مهاجرت کاری قبرس

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس

متقاضیانی که قصد دارند اقامت کشور قبرس را از طریق کار اخذ کنند باید از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس آگاهی داشته باشند. این کشور، یکی از کشورهای دارای رشد سریع اقتصادی در اروپا است. به طوری که، زندگی و کار در آنجا مزایای زیادی دارد. مهاجران می توانند در یک محیط کار بین المللی از کمترین نرخ مالیات در اتحادیه اروپا برخوردار شوند. آب و هوای این کشور در طول سال دلپذیر می باشد.

روزهای کاری در این کشور معمولا 5 روز در هفته، از دوشنبه تا جمعه است. مگر اینکه در بخش مهمان نوازی یا مغازه کار کنید که در این صورت 6 روز در هفته کار خواهید کرد. ساعات اداری در بخش خصوصی از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است. مگر اینکه در بخش دولتی کار کنید. هفته کاری حدود 40 ساعت و کمک هزینه تعطیلات عمومی 21 تا 25 روز در سال است. از دیگر مزایایی که می توانید دریافت کنید عبارتند از:

  • بیمه پزشکی
  • کمک های بازنشستگی
  • پاداش سالانه

با این وجود کارفرمایان باهم دیگر فرق داشته و ممکن است تمام مزایا را در اختیار شما قرار ندهند. این کشور نه تنها یک مقصد سفر آفتابی برای اروپاییان است، بلکه یک مرکز مالی و تجاری در منطقه است که می تواند فرصت های کاری و ثبات کاری زیادی را ارائه دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله قصد دارد تا مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس را معرفی کرده و شرایط اخذ مجوز کار را به شما عزیزان توضیح دهند.

معرفی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس

یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس اخذ مجوز کار می باشد. ویزای کار این کشور به سادگی ویزای ورودی است. این ویزا، به شما امکان می دهد با هدف اشتغال و اقامت طولانی مدت به این کشور سفر کنید. توجه داشته باشید که اگر مجوز کار نداشته باشید نمی توانید ویزای کار بگیرید.

برای دریافت ویزای کار این کشور باید مراحل زیر را پیش ببرید:

  • سفارت این کشور را در کشور خود پیدا کنید.
  • برای تعیین وقت قبلی و پرس و جو در مورد شرایط خاص خود با آن ها تماس بگیرید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس در نمودار زیر نشان داده شده است:

شرح مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس

توجه داشته باشید که ممکن است. اسناد دیگری که از درخواست شما پشتیبانی می کنند یا نمایندگی دیپلماتیک این کشور از شما می خواهد که آن ها را ارائه دهید. منتظر پردازش ویزا باشید. که بسته به اینکه از کجا درخواست می کنید، بین 5 تا 10 روز کاری یا بیشتر طول می کشد. با دریافت ویزا، می توانید به این کشور سفر کنید و در آنجا می توانید اجازه اقامت بگیرید.

مجوز کار جزء مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس

یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس، مجوز کار ایست. هنگام درخواست تأیید مجوز کار این کشور، شما و کارفرمای خود باید مدارک زیر را دریافت کنید:

مدارکتوضیح
فرم های درخواست: صدور ورودی به این کشور و صدور مجوز کارتوسط کارفرما امضاء و مهر شده باشد.
فتوکپی از صحات گذرنامهصفحات اطلاعات ضخصی، ویزاهای قبلی
قرار داد کار اصلی
اثبات عدم سوء پیشینهصادر شده از مقامات پلیس کشور مبدا در 6 ماه گذشته
گواهی پزشکینتایج باید مربوط به بیماری های سل، هپاتیت B و C، HIV و سفلیس را در 4 ماه گذشته نشان دهد.
گواهی تصفیه مالیات شرکت استخدام کننده متقاضی
ضمانت نامه بانکیاین سند ثابت می کند که کارفرما ضمانت شما را پرداخت کرده مبلغ آن بین 350€ تا 850€ (یورو) است.
اثبات بیمه درمانیهنگام مسافرت به این کشور باید بیمه درمانی را تهیه کنید.
مجوز کار
پرداخت هزینه درخواست ویزا

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در قبرس را مطالعه بفرمائید.

مجوز کار قبرس

توجه داشته باشید که مجوز کار برای کلیه اعتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند الزامی است. ویزای کار قبرس تنها به افرادی که این مجوز را دارند، تعلق می گیرد.

کسانی که معاف از اخذ مجوز کار می باشند عبارتند از:

  • شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس (EFTA)

این کشور از سال 2014 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. این بدان معنی است که سایر اتباع اتحادیه اروپا از آزادی جابجایی، زندگی و کار در این کشور برخوردار می باشند. این مورد در مورد ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیز صدق می کند که علی رغم عدم حضور در اتحادیه اروپا، از لحاظ آزادی حرکت از حقوق مشابه اتباع اتحادیه اروپا برخوردار می باشند.

مجوز کار جزء مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس

اعتبار مجوز کار قبرس

اجازه اقامت کار این کشور معمولا حداکثر برای 4 سال معتبر است. غیر از بخش های کشاورزی، دامداری و زراعت که مدت آن اعتبار آن 6 سال است. با این حال، اگر برای یکی از دسته های زیر مجوز کار این کشور داشته باشید، محدودیت زمانی برای شما اعمال نمی شود:

  • به عنوان یک کارگر بسیار ماهر در یک شرکت با درآمد بالا که برای توسعه اقتصادی این کشور مفید است.
  • به عنوان یک نقاش آیینی مذهبی (ممکن است تا پایان پروژه باقی بمانید.)
  • به عنوان یک روزنامه نگار یا خبرنگار
  • به عنوان یک ورزشکار یا مربی دو و میدانی

بازار کار قبرس

صنعت گردشگری بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بازار در جنوب به طور کلی قوی تر از شمال است. بازار تعطیلات در مجموع نسبتا امن است و مهاجران در کسب مشاغل در بخش های هتل و مهمان نوازی بیشتر موفق هستند. گفته می شود، فرصت ها در طول سال متناقض است. زیرا، موقعیت های بیشتری در ماه های تابستان در اوج فصل گردشگری موجود است.

مهاجران ماجراجو که به دنبال یک زندگی متوسط تر می باشند، ممکن است در صنعت کشاورزی برای میوه گیری کار کنند. آموزش زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. اگرچه رقابت نسبتا زیاد و فضاها محدود هستند. گذشته از گردشگری، اقتصاد این کشور متکی به کشتیرانی، صنعت خدمات و انرژی است. مهاجران با مهارت های تخصصی مربوط به امور مالی، ساخت و استخراج بیشترین شانس را برای استخدام در این کشور دارند. یکی از مواردی که باید هنگام کار در این کشور توجه کنید، حقوق ماهیانه کار در قبرس می باشد.

در نمودار زیر به بررسی نرخ بیکاری در کشور قبرس خواهیم پرداخت:

نرخ بیکاری در کشور قبرس

چنانچه علاقه مند به اخذ اقامت از طریق کار در قبرس می باشید، می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه مهاجرت کاری به این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *