دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است. برخی دانشگاه ها تنها به داشتن یک مدرک زبان معتبر اکتفا می کنند. با این حال دسته ای از دانشگاه ها در روسیه از شما می خواهند تا رزومه خود را به طور کامل به زبان انگلیسی تهیه کنید. آنها همچنین شما را به یک مصاحبه دعوت می کنند تا مهارت شما در این زبان شناسایی شود.

اگر قصد دارید به زبان روسی تحصیل کنید. اما هیچ اطلاعی از این زبان ندارید، جای نگرانی نیست. برخی از دانشگاه های کشور روسیه دوره های زبان روسی را برگزار می کنند. این دوره ها یک سال تحصیلی به طول می انجامد. دروسی مانند ریاضی و فیزیک نیز در آن تدریس می شود. البته تدریس دروس ریاضی و فیزیک تنها در صورتی انجام می شود که این دروس از دروس پایه رشته تحصیلی شما باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به روسیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

برای آنکه بتوانید در دانشگاه های کشور روسیه تحصیل کنید. باید با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظر خود، نسبت به ارسال مدارک اقدام کنید. شما باید مدرک تحصیلی و ریز نمرات دوره تحصیلی قبلی خود را به زبان روسی ترجمه کرده و برای دانشگاه ارسال کنید. در صورتی که قصد تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی را دارید، باید حتما یک انگیزه نامه نیز تهیه کنید. انگیزه نامه یک متن است که توسط شما نوشته می شود. در این انگیزه نامه شما توضیح خواهید داد که چرا به تحصیل در آن دانشگاه، کشور روسیه و رشته تحصیلی علاقه دارید. در صورتی که مدارک شما مورد پذیرش دانشگاه قرار گیرد شما می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام کنید. شرایط اعزام دانشجو به روسیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

زمان ارسال مدارک جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

این کشور همچنین یک مقصد محبوب برای آموزش عالی است. سالانه بیش از 300000 دانشجوی بین المللی در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور ثبت نام می کنند. هر ساله وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون این کشور تاریخ درخواست و امتحانات را تعیین می کند. براساس این تاریخ ها، دانشگاه ها مهلت درخواست خود را تعیین می کنند که می توانید آنها را در وب سایت بیابید. جهت اطلاع از شرایط کار در روسیه ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

به عنوان یک نمای کلی، دانشجویان می توانند مدارک خود را در تاریخ های گفته شده در جدول زیر ارسال کنند:

پارامترتوضیحات
درخواست در پاییزبرنامه ها بین ژانویه و جولای پذیرفته می شوند.
درخواست در بهاربرنامه ها بین سپتامبر و ژانویه پذیرفته می شوند.

در برخی از دانشگاه ها، دانشجویان دکترا می توانند درخواست خود را در هر زمانی در طول سال تحصیلی ارسال کنند. پس از ارسال تمام مدارک، فرآیند بررسی درخواست تکمیل می‌شود. معمولا در بازه زمانی حداکثر 2 تا 3 هفته به دانشجویان موفق اطلاع داده می‌شود. پس از پرداخت شهریه، نامه رسمی پذیرش صادر می‌شود. پس از آن دانشجویان می توانند ثبت نام کنند و در یک مطالعه انتخابی ثبت نام کنند. دروس را برای ترم شروع مورد نظر خود انتخاب کنند.

شرح مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

برای اینکه بتوانید در این کشور تحصیل کنید، به ویزای تحصیلی روسیه نیاز دارید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید مدارک خود را به سفارت یا کنسول روسیه تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار عبارتند از:

  • نامه رسمی از طرف یک موسسه علمی مبنی بر پذیرش شما
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه و 2 برگ سفید
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید هزینه های پرداختی دانشگاه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم ابتلا به بیماری ایدز
  • گواهی مدرک تحصیلی و ریز نمرات به زبان روسی

شرح مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

هزینه زندگی در روسیه در سال 2023

نگرانی در رابطه با هزینه زندگی در کشور های اروپایی بسیاری از افراد را از سفر و مهاجرت باز می دارد. با این وجود کشور روسیه می تواند در بخش هزینه ها، اولین انتخاب هر فرد باشد. هزینه زندگی در کشور روسیه برای یک دانشجو در طول 1 ماه حدودا 400$ (دلار) است. با این هزینه هر فرد می تواند یک زندگی دانشجویی خوب داشته باشد. همچنین دانشجویان می توانند با زندگی در خوابگاه های دانشجویی هزینه های زندگی خود را کاهش دهند. در بسیاری از دانشگاه های روسیه هزینه اقامت روسیه در خوابگاه رایگان است. این فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی است.

شرایط کار در ضمن تحصیل در روسیه

بسیاری از افراد برای تامین هزینه های زندگی خود ناچار به پذیرفتن کار نیمه وقت می شوند. در صورتی که در دانشگاه کار کنید، نیازی به اجازه کار نخواهید داشت. در غیر این صورت باید حتما اجازه کار رسمی دریافت کنید. هر ساله نیز نسبت به تمدید آن اقدام کنید. با توجه به رشد دانشجویان بین المللی در روسیه در طی سال های اخیر، کسب اجازه کار نیز به مراتب آسان تر شده است. دریافت اجازه کار نیمه وقت برای دانشجویان معمولا پس از 10 روز صادر می شود.

تحصیل در کشور روسیه امروزه مخاطبان بیشتری نسبت به گذشته دارد. هزینه زندگی در روسیه و تحصیل نسبت به سایر نقاط اروپا از دلایل جذابیت تحصیل در این کشور است. 5 دانشگاه روسیه در جمع 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. رتبه علمی دانشگاه های روسیه روند صعودی را طی می کنند. در این مقاله در ارتباط با مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه اطلاعاتی را ارائه کردیم تا راهنمای عمل شما باشد. در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با تحصیل در روسیه دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در روسیه

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در روسیه مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • 5 دانشگاه برتر روسیه در رنکینگ جهانی کدامند؟ دانشگاه لومونوسوف مسکو، دانشگاه سن پترزبورگ ، دانشگاه نووسیبیرسک، دانشگاه تومسک و دانشگاه فنی بومن مسکو 5 دانشگاه برتر در رنکینگ QS هستند.
  • شرایط زبان برای تحصیل در روسیه چگونه است؟ بسیاری از دوره های ارائه شده در روسیه به زبان روسی هستند و نیاز به مدرک زبان روسی است اما دوره های انگلیسی زبان نیز در این کشور ارائه می شود که حتی بدون مدرک زبان نیز می توان در این دوره ها شرکت کرد.
  • هزینه زندگی دانشجویی در روسیه چقدر است؟ هزینه زندگی در کشور روسیه برای یک دانشجو در طول 1 ماه حدودا 400$ (دلار) است.
  • زمان ارسال مدارک جهت اخذ پذیرش تحصیلی روسیه چه موقع است؟ در فصل پاییز برنامه ها بین ژانویه و جولای پذیرفته می شوند و در فصل بهار برنامه ها بین سپتامبر و ژانویه پذیرفته می شوند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *