مهاجرت کاری ایتالیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا

مهاجرت از طریق ویزای کاری یکی از گزینه های پیشنهادی برای مهاجرت است و آشنایی با مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا قبل از مهاجرت بسیار حائز اهمیت است. برای افراد گوناگون مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا متغیر می باشد. اگر این مقاله را تا انتها دنبال نمایید، از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا اطلاع خواهید یافت. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعات مقاله پیشرو را پس از بررسی های دقیق و علمی به صورت مقاله در اختیار شما قرار داده اند.

در مقاله حاضر به پاسخ سوالات زیر پرداخته می شود:

  • شرایط و مدارک اخذ ویزای کار این کشور به طور کلی به چه صورت می باشد؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا چه می باشد؟
  • مدت اعتبار ویزای کاری ایتالیا چقدر می باشد؟

شرایط و مدارک عمومی اخذ ویزای کار ایتالیا

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ ویزای کار این کشور عبارتست از:

  • پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ایتالیایی
  • دعوتنامه از سوی کارفرما
  • حداقل مدرک کارشناسی در رشته مرتبط، مدرک فنی حرفه ای در زمینه شغل، مجوز کار مرتبط
  • استطاعت مالی به مبلغ 10000€ (یورو) در حساب بانکی
  • مدرک زبانی انگلیسی یا آشنایی با زبان ایتالیایی (دانش زبان ایتالیایی مزیت محسوب می شود.)
  • گذرنامه

شرایط عمومی اخذ ویزای کار به صورت فوق می باشد. البته این شرایط برای متقاضیان بین المللی است که مقیم یا تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی باشند. زیرا افراد متقاضی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اقامت و کار تا 90 روز ویزا احتیاج ندارند. این مدارک پس از جمع آوری توسط متقاضی غیر اروپایی باید ترجمه گردند. پس از ترجمه باید توسط دادگستری مهر شوند. سپس این مدارک را به سفارت ارسال نموده و وقت قبلی تعیین می گردد تا به ویزای کاری رسیدگی شود.

شرایط لازم برای اخذ دعوتنامه کارفرما جهت کار در ایتالیا

همانطور که گفته شد دعوتنامه از کارفرما از مدارک اصلی و غیر قابل حذف برای اخذ این ویزا می باشد. کارفرما نیز برای اینکه قادر به ارسال این دعوتنامه برای متقاضی باشد باید از اداره مهاجرت مجوز اخذ نماید. اخذ مجوز از اداره مهاجرت ایتالیا با رعایت قوانین امکان پذیر می باشد. آگهی های کاری به جزء داخل کشور ایتالیا به مدت 3 ماه در کل کشورهای اتحادیه اروپا منتشر می گردد. در صورتی که کارفرما موفق به پیدا کردن نیروی کاری مورد نظر نشود. از این رو می تواند برای اخذ مجوز اقدام نماید. یعنی در مدت 3 ماه هیچ نیروی کاری در کل کشورهای اتحادیه اروپا متناسب با شرایط شغلی کارفرما نباشد. در این صورت کارفرما با درخواست مجوز به اداره مهاجرت قادر به اخذ مجوز برای ارسال دعوتنامه می باشد. جهت مهاجرت به ایتالیا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط لازم برای اخذ دعوتنامه کارفرما جهت کار در ایتالیا

مراحل اخذ ویزای کار ایتالیا

صدور ویزای کاری ایتالیا مستلزم داشتن دعوتنامه ای از جانب کارفرمای ایتالیایی می باشد. برای این که کارفرما بتواند دعوتنامه ارسال نماید باید مجوزهایی را از اداره مهاجرت دریافت نماید. تحت هر شرایطی متقاضی برای کار در این کشور باید دعوتنامه از یک کارفرما داشته باشد.در صورت موفقیت متقاضی برای دریافت دعوتنامه با ارائه مدرکی که بیانگر اعتبار این دعوتنامه می باشد قادر به اخذ ویزای کاری ایتالیا خواهد بود. متقاضی مدارک اعتبار این دعوتنامه را به همراه دعوتنامه کاری به سفارت ارائه می نماید. کلیه مراحل و مدارک مرتبط با این نوع ویزا با توجه به ملیت متقاضی تعیین خواهد شد. از این رو جهت کسب اطلاعات مطالعه بیشتر مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا

دعوتنامه به تنهایی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا محسوب نمی شود. سایر مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  1. مدارک هویتی شامل پاسپورت و شناسنامه وسایر (باید مدارک ترجمه شود)
  2. مدرک مالی که نشان دهنده گردش حساب فرد می باشد.
  3. تکمیل فرم درخواست ویزا که الزاما به صورت تایپی به سفارت تحویل داده می شود
  4. دعوتنامه کاری که الزاما مهمور به مهر شرکت صادر کننده و همچنین مهر اداره مهاجرت و اداره کار ایتالیا می باشد.
  5. یک قطعه عکس 5/3 × 5/4 و رنگی
  6. بیمه نامه مسافرتی شنگن که تا سقف 30000€ (یورو) را پوشش دهد. از یکی از شرکت های بیمه مورد قبول سفارت ایتالیا صادر گردد.

با توجه به شغل انتخابی و یا شرایط فرد ممکن است مدارک دیگری برای اخذ ویزا لازم باشد. در این صورت این مدارک لازم را به متقاضی اطلاع می دهند. بنابراین این مدارک ثابت نبوده و وابسته به شرایط هر فرد و هر شغل تغییر می نماید.

فرآیند و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار خوداشتغالی ایتالیا

ویزای خوداشتغالی این کشور الزامات خاص خود را دارد و ممکن است روند درخواست به آسانی ویزای کارگران حقوق بگیر نباشد. خوداشتغالی در این کشور به دسته های زیر تقسیم می شود:

قبل از درخواست ویزای کار خوداشتغالی در این کشور، که معمولا 2 سال اعتبار دارد، باید به اصطلاح «مجوز انجام فعالیت های مستقل» را دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت را اداره می کنید، می توانید از اتاق بازرگانی این کشور مجوز دریافت کنید. اگر قصد دارید یک تجارت مواد غذایی راه اندازی کنید، باید با بخش های بهداشت محلی برای دریافت اسناد تایید تماس بگیرید.

بنابراین، برای درخواست ویزای خوداشتغالی این کشور به موارد زیر نیاز دارید:

  • مجوز کار برای خوداشتغالی
  • اجازه اقامت در مدت 8 روز پس از ورود به کشور

علاوه بر این، درخواست شما باید سهمیه سالانه صدور این نوع ویزا را داشته باشد. هنگامی که کسب و کار شما مجاز شد، سفارت در کشور مبدا یا اقامت شما مجوز کار را برای شما صادر می کند. شما 6 ماه فرصت دارید که جمع آوری کنید و از آن برای ورود به ایتالیا استفاده کنید. مجوز کار برای دریافت ویزای ورود ضروری است. بقیه مراحل تقریبا مشابه ویزای کار با حقوق است. در خصوص تحصیل در ایتالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اعتبار ویزای کاری ایتالیا

عموما ویزای کاری با اعتبار یک سال صادر می گردد. اگر مدت همکاری با کارفرما ادامه پیدا کند، این ویزا تمدید می گردد. پس از گذشت مدت معینی نیز متقاضی قادر به اقدام برای اخذ اقامت دائم می باشد. قابل به عرض است که برای رسیدگی به پرونده ویزا، سفارت از متقاضی هزینه دریافت می نماید. در صورت صدور ویزا یا عدم صدور ویزا، این هزینه به متقاضی عودت داده نمی شود. امکان مهاجرت به ایتالیا از طرق گوناگون وجود دارد. اما اگر قصد شما از مهاجرت به این کشور صرفا کار می باشد بهتر است ابتدا ویزای دیگری را اخذ نمایید.

با توجه به شرایطی که ذکر شد داشتن دعوتنامه برای متقاضیان بین المللی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا بسیار دشوار می باشد. از این رو توصیه می گردد. برای اخذ ویزای کاری از داخل این کشور برای یافتن کار اقدام نمایید. پس از یافتن کار ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نمایید. بعد از مدتی نیز برای اخذ اقامت در ایتالیا به صورت دائم اقدام نمایید. به این طریق قادر به اخذ اقامت اروپا و اخذ پاسپورت نیز خواهید بود. اگر قصد پیمودن این مسیر را دارید، قطعا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مسیر پر پیچ و خم را برای شما هموارتر می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *