مهاجرت کاری مالتا

مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا

مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا براساس قوانین 2023 از مواردی ست که متقاضیان باید بدانند. مالتا بهشتی در دریای مدیترانه است. مجمع الجزایری که از چند جزیره کوچک تشکیل شده است. این کشور دارای سواحل بی نظیر و جاذبه های طبیعی بسیار زیبا می باشد. هر ساله توریست های زیادی به این کشور سفر می کنند. لازم به ذکر است که مردم این کشور اروپایی به 2 زبان مالتی و انگلیسی مسلط می باشند.

کار در مالتا برای کسانی که میخواهند در یک کشور جذاب زندگی و کار کنند گزینه مناسبی است البته رسیدن به کار در این کشور دارای شرایطی ست که بهتر است یش از هرگونه اقدام در مورد آن بدانیم. ممکن است سوالات بسیاری در زمینه مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا به وجود آمده باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است که به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. در ادامه با شرایط کسب روادید کاری مالتا آشنا می شوید.

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا

کشور مالتا در قاره اروپا واقع شده است. این کشور یکی از کوچک ترین اعضای اتحادیه اروپا به شمار می رود. به همین دلیل، متقاضیان و شهروندانی که اهل کشور های اروپایی هستند نیاز به دریافت روادید نخواهند داشت. اتباع کشور های اروپایی می توانند بدون دریافت مجوز وارد کشور مالتا شده، مشغول به کار شده و سپس اقدام به کسب اقامت مالتا کنند.

لازم به ذکر است که متقاضیان خارجی و کارکنان بین المللی بایستی برای مشغول به کار شدن در مالتا و زندگی در این کشور اقدام به کسب روادید و مجوز کنند. همواره به یاد داشته باشید که برای کسب روادید کاری در مالتا، متقاضیان بین المللی نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای یک کمپانی معتبر دارند. بعد از کسب پیشنهاد کاری، کارفرمای متقاضی باید شغل مورد نظر را در کشور مالتا و در قاره اروپا آگهی کند. در صورتی که نیروی کار خارجی یافت نشد، کارفرما می تواند برای کسب مجوز کاری برای نیروی کار خارجی اقدام کند و درخواست خود را به وزارت کار و مهاجرت ارسال کند.

ویزای کاری مالتا

برای پیدا کردن کار در مالتا، شما باید در خاک آن کشور حضور داشته باشید یا از شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا باشید. میزان درآمدها در مالتا حدودا با دیگر کشرهای اروپایی برابر است. به طور متوسط کارمندان آقا 7% بیشتر از کارمندان خانم حقوق دریافت می کنند. متوسط درآمد در مالتا مبلغی در حدود 5.500€ (یورو) می باشد. در جدول زیر سعی برآن شده متوسط درآمد مشاغل مختلف در مالتا بررسی گردد.

درآمد مشاغل مختلف ازاین قرار است:

نام شغلمیزان درآمد ساعتی به € (یورو)
معلم انگلیسی20
مامور امنیت19
مامور مالیاتی74.34
فیزیوتراپیست46.6
تکنسین خودرو27.2
بازرگان13.97

شرایط کسب روادید کاری مالتا

متقاضیانی که شهروند کشور های غیر اروپایی هستند، برای ورود به کشور مالتا می توانند از روادید گردشگری 3 ماهه استفاده کنند. بعد از ورود به خاک کشور اروپایی مالتا اقدام به دریافت و کسب اقامت این کشور کنند .لازم به ذکر است که متقاضیان خارجی باید اقامت خود را هر ساله تمدید کنند. این افراد می توانند بعد از 5 سال اقامت دائمی در کشور مالتا را کسب کنند.

به یاد داشته باشید که شهروندان اروپایی بعد از ورود به کشور مالتا می توانند به صورت مستقیم اقدام به دریافت و کسب اقامت دائمی کشور مالتا کنند. گواهی اقامت شهروندان اروپایی بر خلاف گواهی اقامت شهروندان خارجی با اعتبار 5 ساله صادر می شود. مزایای کسب روادیدی کاری مالتا ذیلا بیان شده است:

مزایای روادید کاری مالتا

چگونه می توان روادید مالتا اخذ کرد؟

برای کسب روادید کشور مالتا، متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی در وب سایت های مربوطه فرم ها و تقاضا نامه های روادید کاری را کامل کنند. شایان ذکر است که متقاضیان می توانند مدارک و اسناد خود را به صورت حضوری تحویل دهند یا ایمیل کنند. به یاد داشته باشید که روادید کار فصلی برای ورود به کشور مالتا وجود ندارد. متقاضیان برای انجام کارهای فصلی باید از سایر روادیدها استفاده کنند.

مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا به چند بخش اصلی تقسیم می شوند که شما در بخش های بعدی این نوشتار از این موارد آگاه خواهید شد. مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا باید به صورت کامل آماده و ارائه شوند. در صورتی که اسناد و مدارک متقاضیان ناقص باشد، روند دریافت و کسب روادید کاری کشور مالتا کندتر میشود. در برخی از مواقع ممکن است تا به طور کلی به متقاضی روادید و مجوز ورود به کشور مالتا ارائه نشود.

مراحل کسب روادید کاری کشور مالتا

مراحل کسب روادید کاری مالتا و مهاجرت کاری به مالتا به صورت زیر می باشد:

مرحلهشرح
مرحله اولتکمیل فرم های مربوطه و تحویل آن به کنسولگری مالتا
مرحله دومکسب تاییدیه از اداره مالیات مالتا
مرحله سومقبولی از اداره مالیات کشور مالتا برای اقامت
مرحله چهارمپرداخت 5.000€ (یورو) طی 1 ماه
مرحله پنجمکسب اقامت 1 ساله و مجوز ورود به مالتا بعد از پرداخت 5.000€ (دلار)
مرحله ششمورود به مالتا و مشخص کردن محل سکونت و اقامت در یک سال آینده به دولت مالتا
مرحله هفتممعرفی میزان درآمد به بخش درآمد مالتا بعد از مشخص کردن محل سکونت
مرحله هشتمخرید یک ملک به ارزش حداقل 12.000€ (یورو) در مالتا برای اقامت
مرحله نهمدر صورتی که متقاضی موارد و مراحل ذکر شده را با موفقیت سپری کند، می تواند برای تمدید روادید 1 ساله خود اقدام کند.

متقاضی برای تمدید اقامت و روادید متقاضی باید مواردی را ثابت کند. این موارد از این قرار هستند:

  • توان مالی کافی برای سکونت و اقامت در کشور مالتا را دارد.
  •  شغل مناسب و درآمد مطلوبی را دارا می باشد.
  • توان لازم برای پرداخت مالیات های مربوط به زندگی در مالتا را دارا می باشد.

شرایط و مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا

در این بخش به مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا اشاره می کنیم و متقاضیانی که قصد دارند از طریق روادید کاری به کشور مالتا مهاجرت کنند سپس مقیم این کشور شوند باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی
  • کامل کردن فرم های روادید
  • ارائه گذرنامه رسمی و معتبر (حداقل 6 ماه)
  • مدارک شناسایی
  • ارائه 4 الی 6 عدد عکس رنگی جدید
  • بیمه
  • پرونده سابقه های شغلی
  • تمامی مدارک تحصیلی
  • ارائه دعوت نامه (از طرف کارفرما)
  • داشتن توان مالی کافی و ثابت کردن آن با ارائه مدارک مورد نیاز

مزایای اخذ ویزای کار در مالتا

در این بخش از مقاله به بررسی مزایای اخذ ویزای کار در مالتا خواهیم پرداخت:

  • سفر در اتحادیه اروپا بدون محدودیت
  • افتتاح حساب بانکی
  • اخذ اقامت دائم مالتا
  • معاف از پرداخت مالیات

کارکنان برای مهاجرت کاری به کشور مالتا باید مدارک لازم برای ویزای کار در مالتا را به صورت کامل ارائه دهند. همچنین با پرداخت هزینه های مربوطه، صبورانه منتظر کسب تاییدیه از اداره های مربوطه باشند. شما عزیزان در صورتی که قصد دارید برای کار، تحصیل، زندگی و یا سایر موارد به کشورهای خارجی مهاجرت کنید، می توانید برای شروع پروسه مهاجرتی خود با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. شایان ذکر است کار در مالتا برای متقاضیان دارای مموانعی است که برای آگاهی از آن ها می توانند اقدام به دریافت مشاوره نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *