مهاجرت کاری استونی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی

به دلیل تقاضای روز افزون متقاضبان جهت اقامت و کار در استونی، اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی از جمله ضروریات کار در استونی است. اصولا چیزی به عنوان ویزای کار در کشور استونی وجود ندارد. شما زمانی می توانید در استونی کاریابی کرده و مشغول کار شوید. استخدام کوتاه مدت توسط کارفرمای استونیایی ثبت شود و اقامت قانونی باشد (مثلا شما ویزای D استونی داشته باشید) زمانی که شما ویزای اقامت موقتی معتبری برای کار در استونی در اختیار داشته باشید.

کشور استونی یکی از ثروتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) با تراز مثبت درآمد ناخالص داخلی و کمترین میزان بدهی خارجی می باشد. این کشور در سال های اخیر به دلیل فراهم شدن امکانات و تسهیلات مختلف برای دست یابی به یک زندگی کیفیت بالا در کانون توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است. مهاجرت به استونی از طرق مختلف شامل تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج و پناهندگی امکانپذیر است. برای اطلاع از جزئیات هر کدامیک از این روش های مهاجرتی به استونی، توصیه می شود که با مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دلایل کار و کاریابی در استونی

قبل از بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی، توجه به دلایل و امتیازات کار در کشور استونی حتما می تواند برای متقاضیان حایز اهمیت فراوانی باشد. اصولا چرا کار در استونی توصیه می شود؟ استونی چه امتیازاتی برای کارگران خارجی دارد؟ درآمد کارگران خارجی در استونی چقدر است؟ اینها سوالاتی است که در ذهن اغلب متقاضیان کار در اروپا شکل می گیرد و ما دار این بخش از مقاله در پی پاسخ به آنها می باشیم.

در ابتدا بایستی بدانید استونی عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شنگن می باشد و طبیعتا جذابیت ها و توجیه های اقتصادی خاص خود را دارد. بی تردید به هنگام صحبت درباره استونی، صحبت از یک کشور کوچک درجه دومی در اروپا نیست بلکه صحبت از مرکز دانش فناوری بالا در اروپاست. استونی بهشت کارآفرینان و شرکتهای کارآفرینی می باشد. پس با مهاجرت کاری به استونی روند کاریابی شما تسریع می شود. این گفته نیز دور از واقعیت نیست چراکه:

  • استونی رتبه 1 در زمینه کارآفرینی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) در سال 2019 می باشد.
  • سالیانه حدود 3700 نفر فقط توسط شرکتهای IT استونی استخدام می شود.
  • بر اساس گزارش سرمایه گذاری استارت آپ Funderbeam، استونی در سرانه تعداد شرکت های استارت آپ در رتبه سوم اتحادیه اروپایی (EU)قرار دارد.
  • بر اساس گزارشات دولت استونی، روند مهاجرت اتباع خارجی با استعداد به استونی در 5 سال گذشته، 2 برابر شده است.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی

در کشور استونی چیزی به عنوان ویزای کار یا مجوز کار وجود ندارد. شما زمانی می توانید به استونی مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید که استخدام کوتاه مدت توسط کارفرمای استونیایی ثبت شود و اقامت قانونی باشد (ویزای D استونی) یا زمانی که شما ویزای اقامت موقتی معتبری برای کار در استونی در اختیار داشته باشید. بنابراین، اخذ اقامت استونی از طریق قرارداد کاری با کارفرمای استونی لازمه و شرط کار در استونی می باشد.

اگر متقاضی شهروند اروپایی باشد، فرد به راحتی و بدون نیاز به ویزا می تواند به استونی مسافرت نماید. اما اگر شهروند اروپایی مایل به کار در استونی به مدت بیش از 3 ماه باشد، متقاضی صرفا بایستی به عنوان مقیم استونی در اداره ثبت جمعیت استونی ثبت نام نماید. اما اگر متقاضی جزء شهروندان غیر اروپایی باشد و مایل به کار در کشور استونی باشد بسته به مدت قرارداد کاری خود می تواند متقاضی ویزای نوع D و یا ویزای اقامت استونی باشد.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی

شرایط اقامت استونی از طریق کار

اگر متقاضی مایل به کار در استونی به مدت کوتاه ( 6 ماه در سال) باشد، پس بایستی تقاضای ویزای D را ارائه دهد.ثبت استخدام کوتاه مدت شما در اداره پلیس و گارد مرزی استونی توسط کارفرما، اقدام لازم،قبل از درخواست ویزای D، می باشد. اما اگر متقاضی مایل به کار در کشور استونی به مدت طولانی (بیش از 6 ماه) باشد، وی نیازمند درخواست ویزای اقامت Residence Permit می باشد. اما شرایط اقامت استونی برای کارگران خارجی چگونه است؟

در ابتداء، متقاضی یا همان کارگر خارجی درخواست ویزای اقامت موقتی TRP (جهت کار به مدت 2 سال) را مطرح می کند. در ادامه و با زندگی در کشور استونی به مدت بیش از 5 سال با اقامت موقت استونی، متقاضی می تواند ویزای اقامت بلند مدت PRP خود را درخواست کند. بنابرین امکان تبدیل اقامت کوتاه مدت استونی به اقامت بلند مدت این کشور با احراز شرایط فوق امکانپذیر می باشد.

مدارک لازم برای اقامت کاری استونی

در این بخش از مقاله، ما به بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی می پردازیم. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی یا همان ویزای اقامت کاری استونی مدارکی است که شما بایستی به هنگام ورود به خاک استونی آنرا تحویل اداره پلیس و گارد مرزی دهید و عبارتند از:

  • مدرک مسافرتی معتبر یا پاسپورت بین المللی
  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • عکس 35×45mm
  •  بیمه معتبر در ناحیه شنگن با پوشش حداقل 30000€ (یورو) برای کل مدت اقامت
  • مدارک نشان دهنده هدف از مسافرت به استونی (نامه تایید از میزبان، نامه پذیرش تحصیلی، قرارداد کاری، مدرک تمکن مالی، مدرک اثبات کننده رابطه خانوادگی، اجاره خانه یا سند خانه و سایر)
  • اخذ داده های بیومتریک به هنگام تحویل مدارک از متقاضیان نیز الزامی است
  • (رسید هزینه ویزا به مبلغ 80€ (یورو.

ویزای ورکینگ هالیدی استونی

تحت توافق نامه مودت بین دولت جمهوری استونی و دولت استرالیا، نیوزلند و کانادا ویزاهای کاری تحت عنوان ویزای ورکینگ هالیدی برای شهروندان این کشورها جهت کار در کشور استونی صادر می شود. شرط اخذ این نوع ویزا نیز این است که متقاضیان کشورهای مذکور سنین بین 30- 18 سال باشند. ویزای اعطایی به این افراد از نوع ویزای D می باشد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی برای دریافت ویزای ورکینگ هالیدی نیز مشابه می باشد.

در پایان، مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار استونی در این نگارش به صورت کاملی شرح داده شد. اما اگر هموطنان عزیز مایل به اخذ اقامت اتحادیه اروپایی و زندگی و کار در فرانسه، انگلیس، آلمان، ترکیه، سوئیس و سایر کشورها می باشند، توصیه می شود که قبل از هر اقدامی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا روند اخذ اقامت اروپایی آنها از طریق اخذ انواع ویزای کار آلمان، فرانسه، ترکیه و سایر تسریع گردد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *