مهاجرت تحصیلی پرتغال

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال

هدف از نگارش این مقاله بررسی مبحث مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال مطابق با آخرین قوانین سال 2023 برای متقاضیان می باشد.

  • آیا شما متمایل به رفتن به این کشور برای تحصیل هستید؟
  • آیا می دانید مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور شامل چه مدارکی می شود؟

اگر شما هم برای رفتن به این کشور علاقه مند هستید. دوست دارید بدانید که چه مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال می باشد با خواندن این مقاله می توانید از اطلاعات جامعی در زمینه پاسخ به این پرسش ها به دست آورید. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب مدارک و شرایط پذیرش و ویزا نگارش شده است.

کلیاتی درباره مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی پرتغال

هر سال، وزارت آموزش پرتغال تعداد مکان های تحصیلی موجود در دانشگاه های دولتی و خصوصی و پلی تکنیک ها را منتشر می کند. سپس دانشجویان بر اساس معدل خود برای دسترسی به مکان های محدود رتبه بندی می شوند. بنابراین ارزش آن را دارد که قبل از درخواست، حداقل نمره قبولی موسسه خود را بررسی کنید. موضوع دیگر اینکه دانشگاه های پرتغال برای تبدیل مدارک خارجی به شرایط ورود به پرتغال مشهور هستند. بنابراین، مدارک تحصیلی از کشور شما معمولا برای درخواست شما کافی است. نمرات توسط موسسه ای که برای آن درخواست می دهید به سیستم امتیاز پرتغالی تبدیل می شود. معمولاً 3 دور درخواست برای دانشجویان در پرتغال وجود دارد، زیرا دوره ها می توانند در ترم های پاییز یا بهار شروع شوند. شما باید با موسسه انتخابی خود مشورت کنید زیرا مهلت‌ ها ممکن است متفاوت باشد.

معمولاً اولین دور درخواست‌ ها در آوریل- مه، دوم در ژوئن-ژوئیه و سومین دوره در آگوست-سپتامبر به پایان می ‌رسد. شما باید 1 یا 2 ماه پس از مهلت درخواست از دانشگاه پاسخ دریافت کنید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در پرتغال، دانشجویان نیاز به ارائه ریز نمرات تحصیلات متوسطه دارند و در برخی موسسات، دانشجویان خارجی نیز باید یک آزمون ورودی را بگذرانند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در صورت نیاز می توانند در امتحان سفارت پرتغال در کشور خود شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه آیا قبل از ثبت نام برای تحصیل در یک برنامه انتخابی خود نیاز به قبولی در امتحان دارید، باید از اداره پذیرش عالی Gabinetes de Acceso مشاوره بگیرید. برای درخواست برای برنامه کارشناسی ارشد، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن باشند. برای مقطع دکترا، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط باشند.

بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال

اشخاص خارجی که بنا به هر علتی هدف مهاجرت کردن به کشور دیگری را دارند، بایستی در راستای گرفتن ویزا یا به عبارتی روادید آن کشور اقدام نمایند. زیرا که بدون گرفتن ویزا حق ورود به کشور خارجی را نخواهند داشت. این کشور که از جمله کشورهایی می باشد که در طی سال های اخیر از حیث سطح علمی در میان دانشگاه ها ممتاز پیشرفت قابل توجهی داشته است و در رنکینگ جهانی موفق شده اند جایگاه های در خور و خوبی را به دست آورند و به همین علت می باشد که باعث افزایش تعداد مهاجرت دانشجویی به این کشور شده، به صورتی که گرفتن ویزای تحصیلی این کشور به یکی از ویزاها که دارای متقاضیان زیادی برای ورود به این کشور می باشد.

در ضمن گرفتن این ویزا می تواند یکی از مقدمات و هم چنین راحت ترین روش های گرفتن اقامت دائم این کشور می باشد. اولین گام قبل از گرفتن ویزای تحصیلی این کشور گرفتن پذیرش از دانشگاه مد نظر در کشور بیان شده می باشد، یعنی این که اگر دانشجو پس از انتخاب رشته و محل تحصیل خود در کشور مبدا اطمینان پیدا کرد، قادر به این می باشد که برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید. برای گرفتن این نوع از ویزا فرد دانشجو بایستی مراحلی را سپری کرده و برخی از مدارک لازم را برای صادر نمودن ویزا به سفارت تحویل دهد.

ویزای تحصیلی پرتغال

مرحله اخذ ویزای تحصیلی پرتغال در سال 2023 ذیلا بررسی شده است:

  • دریافت وقت قبلی برای مصاحبه و صدور مدارک در سفارت
  • اقدام به تحویل مدارک نشان دهنده هویت از جمله پاسپورت و شناسنامه
  • تحویل مدارک مالی و گرفتن پرینت حساب بانکی، که نشان دهنده تمکن مالی فرد برای ادامه تحصیل فرد و ادامه زندگی در کشور پرتغال لازم می باشد.
  • تحویل دادن نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور
  • پرداخت مخارج ویزا

پیرامون ویزای تحصیلی پرتغال

نکات مهمی در خصوص مدارک و شرایط اخذ ویزا وجود دارد. برخی از این نکات عبارتند از:

  • مدارک هویتی حتما باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.
  • شناسنامه و پاسپورت فرد باید ممهور به مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند.
  • هزینه دریافت ویزای تحصیلی به صورت نقدی در سفارت پرداخت می شود.
  • ارائه سند ملکی می توانند به عنوان اسناد تمکن مالی ارائه داده شوند.
  • دانشجو برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید شخصا به سفارت مراجعه کند.

از این لحاظ که دولت مردان کشور پرتغال برای افراد حق کار دانشجویی را به رسمیت شناخته اند ، دانشجو این امکان را دارد که در هر هفته متناسب با مقطع تحصیلی خود، چیزی حدود 20 الی 30 ساعت به کار کردن بپردازند و به جای آن حقوقی مکفی دریافت کنند. از این روش به پرداخت نمودن مخارج زندگی دراین کشور کمک کند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به پرتغال ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی در پرتغال

مدارک لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی در پرتغال

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور در سال 2023 ذیلا بررسی شده است:

  • تکمیل فرم های ویزای این کشور به صورت آنلاین و تحویل دادن کد به انضمام مدارک
  • 1 عکس رنگی به اندازه 3 در 4
  • پاسپورت دارای اعتبار دارای امضاء باشد و بیش از 6 ماه از تاریخ انقضای پاسپورت باقی مانده باشد.
  • اصل ترجمه شده از شناسنامه و رونوشت شناسنامه به انضمام ترجمه انگلیسی و مهر مخصوص دادگستری
  • ترجمه مدرک تحصیلی به انضمام ریز نمرات
  • مدرکی که نشان دهنده پذیرش در دانشگاه باشد.
  • اثبات محل اقامت
  • تمکن مالی شخصی
  • گواهی عدم سوء پیشینه و نداشتن سابقه کیفری موثر به ترجمه انگلیسی و به انضمام مهر دادگستری
  • گواهی سلامت پزشکی به انضمام ترجمه انگلیسی و داشتن مهر دادگستری
  • اصل و رونوشت کارت بیمه مسافرتی با پوشش دست کم 30000€ الی 50000€ (یورو) به مدت دست کم 92 روز
  • بلیط گرفته شده به پرتغال
  • به همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی که نشانگر تسلط بر این زبان باشد.
  • پرداخت نمودن مخارج ویزا

درخواست تحصیلی کارشناسی در پرتغال

پوشه درخواست دانشجو برای دوره کارشناسی در این کشور بایستی در بر گیرنده این موارد باشد:

  • تحویل دادن فرم تکمیل شده درخواست
  • تحویل گواهی نشان دهنده شرکت در آزمون و در نهایت ارائه گواهی نشان دهنده قبولی در آزمون ورودی
  • تحویل گواهی مدرک تأیید شده در مقطع متوسطه
  • تحویل گواهی سوابق علمی و پژوهشی که بتواند ثابت کند که دانشجو دارای مطالعات کافی در رشته دانشگاهی مورد درخواست خود بوده است.
  • به همراه داشتن اصل و ترجمه انگلیسی مدارک مقاطع تحصیلی گذشته دانشجو

در ادامه به بررسی هزینه های اخذ ویزا می پردازیم:

هزینه به یورولیست هزینه 
90€هزینه سفارت
83€هزینه ارسال درخواست برای اجازه اقامت
72€هزینه دریافت اجازه اقامت از SEF

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در پرتغال ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

درخواست تحصیلی کارشناسی ارشد در پرتغال

دانشجو برای درخواست نمودن ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد در این کشور ملزم به تحویل دادن مدرک قبلی خود یعنی مدرک کارشناسی در رشته ای دارای ارتباط با رشته تحصیلی مورد نظر خود می باشد و نیز، به جز فرم درخواست، بایستی نتایج علمی پژوهشی ترجمه شده خود را ارسال کند.

برای دوره های کارشناسی ارشد که به صورت مستقیم دانشجو به دانشگاه یا دانشکده صنعتی انتخابی خود درخواست می دهد، و در نتیجه امکان این وجود دارد که مدارک اضافی و یا شرکت در دیگر آزمون ها، بستگی به نوع رشته تحصیلی دانشجو مورد نیاز باشد. بعضی رشته ها نیاز به تجربه کاری، و یا انگیزه و یا مصاحبه از روش اینترنتی دارد. به اندازه 353 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور وجود دارد. لازم به ذکر است که درخواست های دانشجویی بر طبق میانگین نمرات در درس ها ی گوناگون تحصیلی مورد برسی قرار می گیرد.

درخواست تحصیلی برای مدرک دکترا در پرتغال

در این کشور، معمولا از شما انتظار می رود که قبل از درخواست با مؤسسه احتمالی خود یا سرپرست دکترا تماس بگیرید. این امکان بحث در مورد تحقیق پیشنهادی شما را فراهم می کند. می ‌توانید با استفاده از اطلاعات تماس مرتبط با پروژه‌ های دکترا آگهی‌ شده یا فهرست ‌شده در وب‌ سایت دانشگاه، سرپرستان بالقوه را پیدا کنید.

هنگامی که ایده های خود را مطرح کردید و از پروپوزال خود پشتیبانی دریافت کردید، می توانید برای دوره دکترای خود درخواست دهید. از شما چندین مدارک مانند فرم پذیرش تکمیل شده، مدارک تحصیلی و مدارک مهاجرت خواسته می شود. در صورت لزوم، ممکن است لازم باشد این ها توسط یک منبع رسمی ترجمه شوند. تاریخ درخواست برای مدارک دکترا بسته به هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد. شما باید تاریخ ها و مهلت ها و روند درخواست خاص را با دانشگاه آینده خود بررسی کنید.

برای ثبت نام در برنامه دکترا در این کشور، به یکی از این موارد نیاز دارید:

  • مدرک کارشناسی ارشد مرتبط، یا معادل آن
  • مدرک کارشناسی مرتبط و CV عالی علمی
  • یک رزومه علمی عالی (این باید به ویژه خوب باشد، توانایی و تجربه در تحقیق را نشان دهد تا در نظر گرفته شود)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه اخذ اقامت و امور مهاجرت به پرتغال و اقصی نقاط دنیا با جود وکلا و کارشناسان مجرب دارای تخصص بسار زیادی می باشد. این امکان را برای شما محیا می کند تا شما را برای آشنایی با موضوع مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال یاری نماید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *