مهاجرت تحصیلی فنلاند

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند

علاقه مندان در پی فراهم کردن مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند هستند، نگران این هستند آیا هنگام تحصیل باید زبان فنلاندی بلد باشند یا خیر؟ و خبر خوشحال کننده این است که باید گفت خیر. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در فنلاند نیازی به دانستن هیچ فنلاندی ندارید. این خبر خوبی است زیرا فنلاندی زبان بسیار دشواری برای تسلط است. با زبان انگلیسی به خوبی از پس آن بر می آیید: اکثر مردم فنلاند، به ویژه نسل های جوان، به خوبی انگلیسی صحبت می کنند و از اینکه مهارت های زبانی خود را روی شما امتحان کنند، خوشحال خواهند شد. اگر قصد دارید برای مدرک لیسانس در فنلاند درخواست دهید، ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون SAT شرکت کنید، به ویژه زمانی که برای یک دانشگاه علوم کاربردی درخواست دهید.

آزمون SAT ، در ابتدا یک آزمون آمریکایی بود، اما اکنون در سراسر جهان ارائه می شود. نمره SAT مورد نیاز برای پذیرش بستگی به دانشگاه و برنامه تحصیلی دارد. برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است دارای معیارهای پذیرش اضافی نیز باشند. برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است به شما نیاز داشته باشد که تعداد معینی امتیاز اعتبار در موضوعات آکادمیک مرتبط، تجربه کاری قبلی در این زمینه، یا نمره GMAT یا نمره GRE خاص داشته باشید. در چند مورد ممکن است مجبور شوید با افسران پذیرش دانشگاه نیز مصاحبه کنید. شما اطلاعات ارائه شده توسط دانشگاه ها را خواهید یافت. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما و حل چالش های ذهنی شما پیرامون مهاجرت تحصیلی به فنلاند هستند.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند

ابتدا باید بدانید که فنلاند مؤسسات دانشگاهی خود را به 2 دسته تقسیم می کند:1- UAS یا (دانشگاه های علوم کاربردی)، که متخصصان را در پاسخ به نیازهای بازار کار آموزش می دهد و تحقیق و توسعه را انجام می دهد که از آموزش پشتیبانی می کند و توسعه منطقه ای را ارتقا می دهد. 2- دانشگاه‌ های عادی که تحقیقات علمی انجام می‌دهند و بر اساس آن آموزش و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کنند. معمولاً هر دانشگاه یا UAS معیارها و لیست مدارک پذیرش خود را دارد، اما نقاط مشترکی وجود دارد، مخصوصاً برای معیارهای عمومی درخواست. به عنوان مثال، می توانید یکی از این دو نوع فرم را انتخاب کنید: برنامه مشترک، اپلیکیشن جداگانه. درخواست مشترک به این معنی است که شما می توانید تا 6 برنامه تحصیلی را با یک درخواست درخواست دهید. شما باید برنامه ها را به ترتیب دلخواه خود در فرم درخواست قرار دهید.

اگر از طریق درخواست جداگانه درخواست دهید، مستقیماً برای برنامه تحصیلی یک موسسه درخواست می دهید. فرم های درخواست جداگانه برای هر برنامه تحصیلی یا موسسه پر می شود و محدودیتی برای تعداد برنامه های تحصیلی که می توانید درخواست کنید وجود ندارد. در مورد موضوع زبان، معمولا دانشگاه های UAS می ‌توانند آزمون‌ های زبان را برای دانشجویان احتمالی خود، کتبی یا به صورت مصاحبه، سازماندهی کنند. از سوی دیگر، دانشگاه ها به طور مستقیم انتظار دارند که مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. در بحث مدارک مدارک مورد نیاز یک دانشگاه عادی در فنلاند با مدارک مورد نیاز یک UAS متفاوت است.

زمانبندی و مدارک برای پذیرش تحصیلی فنلاند

برای اخذ پذیرش فنلاند شما 2 زمان متفاوت در بهار و پاییز را در اختیار دارید که زمانبندی تقویم بهار بدین شکل است که پایان ژانویه، زمان دوره درخواست 1 (برای مقاطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی) فرا می رسد و با شروع فوریه، گواهی های مورد نیاز باید ارائه شود. در اواسط مارس، زمان دوره درخواست 2 (برای مقاطع کارشناسی ارشد به زبان فنلاندی یا سوئدی) است و اواسط آوریل، گواهی های مورد نیاز باید ارائه شود و شروع ژوئیه – پایان آگوست، دور درخواست تکمیلی است و سپتامبر مطالعات شروع می شود.

ضمنا درخواست های پاییز این مهلت ها را دارند:

  • سپتامبر: دوره درخواست به پایان می رسد
  • پایان سپتامبر: گواهی های مورد نیاز باید ارائه شود
  • نوامبر: نتایج گزینش دانشجو منتشر خواهد شد
  • شروع آذر: آخرین مهلت پذیرش محل تحصیل
  • اواسط دسامبر: پذیرش از لیست انتظار به پایان می رسد
  • پایان نوامبر – اواسط دسامبر: برنامه های کاربردی اضافی
  • ژانویه: شروع مطالعات

سوالات رایج درباره پذیرش تحصیلی فنلاند

از اولین پرسش ها برای دانشجویان مهاجر ایرانی، این است که چه رشته هایی می توانم در فنلاند تحصیل کنم؟ باید گفت که برنامه های تحصیلی در فنلاند را پیدا کنید که به زبان انگلیسی تدریس می شود.شما می توانید تقریباً هر رشته دانشگاهی را در فنلاند مطالعه کنید. دانشگاه های فنلاند تعداد برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر افزایش داده اند. در حال حاضر بیش از 600 برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و تعداد آنها هر سال در حال افزایش است. بازرگانی، مهندسی، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی یا حقوق: می توانید برای هر موضوعی یک گزینه تحصیلی به زبان انگلیسی پیدا کنید. پرسش رایج دیگر اینکه آیا در دانشگاه های فنلاند شهریه وجود دارد؟ هیچ شهریه ای برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا وجود ندارد.

اما اگر اهل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، یا سوئیس نیستید، به عنوان “دانشجوی بین المللی” طبقه بندی می شوید. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه باشید، اگرچه استثناهایی وجود دارد. به طور معمول، هزینه های شهریه از €6000 (یورو) در سال تا 18000 یورو در سال متغیر است. مبالغ برای هر دانشگاه و برای هر برنامه تحصیلی متفاوت است. پرسش دیگر این است که آیا برای تحصیل در فنلاند باید آیلتس یا تافل داشته باشم؟ پاسخ اینکه برای پذیرش در یک برنامه تحصیلی آموزش زبان انگلیسی در فنلاند، باید مدرکی دال بر مهارت خود در زبان انگلیسی نشان دهید. لزوماً لازم نیست در آزمونی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنید و همه دانشگاه‌های فنلاند آیلتس آکادمیک و همچنین تافل iBT یا PBT را می‌پذیرند و تقریبا همه آنها آزمون انگلیسی (PTE Academic)، گواهی تسلط کمبریج ESOL (CPE) را نیز می ‌پذیرند.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند

مراحل لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند

درخواست تحصیلی برای دانشگاه های فنلاند، باید شامل تمام مدارکی باشد که در فرم درخواست آنلاین ذکر شده است. برای تأیید صلاحیت خود، باید مدارک تحصیلی را در قالب الکترونیکی به عنوان پیوست درخواست خود به دانشگاه های فنلاند ارسال کنید. سپس دانشگاه های فنلاند، اصالت مدارک تحصیلی شما را ارزیابی می کند. هر گونه تخلف (مانند اسناد جعلی یا اطلاعات جعلی) به مقامات گزارش می شود. پس از اینکه پذیرفته شدگان مشروط مدارک نهایی خود را در سال 2023 به پایان رساندند، باید مدارک را به دانشگاه های فنلاند ارائه دهند. متقاضیانی که آزمون کارشناسی ارشد فنلاند خود را در سال 1990 یا بعد از آن یا مدرک حرفه ای در فنلاند را در سال 2017 یا پس از آن به پایان رسانده اند، نیازی به آپلود گواهی مدرک ندارند، زیرا این مدارک به صورت الکترونیکی از طریق Studyinfo در دسترس است.

برای فرآیند پذیرش بسیار مهم است که متقاضیان مهارت های زبانی خود را همانطور که توسط برنامه مورد نیاز است تأیید کنند. در صورت عدم نیاز به آزمون زبان، گواهی پایان دوره متوسطه مورد نیاز است. زبان آموزش متوسطه باید با گواهی مدرک، دیپلم یا ریز نمرات ثابت شود. لطفا توجه داشته باشید که کلیه آموزش ها و ارزیابی ها باید کاملاً به زبان انگلیسی باشد. هنگامی که درخواست آنلاین را پر کردید، ضمیمه های مورد نیاز باید به صورت الکترونیکی در فرم درخواست بارگذاری شوند.

دانشجویان متقاضی مهاجرت به فنلاند برای پیگیری امور خود جهت اخذ ویزای این کشور، می توانند از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

سوالات متداول در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی فنلاند می باشیم:

  • زمانبندی مدارک برای پذیرش تحصیلی فنلاند چه تاریخی است؟ برای اخذ پذیرش فنلاند شما 2 زمان متفاوت در بهار و پاییز را در اختیار دارید که زمانبندی تقویم بهار بدین شکل است که پایان ژانویه، زمان دوره درخواست 1 (برای مقاطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی) فرا می رسد و با شروع فوریه، گواهی های مورد نیاز باید ارائه شود. در اواسط مارس، زمان دوره درخواست 2 (برای مقاطع کارشناسی ارشد به زبان فنلاندی یا سوئدی) است و اواسط آوریل، گواهی های مورد نیاز باید ارائه شود و شروع ژوئیه – پایان آگوست، دور درخواست تکمیلی است و سپتامبر مطالعات شروع می شود.
  • چه رشته های در فنلاند را میشود برای دانشجویان ایرانی پذیرش گرفت؟ تقریبا امکان تحصیل در اکثر رشته ها وجود دارد. دانشگاه های فنلاند تعداد برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی بیشتر افزایش داده اند. در حال حاضر بیش از 600 برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و تعداد آنها هر سال در حال افزایش است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *