مهاجرت کاری ایرلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند نیز باید توسط متقاضی تهیه و به اداره مهاجرت ارائه گردد که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. اجازه کسب و کار و اشتغال برای افراد غیر اروپایی و خارجی، مجوز کار در کشور ایرلند تلقی می گردد. بدین صورت که فرد توسط این مجوز، اجازه اشتغال قانونی برای یک کارفرمای خاص و شغل خاص را دارد. اعتبار اولیه این نوع مجوز به مدت 2 ساله می باشد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما می باشد.

درموضوع مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند فرد متقاضی باید پیشنهاد کار از کارفرمایی را داشته باشد که به کسب و کار در ایرلند مشغول است. حداقل به میزان 50% از کارمندان شرکت ایرلندی باید از بین شهروندان منطقه اقتصادی اروپا جذب شوند. مگر این که شرکت مورد نظر ایرلندی تازه تاسیس باشد. در این صورت کارفرما می تواند از تعداد بیشتری از اتباع خارجی بهره بگیرد.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند به شرح ذیل است:

  • ارائه پاسپورت معتبر متقاضی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی همراه با ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5
  • ارائه رزومه تحصیلی و کاری معتبر
  • ارائه سند ازدواج یا گواهی طلاق در صورتی که موجود باشد.

شرایط دستمزدی مجوز کار ایرلند

مشاغلی واجد شرایط اخذ مجوز کار می گردند که حقوق پرداختی آنها بیشتر از 30000€ (یورو) باشد. این مبلغ شامل حق‌ الزحمه کار و همچنین بیمه خدمات درمانی کارمند است. اگرچه استثناعاتی در این زمینه وجود دارد که به فرصت های شغلی کمتر از این مبلغ نیز مجوز کار ارائه می‌گردد

  • دانشجویان خارجی که در یک سال گذشته تحصیلات آنها دریکی ازمراکز آموزشی سطح سوم در کشور ایرلند به پایان رسیده است. چنانچه پیشنهاد فرصت شغلی در زمینه‌ های مهارت مهم و تخصصی داشته باشند، مجاز به اخذ اجازه اشتغال هستند.
  • دانشجویان خارجی که از مراکز آموزشی درجه سوم در خارج از خاک ایرلند فارغ التحصیل شده‌ اند. اکنون پیشنهاد کار در زمینه متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارا هستند. در این صورت نیز مجوز اشتغال کار به آنها اعطاء می‌ گردد.
  • درخواست‌ هایی که جهت شغل پشتیبانی فنی و یا فروش در شرکت‌ های تحت حمایت سازمان ارائه می‌ گردند، پذیرفته می‌ شوند. مشروط بر این که متقاضی به یکی از زبان‌های غیر اروپایی تسلط کافی داشته باشد.
  • جهت تمدید مجوز باید پرداخت‌ های سالیانه به مبلغ 30000€ (یورو) باشد. اتباع خارجی که دارای اقامت این کشور هستند می‌ توانند نسبت به اخذ مجوز اشتغال اقدام نمایند. با توجه به این که شغل مورد درخواست باید در لیست مشاغل سازمان وجود داشته باشد.

درخواست و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند

ارائه درخواست ویزای کاری ایرلند برای هر دوی طرفین کارمند و کارفرما امکان پذیر خواهد بود. اما شواهدی باید ارائه گردد تا ثابت نماید هیچ شهروند اروپایی مهارت و تخصص انجام شغل مورد نظر را ندارد. افراد فارغ‌ التحصیل غیراروپایی و اشخاص مسلط به زبان غیراروپایی ازسوی شرکت‌ های تحت حمایت رسمی سازمان توسعه شرکت‌ های دولتی مدنظر هستند. موسسه مذکور علاوه بر اخذ ویزای کار ایرلند در مراحل دیگر نیز می تواند فرد را تحت حمایت قرار دهد. مراحلی از قبیل سازماندهی و کمک به اجرا نمودن مراحل آغاز به کار و زندگی در کشور ایرلند از آن جمله اند.

درخواست و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند

 پیشنهاد کار در ایرلند

فرد متقاضی باید تمامی شرایط و تخصص لازم جهت انجام شغل مورد نظر را داشته باشد. استخدام فرد مستقیما انجام گردد و دستمزد کارمند از سوی کارفرما پرداخت گردد. اخذ مجوز کار از موسسات کاریابی و دیگر واسطه ها مورد قبول نمی باشد. بلکه تجارت کارفرمای ایرلندی بایستی ثابت گردیده و درآمد حاصل از شرکت در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.

کارفرما حق نگه داشتن مدارک هویتی متقاضی در نزد را خود ندارد. همچنین اجازه ندارد هزینه های مربوط به استخدام را از حقوق و دستمزد فرد متقاضی کسر نماید. مجوز اشتغال برای شرکت هایی که بیش از 50% پرسنل جزء اتباع خارجی و غیر اروپایی باشند، صادر نمی گردد.

 شرایط درخواست اخذ ویزای کاری ایرلند

در خصوص مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند باید به شرایط زمانی توجه کافی داشت. شخص متقاضی باید ابتدا اجازه کار در ایرلند را از وزارت مشاغل، سرمایه‌ گذاری و نوآوری به نام DJEI اخذ نماید. مجوزهای مختلفی از سوی این وزارت خانه برای متقاضیان کار در ایرلند در زمینه مهارت و تخصص صادر می گردد.

ناگفته نماند در آینده‌ ای نزدیک فهرست جدیدی ازمجوزهای کار و اشتغال از سوی این وزارت معرفی و ابلاغ خواهد شد. بین مجوزهای صادره، ویزای اشتغال بهترین گزینه برای این دسته از افراد به شمار می رود. زمان درخواست ویزای اشتغال، به مدت 90 روز پیش از سفر به ایرلند است. اما در این میان شرایطی وجود دارد. ممکن است پیش از سفر به ایرلند، از ایالتی دیگر بازدید نموده باشید. بنابراین باید ویزای مربوط به آن کشور یا ایالت را جهت ویزای کار ایرلند، در مدارک گذرنامه خود ارائه دهید. افراد غیر اروپایی حتما باید دارای مجوز اشتغال در ایرلند را داشته باشند. اما در مورد افراد اروپایی و سوئیسی این موضوع ضرورت ندارد.

تغییرات در مصوبات دولت ایرلند

در سال های 2003 الی 2014 میلادی قوانینی مبنی بر انواع مجوزهای اشتغال از سوی دولت این کشور تصویب گردید. از بین آنها می توان به مجوز اشتغال عمومی، مجوز اشتغال بستگان (شریک، همسر و سایر)، مهارت های خاص اشاره نمود. در اول اکتبر سال 2014 میلادی اصلاحیه ای در مجوز اشتغال به تصویب رسید و تغییراتی در آن لحاظ شد. امروزه تعداد 9 نوع مجوز اشتغال در لیست مجوزهای کار این کشور وجود دارد که دارای فرم‌ های جدیدی می باشند. ممکن است شخص غیراروپایی با وجود انجام تمامی مراحل موفق به اخذ مجوز اشتغال نشده باشد. در این صورت می تواند برای جبران خسارات علیه کارفرمای خود اقدام مدنی نماید.

قوانین و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند

در موضوع مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری ایرلند باید قوانین و مقررات توسط کارفرما و کارمند رعایت گردد. مجوز اشتغال صادره برای کارمند شامل موارد حقوی و اختیارات کارمند گردیده و در ذکر می شود. کارمندی که این مجوز را داراست، می تواند از کلیه حقوق اشتغال به کار شهروندان ایرلندی یا اروپایی بهره ببرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی شما خواهند بود. از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری می توانید کسب مشاوره از مشاورین و کارشناسان ما نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *