مهاجرت تحصیلی اوکراین

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین

ارائه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین اولین و مهمترین گام برای ورود به یکی از بهترین دانشگاه های این کشور اروپایی می باشد. دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین هستند حتما باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های این کشور شرایط پذیرش بسیار مناسب و آسانی دارند. هزینه های تحصیل در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه می باشند. این راهنما برای مطلع سازی هموطنان عزیزی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور اوکراین توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. هموطنان عزیز تا بخش پایانی این نوشتار می توانند به طور کامل از شرایط و مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دوره های مختلف در دانشگاه های اوکراین آگاه شوند.

اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین

اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین با توجه به دانشگاه، رشته و دوره تحصیلی و در برخی از موارد ملیت دانشجویان می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی، مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین عبارتند از:

  • کپی گواهی دوره متوسطه با ریز نمرات
  • گواهی تولد
  • مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی کسب شده
  • پاسپورت معتبر
  • آخرین گواهی پزشکی عمومی
  • گواهی تست ایدز
  • مدارک بیمه و سلامت روحی و جسمی کامل
  • 6 قطعه عکس
  • بلیط هواپیما

اسناد مشخص شده در باید مطابق قوانین آئین نامه کشور مبدا تأیید و قانونی شوند. اگر در مدارک مشکلی وجود نداشته باشد. دانشجو یک پیشنهاد رسمی، 2 نسخه از قرارداد و فاکتور برای دوره تحصیلی و سایر پرداخت ها دریافت خواهد کرد. پس از آن، دانشجو باید نامه تایید آمدن خود برای ثبت نام، یک نسخه از قرارداد، یک نسخه از صورت حساب بانکی که پرداخت هزینه ها توسط وی را تأیید می کند را باید ارائه دهد. دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه اوکراین در صورتی به دانشجو ارائه می شود. متقاضی اسناد و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین را به صورت کامل ارائه دهد. متقاضیان بعد از کسب دعوت نامه تحصیلی از دانشگاه خود، باید به سفارت اوکراین مراجعه کند. ویزای تحصیلی این کشور را کسب کند.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کشور اوکراین به صورت زیر است:

مراحلامور
1انتخاب برنامه تحصیلی و برنامه ریزی مالی و تحصیلی
2ارائه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین به دانشگاه مورد نظر
3پرداخت هزینه های درخواست
4کسب دعوت نامه و پذیرش در دانشگاه
5مراجعه به سفارت برای درخواست ویزای تحصیلی
6کسب ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به کشور اوکراین

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین

علاوه بر مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین، دانشجویان باید از شرایط ورود به دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور آگاه باشند که به صورت زیر است:

  • شرایط لازم برای پذیرش برنامه کارشناسی: برای ورود به برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی دانشجویان باید الزامات را رعایت کنند. مدرک دوره دبیرستان خود را ارائه دهند، گذرنامه معتبر داشته باشند. سن آنها کمتر از 28 سال باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید فرم های مربوطه را تکمیل کنند. برای درخواست باید دانشجویان فرم درخواست آنلاین را پر کنند. نسخه های اسکن شده گذرنامه بین المللی و مدرک دوره دبیرستان خود را به مرکز مربوطه ایمیل کنند.
  • شرایط لازم برای پذیرش برنامه کارشناسی ارشد: علاوه بر تکمیل فرم درخواست، ارائه مدرک لیسانس دانشگاهی با نمرات کافی و بالا، داشتن پاسپورت معتبر بین المللی، رونوشت از دانشگاه قبلی و ارائه مدارک شناسایی، پزشکی، بیمه و زبان برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های اوکراین الزامی است. همچنین متقاضی باید در یک آزمون زبان اوکراینی، روسی یا انگلیسی و یک آزمون در زمینه اصلی تخصص با نمرات کافی شرکت کرده باشد و کمتر از 35 سال سن داشته باشند.
  • شرایط لازم برای پذیرش برنامه دکترا: تحصیل در دوره دکترا در اوکراین نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد در یک زمینه مرتبط با نمرات کافی بالا و توانایی انجام فعالیت های تحقیقاتی اثبات شده دارد. در این مقطع متقاضی باید توانایی های زبان خود را اثبات کند. کمتر از 40 سال سن داشته باشد. پاسپورت بین المللی داشته باشد. همچنین بتواند در پایان دوره تحصیلی از پایان نامه خود دفاع کند. مقالات با کیفیت بالا ارائه دهد.

جهت تحصیل در این کشور ابتدا مقاله تحصیل در اوکراین را مطالعه بفرمائید.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکرایندلایل تحصیل در کشور اوکراین

دلایل مختلف باعث می شوند تا هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین اقدام به مهاجرت به اوکراین کنند. دانشگاه های این کشور دارای استاندارد جهانی هستند. دانشجویان می توانند در بهترین دانشگاه های اوکراین به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. دوره های تحصیلی این دانشگاه در سطح شده جهانی، یونسکو، شورای اروپا و غیره شناخته شده می باشد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر کیفیت تحصیلی، دانشجویان می توانند از رفاه و کیفیت زندگی در این کشور نیز بهره مند شوند. دانشجویانی که از دانشگاه های کشور اوکراین فارغ التحصیل می شود. به دلیل معتبر بودن مدارک دانشگاه های این کشور در کشورهای مختلف جهان می توانند از فرصت های زیادی بهره مند شوند و در کمپانی های شناخته شده است. بین المللی مشغول به شوند.

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

در برنامه های تحصیلی دانشگاه های اوکراین بر جنبه های عملی در تدریس تاکید می شود. دانشجویان می توانند در سمینارها، کنفرانس ها، فعالیت های گروهی، کارهای پروژه ای و غیره بهره مند شوند. یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور اوکراین این است که دانشجویانی می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند و هزینه های تحصیل خود را به حداقل برسانند. همچنین دانشجویان بین المللی پس از اتمام برنامه تحصیلی خود شانس اقامت دائم و اسکان در اروپا را خواهند داشت.

 سیستم آموزش و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین

دانشجویان بین المللی آموزش عالی خود را در دانشگاه ها، آکادمی ها و موسسات دریافت می کنند که نه تنها معتبر هستند. بلکه مجوز ویژه ای برای تدریس دانشجویان خارجی نیز دارند. در کشور اوکراین، مدیریت امور آموزشی و پرورشی به عهده وزارت آموزش و علوم این کشور است. برای تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین ممکن است لازم باشد. دانشجویان در دوره های مقدماتی یا پادفک شرکت کنند. دانشجویان براساس نتایج امتحانات ورودی ژوئیه و آگوست موفق به ورود به دانشگاه های اوکراین می شوند. سال تحصیلی در این کشور از اول شهریور آغاز می شود تا پایان خرداد ماه ادامه دارد. از 2 ترم تشکیل شده است. تمام دانشجویان بین 2 ترم تعطیل می شوند:

  • ترم اول (سپتامبر تا ژانویه)
  • دوره دوم (فوریه تا ژوئن)

به یاد داشته باشید که تعطیلات تابستانی در اوکراین به طور متوسط ​​3 ماه طول می کشد. در پایان هر ترم دانشجویان در 3 یا 5 امتحان شرکت می کنند و موفقیت در امتحانات امکان رسیدن به ترم دوم را برای دانشجویان تضمین می کند. دانشجویان هر روز به جزء روزهای آخر هفته با کلاس ها حاضر شوند. امروزه دانشجویان می تواند در 313 دانشگاه، آکادمی و انستیتوی اوکراین مشغول به تحصیل شوند. بیش از 200 مرکز آموزش دولتی در کشور اوکراین وجود دارد و تقریبا تحصیل نصف دانشجویانی که در این مراکز مشغول به تحصیل هستند. به صورت رایگان است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مطلع سازی متقاضیان و هموطنان عزیز درباره شرایط و هزینه های کسب ویزا و مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا می باشند. جهت اطلاع از شرایط اقامت در این کشور مقاله اقامت اوکراین را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *