مهاجرت کاری اتریش

مدارک لازم برای ویزای کار اتریش

مدارک لازم برای ویزای کار اتریش

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار اتریش از سایر مباحثی می باشد که هر ساله مورد توجه افراد در خصوص روادید کاری این کشور قرار گرفته است. تاریخ ارائه درخواست و ثبت‌ نام تعیین‌ کننده اولویت‌ متقاضیان کار در اتریش است. به همین دلیل پروسه پذیرش بر مبنای تاریخ درخواست انجام می‌‌ گردد. نوع شغل انتخابی توسط متقاضی و همچنین مبلغ حقوق دریافتی از موارد بسیار مهم کسب و کار در اتریش به شمار می‌رود. بنابراین دقت کافی را در این زمینه داشته باشید. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب مدارک لازم برای روادید کاری اتریش نگارش شده است.

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار اتریش

مدارک لازم برای ویزای کار اتریش به شرح ذیل می‌ باشد:

  • متقاضی باید فرم مربوطه را تکمیل و به‌ سفارت اتریش تسلیم نماید. وی ملزم است اطلاعات فردی خود را به‌ صورت درست و دقیق در فرم وارد نموده و از هرگونه اشتباه و ناقصی اجتناب نماید. در غیر اینصورت درخواست او مردود می‌ گردد.
  • ارائه تعداد 2 قطعه عکس 5*3 و 4*6 با پس‌ زمینه سفید و به‌ صورت رنگی و بدون هرگونه روتوش ارائه نماید.
  • ارائه اصل و تصویر گذرنامه یا پاسپورت از کلیه صفحات توسط متقاضی
  • بیمه‌ نامه با اعتبار 6 ماهه، سقف مبلغ آن نیز باید 30000€ (یورو) باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه یا عدم سابقه کیفری همراه با ترجمه آن‌ توسط متقاضی
  • کلیه مدارک تحصیلی همراه با ریزنمرات به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی
  • رزومه شغلی واقعی
  • اجاره‌ نامه متقاضی با اعتبار 6 ماهه
  • مدرک زبان آلمانی سطح A2 یا زبان انگلیسی آیلتس نمره 5
  • نامه اشتغال به کار در اتریش

نکته قابل ‌توجه اینکه ترجمه کلیه مدارک باید به ‌تایید وزارت امور خارجه کشور ایران برسد.

امتیاز مدرک زبان و سوابق کاری در اتریش

متقاضی ‌دارای مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، متناسب با نوع مدرک و سطح زبان، بین 5 تا 10 امتیاز به او تعلق می‌گیرد. بنابراین دارا بودن مدرک زبان سطح بالا شانس بیشتری را به متقاضی جهت اخذ ویزا می‌ دهد. همچنین می‌ تواند جهت جستجوی کار نیز موفق‌ تر عمل کند. در موضوع مدارک لازم برای ویزای کار اتریش، لازم است بدانید سوابق کاری شما نیز دارای امتیاز است. امتیاز سوابق کاری بدین صورت است که به ازای هر سال، 2 امتیاز به متقاضی تعلق می‌ گیرد.

جهت کار و زندگی در این کشور می توانید نمودار هزینه زندگی در اتریش را مشاهده بفرمائید:

هزینه های اصلی زندگی در اتریش

اما به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس قوانین مصوب، حداکثر امتیاز از این روش، 20 امتیاز است. به طور مثال اگر فرد دارای 2 سال سابقه کاری باشد، 4 امتیاز به او تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است سوابق کاری بالای 10 سال، به اندازه 20 امتیاز را شامل می‌شوند.

امتیاز سن در ویزای کاری اتریش

سن یکی از مهم ترین پارامترهای مهم برای اخذ ویزای کار اتریش است که به شرح زیر می باشد:

سنامتیاز
بازه سنی 20 تا 35 سال20
بازه سنی 35 تا 40 سال15
بازه سنی 40 تا 45 سال10

بر این اساس، متقاضیانی که سن آنها کمتر از 20 سال و بیشتر از 45 سال می‌باشد، امتیاز شرایط سنی را دریافت نخواهند کرد. همچنين می توانید مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

امتیاز مدارک تحصیلی لازم برای ویزای کار اتریش

در ارائه مدارک لازم برای ویزای کار اتریش، به‌ مدرک تحصیلی متقاضی با توجه به سطح و مقطع امتیازاتی تعلق می‌ گیرد. فرد متقاضی که دارای مدرک تحصیلی مقطع دکتری است، موفق به کسب 40 امتیاز می‌ گردد. این میزان امتیاز بسیار محسوس و چشمگیر است. در نتیجه او را چندین قدم به اخذ ویزای کار نزدیک‌ تر می‌ سازد. چنانچه متقاضی دارای مدرک رشته فنی و مهندسی باشد، مجاز است به میزان 30 امتیاز اخذ نماید. در این مورد نیز کسب 30 امتیاز بسیار قابل توجه می‌ باشد.

شانس او را بسیار بالا می‌برد. فرد دارای مدرک تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی که فارغ‌ التحصیل دانشگاه‌ های اتریش باشد، برای او 10 امتیاز در نظر گرفته می‌ شود. لازم است بدانید افراد مخترع و دارای سوابق پژوهشی و تحقیقاتی، می‌ توانند به میزان 20 امتیاز دریافت نمایند. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

امتیاز مدارک تحصیلی لازم برای ویزای کار اتریش

پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در اتریش

اولین روش جهت اخذ ویزای کاری در اتریش، دارا بود پیشنهاد کاری است. بدین ترتیب که شخص باید از طرف یک کارفرمای اتریشی یا شرکتی که در اتریش ثبت شده باشد، پیشنهاد کار اخذ نماید. مدرک تحصیلی افراد در این روش باید مدرک کارشناسی باشد. ناگفته نماند پیشنهاد کاری کارفرما باید به صورت دعوتنامه و مکتوب برای متقاضی ارسال شده باشد.

این نوع روش بسیار مشکل و شاید امکان‌ ناپذیر است. زیرا کارفرما باید به مدت 3 ماه شغل مورد نظر را در کشور آلمان آگهی نماید. اگر کسی یافت نشد، در اتحادیه اروپا مجددا 3 ماه آگهی نماید. اگر باز هم هیچ نیرویی یافت نگردید، در این صورت شما موفق به پذیرش آن شغل می‌ شوید. البته این پروسه معمولا موفقیت‌ آمیز نیست. چون طبق قوانین اشتغال، همواره اولویت استخدام با شهروندان اتریشی یا اتحادیه اروپا است. در غیر این صورت می‌ توان از کشورهای خارجی جذب نیرو نمود. فردی که اقامت با ویزای دانشجویی در اتریش را دارد. همچنین مجاز به انجام مشاغل به صورت تمام‌ وقت نیست. تنها در صورتی می ‌تواند به صورت پاره‌ وقت کار کند که توسط کارفرما به عنوان کارآموز مشغول گردد.

ویزای جستجوی کار اتریش

این روش مناسب بوده و به‌ راحتی می‌ توانید برای اخذ ویزای کار اتریش اقدام نمایید. بدین ‌صورت که در ابتدا بایستی از 100 امتیاز، 70 امتیاز لازم را کسب نمایید. درصورتی که اداره کار با درخواست و امتیازات شما موافقت نماید، می ‌توانید به مدت 6 ماه اجازه اقامت اتریش را بگیرید. با در دست داشتن ویزای جستجوی کار، به ‌مدت 6 ماه مهلت دارید با اقامت در اتریش، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. مرحله بعد، انعقاد قرارداد با کارفرما است. پس از اینکه قرارداد بین شما و کارفرما منعقد گردید، درخواست برای صدور ویزای کار به اداره کار ارسال می‌ گردد. پس از تایید از سوی اداره کار، کارت قرمز سفید قرمز که همان ویزای کار است، به شما اعطاء می‌ گردد. نکته‌ قابل توجه در این روش این است که شما در ابتدا مجاز به بردن خانواده‌ به همراه خود نیستید.

می‌ توانید پس از مستقر شدن در اتریش، نسبت به بردن خانواده‌ نزد خود اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات دقیق‌ تر و جزئیات بیشتر در این‌ خصوص از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید. این موسسه با در اختیار نهادن مشاوره‌ های مناسب از طریق کارشناسان حرفه‌ ای، راهنمای شما در اخذ ویزای‌ کار اتریش و تهیه مدارک لازم برای ویزای کار اتریش خواهد بود. مراجعه شما می ‌تواند به‌ صورت حضوری یا تلفنی باشد. در هر صورت منتظر تماس شما عزیزان هستیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *