مهاجرت تحصیلی سریلانکا

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا

افراد خارجی با بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا می توانند به این کشور مهاجرت کنند و اقامت تحصیلی را بدست آورند. با توجه به تعداد کم دانشگاه های دولتی در سریلانکا و جمعیت جوان زیاد در این کشور میزان رقابت برای ورود به سطح عالی در سریلانکا بسیار بالا است و هم اکنون فقط 5% از ظرفیت ها و صندلی های دانشگاه به افراد خارجی تعلق می گیرد. البته به گفته دولت این کشور این میزان در سال های آینده بیشتر خواهد شد. در هر صورت برای تحصیل در سریلانکا این افراد باید از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا اطلاع یابند لذا ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را ارائه کرده ایم.

اقامت در سریلانکا از طریق تحصیل

دولت سریلانکا طی سال های اخیر مبالغ زیادی در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرده است. این دارای اولویت بالایی است و حتی در قانون اساسی ملی نیز ذکر شده است که بیان می کند همه حق دسترسی برابر به همه مقاطع تحصیلی را دارند. در سریلانکا، تحصیلات اولویت اصلی است. هدف آن ارتقا دموکراسی در رابطه با آموزش و رشد اخلاقی، جسمی و معنوی و یادگیری مادام العمر است. این امر همچنین باید به درک عمیق تری از محیط، فرهنگ و میراث دینی سریلانکا کمک کند، در عین حال جمعیتی تولید می کند که مهارت های لازم برای تأمین نیازهای کشور را دارند.

نرخ سواد در سریلانکا 92% است. و مقدار بالایی در آسیا است و به ویژه برای یک کشور در حال توسعه بسیار زیاد است. میزان ثبت نام در مدارس ابتدایی دولتی به 99% رسیده است، که همچنین موفقیت ارتقا آموزش سریلانکا را برجسته می کند. آموزش توسط دولت تنظیم می شود، یا دقیق تر وزارتخانه های خاص در دولت و تمام مقاطع تحصیلی به صورت رایگان ارائه می شود. مدارس ابتدایی و متوسطه توسط وزارت آموزش و پرورش ملی تنظیم می شوند.

موسسات آموزشی در سریلانکا به صورت زیر هستند:

نوع موسسهتقسیم منطقه ای
موسسه دولتیملی
موسسه خصوصیاستانی
موسسه بین المللیمکتب بودایی

شرایط تحصیل عالی در سریلانکا

تحصیلات عالی در سریلانکا شامل دانشگاه، کالج های حرفه ای و کالج های فنی است. دانشجویان در سریلانکا پس از مرحله کالج تحصیلات خود می توانند علوم، هنرها، بازرگانی یا پزشکی را به صورت رایگان تحصیل کنند، اگرچه مکان های دانشگاه های دولتی کاملاً محدود است. دانشجویان فقط در صورت کسب نمره سطح پیشرفته GCE می توانند برای دانشگاه اقدام کنند و اگرچه دانشگاه های دولتی وجود دارد اما مکان ها بسیار محدود است. مکان های کالج فنی و حرفه ای و کارآموزی فقط برای دانشجویانی که سطح GCE را کسب کرده اند در دسترس است.

در سریلانکا 16 دانشگاه ملی وجود دارد که دانشجویان در صورت موفقیت در آزمون ورودی بسیار دشوار می توانند در آن شرکت کنند. در سریلانکا، دانشجویان آموزش عالی می توانند در دوره هایی در دانشگاه معروف به کالج ملی آموزش (NCOE)) شرکت کنند، یا یک برنامه آموزش حرفه ای دو ساله را که توسط یک کالج فنی ارائه می شود، به پایان برسانند. این گزینه برای همه دانشجویانی که دارای سطح GCE O هستند، آزاد است.

درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا

در دانشگاه های سریلانکا، دانشجو بسته به موضوع می تواند در مدت 3 یا 4 سال مدرک لیسانس را بدست آورد، اما دوره هایی مانند پزشکی یا معماری می توانند 6 سال طول بکشد. دانشجویان برای دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد و دکترا باید دو سال دیگر و 3 تا 5 سال اضافی در کنار آن تحصیل کنند. برای ثبت نام در دانشگاه های سریلانکا، خارجی ها باید سندی را تکمیل کنند که در آن اطلاعات مربوط به

  • تحصیلات گذشته
  • مشاغل والدین
  • و مهمتر از همه اثبات سطح به زبان انگلیسی به عنوان مثال TOEFL درخواست می شود.
  • همچنین درخواست اثبات اقامت در سریلانکا و اسنادی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه ها

سال تحصیلی از ژانویه تا دسامبر ادامه دارد و به 3 قسمت یا دو ترم تقسیم می شود. دانشجویان حداقل در 190 روز در سال تحصیل می کنند. در نمودار زیر به خوبی مدت زمان تحصیل در مقطع عالی در سریلانکا مشخص است.

مقاطع مختلف تحصیلی در سریلانکا

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا

برای ثبت نام در آموزش عالی در سریلانکا، دانشجویان باید در آزمون سطح پیشرفته GCE نمره قبولی کسب کنند و همچنین در آزمون ورودی کالج ملی نمره کافی داشته باشند. این یک آزمون ورودی قانونی و رسمی برای همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است. برای شرکت در آزمون ممکن است هزینه ثبت نام از شما گرفته شود. دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه سریلانکا باید هزینه کنند. برای هر موضوع و تعداد سالهایی که دانشجو مایل به تحصیل است یک قیمت تعیین شده در نظر گرفته شده است. دانشجویان سریلانکا ممکن است بتوانند برای تحصیل در خارج از کشور بورسیه بگیرند (مانند برنامه اراسموس اروپا یا بورس تحصیلی برای تحصیل در انگلستان). بورسیه تحصیلی در سریلانکا نیز برای تحصیل در سریلانکا در دسترس است، اما برای واجد شرایط بودن، ملیت سریلانکایی شما باید اثبات شود.

به صورت کلی پس می توان گفت شرایط برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا:

  • کسب نمره لازم در آزمون ورودی
  • ارائه مدرک معتبر زبان (آیلتس یا تافل)
  • دریافت نامه پذیرش
  • کسب ویزای تحصیلی سریلانکا

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا

جهت پذیرش تحصیلی در سریلانکا همانطور که گفته شد نیاز به دریافت ویزای تحصیلی این کشور دارید. برای اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • 3 قطعه عکس مناسب پاسپورت سریلانکا
  • اخذ و ارائه نامه از دانشگاه
  • تکمیل فرم ویزای دانشجویی سریلانکا
  • گواهی پزشکی
  • مدرک تحصیلی گذشته
  • مدرک مربوط به تسلط زبان
  • فیش پرداخت هزینه ها
  • سایر مدارک خواسته شده

لازم به ذکر است ویزای تحصیلی سریلانکا به صورت 1 ساله است و از طریق اداره مهاجرت و اقامت سریلانکا در کلمبو صادر می شود. تمدید ویزا نیز با توجه به مدت زمان باقی مانده از تحصیل انجام می شود.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی خارجی در سریلانکا

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی خارجی در سریلانکا

دولت سریلانکا از برنامه های خود برای اصلاح بخش دانشگاه های کشور، از جمله دادن جایگاه ویژه به یک گروه منتخب از موسسات خصوصی و باز کردن کشور به دانشگاه های شعبه بین المللی، در اقدامی خبر داد. این تغییرات در سیاست شامل ایجاد منطقه سرمایه گذاری آموزش رایگان است که تخفیف مالیاتی را برای دانشگاه های بین المللی ایجاد و پایگاه های خارج از کشور فراهم می کند به شرطی که کادر علمی آنها از دانشگاه های محلی نیز پشتیبانی کنند. گفته می شود که اماکن دانشجویی در این پردیس ها برای دانشجویان خارج از کشور و دانشجویان غیر مقیم سریلانکا که قادر به پرداخت ارز هستند اختصاص داده می شود.

دولت همچنین متعهد شده است که مکان های دانشجویی را در موسسات موجود %25 افزایش دهد و چندین موسسه آموزش عالی را به دانشگاه تبدیل کند. کمتر از %20 دانشجویانی که شرایط ورود به دانشگاه را دارند به دلیل محدودیت در این دانشگاه ها شرکت می کنند.  این کشور همچنین پیشنهاد می کند به برخی از موسسات خصوصی و غیرانتفاعی که دارای قدرت اعطای مدرک کامل نیستند، وضعیت دانشگاهی بگیرند. پنج موسسه قبلا برای این امر توصیه شده بود که برای هر برنامه تحصیلی لازم است که توسط کمیسیون دانشگاهی سریلانکا تأیید شوند.

پذیرش تحصیلی در سریلانکا و آزمون GCE

سریلانکا کشوری است که تا دوره لیسانس آموزش رایگان ارائه می دهد. GCE A / L آزمونی برای ورود به دانشگاه های دولتی است. این یک آزمون بسیار رقابتی است که در آن تعداد انگشت شماری از دانشجویان به دانشگاه های دولتی انتخاب می شوند. معیارهای انتخاب بر اساس یک نمره Z است که نوعی میانگین وزنی است. در این سیستم هم نکات مثبت و هم منفی دارد.

برخی از نکات مثبت عبارتند از:

  • این تضمین می کند که فقط بهترین ها وارد دانشگاه های دولتی می شوند.
  • به دانشجویان ضعیف و باهوش اجازه می دهد بدون نگرانی در مورد پول، آرزوهای خود را دنبال کنند.
  • از آنجا که مکان های محدودی در دانشگاه های دولتی وجود دارد، بهترین روش برای تعیین داوطلبان شایسته نوعی آزمون مشترک است.

برخی از نکات منفی عبارتند از:

  • امتیازات Z براساس منطقه انجام می شود. از این رو افرادی که نمره بالاتری می گیرند در برخی از مناطق از افرادی که نمره کمتری می گیرند ضعیف تر محسوب شده و فرصت ورود به دانشگاه را پیدا نمی کنند.
  • این آزمون آینده دانشجویان را تعیین می کند. اگر در A / L موفق نشوید، یافتن شغل یا ادامه تحصیل بسیار سخت خواهد بود.
  • هر کس نیاز به گذراندن 3 موضوع دارد در غیر این صورت نمی تواند وارد دانشگاه شود یا شغلی پیدا کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی به سریلانکا و شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در سریلانکا می توانید سایر مقالات مهاجرت تحصیلی در سریلانکا را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *